E28 hüdraulilise pidurivõimendi anomaalia

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Aare2
Postitusi: 31
Liitunud: 21 Mai 2014 12:34

E28 hüdraulilise pidurivõimendi anomaalia

Postitus Postitas Aare2 »

Viimasel ajal (535 85) on kummitanud selline pidurivõimendi anomaalia, et aeg-ajalt, tavaliselt linnasõidus lööb põlema selle hüdraulika hoiatustule (tavaliselt põleb see, kui piduripomm on läbi). Piduripomm on seal enamvähem uus.

Esiti mõtlesin, et viga on vahest kuumenemises, sest suure ratsimise käigus sai ruumipuuduse tõttu pandud autole see väiksematel mudelitel kasutatav pruunist plastist õlipotsik, mis on originaalsest, metallpotsikust poole väiksem. Siis oli "lisaboonus" selles, et vahetevahel lõi korgis olevast ülevooluaugust sortsu õli ka välja, niiet kapotialune leemendas.

Panin siis selle originaalse tagasi. Eile katsetasin autot pikemalt, ikka sama jama ning sama märgutule jama, õli oli potsikus näpuga katsudes selline leige. Võimendi näib, et töötab kuidagi pooles vinnas (muidugi 225 rehve lohisema pidurdada on tükk tegu).

On seal mingeid tüüpilisi lahendusi loota või tuleb see hüdraulikajubin minna ja uus osta?

Piduripomm on kunagi vigane olnud, siis läheb pedaal pehmeks ja pidurdama hakkab asi mitmekordsel pedaali pressimisel. Ja tuli põleb. Praegu põleb tuli, kuid pidurid on enamvähem sõidukõlbulikud.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: E28 hüdraulilise pidurivõimendi anomaalia

Postitus Postitas Ruut »

Ma paneks panuse ikkagi piduripommile. Kui kuuesel see otsad andis, siis pedaal pehmeks ei läinud, oli just kuidagi jäik ja tundetu aga pikema pedaalile surve avaldamisel, näiteks kallakul foori taga, hakkas pedaal läbi vajuma. Tule vilkumine käis ka asja juurde.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Re: E28 hüdraulilise pidurivõimendi anomaalia

Postitus Postitas Cardo »

Kas pommi asendamine vaakumpaunaga ei oleks lõpkokkuvõttes lihtsam ?
e28
Aare2
Postitusi: 31
Liitunud: 21 Mai 2014 12:34

Re: E28 hüdraulilise pidurivõimendi anomaalia

Postitus Postitas Aare2 »

Käisin 85 eurot välja ja läks see pomm tellimusse.
See on seal (peale selle 2 surveanduri) ainus taskukohane osa, need võimendi silindrid jne on realoem-is 800 dollari ringis, mis UM-i hindades tähendaks 1000 eurot :shock:
Aare2
Postitusi: 31
Liitunud: 21 Mai 2014 12:34

Re: E28 hüdraulilise pidurivõimendi anomaalia

Postitus Postitas Aare2 »

Saaga jätkub.
Asendasin pommi (Febi-Bilsteini toode, 80 eur), nüüd põleb hoiatustuli kogu aeg (enne põles kui asi vähe soojenes). Pidurdamise omadustes midagi ei muutunud, millest järeldan, et vana pomm (vahetatud kuskil 2002 a paiku ja sõitnud 10 tuh km) oli korras.

Kuna sellel horisontaalsel surveanduril (brake pressure switch) oli üks kõrv vähe logu ja näppimisel murdus, siis tellisin UM-st uue surveanduri - 45 eurot. Kuna seal on suuremad surved, siis variant on, et järsku oli vanadusest väsinud ja peksis valehäiret - mul on näiteks taolisi valehäireid olnud mootori õlirõhu anduritega ka.

Üldiselt see võimendi silinder näib igati funktsionaalne, kuiv, puhas jne. Teab keegi, kui suur surve seal süsteemis sees on, kui nüüd edasi põleb, siis tuleb vist osta üks kurjem manomeeter ja teha otsad, et see surve ära mõõta. Roolivõimendi pump hakkab muidu kuludes rattaid välja pöörates kräunuma, mul on suht vaikne - millest järeldan, et pump vast on ok.

Süsteemis on õli sees sünteetiline ATF (ATF4+) ja tuliseks see ei lähe.
Aare2
Postitusi: 31
Liitunud: 21 Mai 2014 12:34

Re: E28 hüdraulilise pidurivõimendi anomaalia

Postitus Postitas Aare2 »

Lugu laheneski selle horisontaalsuunas asuva pressure switchi vahetusega (UM 45 eurot). Kes ei tea, siis tegemist on õlirõhuanduriga sarnase asjaga, ainult tema rakenduse surve on 20+/- 2 bar :shock:
Vasta