e21-le 5 poldi rummud

Kõik tehnilised küsimused.
inc13
Postitusi: 277
Liitunud: 07 Okt 2004 21:20
Asukoht: EU

e21-le 5 poldi rummud

Postitus Postitas inc13 »

Kas on keegi siinsetest uurinud või teinud e21-le 5 poldiste rummude modifikatsiooni.
Kuskilt on meelde jäänud,et saab tagumise silla e12 omast ringi teha.Kas ka e28 sillatala jms võiks ka sobida,sama esimeste rummude ja käändmiku kohta.
Või siis hoopiski e36 compacti sildade suunas vaadata(kasutatakse tavaliselt e30 modimiseks samal otstarbel)
the only substitute for cubic inches is cubic dollars
Kasutaja avatar
madis
Postitusi: 96
Liitunud: 09 Okt 2004 14:20

Postitus Postitas madis »

Ette saad kasutada e12 rumme, sobivad siis 51mm püstakuga.

Tagumised on antud lingil komplekteeritud e24 sillaosadest.
1. Sillatala lühemaks lõigatud
2. Veovõllid custom made

http://superbmw.com/opbouw/foto80.jpg
http://superbmw.com/opbouw/foto81.jpg
http://superbmw.com/opbouw/foto82.jpg
http://superbmw.com/opbouw/foto127.jpg
http://superbmw.com/opbouw3/DSC08308.JPG

Veel on võimalus tagumine rumm välja treida, nuudid sisse lõigata ja poldiaugud puurida ja keermestada.

e36 compacti jupidega nii ,et sillatala e21 omast laiem ja tuleb samuti lõigata ja jamada.

Kui midagi oled valmis saanud oleks väga positiivne tagasiside ,et kuidas asjad istuvad ja toimivad.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2638
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Ma küsiks, et mis on asja point lisaks sellele, et veljevalik on laiem?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
inc13
Postitusi: 277
Liitunud: 07 Okt 2004 21:20
Asukoht: EU

Postitus Postitas inc13 »

Ruut kirjutas:Ma küsiks, et mis on asja point lisaks sellele, et veljevalik on laiem?
asja mõte oleks
*velje valik
*pidurite valik(saab suuremad lihtsamalt panna)
*tagadifrite valik (saab suurema/tugevama panna,ülekanded)


lisaks huvitab veel:
kui palju erinevad e12 ja e28 tagasillad ja esimesed rummud
ja kas e30 tagumised õõtsad ja esimesed rummud võik ka e21 alla sobida
the only substitute for cubic inches is cubic dollars
Kasutaja avatar
madis
Postitusi: 96
Liitunud: 09 Okt 2004 14:20

Postitus Postitas madis »

e12 ja e21 esimeste rummude laagrite mõõdud samad , et otsa istuvad ilusasti, iseasi rummu laius. Väljamaalt silma jäänud , et istub 1:1 külge ja ongi 5x120

e28 rumm on juba terves tükis varuosana ehk laagreid eraldi ei vahetata vaid terve rumm ja seal laagrite mõõdud teised ja ei istu e21 püstakule külge.

Minule on mulje jäänud , et e12 suure ja robustse sillaga ei ole midagi peale hakata.
e28 ja e24 uuemate aastate sild sama ja ka eelmises postis ära toodud tehtud ja töötav lahendus.

e30 jupidega nii ,et ainukesed , mida kasutada ehk saab on taga õõtsad, mis sobivad e21 silla külge kui natuke õõtsa pukse modifitseerida aga ei oska öelda kuidas jääb kokkujooks. Ja tulevad ka omajagu väljapoole , et koobas ei jää velge kenasti katma.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

madis kirjutas:Ette saad kasutada e12 rumme, sobivad siis 51mm püstakuga.
Huvitav, miks peenemate püstakutega ei sobi? Peenemal ja jämedamal on ju isegi sama rumm.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
madis
Postitusi: 96
Liitunud: 09 Okt 2004 14:20

Postitus Postitas madis »

See minu oletus kuna 318 autol rummu laagrid erineva mõõduga kui 2.0 ja 2.3 masinal ja viimased peaksid olema jämedate püstakutega.
Samas võin ka eksida oletus ainut siis neti andmete põhjal tehtud.

e12 http://bmwfans.info/original/E12/Lim/51 ... l-31_0163/

e21 4syl http://bmwfans.info/original/E21/Lim/31 ... l-31_0161/

e21 6syl http://bmwfans.info/original/E21/Lim/32 ... l-31_0161/
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

*velje valik
Selline mitmest autost kokku aretamine võib lõppeda sellega, et veljevalik ei pruugi üldse selline olla nagu sa arvasid - 5x120 ei ole ainuke mõõt, offset on palju tähtsam. Pärast on ees üks offset ja taga teine ning siis on velgede valik tõesti "lai". See 5 poldi peale tuunimine ja velje hind teeb tihti sama välja kui osta kohe uued korralikud veljed.

*pidurite valik(saab suuremad lihtsamalt panna)
Samuti ei usu, et pidurite valik eriti laieneks. Vähemalt selliste pidurite valik küll mitte, millest tõeliselt kasu oleks. Mingi 260mm ketta pealt 280mm peale tegemisel pole mingit mõtet, raha raiskamine. Osta parem korralik klots.
Kui pidureid tuunida, siis kohe MAX mõõduni mida velg kannatab ning korralik KERGE suport. Mingeid vanu rauast 540i või e32 brembosid alla toppida pole mõtet, need suurendavad vedrustamata massi.

*tagadifrite valik (saab suurema/tugevama panna,ülekanded)
Tagadifri valik - kui on tõesti uuema 3se, 5se või 7se difrit vaja alla panna, siis võta sillatala ja differ ning vii Eiki Lille kätte, kes need omavahel sobima paneb.
Jällegi tekib küsimus, kas need difreid purustavad jõud on kapoti all juba olemas?
Tõnu Soomeri M3 GTR 400hj sõitis vana 7se (e34 m5) difriga, mis on originaalis mõeldud ~350hj jaoks ning probleeme polnud. Probleemid hakkasid siis kui mootorit tuuniti 450hj+ peale. Kas sinu autol on ka kapoti all 100 lisa hj?

minu 2 senti :wink:
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

madis kirjutas:See minu oletus kuna 318 autol rummu laagrid erineva mõõduga kui 2.0 ja 2.3 masinal ja viimased peaksid olema jämedate püstakutega.
Ma vaatasin realoem'ist ja seal näitab, et e21 323'e laagrikomplekt sobib 315 - 323i:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on

Kuigi jah, bmwfans näitab erinevaid koode :roll:
tundub, et realoem paneb seekord puusse.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
inc13
Postitusi: 277
Liitunud: 07 Okt 2004 21:20
Asukoht: EU

Postitus Postitas inc13 »

raimo kirjutas: *
Jällegi tekib küsimus, kas need difreid purustavad jõud on kapoti all juba olemas?
Tõnu Soomeri M3 GTR 400hj sõitis vana 7se (e34 m5) difriga, mis on originaalis mõeldud ~350hj jaoks ning probleeme polnud. Probleemid hakkasid siis kui mootorit tuuniti 450hj+ peale. Kas sinu autol on ka kapoti all 100 lisa hj?

minu 2 senti :wink:
Küsimus on pisut valesti püstitatud,difrit purustavat jõudu mõõdetakse nm-des :wink: ,lisaks sinu küsimusele on vastus: jah
Kogu see teema on siiski probleemi ennetamine ,hiljem tagajärgi lahenda on hoopis tülikam.Omaette teema on muidugi see kas e21 kerele saab piisavalt laiad rehvid alla panna(ilma koopaid modimata),et tekiks piisav pidamine mis pilbastaks praegu all oleva lsd
the only substitute for cubic inches is cubic dollars
Kasutaja avatar
madis
Postitusi: 96
Liitunud: 09 Okt 2004 14:20

Postitus Postitas madis »

Kui teema libises juba alumiinium suportitele siis panene lingi. Tegu Alfa 75 suportiga , e21 koopiad aga alumiinium.

http://ladu24.ee/et/ladu1/53/12,300,0,1/15296
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

inc13 kirjutas: Küsimus on pisut valesti püstitatud,difrit purustavat jõudu mõõdetakse nm-des :wink: ,lisaks sinu küsimusele on vastus: jah
Kogu see teema on siiski probleemi ennetamine ,hiljem tagajärgi lahenda on hoopis tülikam.Omaette teema on muidugi see kas e21 kerele saab piisavalt laiad rehvid alla panna(ilma koopaid modimata),et tekiks piisav pidamine mis pilbastaks praegu all oleva lsd
Kogu teema on valesti püstitatud, sest pole kirjas mille jaoks neid vaja on.

5 poldil 5 poldi pärast pole mõtet, sest see teeb asja ainult kallimaks.

Ainult rehvidega mingit pidamist nagunii ei tekita.

Eero Pesuri ca 1000kg kaaluva 2002 all on e30 differ, mis kestab isegi suurte slikkidega ning mootoril on 365Nm+. Tõsi, diffri kaan on kere küljes nüüd kahe kõrvaga ühe asemel, sest Haapsalu liimirajal oli just see üks kõrv nõrgim lüli.
inc13
Postitusi: 277
Liitunud: 07 Okt 2004 21:20
Asukoht: EU

Postitus Postitas inc13 »

raimo kirjutas: Kogu teema on valesti püstitatud, sest pole kirjas mille jaoks neid vaja on.

5 poldil 5 poldi pärast pole mõtet, sest see teeb asja ainult kallimaks.

Ainult rehvidega mingit pidamist nagunii ei tekita.

Eero Pesuri .....
Sinu jutust selgub see,et sa ei ole teemat lugenud või sellest aru saanud .
Siin ei käi arutelu kas panna 5 poldine ring alla või mitte ,ning kas asjal üldse mõtet oleks.Kui sul kogu selle modi mõtekuse üle soovi on diskuteerida siis tee oma teema,näiteks pealkirjaga "raimo arvab .... "
Siin eeldaks näha jutte teemal kuidas seda lihtsam teostada oleks ja milliste juppidega see mõtekam oleks.
Kui selline mod. tundub sinu jaoks mõttetu ,siis võid ka seda neile öelda kes seda juba teinud on..neid on päris piisavalt kui otsida vitsid

Kuidagi imelik on lugeda sinu poste kui iga sõnavõtt sisaldab Eero Pesuri seda ja teist.Võiksid rääkida hoopis mida sa Ise tead või oled teinud.Minu jaoks ei ole se persoon jumala seisus...
Kogu selle loba sees oli siiski sul ka üks hea idee ja selle eest tänud
the only substitute for cubic inches is cubic dollars
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

Kui raha puuga seljas on, siis võib muidugi kõike teha. Eeldasin et ei ole, sorry.
Lihtsalt niisama 5 poldi peale tegemine (ja pidurite vahetus) tahab ikka üksjagu raha: 5 poldi jupid, suportid, flantsid, tikkpoldid, uued veljed (rehvid). See on suurusjärk 20-30k eeki, millest eest oleks hiljuti saanud korras e36 M3 210kw mootori koos kastiga, mis e21 teeks juba tõsiselt kiireks.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Lihtsalt infoks.

E30 kere:
* esipüstakute tegemine coiloveriteks
* ette suured pidurid + supportid
* taha suured pidurid+supportid
* uued torud, vahetükid, flansid, veljed, tikkpoldid, mutrid jne
* kõik ootamatu, mida ei arvestanud


Eelarve tuli kerge 30k
Kui oleks soovinud 5x120 poldivalemile üle minna, oleks võinud 10k veel lisada...
Drama
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Nov 2007 22:53

Postitus Postitas Drama »

raimo kirjutas:... oleks hiljuti saanud korras e36 M3 210kw mootori koos kastiga
Suur OT aga kas enam ilmselt ei ole see saadaval jah?
inc13
Postitusi: 277
Liitunud: 07 Okt 2004 21:20
Asukoht: EU

Postitus Postitas inc13 »

Drama kirjutas:
raimo kirjutas:... oleks hiljuti saanud korras e36 M3 210kw mootori koos kastiga
Suur OT aga kas enam ilmselt ei ole see saadaval jah?
See komplekt on müüdud
the only substitute for cubic inches is cubic dollars
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Mind ka huvitab tõsiselt 5 poldiga auguvalem + lisada oleks vaja e34 M5 pidurisüsteem koos ABS-iga + mootorist diferentsiaalini . :lol:
Originaalis on ju e21 rattad piisavalt koopas , natukene laiem sild ei tohiks olla ju takistuseks .
Kuidas seda kõikke teostada , selles on küsimus :roll:
(ärge kohe näkku lööge!)
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2638
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

rean kirjutas:Kuidas seda kõikke teostada , selles on küsimus :roll:
(ärge kohe näkku lööge!)
Teostad nii, nagu Leivategija E28 ja pobi ristandit. Analoogseid projekte on ka Venemaalt 645+Gaz21=kupee volga jne. Ehk siis üldjoontes võtad doonorauto ja "venitad" sinna soovitava auto plekid peale.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Arvestades küsimust "kuidas teha", siis olen ma juba ette kindel, et sellest midagi välja ei tule :)



Mina näiteks alustades oma turboprojekti ei tulnud kordagi küsimusele, 'kuidas teha'

Mõned paljudest küsimustest oli näiteks 'mis raamatuid veel lugeda', 'kelle autodega veel tutvuda' jne.
Vasta