Mootor on E30lt ja oleks vaja kaan tagasi peale panna ja nagu ikka tihend tuleb uus osta ja tekkis selline küsimus, et kas kõik M10 tihendid on sellised nagu mul käes on(see sai eelmine aasta soetatud ja paigaldatud, aga läks mikropragude tõttu uuesti katki)
Nagu näha veekanalite augud on praktiliselt olematud või ongi nii mõeldud, et kõik saavad oma suva järgi "tuunida" neid auke
Ja kaanes endas ei ole ka kõiki kanaleid mis blokis on:
Kui keegi teab, et millest siis sellised erinevused tingitud on ja oskab mingit adekvaatset ja head tihenditootjat soovitada, siis olen väga tänulik!
M10B18 kaanetihendi arusaamatus!
Tehnoloogiliselt ei saa ja pole ka katlakivi pärast mõtet ploki/kaane valamisel väikeseid auke teha jahutussärgile ja sellepärast on tihendiga see paika pandud. Põhjus on selles, et jahutusvedelik jõuaks ka kaane tahaotsa aga kui ees on suured augud, siis ringleb vedelik ka ainult kaane eesosas. Nii et neid auke tihendis ei tohi suuremaks teha.
ErR kirjutas:Tehnoloogiliselt ei saa ja pole ka katlakivi pärast mõtet ploki/kaane valamisel väikeseid auke teha jahutussärgile ja sellepärast on tihendiga see paika pandud. Põhjus on selles, et jahutusvedelik jõuaks ka kaane tahaotsa aga kui ees on suured augud, siis ringleb vedelik ka ainult kaane eesosas. Nii et neid auke tihendis ei tohi suuremaks teha.
Selge!
Ei olnudki plaanis neid auke ise juurde, ega suuremaks tegema hakata, tekkis lihtsalt küsimus, et miks see nii on ja äkki mõni tihenditootja on teisiti teinud, kuna olen näinud igasugu tihendeid ja nende juures ei täheldanud sellist asja - aga võib olla ka eksin!!
Tänan!
Selliste aukude suureksmädanemise vastu aitab ainult korraliku jahutusvedeliku kasutamine ja selle vahetamine vähemalt kord kahe aasta jooksul. Tegelikult peaks lausa kord aastas vahetama. Liiga kaua kasutatud jahutusvedelik muutub sööbivaks.
Pildil on sellise malli kanalitega kaas, nagu olid vanad M30 mootorite kaaned. Kuna nende suurte jahutuskanalite tõttu tekkisid kergesti praod, siis uuemad M30 kaantel selliseid suuri auke enam pole. Ja midagi ei juhtunudki hullu sellest.
Pildil on sellise malli kanalitega kaas, nagu olid vanad M30 mootorite kaaned. Kuna nende suurte jahutuskanalite tõttu tekkisid kergesti praod, siis uuemad M30 kaantel selliseid suuri auke enam pole. Ja midagi ei juhtunudki hullu sellest.
tean natuke bmw mootoritest