E21 315 Summuti

Kõik tehnilised küsimused.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

E21 315 Summuti

Postitus Postitas ullivilli »

Sai siis endale ka soetatud selline elukas.
Üles tõstetud, kuna summuti toru käimari alt ära kukkus.
Ja oh mis üllatus all on otse toru ja lõpus on minga zaz-i moodi päritoluga pihlakatoru.
Vaja vahetada, pakkumisi erinevaid, aga hetkel vaja vast odavamat, et mootorit ei pooks ja samas kütuse kulu vähendada.
Seega mida sinna alla aretada võiks? Olemas Audi 2.2 summuti pütid, torud. Äkki need, mis halba?
Ja võiks mulle, lollile, puust ja punaselt selgeks teha summuti nn mittesobimise effektid.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Aga miks mitte osta uus B-osa.
Autoosad.ee's esimene osa 787.- ja tagumine osa 579.-
Hind ei tohiks nagu tappa :roll:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2656
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kui odav asi peab olema? Ladu24 pakub sulle täisjooksu summutit alla 2k
http://ladu24.ee/index.php?tyyp=HA&ryhm ... 0&search=1
CSi, ti, i, RT, TC1, D
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Seda küll, aga kui endal mingine olemas mingisugune, miks mitte uurida, kuidas see sobib.
Seda enam, et seda 2k pole hetkel võtta ja elada ka vaja samas ka liikuda vaja ning muidki hädavajalike asju vaja vahetada.
Küll tulevikus jõuab originaalilähedust taga ajada praegu liikurit vaja: oleks selline ajutine lahendus.
Just, kuidas mõjub kütuse kulule, jõudlusele?
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

"Kalla ja talla" ja talla stiilis autopidamiseks sobiks mõni teine mark paremini.

Lihtsalt kahju hakkab autodest, mis sõidetakse lõpuni kuna kõige kallim remont, mida raatsitakse autole teha on macguyveri teibiga aukude lappimine.

2kilo summuti eest on VÄGA odav (VW Golf III summuti täisjooks on ca 3,5kilo ja Golf on odav rahvaauto)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Kui ma oleks tallamiseks autot tahtnud, oleks ma midagi muud ostnud, mitte 55kw.
Pean tunnistama, et sõidan nagu vanamutt :lol:
Mugav auto on.
Aga piinata pole ka mõtet ja väiksema läbilaskega summuti on nii minu rahakoti, kui lämbuva mootori piinamine.
Auto oleks läinud muidu mingiks põlluralliks või emex-isse :( , kui poleks ära võtnud.
Hetkel pole liht raha ja maja ette, ootama ja päris seisma oleks ka patt jätta.
Kahju, et keegi mu mõttekäiku ei mõista.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kahjuks teavad vaid vähesed, kuidas kogu täpselt summutitoru täpset, ideaalselt optimaalset diameetrit arvutada. Lihtsalt igal autol on see erinev, sama suure litraazi ja võimsuse juures on erinevatel autodel erinevad väljalaske kollektorid, summutitorude painded ning summuti potid, samuti avaldavad mõju pisiasjad nagu summuti erinevate osade erinev soojenemine.

Siiski, usun, et kui sinna suvalise laiatarbesõiduki summuti osadest tehtud summuti suudad kokku keevitada, siis reaalselt ei suuda sa vahet teha, kas minek läks halvemaks või paremaks. Pigem mõjub psühholoogiline efekt, auto enam ei plörise, et vb liigub kehvemini.

