Argo BMW e12
Argo BMW e12
Tere ka minu poolt:) Sai siis kunagi üks e12 528 ostetud kasutaja Toivoku käest, eesmärgiga saada sillajuppe oma e24le. Kuuene leidis aga peagi uue kodu ja see vanake seisis endiselt soojas garaazis... kuna hai pisik on juba pikalt veres ja kahju oli teist raua huntidele jätta siis hakkasin doonoreid otsima. Sai ka terveid autosid vaadatud aga kõik need olid ikka kole läbi omadega - ühe 525 ikka varuosadeks võtsin ja molekulideks akseldasin. Mõned üksikud detailid kraapisin küla pealt veel kokku aga miskit väga head silma ei jäänudki, suur osa nendest asjadest on leidnud otsa raua kastis. Uksi ja muid detaile õnnestus ikkagi komplekti jagu kokku korjata ja nüüd ongi auto juba töös.
Paljud tunnevad siin ära selle "kurikuulsa" Toivoku exi
Hetkel siis vahetatud karbid ja tiba puhastatud kere tagaosa, et näha milliseid keredetaile sinna veel otsima peaks!
Nimekiri järjest pikeneb ja pikeneb aga tean, et tulemus saab hea olema - tasub pingutada
Mõned pildid siis hetke seisust: Pildid
Paljud tunnevad siin ära selle "kurikuulsa" Toivoku exi
Hetkel siis vahetatud karbid ja tiba puhastatud kere tagaosa, et näha milliseid keredetaile sinna veel otsima peaks!
Nimekiri järjest pikeneb ja pikeneb aga tean, et tulemus saab hea olema - tasub pingutada
Mõned pildid siis hetke seisust: Pildid
Viimati muutis Argo, 03 Jaan 2007 21:28, muudetud 1 kord kokku.
Valmimis aeg on täitsa lahtine kuna ise hommikust õhtuni autodega tegelen siis kõike vaba aega garaazis veeta ei taha ja muu elu tahab ka elamistRäägi nüüd asjast kah - mis autoga tegu on? Säilitad originaalina? Millal auto valmis või tänavakõlbulikuks peaks saama?
2007 augusti algus tundub täitsa okei aeg valmimiseks
Orginaaliks see isend täitsa ei jää, autot ennist koledalt solgitud ja djuunitud - muudatusi teen siis sisu ja tehnika osas. Kõik nii seest kui väljast saab olema maitsekas ja väga orginaali lähedane Liistud, märgid, stanged ja muud viidinad jäävad orginaalid! Kõiki kaarte kohe välja ei käi - las jääb väikest pinget mõneks ajaks
Värskendaks siis seda teemat ka vahelduseks
Aega võtab aga asja saab, nüüdseks kogutud mõned vajalikud detailid ja alustada võib jälle keretöödega!
Vahepeal olen puhastanud kere pigimattidest ja välja otsinud võimalikud roostepesad - neid ikka jagub auto eale vastavalt. Pigimattidest on puhastamata veel tagaistme tagune seljatoe osa kuna sealne plekk on lahti lõigatud nagu konservipurk - geeniused on paigaldanud stereoereo süsteemi
Ma lohutan end sellega, et ilma selle seljatoe taguse plekita on väga hea rattakoopaid keevitada Ehk leian selle räsitud pleki asemele korraliku tüki ka mõne otsa saanud e12 küljest. Kahjuks ei märganud seda varem teiselt lammutamisele läinud autolt ära võtta. Kui kellelgi on miskit sobivat pakkuda andku aga teada - igasugune abi teretulnud!
Hektel siis käsil tagaotsa lahti võtmine, roostest puhastamine ja uue tagapaneeli sobitamine.
Enne kui uued detailid omale kohale saab jäädavalt panna tuleb hoolega roostet taga ajada ja ise mõningaid plekke meisterdada ussitanud aukude täiteks. Veel vaja välja mõelda kui kaugelt ma need tagatiibade alumised otsad ära vahetan - tahaks võimalikult head ja roostekindlat lõpptulemust!
Ja sellised jupid on ka tänu Nugale näppu jäänud
Aega võtab aga asja saab, nüüdseks kogutud mõned vajalikud detailid ja alustada võib jälle keretöödega!
