BMW 320 Baur, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

nuga kirjutas:Ja temperatuur on +15 mitte +1,5 kraadi :lol:
õigus, jah :).
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Eile ajasin masina korraks garaažist välja ja mootori ilusti soojaks. Kuradi mõnus masin ikka :D
Ainuke ilmnenud viga oli see, et vasakpoolne esipidur oli suht kinni. Eelmine kevad oli sama viga, aga siis sai asja "käimaõpetamisega" pisut parandatud. Igatahes tuleks nüüd supportid remontida ja sellega seoses tuli mõte ka ühtlasi esipidurid 323'e ventileeritavatele ketastele upgrade'ida :)
Samuti on talve jooksul veel paar huvitavat tuuninguideed tekkinud, aga arvestades selle hooaja 323'le orienteeritust, jäävad need vist kaugemasse tulevikku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Kuna 323'le sai orig. kleepsude komplekt otse W&N'st muretsetud, siis mõtlesin, et bauri puhul kasutaks teistsugust lähenemist. Nimelt siis proovib olemasolevatelt fotodelt info saada ja selle järgi ise uued valmis meisterdada :D

Lähtematerjal oli selline:
Pilt
Pilt

Ja mõningase arvutis nokkimise tulemusena saigi sellised asjad valmis nikerdatud :D:
Pilt
ja
Pilt

Minu arust pole paha :D :lol:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2654
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

alumisel kleepsul näpukas. all servas number algab 186 mitte 196
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ruut kirjutas:alumisel kleepsul näpukas. all servas number algab 186 mitte 196
Ups, ongi :D Tänud!
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Muhv
Postitusi: 272
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Postitus Postitas Muhv »

pane siis juba 160km/h asemel ka ilusti 160 km/h...
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Muhv kirjutas:pane siis juba 160km/h asemel ka ilusti 160 km/h...
:lol: Tehtud :lol:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Laupäeval tegi siis masin selle aasta esimesed sõidud :D
Esinevalt eelnavetest aastatest ei tulnudki erilisi ettevalmistusi teha - kõigest tagumised rattad alla keerata, üks esimene tühjaksvajunud rehv täis pumbata, aku laadida ja käima :)
Enne ülevaatusele minekut tahaks siiski esipidurid üle käia. Eelmine aasta sai napilt-napilt ülevaatuselt läbi, kuna esipidurid olid ebaühtlased. Nagu ennist mainutud tuleb upgrade 323'e piduritele. Pidurisadulad käisid galvaanikas ja said võrdlemisi viisakaks, vaid siseküljele jäin mõned roostekohad alles:
Pilt
Pilt

Teine oluline punkt on uued rehvid + veljed alla saada. Rehve hetkel veel pole, aga veljed on värskelt värvitud. Tänud Tõnisele :D
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Tellisin ka uued rehvid ära - otsustasin fulda carat extremo kasuks. Mõõt siis 205/50 R15
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Eile siis sai baur endale uued rattad :D
Uued rehvid + värvitud veljed + korralikud bbs'i logodega kapslid annavad ikka välimusele omajagu juurde.
Vanad rattad kolisid garaažinurka ja need jäävad mul varuratasteks, niikauaks kui tekib mingi parem idee, mida nendega ette võtta.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Reedel sai baur siis taas kehtiva tehnoülevaatuse. Erinevalt eelmisest kevadest ei olnud seekord probleeme esipiduritega. Plaanisin küll nüüd kevadel galvaanikas käinud 323'e suportid ja ventileeritavad kettad paigaldada, aga see plaan lükkus edasi seoses asjaoluga, et ma olin kogemata 2 ühe poole suportit taastanud :shock: :? :lol: Seega siis läksin esialgu seda teed, et võtsin streikiva suporti lahti ja panin korralikult liikuma.

Küll aga oli seekord probleeme heitgaasidega. Nimelt oli CH väärtus lubatust (1000ppm) oluliselt suurem - 2600ppm. Kuna selle põhjuseks on ebaefektiivne põlemisprotsess, siis esimese asjana läksin süüte kallale. Kuna vajalikud jupid olid kohe riiulilt võtta, siis vahetasin prooviks jagaja rootori, jagaja kaane ja panin uued küünlad. Oma tarkusega läheks järgmisena küünlajuhtmete kallale, kuna säde tundus ühtlaselt kahvapoolne olema :?
Samas antud CH väärtus mõõdeti tühikäigupööretel, aga pöördeid andes kobis näit kiiresti allapoole normi, nii 500 kanti.
Ega kellelgi pole sellise asjaga kogemust?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
valge välk
Postitusi: 19
Liitunud: 17 Jaan 2005 22:23

Postitus Postitas valge välk »

