BMW 528i Mart '83
Mul on mõne aasta vanune Schrick'i kataloog, kus on sees lisaks 3.5-e omadele ka 2.8 L-Jet mootorile mõeldud 282/282/110 nukkvõll, hind märgitud 345 eur + KM + transa.
Nukkvõlli valimisel jagajaga sobivust ei tasuks üldse vaadata, kuna vähegi tõsisema projekti puhul ei saa läbi aftermarket EMS-ta, mis võiks ka süüdet juhtida jagajavabalt.
272 nukkvõllidest: sellises "käsiraamatus" näiteks on kõvasti andmeid laotud, ma ei oska küll eriti hästi vene keelt, aga seal märgitud 2.8-l mingi 3 erinevat nukka (k.a. 272 kraadi)(mõtetul 0,5 mm tõusul veel mõõdetud mõned:x). 272 kraadisest nukast olen lugenud veel mye28.com foorumist, kus väideti, et l-jetil olid ägedamad nukad. Väike uuring ja bavautos on müügil orig. 272 nukad, hind päris karm. Sealt selle 272 nukkvõlli orig. osa nr. RealOEM-i näitab, et selline nukkvõll pandi päris paljudele mudelitele. E28 nende seas ei ole, küll aga E23 ja E24 (jääb veel küsimus, et mis näitajatega nukk siis mul on?). Osa nr. võlli peale kahjuks löödud ei ole. Siin antakse veel selliseid stock nukkvõllide andmeid. Peab veel ütlema, et 2.8 võllil tõusu mõõtsin 7,4 mm.
Aga millist mootorit sa üldse ehitada kavatsed - vabalthingav või turbo, kui turbo, siis üldse nuka peale raha ei maksaks raisata.
Nukkvõlli valimisel jagajaga sobivust ei tasuks üldse vaadata, kuna vähegi tõsisema projekti puhul ei saa läbi aftermarket EMS-ta, mis võiks ka süüdet juhtida jagajavabalt.
272 nukkvõllidest: sellises "käsiraamatus" näiteks on kõvasti andmeid laotud, ma ei oska küll eriti hästi vene keelt, aga seal märgitud 2.8-l mingi 3 erinevat nukka (k.a. 272 kraadi)(mõtetul 0,5 mm tõusul veel mõõdetud mõned:x). 272 kraadisest nukast olen lugenud veel mye28.com foorumist, kus väideti, et l-jetil olid ägedamad nukad. Väike uuring ja bavautos on müügil orig. 272 nukad, hind päris karm. Sealt selle 272 nukkvõlli orig. osa nr. RealOEM-i näitab, et selline nukkvõll pandi päris paljudele mudelitele. E28 nende seas ei ole, küll aga E23 ja E24 (jääb veel küsimus, et mis näitajatega nukk siis mul on?). Osa nr. võlli peale kahjuks löödud ei ole. Siin antakse veel selliseid stock nukkvõllide andmeid. Peab veel ütlema, et 2.8 võllil tõusu mõõtsin 7,4 mm.
Aga millist mootorit sa üldse ehitada kavatsed - vabalthingav või turbo, kui turbo, siis üldse nuka peale raha ei maksaks raisata.
Või kohe nii kriitililiseltErR kirjutas: Nukkvõlli valimisel jagajaga sobivust ei tasuks üldse vaadata, kuna vähegi tõsisema projekti puhul ei saa läbi aftermarket EMS-ta, mis võiks ka süüdet juhtida jagajavabalt.

E10 2002
2.8 mootoril saab õnneks süüdet tjuunida ka koduste tööriistadega. Jagaja plaadi all on kaks pilu, mis määravad eelsüütenurga pööretel (seal sees liiguvad tsentrifugaalregulaatori tihvitid).
Viilid pilud pikemaks - süüde lähem pööretel varasemaks
paned kangemad vedrud või paned olemasolevad pingumale - süüde varasemaks minek toimub hiljem
muudad pilude kõverust - muutub ülemineku äkilisus
süüte tabel on tegelikult horisontaalne sirgjoon keskppööreteni, siis toimub jõnks üles ja edasi jälle horisontaalne sirgjoon
jäi kahjuks enda autol see ära proovimata, kuigi isegi üleminek 3.5 nukalt 2.8 jagajale sai valmis tehtud
282 nukaga pole muidugi erilist vajadust
samas motronicul on ka omad võlud - motronic võimaldab tühikäigul anda 40 kraadist eelsüütenurka, mille abil nt minu auto käib 308-kraadise nukaga tühikäigul 800 pöördega ja natukese sättimisega saab ka heitgaasitesti tehtud
Muide vanade bmw osadega kauplev Wallothnesch pakub E3/E9 3.0 mootorile sportnukka, mis on sic! originaalkoodiga!
kui nukk on väga palju suurem, siis parema täiteastme realiseerimiseks (suurem kogus põleb kauem) tuleb anda varasemat süüdet
70ndatel sõideti võidu kontaktidega jagajaga, kus mootorid käisid 9500 rpm ja midagi ei juhtunud (vastupidiselt mõnede tarkade raamatute jutule, et tavaline süütepool suudab toota 6sil mootoril sädet vaid 6000 pöördeni
)
vanasti neid mootoreid sedasi häälestatigi - meeskonnal oli kaasas karbitäis erinevas seades jagajaid või nende juppe
Viilid pilud pikemaks - süüde lähem pööretel varasemaks
paned kangemad vedrud või paned olemasolevad pingumale - süüde varasemaks minek toimub hiljem
muudad pilude kõverust - muutub ülemineku äkilisus
süüte tabel on tegelikult horisontaalne sirgjoon keskppööreteni, siis toimub jõnks üles ja edasi jälle horisontaalne sirgjoon
jäi kahjuks enda autol see ära proovimata, kuigi isegi üleminek 3.5 nukalt 2.8 jagajale sai valmis tehtud
282 nukaga pole muidugi erilist vajadust
samas motronicul on ka omad võlud - motronic võimaldab tühikäigul anda 40 kraadist eelsüütenurka, mille abil nt minu auto käib 308-kraadise nukaga tühikäigul 800 pöördega ja natukese sättimisega saab ka heitgaasitesti tehtud
Muide vanade bmw osadega kauplev Wallothnesch pakub E3/E9 3.0 mootorile sportnukka, mis on sic! originaalkoodiga!
kui nukk on väga palju suurem, siis parema täiteastme realiseerimiseks (suurem kogus põleb kauem) tuleb anda varasemat süüdet
70ndatel sõideti võidu kontaktidega jagajaga, kus mootorid käisid 9500 rpm ja midagi ei juhtunud (vastupidiselt mõnede tarkade raamatute jutule, et tavaline süütepool suudab toota 6sil mootoril sädet vaid 6000 pöördeni

vanasti neid mootoreid sedasi häälestatigi - meeskonnal oli kaasas karbitäis erinevas seades jagajaid või nende juppe
tean natuke bmw mootoritest
EMS'i ei tule kindlasti praegu!ErR kirjutas: Nukkvõlli valimisel jagajaga sobivust ei tasuks üldse vaadata, kuna vähegi tõsisema projekti puhul ei saa läbi aftermarket EMS-ta, mis võiks ka süüdet juhtida jagajavabalt.
Tühise nuka, portimise ja surveastme tõstmise peale ei näe vajadust.
272 on minu meelest natuke vähe minu soovideleErR kirjutas: 272 nukkvõllidest

ErR kirjutas: Aga millist mootorit sa üldse ehitada kavatsed - vabalthingav või turbo, kui turbo, siis üldse nuka peale raha ei maksaks raisata.
1. mis tähendab, et turbo puhul on nukkvõlli hankimine mõtetu!?!? nukk tuleks lihtsalt teistsuguste parameetritega otsida - väiksem/olematu overlap
2. Mina ehitan vabalthingavat - kui sa lugenud oleks, saaksid isegi aru, et surveastme tõstmine ja turbotamine ei käi hästi kokku
Teeks järgmise üleskutse
Olen nõus osalema jõu ja nõuga ühes projektis nimega "tjuunitud M30 mootori jagaja". Eelduseks on kellegi mootor (kasvõi topicu algaineks olev) ja lammutusest hangitud 2-3 vana jagajat.
Tähendab ka muuhulgas seda, et suure tõenäosusega lendab süütekommutaator üle vasaku õla, kuna seal on ilmselt piiraja sees ja sinna tuleb midagi asemele mõelda.
Saadud tehnilise info riputame siia üles, kõigile kättesaadavalt.
Mootori ärarikkumise võimalus ei ole eriti suur, kui mõistus abiks on.
Olen nõus osalema jõu ja nõuga ühes projektis nimega "tjuunitud M30 mootori jagaja". Eelduseks on kellegi mootor (kasvõi topicu algaineks olev) ja lammutusest hangitud 2-3 vana jagajat.
Tähendab ka muuhulgas seda, et suure tõenäosusega lendab süütekommutaator üle vasaku õla, kuna seal on ilmselt piiraja sees ja sinna tuleb midagi asemele mõelda.
Saadud tehnilise info riputame siia üles, kõigile kättesaadavalt.
Mootori ärarikkumise võimalus ei ole eriti suur, kui mõistus abiks on.
tean natuke bmw mootoritest
Schrick nukka saab päris hea hinnaga Kaido Karjuse käest: http://www.artman-racing.ee/est/firmast.php
M20 alla 300 kraadised nukad olid u. 6500 eek. Kõrgema kraadi puhul läksid hinnad ka kõrgemale.
M20 alla 300 kraadised nukad olid u. 6500 eek. Kõrgema kraadi puhul läksid hinnad ka kõrgemale.
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Aare kirjutas:Teeks järgmise üleskutse
Olen nõus osalema jõu ja nõuga ühes projektis nimega "tjuunitud M30 mootori jagaja". Eelduseks on kellegi mootor (kasvõi topicu algaineks olev) ja lammutusest hangitud 2-3 vana jagajat.
Tähendab ka muuhulgas seda, et suure tõenäosusega lendab süütekommutaator üle vasaku õla, kuna seal on ilmselt piiraja sees ja sinna tuleb midagi asemele mõelda.
Saadud tehnilise info riputame siia üles, kõigile kättesaadavalt.
Mootori ärarikkumise võimalus ei ole eriti suur, kui mõistus abiks on.
Räägi plaanitavast lähemalt! Mul praegu täiesti stoc m30 2,8 e28 aiste vahel. Mootor kergelt üle käidud, surved paigas ja näitajad paigas. Nagunii ei ei jää see auto originaaliks ja mootor esialgseks. Niiet põhimõtteliselt võiks midagi katsetada selle pajaga.
Carclassic OÜ
Hemisfäärilise põlemiskambriga räiged mootorid tahavad autoriteetsete allikate väitel kuni 45 kraadi eelsüüdet. Väide pärineb raamatust vist nimega How to build ignition system for high performance engine või midagi sellist.
Seeriamootoril on see mingi nälginud 22-25 kraadi.
Muidugi mingi kulundu 282 võlliga ei ole see niiväga vajalik.
Põhimõtteliselt peaks sellel mootoril olema ca 300 kraadine nukkvõll.
Seda jõudu ei ole ju Eestis kuskil olnud võimalik mõõta. Kui võtta taustsüsteemiks endine laki düno, siis nt muidu korras 3.5 mootorid on seal harilikult näidanud ca 180 hj, minu mootorid on seal näidanud 284 nukaga 214 ja 308 nukaga 219 hj. Kui eeldada, et see valestinäitamine on enam-vähem võrdne, siis tegemise tulemus on ikka päris märgatav. Seejuures nimetatud arvud on saadud seeriapritse, süüte, 6100 rpm piiraja ning filtrit eemaldamata.
Kusjuures ise arvan, et süüde ise on nii suure nuka juures esimene kitsaskoht, mis pööretel mootorit kägistama asub (see seletab väikse hj kasvu suurema nukaga)
Lihtsalt minu arvamus.
Seeriamootoril on see mingi nälginud 22-25 kraadi.
Muidugi mingi kulundu 282 võlliga ei ole see niiväga vajalik.
Põhimõtteliselt peaks sellel mootoril olema ca 300 kraadine nukkvõll.
Seda jõudu ei ole ju Eestis kuskil olnud võimalik mõõta. Kui võtta taustsüsteemiks endine laki düno, siis nt muidu korras 3.5 mootorid on seal harilikult näidanud ca 180 hj, minu mootorid on seal näidanud 284 nukaga 214 ja 308 nukaga 219 hj. Kui eeldada, et see valestinäitamine on enam-vähem võrdne, siis tegemise tulemus on ikka päris märgatav. Seejuures nimetatud arvud on saadud seeriapritse, süüte, 6100 rpm piiraja ning filtrit eemaldamata.
Kusjuures ise arvan, et süüde ise on nii suure nuka juures esimene kitsaskoht, mis pööretel mootorit kägistama asub (see seletab väikse hj kasvu suurema nukaga)
Lihtsalt minu arvamus.
tean natuke bmw mootoritest
vahepeal on väga töine olnud.
ükspäev ajaviiteks võtsin kaane laiali...
täna viskasin mingi jupi pilte üles...
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album348
masendus on jälle... raha pole... ei teagi, mis selle kuradi rondiga peale hakata...
sai just ostetud uus igapäevaliikur. 2003 aasta Peugeot 406
ja üks teine mänguasi nõuab kah raha... ja mitte vähe
ükspäev ajaviiteks võtsin kaane laiali...
täna viskasin mingi jupi pilte üles...
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album348
masendus on jälle... raha pole... ei teagi, mis selle kuradi rondiga peale hakata...

sai just ostetud uus igapäevaliikur. 2003 aasta Peugeot 406
ja üks teine mänguasi nõuab kah raha... ja mitte vähe
kollektorist...
kui nüüd vaadata neid pilte
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/01.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/05.jpg ja
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/09.jpg
siis tekkis nagu küsimus, et kuipalju õhuaugu asukoht mõjutab, st uus auk on tükk maad "madalamal" kui originaal.
ja viimase pildi peal on näha augu kattematerjali, mingipärast usun, et see on lihtsalt sile plaat - loe, kolle sisse jääb paras "trepp", kuidas see mõjutab?
ühesõnaga, kas liiga vähe mõtlemine võib põhjustada külmema õhu asemel hoopis probleeme?
kui nüüd vaadata neid pilte
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/01.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/05.jpg ja
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/09.jpg
siis tekkis nagu küsimus, et kuipalju õhuaugu asukoht mõjutab, st uus auk on tükk maad "madalamal" kui originaal.
ja viimase pildi peal on näha augu kattematerjali, mingipärast usun, et see on lihtsalt sile plaat - loe, kolle sisse jääb paras "trepp", kuidas see mõjutab?
ühesõnaga, kas liiga vähe mõtlemine võib põhjustada külmema õhu asemel hoopis probleeme?
Vastuse saad arvatavasti kasutaja Aare käest, tal endal on midagi sellist aretatud: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... &start=325mart154 kirjutas:kollektorist...
kui nüüd vaadata neid pilte
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/01.jpg
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/05.jpg ja
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 213/09.jpg
siis tekkis nagu küsimus, et kuipalju õhuaugu asukoht mõjutab, st uus auk on tükk maad "madalamal" kui originaal.
ja viimase pildi peal on näha augu kattematerjali, mingipärast usun, et see on lihtsalt sile plaat - loe, kolle sisse jääb paras "trepp", kuidas see mõjutab?
ühesõnaga, kas liiga vähe mõtlemine võib põhjustada külmema õhu asemel hoopis probleeme?
E34 & E32