M30B34 puterdab

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Aare2
Postitusi: 31
Liitunud: 21 Mai 2014 12:34

M30B34 puterdab

Postitus Postitas Aare2 »

Mõistus hakkab otsa lõppema.
Ehitasin kevadel ja suvel oma 535 vähe tänavakõlbulikumaks, auto sai uue 288 kraadise dbilase nuka senise 308se asemele ja üsna seeria plokikaane. Nukkvõlli kraadisin ka omast arust paika.

Teema on selles, et tühikäik on veel hapram kui vana võidusõidu nukaga, tühikäigul kipub välja surema ja kui liiga vähe gaasi sõiduga vajutada, kipub nõkutama. Tagant tuleb korralik vingu pilv ja kui keerata bensurõhk maha nagu seerias, ei taha üldse sõita.

Mul oli kunagi seal peal Schricki 284 kraadine nukk ja sellega käis mootor küll rahulikult.
Kahtlustan muidu süüte kalamist, silindrid käivad muidu kõik, piipe maha võttes mootori töö halveneb.

On ideid, mida proovida?
Jutt siis motronicuga E28 mootorist.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: M30B34 puterdab

Postitus Postitas trevi »

Pihustite olukorrast ja ühtlusest on aimu? TPS toimib ( ei ole mingi sisemine ühendus lahti) ja fikseerib tühikäiguasendi?

Proovida teist aju ja teist tühikäigumootorit?
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: M30B34 puterdab

Postitus Postitas Arvo »

Kusjuures minu masinal on sama probleem, ja seda just sinu vana nukaga :D Elektripool mul lihtne l-jet, ja igatpidi üle kontrollitud.
Enda autol kahtlustan just seda va mehhaanilist kala, ehk siis nukk viltu peal, aga huvi puudusel pole viitsinud põhjalikumalt asjasse süveneda. Kuidas sellist viga üldse kontrollida? Kaas on manuali järgi kokku laotud ja justnagu kõik klapiks.
E24 635CSi | E10 2002
Aare2
Postitusi: 31
Liitunud: 21 Mai 2014 12:34

Re: M30B34 puterdab

Postitus Postitas Aare2 »

Probleem sai lahendatud, uskumatu viga.
Kuna ma paigaldasin E34 kaane koos sisselaskega, siis selle airboksi all on 2 M8 tikkpolti (vist mingi E34 iseloomuliku sisselaske kollektori kronsa tarbeks). Kuna ma kollet puhastasin ja värvisin, siis keerasin need tikkpoldid välja ja sulgesin augud teibitükiga. Ilmselt unustasin selle, tõstsin kolle koos kaanega auto peale ja auto töötas seni kuniks see teip ära tuli (või mootor selle sisse imes). Avastasin selle juhuslikult, mingit häält see ei teinud, kui hakkasin käega töötaval mootoril seal kolle all õiendama (kontrollima, kas kolle mutrid on kinni korralikult) ja kui käeselg sinna lähedale, sattus, oligi asi selge, panin augud kinni ja mootor hakkas enamvähem tööle. :D

Nukkvõll tuleb mikromeetriga tegelikult paika kraadida, selleks tuleb nukaratas teha reguleeritavaks (M30-l suht lihtne töö, need 4 M6 polti auku nukaratta sees tuleb freesida pikerguseks). Siis lihtsalt väntad ja katsetad niikaua kuniks klapitõus 1 silindri klappidel ÜSS märgi kohal õige on (nuka spetsis kirjas). Klapivahe keerad enne nulliks.

Ka praegu mootor kergelt tudiseb ja päris ühtlaselt ei käi, aga asi on sõidetav. Üritan ülevaatusel nüüd ära käia. Kui sa mootori ise lahti harutad ja ilm ilus on, võid mu garaazist läbi tulla. Kas probleem laheneb või kas ma õigesti teen, ei tea, vähemalt endal olen sedasi teinud. Nuka panek lüli kaupa on tegelikult paras kirve töö, olen eelmisel mootoril ise näinud, kuidas mõnest kümnendikust klapitõusust tuli 10 hj juurde.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: M30B34 puterdab

Postitus Postitas Arvo »

Eks ma pikkadel talvekuudel valmistan omale ka reguleeritava ketihammaka ning katsun mootori ikka häälde saada. Kui hätta jään eks siis hüüan appi :)
E24 635CSi | E10 2002
Vasta