e28 518 82a, imres

Foorumiliikmete autod.
Vasta
imres
Postitusi: 22
Liitunud: 13 Aug 2007 21:44
Asukoht: Tallinn

e28 518 82a, imres

Postitus Postitas imres »

Tervitus!

Hai seisab pea aasta hoovis, ühtteist tehtud ja jäädvustatud. Jagaks seda teiega..

Auto on E28 518 1982 aastast. punane, must nahksisu, elektri peeglid (töötab hetkel miskipärast ainult kundepoolne).
2007 aasta aprillis tuli vend jutuga, et sõber müüb bmw-d. Kuna hind oli soodne siis tekkis huvi. Vend käis vaatamas ja oli vasika vaimustust täis. Sai käima pandud ja proovitud. Esmamulje oli hea, 1982 aasta auto kohta. Esimesena selgus, et pidurid ei tööta. Viga defekteerima ei hakanud kuna sõber treilaga oli käepärast. Teine viga oli paigast ära süüde, selle keerasime kohe paika.
Noh mis seal ikka, raha ja auto vahetasid omanike.
Vaatamas käies
Pilt
Pilt
Pilt

kupatasime sõbra treilaga kohale ja algas koju sõit
Pilt

kodus
Pilt
Pilt

pilt salongist
Pilt

kui kellegil on sellist puidust käikari nuppu müüa siis andku teada!!!
Pilt

1.8 karbuss mootor, 66kw
Pilt

Siis juhtus aga see, et jäin haigeks. Aga see ei seganud autole pidurite remonti tegemast :lol:
Vahetusse läksid piduri torud, voolikud, tagumised klotsid ja need jurakad mis klotse liigutavad (mul ei tule õige nimi meelde hetkel, ehk saate aru)
Kusjuures üllatus oli suur kui varuosad poest kohe saada olid, algul arvasin, et vaja tellida ja oodata. Voolikud ja torud on Laki autost.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

vahelduseks pilte sisust, pärast naha hoolduse tegemist

Pilt
Pilt
Pilt

Piltidelt jääb mulje, et tegu tip top autoga. Silmapete :?
Roostet jätkub ja nina on ka kõksu saanud, kapott on viltu peal

Pilt
Pilt

pildilt natu raske aru saada
Pilt

Autol sai pidurid korda, mootor käis 8) väiksed sõidud ja.. ja siis see juhtuski. Meist said haisõbrad :twisted:

Siis vist jooksis must kass üle tee, sest kalakese õnn sai otsa. Nimelt purunes diffri kaas :x pildilt on ka näha kuida kere roostetas puksi kinnitus kohalt

Pilt
Pilt
Pilt

Teema foorumisse ja saime abi. Kasutaja tsonnyboy käest uus kaas.
Kuna silla tala kinnitus oli mäda siis nii seda jätta ei saanud. Järeldus, tagasilla kapremont! Kõik jupid maha ja roostest puhtaks. Kusjuures selgus ka, et üks taga vedru oli katki murdunud. Uued tellisime vedrud ja puksid, neid kahjuks kohapeal polnud. Õnneks oli tarneaeg lühike, mõned päevad.

Pilt
Pilt

kuidas iganes neid ka nimetatakse, tagusin sirgeks ja keevitasin lisa tugevdused

Pilt
Pilt

värvitud ja uute puksidega sillatala
Pilt

õõtsad
Pilt
Pilt

trummlid
Pilt

kere kinnitus puhastatud, keevitatud ning tala küljes
Pilt
Pilt

differ uue kaanega. vend mökerdab :lol:
Pilt

samal ajal sai värvitud ka õhufiltri korpus, teibitud, hetk enne värvimist
Pilt

uued vedrud. uued amordid on plaanis sellel aastal panna
Pilt

pudinad enne auto külge minekut
Pilt

mootor ilma kopsikuta
Pilt

Jes, auto jälle korras. Kuna lõpetasime pool pimedas ja väsinuna siis proovisõit jäi järgmisele päevale.
Karm õppetund nr1, diffrisse tuleb õli tagasi ka kallata. kurat, täiesti unustasime suures õhinas. Tulemus oli selline, et pärnu mntl kiirusel ca 70 jooksis diffri kardaani laager kinni. Pouh tõmbas auto teele risti. õnneks vihma sadas ja tee seetõttu libe ning ühtegi teist autot läheduses polnud. Ja nii kiirelt kui see juhtus oli ka selge miks juhtus :oops:
Auto sai kuidagi tee äärde ja tungiga üles. Abivägi sai ka kohale kutsutud. sõber tõi õli, meie aga meisterdasime coca pudelist ja pastakast õli pritsi ja lasime õli diffrisse. Muidugi enne oli differ saanud jahtuda ca 30 min. Lisaks veel väike ootamine ja proov. Raks ja liikus. Kodu saime omal jõul sõita.

pärnakal
Pilt

auto kodus, differ maha
Pilt

Sai diffrit uuritud ja puuritud ja tööjuures näitasin targematele ka. Järeldus, vaja uut. Aega läks ja uue saime. 520 alt ja ülekanne sama :wink:
Õppisime oma vigadest, uus differ sai korralikult õli sisse ja siis alles auto külge. Töötas.
Maha sai vuristatud ca 100km, siis läks auto talvepuhkusele kus ta viibib siiani :)