Aga mis numbreid sul CO ja CO2 näitasid, ehk siis kas segu kui selline on paigas tühikäigul. Loomulikult võiks prooviks ka süütepooli ära vahetada. Juhtmete puhul peaks olema võimalik takistusi mõõta, mille järgi saab teada, kas need on töökorras või mitte
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ainukesed mõõdetud näitajad olid CO ja CH.
CO oli 0,9% (lubatud 4,5%)
CH oli 2600ppm (lubatud 1000ppm)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

nuga kirjutas:Ainukesed mõõdetud näitajad olid CO ja CH.
CO oli 0,9% (lubatud 4,5%)
CH oli 2600ppm (lubatud 1000ppm)
Kui tööpööretel läks normi, siis on vaja vast ainult tühikäigu segukoostist regullida, sest tühikäigul läheb segu liiga rikkaks.
Teine variant, süütepool ei suuda tühikäigupööretel (võimalik pisut madalam generaatoripinge) õiget pauku anda.


-= mask =-
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

mask kirjutas:Teine variant, süütepool ei suuda tühikäigupööretel (võimalik pisut madalam generaatoripinge) õiget pauku anda.
Seda ma mõtlesin kaa, et äkki on süütepoolile pealetulev pinge liiga nõrk :roll:
Kui palju pinget peaks generaator välja andma?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

nuga kirjutas:
mask kirjutas:Teine variant, süütepool ei suuda tühikäigupööretel (võimalik pisut madalam generaatoripinge) õiget pauku anda.
Seda ma mõtlesin kaa, et äkki on süütepoolile pealetulev pinge liiga nõrk :roll:
Kui palju pinget peaks generaator välja andma?
13,6-13.8V oleks ideaalne


-= mask =-
Lynx
Postitusi: 165
Liitunud: 30 Aug 2006 12:13
Asukoht: Rockvere

Postitus Postitas Lynx »

mask kirjutas:
nuga kirjutas:
mask kirjutas:Teine variant, süütepool ei suuda tühikäigupööretel (võimalik pisut madalam generaatoripinge) õiget pauku anda.
Seda ma mõtlesin kaa, et äkki on süütepoolile pealetulev pinge liiga nõrk :roll:
Kui palju pinget peaks generaator välja andma?
13,6-13.8V oleks ideaalne


-= mask =-
14,2V ideaalne
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

Lynx kirjutas:
mask kirjutas:
nuga kirjutas: Seda ma mõtlesin kaa, et äkki on süütepoolile pealetulev pinge liiga nõrk :roll:
Kui palju pinget peaks generaator välja andma?
13,6-13.8V oleks ideaalne


-= mask =-
14,2V ideaalne
On see mingi vana bmw spetsiifika?
Seda on siiski nõks palju ja reaalselt ühegi sellise geneka pingega auto kallal pole käinud. Koormuseta olekus gaasi törtsates visatakse selle numbriti ehk korraks ainult.


-= mask =-
Kasutaja avatar
valge välk
Postitusi: 19
Liitunud: 17 Jaan 2005 22:23

Postitus Postitas valge välk »

Nende emissioonide kohta veel niipalju, et HC läheb kõrgeks kahel juhul - kui segu on rikas või kui segu on lahja. Hea oleks kõrvale näha ka CO2 näitu, mis annaks natukene infot lisaks. Tee pikem sõit maanteel, võta küünlad maha ja siis vaata, mis värvi nad on.

Lisaks kui ma õigesti mäletan, siis oli sul vahepeal mootoril õlipidamisega kergeid probleeme, mistõttu summuti võib õli täis olla ning see annab ka oma osa sellele HC tulemusele - või puhastasid sa summuti ära?

NB!
Ma avastasin, et mul on tööjuures aparaat, millega saab küünalde/süütepooli süttimispingeid ja aegu vaadata, lisaks veel ka heitgaasianalüsaator. Kui murest lahti ei saa, tuleb teha tjuuningsessioon Baurile. 8)
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3085
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Küünlaid vaatasingi peale 10km maanteesõitu ja need oli kõik ilusti ühtlaselt helepruunid. Minu kogenematule silmale tundusid väga ilusad olema :lol: Samas oleks võinud ka peake pikemat tühikäigul tiksumist vaadata. Probleem ja esineb kõige teravamalt tühikäigul.

Õlipõletamise probleem oli jah eelmise suve keskpaigani. Peale seda on mõned tuhanded kilomeetrid sõidetud, ei tea kas summutis võib veel mingeid õlijääke olla? Kuidas seda üldse puhastada... alt ära ja vertikaalselt seisma?

Ma arvan, et esimese asjana hangin ma endale uued küünlajuhtmed ja siis vaatame edasi :D
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta