BMW 316 1.8i Baur, Priit
Snorkel?
Snorkel?
Hei Priit, kas se kollane jurakas sealt mootoriruumis on snorkel?
Või mingi kaasaegne hingamisraskus?
N.B. mootorid tahavad külm õhk - ja se on tavalisest auto ninast ees pool kättesaadav - aga mitte just kapotti all.
Hei Priit, kas se kollane jurakas sealt mootoriruumis on snorkel?
Või mingi kaasaegne hingamisraskus?
N.B. mootorid tahavad külm õhk - ja se on tavalisest auto ninast ees pool kättesaadav - aga mitte just kapotti all.
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Filtri teemal ma ei viitsi üldse sõna võtta, aga võtan end kokku.
Asi on lihtsuses. Konsulteerisin eelnevalt asjatundjamate inimestega, sellel autol ei ole filtrit kusagile mujale viia. Antud kohas saab ta kõige enam õhku. Tulele ligi ei pääse, aku on ees. Akut mujale ei vii. Aku all on tuulekott, samuti oli kohas kus oli eelmine filter ehk aku taga. Ja see ei olegi niivõrd tuuning kui pigem originaali asendus. Superflow'd ei hakanud sinna tõesti panema. Originaali ei taha, siis ei ole teil ju midagi kommenteerida. Muide kas te teate millisest "pilust" võtab e21 1.8i mootor stockis õhku?(loe- punkt)
Jahutuses on jäänud vana termostaat, mis on korras ja "vanad" lõdvikud mis on veel üsna värsked.
Asi on lihtsuses. Konsulteerisin eelnevalt asjatundjamate inimestega, sellel autol ei ole filtrit kusagile mujale viia. Antud kohas saab ta kõige enam õhku. Tulele ligi ei pääse, aku on ees. Akut mujale ei vii. Aku all on tuulekott, samuti oli kohas kus oli eelmine filter ehk aku taga. Ja see ei olegi niivõrd tuuning kui pigem originaali asendus. Superflow'd ei hakanud sinna tõesti panema. Originaali ei taha, siis ei ole teil ju midagi kommenteerida. Muide kas te teate millisest "pilust" võtab e21 1.8i mootor stockis õhku?(loe- punkt)
Jahutuses on jäänud vana termostaat, mis on korras ja "vanad" lõdvikud mis on veel üsna värsked.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Tean, sõidan sellise "piluga" autoga ringi juba üle 5 aasta ja ei ole selles kordagi veel probleemi näinud. Lisaks võtab stock filtriga õhku ikkagi aku kõrvalt ning välisõhu pealevool on täiesti olemas sinna.Priit kirjutas:Muide kas te teate millisest "pilust" võtab e21 1.8i mootor stockis õhku?(loe- punkt)
Momendil see filter saab vist küll suht kiiresti poriseks/märjaks/tolmuseks kui vähegi märjema ilmaga või kruusateid sõita.
Aga iga inimene ise teab mis oma autoga teeb

Üherattaveolisus undas- kergelt aga häirivalt.
Peale eilset prooviringi on siiani peas täpselt selline nägu-
Oma osa oli ilmselt ka märjal asfaldil.
Undamise kohta ei tea kuna testitud teedel kiirust üle 90km/h ei arendanud. Teistmoodi oli aga küll.

Peale eilset prooviringi on siiani peas täpselt selline nägu-

Oma osa oli ilmselt ka märjal asfaldil.
Undamise kohta ei tea kuna testitud teedel kiirust üle 90km/h ei arendanud. Teistmoodi oli aga küll.

Viimati muutis Priit, 20 Juul 2008 23:58, muudetud 1 kord kokku.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Ka teine esimene laager vahetatud ning häiriv kõrvalnähe kadunud. Enam ei taha raadiot mängima pannagi
Teisel esirattal oli ~1mm üles-alla lõtk
Imelik et see nii vähe tunda andis.
Teen siia ka väikese How-to kõigile kel sama töö tuleb ette võtta. Ise tegin esimest korda ning vasakpoolse vahetamiseks kulus üle 7h. Parempoolne aga vaid pisut üle kahe.
Esmalt tuleb eemaldada niisiis pidurisupport (ettevaatust piduritoruga!). Seejärel piduriketas (mis võib osutuda üsna keeruliseks kui kaua all olnud). Siis on rattarumm sisuliselt käes. Vana laagri saab välja pika peenema metallpulga ja haamri abiga.
Seejärel tuleks kõik see vana ebameeldiv määre eemaldada (mina kasutasin bensiinis leotamist). Kuna roostes ja koledat detaili ju auto külge tagasi ei pane, puhastasin rummu ära (trelli otsa käiva nailonharjaga)