Auto on selle lühikese ajaga jube armsaks saanud ja plaanid teda 2008 aastal turgutada suured.
Plaani on võetud:
mootor korda ja peale läheb elektrooniline pritse ning elektrooniline süüde. Ajuks tuleb MS
Kuna karbussil pole tagasivoolu, siis tuleb uus pump koos uute liinide ja filtriga.
100% uus juhtmestik kogu autole
esisilla renoveerimine ja uus ring amorte
Lisaks veel nipet näpet vaja korrastada/teha
Ja ootan pakkumisi puidust käikari nupule (on üldse tegu originaal bmw jupiga?) :wink:

Kindlasti hoian teid kõige toimuvaga kursis
Imre
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Tundub, et nahksisu on väga ilusti säilinud :P
mootor korda ja peale läheb elektrooniline pritse ning elektrooniline süüde. Ajuks tuleb MS
Miks sellised plaanid? Jõudu juurde nagu ei saa, otstarbekam oleks suurem mootor vahele tõsta, koos pritsega.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Nahksisu teeb küll kadedaks. Kas kuskilt katki ka on?

See käigukanginupp peaks ikka originaal olema. Ma olen ühe e12 peal sellist näinud.

Punane hai on ikka ilus küll :)
e28 528iA '84
imres
Postitusi: 22
Liitunud: 13 Aug 2007 21:44
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas imres »

Jõudu tuleb juurde kui panna elektrooniline pritse ning elektrooniline süüde :wink:
66kw saab vähemalt 77kw. Kuna mehhanilise pritsega on tehaseseades olemas 77kw mootor.
Suuremat mootorit peale ei taha, kuna suur on raskem. Samuti on bmw vanad mootorid jube janused. Pärast 1,8 modifikatsioone saab hea ja piisava kiirendusega mootori/auto. 518 on suht suur aga samas ka suht kerge masin kuna lisavarustus napp.
Kui teha mootori vahetus siis vaja uut mootorit, käigukasti, kardaani, diffrit, aju ning soovitavalt ka uut pidurisüsteemi. Ja ARK muutatuste tegemist.
Ei näe asjal pointi.
Nahk suht heas korras jah, kuigi väikseid vigu leiab. Kuna kohati on nahk perforeeritud, siis mingist kohast oli nahk selle koha pealt natuke rebenenud.

Imre
pisike528
Postitusi: 367
Liitunud: 15 Veebr 2006 22:38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas pisike528 »

Ise alustasin samasuguse punase 528iga.Teele kordagi ei jätnud....helged mälestused tulevad meelde :)
Auto kena ja jõuda ehitamisel 8)
Sa võiks midagi suuremat sinna kapoti alla tõsta :wink:
BMW 320 1989 coupe manu
Audi 80 1.8T 1993 rwd
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2656
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

imres kirjutas:Nahk suht heas korras jah, kuigi väikseid vigu leiab. Kuna kohati on nahk perforeeritud, siis mingist kohast oli nahk selle koha pealt natuke rebenenud.
Kas tegu on ehtsa nahaga? e21 kasutati selliselt perforeeritult mingit kunstnahka. Vähemalt oma TC1-l ta nii on ja ka probleemiks juhi istmel "väsimus-murdumised"
CSi, ti, i, RT, TC1, D
imres
Postitusi: 22
Liitunud: 13 Aug 2007 21:44
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas imres »

Hetkel ei oska öelda kas ehtne nahk või mitte.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Auto väga kena, must nahksisu annab autole erilisust juurde.

Pritseks ümbertegemine ja originaali säilitamine on iseenesest tervitatav aga milleks siis suurt summat maksta MS eest? Erilist mõtet sellel pole, just sellise raha eest. Seda siis, kui pole plaani mootor kapitaalsemalt ümber ehitada või turbo peale panna.

77kw selle kere peal annab normaalse kiirenduse rahulikuks sõiduks, kuid erilist minekut küll oodata pole.

Jõudu ja jaksu autoga igatahes :)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
imres
Postitusi: 22
Liitunud: 13 Aug 2007 21:44
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas imres »

Mina pole öelnud, et turbot ei tule :twisted: :wink:
Kasutaja avatar
parimautoonBMW
Postitusi: 39
Liitunud: 19 Sept 2007 21:33

Postitus Postitas parimautoonBMW »

Väga eriline sisu 1,8 mootori kohta :)
Ilus auto, värvid sobivad ka hästi, edu !
Kasutaja avatar
YZK
Postitusi: 216
Liitunud: 23 Okt 2006 12:46
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas YZK »

ülimalt kena revolver,ainult mootor ei ole mu silmis see ,mis e28 kere kõikse õigem liigutama on :P

ps: parim toon mis e28 kerel olla saab mu silmis :wink:
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Mootori valikut ei maksa ette heita :), M10 on turbotamiseks väga hea mootor, odav ja tugev.
Vasta