Vahepeal olen puhastanud kere pigimattidest ja välja otsinud võimalikud roostepesad - neid ikka jagub auto eale vastavalt. Pigimattidest on puhastamata veel tagaistme tagune seljatoe osa kuna sealne plekk on lahti lõigatud nagu konservipurk - geeniused on paigaldanud stereoereo süsteemi
Ma lohutan end sellega, et ilma selle seljatoe taguse plekita on väga hea rattakoopaid keevitada Ehk leian selle räsitud pleki asemele korraliku tüki ka mõne otsa saanud e12 küljest. Kahjuks ei märganud seda varem teiselt lammutamisele läinud autolt ära võtta. Kui kellelgi on miskit sobivat pakkuda andku aga teada - igasugune abi teretulnud!
Hektel siis käsil tagaotsa lahti võtmine, roostest puhastamine ja uue tagapaneeli sobitamine.
Enne kui uued detailid omale kohale saab jäädavalt panna tuleb hoolega roostet taga ajada ja ise mõningaid plekke meisterdada ussitanud aukude täiteks. Veel vaja välja mõelda kui kaugelt ma need tagatiibade alumised otsad ära vahetan - tahaks võimalikult head ja roostekindlat lõpptulemust!
Ja sellised jupid on ka tänu Nugale näppu jäänud
Tagatiibade alumise osaga arvan et kõige parem lahendus oleks keevitada sealt, kus hiljem tuleb stange peale. jääb tiiva kumerus originaal, keevituskohad ei jää paistma lõpuks ning pahteldamisega ei pea väga palju vaeva nägema.
Kas muidu kõik nurgatagused kohad uurid rooste osas üle ja teed üldise puhastuse põhjale või siis ainult see mis silma jääb?
Kas muidu kõik nurgatagused kohad uurid rooste osas üle ja teed üldise puhastuse põhjale või siis ainult see mis silma jääb?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
raunz kirjutas:Tagatiibade alumise osaga arvan et kõige parem lahendus oleks keevitada sealt, kus hiljem tuleb stange peale. jääb tiiva kumerus originaal, keevituskohad ei jää paistma lõpuks ning pahteldamisega ei pea väga palju vaeva nägema.
Kas muidu kõik nurgatagused kohad uurid rooste osas üle ja teed üldise puhastuse põhjale või siis ainult see mis silma jääb?
Kõiki nurgataguseid ei saa vast puhtaks aga katsun ikka nii põhjalikult teha kui võimalik. Keretööd teatavasti kallis lõbu, odavam on ükskord ja korralikult teha - teisi juppe saab hiljem jõudumööda vahetada!
Sai ka natuke tagatiibadel asetseva pahtli alla piilutud Väike masendus tabas mind - seest varem vaadatud seda värki ja tundus, et korralik töö tehtud aga võta näpust! B tiivakaared kõiges suuruses külge si...ud ja liitekoohad sisse vasardatud parasjagu niipalju, et kogu tiivakaare ulatuses oli pahtlit pea 1cm. Sai siis uuritud, et äkki kannatab uued kaared tellida ja sedasi selle probleemi lahendada aga kahjuks mitte! Nüüd siis lähevad tagatiivad vahetusse - parem tagatiib leidis kunagi ise tee minuni seega hetkel pool muret vähem! Siinjuures tänud kasutaja svenkile tiiva eest!
Tiival küll väikesed kadud on aga sellele hädale on rohi olemas!
Ja positiivset kõige selle juures on ka - pahtlit läheb nüüd hulga vähem Nüüd siis pole muud kui nurgataguseid puhastada ja oodata, millal teise poole tiib kohale jõuab koos mõningate teiste vajalike pulkadega! Annad näpu - võtab käe ja nii see trumm lõhki lähebki
Täpselt nii see on, tõele kipub vastama ka see, et tehes tekib tööd ainult juurde Üldise kere puhastusega pindmist roostet ja muud jama mul kõvasti välja tulnud. Aga kui tehtud saab siis peaks päris kaua vastu pidama kah.Argo kirjutas:raunz kirjutas:Tagatiibade alumise osaga arvan et kõige parem lahendus oleks keevitada sealt, kus hiljem tuleb stange peale. jääb tiiva kumerus originaal, keevituskohad ei jää paistma lõpuks ning pahteldamisega ei pea väga palju vaeva nägema.