Kiire arvutuse tulemusena julgeks väita, et 4cm +/- 1cm oleks täitsa ok toru läbimõõt :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Nu kui all on ZAZ-i (1.2L või väiksema mootori) summuti ja niisama seisab audi (2.2L) oma.
Kumb variant on hullem. Hetkel on püti auk taga ca pöidla jämedune. (pihlakatoru nagu seda nimetatakse)
Üldine toru on iseenesest enamvääm, kui mitte arvestada, et seda vahepeal veetoruga on asendatud :?
Kas see, kui ei mahu gaase välja suruma ei või mitte põhjustada mootori turtsumist, köhimist vähe kõrgematel pööretel
Või ongi seda tüüpi mootoril piiraja hästi madalatel pööretel.
Kui oleks tahokas, täpsustaks.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Aga teha nii... täpsustuseks...
Kuidas mõjub vähe peenema toruga pütt kütuse kulule?
mootori tööle?
Kleemann
Postitusi: 47
Liitunud: 02 Okt 2007 17:48

tere

Postitus Postitas Kleemann »

mul kodus 1,5l summuti täies pikkuses 200kr asub viimsis 5200466
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

Väike OT aga neid autosad.ee ja ladu misiganes.ee hindasi töepähe küll vötta ei saa. Suurem osa ajast neid juppe sealt sellise hinna eest ei saa....
Ise summuti tegemine ei ole raske kui olemas orig. torude läbimööt, püttide kohapealt peaks sobima nt r4 e30 pütid. Aga orig. summti loomulikult köige parem lahendus.
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Selle koha pealt, kuna mul rallikat nagunii vaja ei ole.
Ja mulle päris mitmest allikast tulnud, et vähe peenem pütt kütusekulu ei pidanud mõjutama, seega pole hetkel mõtet rabeleda.
Vast mingi aja pärast, kui edasi akkab vaatama.
Hetkel pigem amorte ja õõtsasi vaja, kuna need mõjutavad rohkem.
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

Kütuse kulu peaks möjutama summuti juures see et kui tal on läbilaskevöime väiksem kui originaalis, ehk torud ja pütid peenemad/pisemad.
Jämedamate tprude puhul siis möju vastupidine, et kui liiga suureläbi laskega pütid ja vihmavee toru all siis kulu suurem, vastu röhk kaob ära.
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Seega idee poolest, kui mul tiba peenem pütt, kui originaalis peaks olema kütte kulu vähe väiksem, kui võiks, aga samas loomulikult ka jõudu vähem? Sain ma asjast õigesti aru?
Aka kui ei saa alt välja, ei saa ka ülalt peale.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Jõudu ei pruugi vähem olla, jõudu on madalamatel pööretel rohkem, kuid kõrgematel pööretel läbilase väheneb ja sellest tingituna ülemine ots on lahjem.
e28
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Aga nu pole ullu: kui 90-100 kätte saab, siis mulle kärab küll.
Niikaua, kuni rahakotti krimpsu ei tõmba ja üle 10L ei kipu võtma :D
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Jätkaks teemat, kuna adekvaatset vastust pole siiani saanud. Väga seinast seina arvamused.

Kütuse kulu, suurema ja väiksema torustikuga on segane teema.

Hetkel pigem, kui palju paneb kütte kulule otsa, kui torustik on katki?
Või kas üldse paneb, kui katte, ega midagi ei ole või sõltub ka sellest, kust maalt on katki ja kui katki?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1666
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kas peab puust ette tegema ja punaseks ka värvima ?
e28
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Puust ja punaseks ei teeks tegelt mitte halba.
Vbolla olen tõesti loll, aga vot aru ei saa kuidas asi ikkagi toimib.

Lugesin teema uuesti läbi ja kõige täpsem info algas sõnaga peaks.

Juurde paneb toru auklikus kindlasti, kuid mind pigem huvitab ca kui palju see juurde panna võib.
Kindlasti keegi on kogenud või teab teooriat.
Kuna mul mingaid katte või lamdasi ei ole, siis O2 sisaldus suurt tähtsust ei oma. Vastusurve kohta on väga vastakaid asju kuuldud, et küll pritsele ei mõju ja karpale hullusti ja ka vastupidi ning samas, et too vastusurve üldse mingi lora jutt ja see ainult natukene omab tähtsust.

Olemasoleva teooria järgi: pütid vahelt ära, läbilase parim, edasi peaks minema nagu rakett ja kütust rüüpab kui vanakurat. Ei usu, et see ikka päris nii ka on.
Samuti, on segane, mis on keskmise püti teoorias otstarve.
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2596
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Vaheta see väljalase ükskord ära.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Vasta