Rattarumm ilma laagriteta

Uus välimine laager

Sisse surumiseks sobis ideaalselt nr. 30 padrun ning suured kruustangid, peab ainult ettevaatlik olema et ühtlaselt liikuma hakkaks

Paigas

Sisemine läks 32 padrunit kasutades (suuremat ei leidnud, seega pidi olema ettevaatlik et mitte pinda kahjustada)

Ka see paigas

Paika välimine ja sisemine kuullaager (kergelt määrdega kaetud), ning sisemine simmer samuti (selle saab sisse ka näpuga, lõpuni paika näiteks vana laagriga kruustangide vahel surudes)


Seejärel seest määrdega täita, ning osa jätta korgi sisse (kogu kaasasolnud määrdepakike kulub ilusti ära)

Puhastatud võll

Rumm peal

Stopperseib ja -mutter (pingutada tunde järgi, nii et ei jää lõtku ega ei jää pooma ka) ning splint


Tolmukate

Piduriketas ning -support

Ning siis ratas alla ja testima.

Teisel esirattal oli ~1mm üles-alla lõtk

Teen siia ka väikese How-to kõigile kel sama töö tuleb ette võtta. Ise tegin esimest korda ning vasakpoolse vahetamiseks kulus üle 7h. Parempoolne aga vaid pisut üle kahe.
Esmalt tuleb eemaldada niisiis pidurisupport (ettevaatust piduritoruga!). Seejärel piduriketas (mis võib osutuda üsna keeruliseks kui kaua all olnud). Siis on rattarumm sisuliselt käes. Vana laagri saab välja pika peenema metallpulga ja haamri abiga.
Seejärel tuleks kõik see vana ebameeldiv määre eemaldada (mina kasutasin bensiinis leotamist). Kuna roostes ja koledat detaili ju auto külge tagasi ei pane, puhastasin rummu ära (trelli otsa käiva nailonharjaga)

Rattarumm ilma laagriteta

Uus välimine laager

Sisse surumiseks sobis ideaalselt nr. 30 padrun ning suured kruustangid, peab ainult ettevaatlik olema et ühtlaselt liikuma hakkaks

Paigas

Sisemine läks 32 padrunit kasutades (suuremat ei leidnud, seega pidi olema ettevaatlik et mitte pinda kahjustada)

Ka see paigas

Paika välimine ja sisemine kuullaager (kergelt määrdega kaetud), ning sisemine simmer samuti (selle saab sisse ka näpuga, lõpuni paika näiteks vana laagriga kruustangide vahel surudes)


Seejärel seest määrdega täita, ning osa jätta korgi sisse (kogu kaasasolnud määrdepakike kulub ilusti ära)

Puhastatud võll

Rumm peal

Stopperseib ja -mutter (pingutada tunde järgi, nii et ei jää lõtku ega ei jää pooma ka) ning splint


Tolmukate

Piduriketas ning -support

Ning siis ratas alla ja testima.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Õigust räägid.mask kirjutas:mutri peaks algul pingutama tugevamalt ja siis u. veerand tiiru tagasi pöörama. Kui pingutamise etapp vahele jätta, siis varsti ratas loksub mehiselt.Priit kirjutas: Stopperseib ja -mutter (pingutada tunde järgi, nii et ei jää lõtku ega ei jää pooma ka)
-= mask =-
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Väga õpetlik, ise E21-l rattalaagreid vahetades padruneid ei kasutanud, sain väikese kruvikeeraja ja haamriga välja toksitud laagrid. Ettevaatlikult teha, ei juhtu midagi ja aega väga kaua just kah ei lähe. Mul läks mõlema laagri peale ca 3h aega. Esimene kord kõige raskem
Puhastada tasub väga korralikult ja kokku panna kah puhtas keskkonnas, igasugu mustus ja näiteks liivaterad laagripindadel head pole.

Puhastada tasub väga korralikult ja kokku panna kah puhtas keskkonnas, igasugu mustus ja näiteks liivaterad laagripindadel head pole.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008