BMW 528i 3.5 E28 1982a. Eero
Thermo shok tekib sellest, et lambda on ebasobiva koha peal ja kondents valgub andurisse.
Nüüd kui anduri kütteahel taha lükata on tekib nn. termo shok.
Anduri kauguse probleem on tingitud anduri temperatuurist.
Mida kaugemal ta on seda külmem ta on ja ei saavuta oma õiget töötemperatuuri.
Sellele vastav on ka anduri näit ja kiirus.
Lambda stock aju puhul on closed loop režiimis heitgaaside võimalikult puhtaks seadmise tarbeks.
Samas reguleeritakse kütusekulu võimalikult väikseks.
Põhjagaasiga aju lambda signaali ei arvesta vaid käitutakse etteprogrameeritud kütuse ja süütetabelite järgi.
MS on isearetajatele suht hea asi ja õigustab ennast igati.
Olen neid ise Eestis varsti pea 10tk komplekteerinud ja paigaldanud.
Enamus on läinud turbo/kompressorprojektide tarbeks aga mõne tuttavad kasutavad ka vabalthingavatel.
Ka enda E30-nel kasutasin algul vabalthingaval mootoril MS-i ja hiljem laadisin lihtsalt üle.
Juba vabalthingavana oli märgatav vahe sees võrreldes originaal ajuga.
Mul oli muidugi segusiiber ka suurema vastu vahetatud, iseasi paljus ee mõjutas, kuna muu kõik oli originaal (va. jagajata süüde).
Ära ei tohiks unustada ka seda, et ainult ajust ei piisa lisaks on vaja ka wideband lamdat ja kontrollerit, et aju seadistada.
Narrow band lambdaga pole IMO peale closed loop režiimis stoichi taga ajamiseks muud midagi teha.
Nüüd kui anduri kütteahel taha lükata on tekib nn. termo shok.
Anduri kauguse probleem on tingitud anduri temperatuurist.
Mida kaugemal ta on seda külmem ta on ja ei saavuta oma õiget töötemperatuuri.
Sellele vastav on ka anduri näit ja kiirus.
Lambda stock aju puhul on closed loop režiimis heitgaaside võimalikult puhtaks seadmise tarbeks.
Samas reguleeritakse kütusekulu võimalikult väikseks.
Põhjagaasiga aju lambda signaali ei arvesta vaid käitutakse etteprogrameeritud kütuse ja süütetabelite järgi.
MS on isearetajatele suht hea asi ja õigustab ennast igati.
Olen neid ise Eestis varsti pea 10tk komplekteerinud ja paigaldanud.
Enamus on läinud turbo/kompressorprojektide tarbeks aga mõne tuttavad kasutavad ka vabalthingavatel.
Ka enda E30-nel kasutasin algul vabalthingaval mootoril MS-i ja hiljem laadisin lihtsalt üle.
Juba vabalthingavana oli märgatav vahe sees võrreldes originaal ajuga.
Mul oli muidugi segusiiber ka suurema vastu vahetatud, iseasi paljus ee mõjutas, kuna muu kõik oli originaal (va. jagajata süüde).
Ära ei tohiks unustada ka seda, et ainult ajust ei piisa lisaks on vaja ka wideband lamdat ja kontrollerit, et aju seadistada.
Narrow band lambdaga pole IMO peale closed loop režiimis stoichi taga ajamiseks muud midagi teha.
Pole ammu kirjutanud midagi, proovin seda viga parandada kuna eile oli tähtis päev
.
Autol nüüd all E34 kärgveljed, mis minu arust klassikule on ühed paremini sobivad.

Talvel juba oli MS-i juhtmestik valmis, kuid aja- ja kogemuste puudusel alles nüüd jõudsin selle tööle panemiseni. Mõned andurid, mis tuli lisada, olid E36 TPS ja õhutemperatuuri andur. Eile tänu Mihkli (M-Tech) ja jeff01 nõuannetele käivitus auto esimest korda MS-ga
. Bosch’i 3-juhtmega tühikäigumotoorit tööle veel ei saanud, kuid reguleeritava düüsiga sisselaskekollesse õhku lastes sai tühikäigu paika küll. Veel tuleb jälile saada, mis põhjustab ajus osade kivide kuumenemist. Aga sai isegi väikse proovisõidu tehtud, sõitis küll, kuigi esialgu uimaselt umbes arvatud seadetega. Nüüd vaja WB-lambda + kontroller hankida ja saab seadistama hakata
.

Auto käis eile ainult ühe süütedriveri pealt BMW enda süütepooli ja jagajaga, kuid on juba riiulis olemas Ford Cosworthi wasted spark süütepool koos küünlajuhtmetega, mis järgmisena peale läheb:


Autol nüüd all E34 kärgveljed, mis minu arust klassikule on ühed paremini sobivad.

