millega liimida?
millega liimida?
Siin foorumis on paljudel masinate restaureerimise projektid käsil. Ehk on keegi kokku puutunud sarnase probleemiga, kui mina. Probleemse detaili pildid on siin: http://bmwclassic.ee/323/album168
Nimelt oleks vaja kuidagi kokku liimida metall ning veidi poorne katte plastik (peaks olema sama materjal nagu armatuurlaual). Näha on, et keegi on seda üritanud juba saksas teha aga tulemusteta. Üritasin ka mingi a'la Moment tüüpi liimiga seda kokku panna aga edutult. See kattematerjal on päikese käes vastikult ära kooldunud. Praegusel hetkel tundub ainuke töötav lahendus olema - neetidega kinni ja nahaga üle katta. Samas pole uurinud, mida see nahatamine ja naha värvimine maksab.
Ruut
PS Arvo, ega Sul auto komplekteerimisest sellist korralikku detaili üle ei jää?
Nimelt oleks vaja kuidagi kokku liimida metall ning veidi poorne katte plastik (peaks olema sama materjal nagu armatuurlaual). Näha on, et keegi on seda üritanud juba saksas teha aga tulemusteta. Üritasin ka mingi a'la Moment tüüpi liimiga seda kokku panna aga edutult. See kattematerjal on päikese käes vastikult ära kooldunud. Praegusel hetkel tundub ainuke töötav lahendus olema - neetidega kinni ja nahaga üle katta. Samas pole uurinud, mida see nahatamine ja naha värvimine maksab.
Ruut
PS Arvo, ega Sul auto komplekteerimisest sellist korralikku detaili üle ei jää?
Moment-liim ei ole selle asja jaoks vist tõesti parim lahendus, eriti kui see poorne materjal selliselt pinges on, nagu pildilt näha. Müüakse ju ka igasuguseid "superliime". On olemas sellised kahekomponentsed liimid - kaks tuubi kõrvuti - oled ehk näinud? Need on sellised epo-taolised oma iseloomult. Igatahes pindade puhastamisest sa ei pääse. Teiseks - pärast liimimist mõtle midagi välja selles suhtes, kuidas pinnad pärast omavahel kokkusurumist kuni liimi kuivamiseni surve alla saaks jätta.
Kahekomponentne Locktite sai just kodumajapidamisest otsa. Aga ma kardan, et ka epo ei ole parim lahendus - jääb liiga jäik. Arvan, et see peaks olema hoopis midagi silikooni baasil/laadset. ee.autost jäid silma soovitused kasutada Kent Sili Gasket 2 või Akzo (või oli Casco?) Nobeli "Liqui Sole". Need olid küll veidi teistsuguse asja lappimiseks välja pakutud. Eks peab need oma nahal järgi proovima.
Pindade kokkusurumist proovisin ka nii ja naa. See materjal on aja jooksul päris jäigaks muutunud ja ühtlaselt suure pinnaga on teda metalliga kokku suruda üsna raske. Peab üritama liimida jupikaupa ning siis pitskruvidega kinnitada.
Pindade kokkusurumist proovisin ka nii ja naa. See materjal on aja jooksul päris jäigaks muutunud ja ühtlaselt suure pinnaga on teda metalliga kokku suruda üsna raske. Peab üritama liimida jupikaupa ning siis pitskruvidega kinnitada.
Mul tekkis selline rohkem teoreetilist laadi mõte...
Mis oleks kui võtta see asi, viia UM'i remondiletti ja paluda parandamist. Diileri töökodadel on ju väga täpsed juhendid mida, mis tööriistaga, mis (originaal)keemiat kasutades ja mis järjekorras teha
Bmw tehas on ju selle asja kunagi kokku liiminud.
Kuigi jah... arvatavasti palutaks see jubin lihtsalt uus osta
Tegelikult oleks mul kah tulevikus midagi sarnast korda saata. Nimelt sai 323'l lammutamise käigus katuseluuki ümbritsev vahtplast eemaldatud ja nüüd tahaks selle tagasi liimida.
Mis oleks kui võtta see asi, viia UM'i remondiletti ja paluda parandamist. Diileri töökodadel on ju väga täpsed juhendid mida, mis tööriistaga, mis (originaal)keemiat kasutades ja mis järjekorras teha

Kuigi jah... arvatavasti palutaks see jubin lihtsalt uus osta

Tegelikult oleks mul kah tulevikus midagi sarnast korda saata. Nimelt sai 323'l lammutamise käigus katuseluuki ümbritsev vahtplast eemaldatud ja nüüd tahaks selle tagasi liimida.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ma arvan, et on ilmastikukindel. See ei ole mitte nn supermarketi liim, vaid üldjuhul proffide nö püstolis kasutatav. Samas tuubi peal on pildid, et võib stangesid ette liimida, tihendusmaterjalina kasutada jne. Arvan, et kummitihendit liimides jääb bro.Jaan kirjutas:Seda oleks huvitav isegi teada, kui ilmastikukindel see liim on. Autos teevad temperatuurikõikumised ja niiskus oma töö. Muuseas - kas see Terostat on jälle üks sellistest multifunktsionaalsetest liimidest ehk liimib "peaaegu kõike"? Ei tea kas näiteks pakiruumi serva kummitihendi jaoks ka sobib?
Kustas: see ongi selline silikooni meenutav liim, mis kuivades säilitab teatud elastsuse.