Kas muidu kõik nurgatagused kohad uurid rooste osas üle ja teed üldise puhastuse põhjale või siis ainult see mis silma jääb?
Kõiki nurgataguseid ei saa vast puhtaks aga katsun ikka nii põhjalikult teha kui võimalik. Keretööd teatavasti kallis lõbu, odavam on ükskord ja korralikult teha - teisi juppe saab hiljem jõudumööda vahetada!
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Upitame ka seda teemat vahelduseks. Kere juures on viimastel nädalatel progressi vähe olnud kuna igapäeva töö tahab vägisi üle pea kasvada! Suures ehitamise tuhinas sai varuosade tellimisega ka liig hoogu satutud ja nii ongi nüüdseks minuni jõudnud mõned saadetised uute keredetailidega:
Et siis möödunud kuuga on tehtud nii palju kui parem tagatiib on omale kohale keevitatud koos alumise nurga ja sisemise kaarega. Tagapaneel kinni punktitud ja vasakpoolne tagatiib paika sobitatud. Vaja siis lähipäevil vasaku tiiva sisemine kaar veel valmis meisterdada, plaan on nädalavahetusel vasak pool ära lõpetada. Siis peaks tagumise osa väliste detailidega kõik olema. Peale seda tulevad ka mõned värskemad pildid.
Et siis möödunud kuuga on tehtud nii palju kui parem tagatiib on omale kohale keevitatud koos alumise nurga ja sisemise kaarega. Tagapaneel kinni punktitud ja vasakpoolne tagatiib paika sobitatud. Vaja siis lähipäevil vasaku tiiva sisemine kaar veel valmis meisterdada, plaan on nädalavahetusel vasak pool ära lõpetada. Siis peaks tagumise osa väliste detailidega kõik olema. Peale seda tulevad ka mõned värskemad pildid.
Julmemaid plaane pole, see tiib sattus lihtsalt olema tankimis avata! Nüüdseks on see ava sinna juba tekitatud. Oma kätetöö on tunduvalt odavam kui uus tiib tellida ühe puuduva augu pärasttõnis kirjutas:Väga kena
Vaatasin et oled tankimis ava parempoolselt tagatiivalt ära kaotanud, tagumine paneel ka ei sisaldanud sellist kohta, kas on mingid julmemad plaanid? Ja kust uue tagumise tiiva tellisid, meil sama teema ees, hea oleks asja uurima hakata?
Teine pool ja muud pudinad on tellitud UMist - muist asju varem ka WNist!
Aga plaanidest nii palju, et kavatsen siis 3,5 mootori 3se automaadiga aistevahele tõsta! Kõik tehnika tuleb ajastu kohane vanakooli värk. Väljast jääb orginaali - teeb ühe kena cruisimise pilli kui lühidalt kokku võtta8)
Sai jälle kaks päeva tõsiselt tööd tehtud, vasaku tiiva sisemine kaar meisterdatud ja tiib omale kohale pandud. Tagumine ots nüüd siis jälle koos, silm kohe puhkab Järgmisena lähevad töösse tagumised rattakoopad - selleks lõikan ma välja ka tagumise aknalaua ja istmete seljatoe taha jääva paneeli. Asemele läheb kõigi eelduste kohaselt e24 vastav paneel ja aknalaud. Saab need inetud augud kerest välja ja samas paika panna tagumised istmed. Nimelt plaanis siis auto nelja kohaliseks teha ja selleks kasutada siis e24 tagumisi istmeid ja keskkonsooli.
Tegelt on need tagumised rattakoopad koos ülemiste amordikannudega ühed igavesti s.... kohad - niiskus jääb sinna plekkide vahele kinni ja tulemus on teadagi mis!! Tagumise otsa keevitus ongi minu silmis kõige tüütum ja ebameeldivam osa aga peagi saab vast sellega ka ühele poole.
Mõned pildid ka:
Veel pilte siit: http://www.bmwclassic.ee/galerii/Argo-BMW-e12
Tegelt on need tagumised rattakoopad koos ülemiste amordikannudega ühed igavesti s.... kohad - niiskus jääb sinna plekkide vahele kinni ja tulemus on teadagi mis!! Tagumise otsa keevitus ongi minu silmis kõige tüütum ja ebameeldivam osa aga peagi saab vast sellega ka ühele poole.
Mõned pildid ka:
Veel pilte siit: http://www.bmwclassic.ee/galerii/Argo-BMW-e12
Siin teemas pikalt vaikus olnud:( Kuna talveauto e28 535 vajas enne hooaega väikest turgutamist siis jäi e12 mõneks ajaks tahaplaanile. Sellest hoolimata on väikest edasiminekut siiski märgata. Esiotsa plekid on tänaseks paika sobitatud, B tiibade ja esipõlle kvaliteet on ikka alla igasugust arvestust ja nende paika saamiseks kulus mitu pikka õhtut. Nüüd siis tuleb nina taas paljaks rookida ja vajalikud kohad üle keevitada. Peale seda läheb auto grilli, et anda viimane lihv põhjaplekidele.
Autol jälle hai nägu ees
Värskeid pilte galeriis.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/keret%F6%F6d2
Autol jälle hai nägu ees
Värskeid pilte galeriis.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/keret%F6%F6d2
Põhi peale hermeetikust ja pigist puhastamist, ootamas värsket värvi.
Väike happekrunt ka peale kantud.
Epokrunt sai infrapunakiirguriga ära kuivatatud.
Hermeetik peale pihustatud.
Ja kõige selle peale kaks kihti musta värvi.
Nüüd siis on projekti selgroog murtud - peale suurt lammutamist saab hakkata asju külge tagasi pookima. Ja see on juba hulga lõbusam töö kui see rellakaga lõikumine, puhastamine ja keevitamine.
Pagasniku, salongi ja mootoriruumi värvimise katsuks veebruari lõpuks ära lõpetada. Enne seda on vaja läbi närida veel ühest väikesest pähklist- nimelt värvivalik. Kui järg jõuab pagasniku ja mootoriruumini siis peaks see asi otsustatud olema. Orginaalis auto hõbe, mis iseenesest on täitsa sobiv värv aga bmw värvivalikus on ka palju kenamaid toone, mis tooksid auto kuju ja detailid paremini esile. Mõni tumedam toon vast sobiks paremini.... Kuna vanemate värvide kohta ei kipu enam toonilipikuid liikuma siis peab hakkama proove tegema Endale olen lubanud, et jaanipäevaks saan auto kokku ja sõitma - aastast õnneks pole juttu olnud
Väike happekrunt ka peale kantud.
Epokrunt sai infrapunakiirguriga ära kuivatatud.
Hermeetik peale pihustatud.
Ja kõige selle peale kaks kihti musta värvi.
Nüüd siis on projekti selgroog murtud - peale suurt lammutamist saab hakkata asju külge tagasi pookima. Ja see on juba hulga lõbusam töö kui see rellakaga lõikumine, puhastamine ja keevitamine.
Pagasniku, salongi ja mootoriruumi värvimise katsuks veebruari lõpuks ära lõpetada. Enne seda on vaja läbi närida veel ühest väikesest pähklist- nimelt värvivalik. Kui järg jõuab pagasniku ja mootoriruumini siis peaks see asi otsustatud olema. Orginaalis auto hõbe, mis iseenesest on täitsa sobiv värv aga bmw värvivalikus on ka palju kenamaid toone, mis tooksid auto kuju ja detailid paremini esile. Mõni tumedam toon vast sobiks paremini.... Kuna vanemate värvide kohta ei kipu enam toonilipikuid liikuma siis peab hakkama proove tegema Endale olen lubanud, et jaanipäevaks saan auto kokku ja sõitma - aastast õnneks pole juttu olnud
Peal kruntimist sai värvi alla paks kiht kerehermeetikut pritsitud - värvi ka 3kihti peale. Rohkem miskit kaitsekihti peale laskma ei hakka, kuna peamine rooste kipub ikkagi seestpoolt tulema siis roostekindluse tagab pigem õõnsustesse lastav kerevaha.raunz kirjutas:Mastiksit/kivikaitset või midagi muud sarnast krundi ja värvi peale ei lase?