Talvel juba oli MS-i juhtmestik valmis, kuid aja- ja kogemuste puudusel alles nüüd jõudsin selle tööle panemiseni. Mõned andurid, mis tuli lisada, olid E36 TPS ja õhutemperatuuri andur. Eile tänu Mihkli (M-Tech) ja jeff01 nõuannetele käivitus auto esimest korda MS-ga



Auto käis eile ainult ühe süütedriveri pealt BMW enda süütepooli ja jagajaga, kuid on juba riiulis olemas Ford Cosworthi wasted spark süütepool koos küünlajuhtmetega, mis järgmisena peale läheb:

Sa seda õhuvõttu ei taha sedasi teha nagu Aare oma autol tegi. Ehk siis teistelt poolt mootorit. Pragune lahenus näeb suht vilets välja - õhku võetakse väljalaskekollektori pealt.
Muidu arvan et see õhulugeja kaotamine peaks andma päris hästi kõrgel pöördel tunda ja sealt võib leida isegi täiendavad 10-20hj.
Muidu arvan et see õhulugeja kaotamine peaks andma päris hästi kõrgel pöördel tunda ja sealt võib leida isegi täiendavad 10-20hj.
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Kirjutaks siia ka natuke. Alguses olid plaan küll auto vabalthingavaks jätta, kuid lähen ikkagi teist teed ja liitun üldise võimsuse-võidujooksuga
. Nimelt täna sain lõpuks USA-st kätte sellise asja:



See on Paxton NOVI-1200 tsentrifugaalkompressor, muidu tutikas tükk, kuid väidetavalt on kuullaagrid vaja üle kontrollida. See on põhimõtteliselt samaväärne Vortechi S-trim-iga, täpselt paras mu mootorile. Suudab puhuda kuskil 1000 cfm jagu õhku ja rõhku kuskil vähemalt 1,7 bar-i, oleneb mootori töömahust ja kui kiiresti ringi ajada. Põhjus, miks kompressor, mitte turbo, on muidugi selles, et mul on juba tehtud suure varuga sobiv NA-väljalase. Kui roots on liiga ebaeffektiivne kobakas ja kruvikompressor liiga kallis, siis tsentrifugaal mahub väga hästi ära ja saab midagi suht originaalset teha. Ei tea küll, millal ma selle auto peale saan, kuna seal on selleks üsna palju vaja ehitada. Siis saab alles teada, palju ta võimaldab, lootus igatahes on, et vilin saab kõva olema
. Meeldiv saab olema muidugi alati ühesugune ülerõhu tõus ja boost-i saab samuti reguleerida veetavate kompressoriratastega. See muide läheb mulle auto peale tagurpidi, nii et sisselase on taga.
Hetkel ehitan karterituulutust juba ümber väljalaske külge, sellega vaja katsetada, kas ta madalatel pööretel ka imeb. Väljalaske mähin ka üleni termoteipi.
Ammu oli juba plaanis sisselaskekollektor ise teha. Optimaalse plenumi kuju juba leidsin:

Runnerid teen sellistest 2“ alu põlvedest, plenum peaks jääma püsti või kaldu, et ei peaks paisupaaki mujale liigutama. Kahjuks on väga raske teha koonilisi runnereid ja lepin nendega ilmselt:

Runnerid siis aretan selliste lõigatud juppide otsa:

Eelmisel hooajal sai auto ka juba uued Bilsteini amordid ja vedrud. Originaalvedrud on siiski natuke liiga kõrged, kui keegi äkki tahab vahetust teha madalduse vastu, siis oleksin nõus
.




See on Paxton NOVI-1200 tsentrifugaalkompressor, muidu tutikas tükk, kuid väidetavalt on kuullaagrid vaja üle kontrollida. See on põhimõtteliselt samaväärne Vortechi S-trim-iga, täpselt paras mu mootorile. Suudab puhuda kuskil 1000 cfm jagu õhku ja rõhku kuskil vähemalt 1,7 bar-i, oleneb mootori töömahust ja kui kiiresti ringi ajada. Põhjus, miks kompressor, mitte turbo, on muidugi selles, et mul on juba tehtud suure varuga sobiv NA-väljalase. Kui roots on liiga ebaeffektiivne kobakas ja kruvikompressor liiga kallis, siis tsentrifugaal mahub väga hästi ära ja saab midagi suht originaalset teha. Ei tea küll, millal ma selle auto peale saan, kuna seal on selleks üsna palju vaja ehitada. Siis saab alles teada, palju ta võimaldab, lootus igatahes on, et vilin saab kõva olema

Hetkel ehitan karterituulutust juba ümber väljalaske külge, sellega vaja katsetada, kas ta madalatel pööretel ka imeb. Väljalaske mähin ka üleni termoteipi.
Ammu oli juba plaanis sisselaskekollektor ise teha. Optimaalse plenumi kuju juba leidsin:

Runnerid teen sellistest 2“ alu põlvedest, plenum peaks jääma püsti või kaldu, et ei peaks paisupaaki mujale liigutama. Kahjuks on väga raske teha koonilisi runnereid ja lepin nendega ilmselt:

Runnerid siis aretan selliste lõigatud juppide otsa:

Eelmisel hooajal sai auto ka juba uued Bilsteini amordid ja vedrud. Originaalvedrud on siiski natuke liiga kõrged, kui keegi äkki tahab vahetust teha madalduse vastu, siis oleksin nõus

Ohoo, minu vana teema ka välja kaevatud. Siiski see auto ei roosteta ootuspäraselt kuskil aia ääres ega pole ka vanametalliks tehtud
.
Kompressori süsteemi ehitasin eelmisel suvel peale ja auto sõitis kange vilinaga ringi. Praegu aju tõrgub ja ongi mure, et hooaeg saab varsti läbi ja suurt sõita polegi saanud.
Pilti ka:



Kompressori süsteemi ehitasin eelmisel suvel peale ja auto sõitis kange vilinaga ringi. Praegu aju tõrgub ja ongi mure, et hooaeg saab varsti läbi ja suurt sõita polegi saanud.
Pilti ka:

