E21 trummelpidurid
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: 20 Okt 2007 17:35
Nuh mis seal veel... Silindrid kinni pole roostetanud... Seda oleks kohe näha olnud.
Vot seda ma täpselt nüüd ei oska öelda, et kui tagant õhk sisse lääb, siis kas see esimesi mõjutab, kuigi iseenesest on tagumised ja esimesed erinevate voolikute otsas.
Aga kui ütled, et ei ole, siis ei ole =)
Selle moodi lihtsalt asi tundub.
Vot seda ma täpselt nüüd ei oska öelda, et kui tagant õhk sisse lääb, siis kas see esimesi mõjutab, kuigi iseenesest on tagumised ja esimesed erinevate voolikute otsas.
Aga kui ütled, et ei ole, siis ei ole =)
Selle moodi lihtsalt asi tundub.
-
- Postitusi: 858
- Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
- Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
- Kontakt:
Esimest korda kuulen sellisest pidurite õhutamisest.ullivilli kirjutas: Ventiil lahti ja teine pumpab ja siis jupi kaupa vähemaks ja vähemaks kinni.
Peaks ikka nõnda käima (kopeeri-kleebi automotost):
41Degree
18-01-2008, 05:17 PM
...
Pidurite õhutamisest. Iseenesest käib see samamoodi nagu kõikidel teistelgi autodel. Otsid üles tuulutusnipli (või õhutusnipli, kes kuidas nimetab). Ketaspiduritel on see lihtasti leitav, selline väljaulatuv umbes sentimeetripikkune nublakas pidurisuporti küljes. Trummelpiduritel on see pidurisüsteemi rattakoopa poolses osas (tavaliselt), paremini seletada ei oska. Kui kanalit ei ole, siis võtad ratta alt ära ja pistad pea rattakoopasse (PUKK AUTO ALLA ILMA MINGI TINGIMISETA!!!) ja vaatad auto seest väljapoole. Otsi, küll leiad, samasugune julla nagu ketaspiduritegi puhul, näiteks sillatala kohal. Ja tuulutamine ise siis nii, et paned silmusvõtme (ma pakun, et võib 8 olla) nipli peale ja lased sõbral pidurit 3-4 korda pumbata ja siis peal hoida. Ja siis keerad nipli veerand tiiru lahti ja siis kohe kinni tagasi. Ja kordad operatsiooni: sõber pumpab kolm-neli korda, hoiab peal, sina lahti-kinni. Ja nii senikaua, kuni tuleb ühtlane piduriõli juga, ilma õhumullideta.
Paar nippi: et sõbral jalg ära ei väsiks, siis katsu iga ratta juures enne pumpamist nippel natukenegi liikuma saada. Teine kord võib see omaette ooperiks osutuda, kui niplid lootusetult kinni roostetanud on. Samuti soovitan sügavalt kuskilt garaaþist leida mingi voolik, mida saab sinna nipli otsa sokutada, teine ots kuhugi pudelisse. Teeb omal elu lihtsamaks. Või kui seda ei leia, siis võta mingi tühi pudel ja hoia nipli juures, sest piduriõli ei maas ega garaaþis pole just kõige parem asi.
samas v6ib nipli otsa vooliku panna ja läpipaistva klaaspudeli sinna otsa.
Siis teooriaspumpad niikaua , kuni klaaspudelist on näha , et mulle enam ei tule.
Normaalne oleks siis see ära tallatud vedelik ära visata (utiliseerida) , aga näiteks mina , kes ei raatsi , siis vaatan ,kui ikka väga ilus 6li on , siis kasutan uuesti:D
Siis teooriaspumpad niikaua , kuni klaaspudelist on näha , et mulle enam ei tule.
Normaalne oleks siis see ära tallatud vedelik ära visata (utiliseerida) , aga näiteks mina , kes ei raatsi , siis vaatan ,kui ikka väga ilus 6li on , siis kasutan uuesti:D
Tulihingeline bmw fänn:)
Tegelikult saab ka üksi õhutada. Tuleb võtta üks tühi 0,5l pidurivedeliku pudel.
BMW-l on üks vägagi sobilik detail õhutamiseks. Lammutusest või mõnelt foorumikasutajalt saab kindlasti lammutamisse minevalt näiteks e28-lt võtta vooliku mis läheb sisselaske kollektorist salongi temp anduri külge, sellise vooliku hind on 0.-
Üleni valgest plastikust peenike toru mille teises otsas on jupike kummivoolikut, täpselt paras pikkus õhutamiseks.
Puurid pidurivedeliku pudeli korgist läbi selle toru läbimõõduga augu ja lükkad toru pudeli põhjani välja.
Keerad õhutusnipli 2-3 pööret lahti lükkad siis nn õhutusvooliku kummiluti niplile peale ja ootad kuni pidurivedelik on juba jõudnud poolde plastikvoolikusse, üldiselt on see nähtav, võib pisut piduripedaalile ka peale suruda, saab rutem.
Kui nüüd vedelik katab pudeli põhja, siis keerad õhutusnipli kinni ja pool pööret uuesti lahti.
Vaata, et pudel oleks püstiasendis kindlalt, vajadusel pane 2 telliskivi vahele näiteks, ja mine pressi 10 korda piduripedaali.
Mine vaata, kas pidurivedeliku tase on pudelisse lisandunud, vajadusel lisa pidurivedeliku anumasse UUT VEDELIKKU.
Vajuta veel 10 korda ja kui vedelikku on taas pudelisse lisandunud ongi kõik, sulge nippel ja asu järgmise ratta kallale.
Õhutamist alustatakse alati kaugeimast rattast: parem tagumine, vasak tagumine, parem esimene, vasak esimene.
Pudeli efekt on selles, et kui vooliku ots on vastu pudeli põhja, siis kui lased pedaali lahti, ei tõmmata süsteemi õhku enam tagasi, vaid vedelikku.
BMW-l on üks vägagi sobilik detail õhutamiseks. Lammutusest või mõnelt foorumikasutajalt saab kindlasti lammutamisse minevalt näiteks e28-lt võtta vooliku mis läheb sisselaske kollektorist salongi temp anduri külge, sellise vooliku hind on 0.-
Üleni valgest plastikust peenike toru mille teises otsas on jupike kummivoolikut, täpselt paras pikkus õhutamiseks.
Puurid pidurivedeliku pudeli korgist läbi selle toru läbimõõduga augu ja lükkad toru pudeli põhjani välja.
Keerad õhutusnipli 2-3 pööret lahti lükkad siis nn õhutusvooliku kummiluti niplile peale ja ootad kuni pidurivedelik on juba jõudnud poolde plastikvoolikusse, üldiselt on see nähtav, võib pisut piduripedaalile ka peale suruda, saab rutem.
Kui nüüd vedelik katab pudeli põhja, siis keerad õhutusnipli kinni ja pool pööret uuesti lahti.
Vaata, et pudel oleks püstiasendis kindlalt, vajadusel pane 2 telliskivi vahele näiteks, ja mine pressi 10 korda piduripedaali.
Mine vaata, kas pidurivedeliku tase on pudelisse lisandunud, vajadusel lisa pidurivedeliku anumasse UUT VEDELIKKU.
Vajuta veel 10 korda ja kui vedelikku on taas pudelisse lisandunud ongi kõik, sulge nippel ja asu järgmise ratta kallale.
Õhutamist alustatakse alati kaugeimast rattast: parem tagumine, vasak tagumine, parem esimene, vasak esimene.
Pudeli efekt on selles, et kui vooliku ots on vastu pudeli põhja, siis kui lased pedaali lahti, ei tõmmata süsteemi õhku enam tagasi, vaid vedelikku.
e28