E21 trummelpidurid

Kõik tehnilised küsimused.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

E21 trummelpidurid

Postitus Postitas ullivilli »

Ilgelt jama värgi otsa sattusin.
Tagumiste Piduritega juhtus midagi, tegin tagant lahti: kumm puhta ära tulnud klotsi küljest.
Nii Sain uued klotsid ja kuna üks pinguti(splint v mis iganes hoiab klotse kõvasti vasta tagaseina) läks pooleks võtsin ka nn paigalduskomplekti.

nii.. ok ühelt poolt ei saa trummlit lahti, aga mis seal ikka. mis tahta nii iidsest kuuskandist.

Igaljuhul teema selline, et paigalduskomplektis oli kahe vedru asemel kolm, mis ei näe ligilähedasedki välja kahe originaaliga.
Nii igaljuhul sai siis mingi valemigi kokku pandud vanade vedrudega, kuna ükski geenius ei tulnud selle peale, mis moodi see kokku võiks nõnda käia.
Ja probleem tekkis selline, et tee mis tahad, aga trummel ei mahu enam peale tagasi :S
Hüva nõu teretulnud.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

kui trummel peale ei mahu, tuleb klotsid regulaatorist kokkupoole lasta
ja kas trossid lasid salongipoolt lõdvaks ?
e28
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Trossid?
Käsipiduri lasin lõdvaks :roll:
Ülejäänud peaks ikka piduri vedelikuga jooksma.
Ega ju kuskil pole kirjas, kuidas seda teha tuleb, nii palju, kui ise leiutasin.
Aga kuidas seda regulaatorit enam kokku poole saab, kui ta juba on?
Vedelikul iseenesest ei tohiks survet taga ju mingisugust olla..
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Vanu kulunud trumleid ongi suht võimatu peale tagasi saada uute klotsidega. Sissekulunud rant tuleb lasta maha treida, siis on lootust!
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Kasutaja avatar
Ihv
Postitusi: 338
Liitunud: 13 Okt 2005 11:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ihv »

ja kui treimisvõimalust käepärast ei ole, saab väga edukalt selle randi maha käiata. seda pinda klotsid ei puutu ja ideaalne sümmeetrilisus ja siledus ei ole nii olulised.
53436974
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Siis ma vähemalt tean, et viga ei ole päris minus. Eks ürita randist vabaneda.
Samas ega keegi ei ole uusi vedrusi pannu? On need samased? Kui ei, siis äkki, kuidas krt neid paigutatakse?
Ka see, et kui vabalt peavad need klotsid edasi tagasi liikuma taga pleki suhtes?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Ranti eemaldasin omal ajal nii, et keerasin trumli tagurpidi poltidega kinni, ja panin mootori jõul ratta all ringi käima ja viiliga lasin puhtaks
e28
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Cardo kirjutas:Ranti eemaldasin omal ajal nii, et keerasin trumli tagurpidi poltidega kinni, ja panin mootori jõul ratta all ringi käima ja viiliga lasin puhtaks
keenius :lol:
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

irw. Hea mõte iseenesest.
Omal ajal saeti nõnda veokaga puid: väike ülekanne ja tellis gaasile ning tuld :D
Kui leian midagi toekamat. Kuna tung on kökats ja keegi tellised ää tuurinud.
Aga mõtlen sellele.

Aga keegi teist tüüpi vedrudegat on kokku puutunud. 3tk nimelt 2 asemel
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

ullivilli kirjutas:irw. Hea mõte iseenesest.
Omal ajal saeti nõnda veokaga puid: väike ülekanne ja tellis gaasile ning tuld :D
Kui leian midagi toekamat. Kuna tung on kökats ja keegi tellised ää tuurinud.
Aga mõtlen sellele.

Aga keegi teist tüüpi vedrudegat on kokku puutunud. 3tk nimelt 2 asemel
pildi saad teha nendest vedrudest mis sulle saadeti? ega nii ei ütle küll kuhu seal kolm paigutada..
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Esimesel võimalusel kohe teen... ja postitan. Liht mõtlesin, et äkki kellegil sarnast situatsiooni juhtunud.

Ja kuda krt see trummel sinna ennem peale saadi, kui pold seda äärt sinna sisse ennem kuulunudki.. v olid siis pidurid koguaeg peal v klotsid õhemad v ma ei jaga biiti :S

ON LIBU!!
Vabandage väljendust.
Saime ära likvideeritud randi, Lasime lõpuks käsipiduri pingutid lõdvaks, kuna ükski meist geeniustest selle peale ei tulnud. Sai isegi teiselt poolt läbi puuritud polt. Kõik klotsid külge ja kokku pandud jne. Luks värk.

Aga tuli välja, et oli õhku kuskilt sisse võtnud natuke, ja vaja tiba õhutada.
Ja kes arvab ära, mis juhtus?
Kes arvas, et pidurisilindri kruvi ära murdus, arvas õigesti :evil:
Seega nüüd vaja välja mõelda, kas terve silinder uus või annab ka vahetada ainult seda auguga kruvi.
Kõige tipuks pold ka millegiga ära ummistada tagumist otsa, et võtaks ainult esimesed. Hetkel nii palju võtavad üldse, kui pumbata 2+ korda, kuid huvitav, et tagant ei lase vedeliku läbi.
Nädal aega piduritega anaal vahekorda ja pidureid ikka ei ole. Nii tore on olla auto omanik.

Ps palju pidurdamine kehvemaks lääb, kui ainult esimesed töötavad?
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Ainult esimesi ei soovita küll mingil juhul jätta! Muidu peaks olema efektiivsus 75/25 vastavalt siis ette/taha.
Aga tagumine silinder maksab saja krooni ringis kõigest!! Vaheta ära, õhuta ära ja elu ilus 8)
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

Tagumine silinder on tõesti suhteliselt odav vidin (alla 100 krooni tk oli vist). Ainuke mure on, et arvatavasti on torud ka kinni roostetanud, ning vajad ka uut piduritoru, kehvemal juhul ka vollat, kuna ka see ei pruugi toru küljest eralduda. Ise panin kõik uued, kuna vanad osutusid peale lahtivõtmist kasutuskõlbmatuks. Vollad saad ka Autoosad.ee/Ladu24.ee'st, jälgida tuleks et tellides vollat (oli ka mäletamist mööda suht odav asi), saaksid õige poole oma. Mul juhtus nii, et 2 korda tõid mõlemad ühe poole omad. Lõpuks suudeti ka teise poole oma tarnida (jah, vasaku ja parema poole volla on erinev). Piduritorud lasin mina teha BEN autotarvetes Järvel.

Ainult esimesed on tõesti vähe ja ohtlik. Küll aga on tegelikult tagumiste eemaldamine suhteliselt lihtne. Piduri peasilindri küljes olev toru tuleb lahti keerata, ning sinna pime ette (eest taha läheb ainult 1 toru,, taga juhipoolse ratta juures jagatakse). Kui endal kunagi piduritoru katki läks, siis sain Baltic Boldist sobiva poldikese mingi 10.- eest.
Samas kordan veelkord, pidurdusmaa pikeneb, ja ei soovita kellegile.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Praeguseks hetkeks asi enamvääm töötab.
Lähevad vahetusse Esimesed kettad ja klotsid, kuna üks pidurdab 0.5cm ja teine terve cm. Ja kettad ka suht õhukesed.
Ära tellitud juba.
Silindrid maksavad minga üle 100 ikka: 133, kui täpne olla.
Algul mõtlesin, et vaatame, kuidas murdunud niplit annab vahetada, aga pole vast vajagi, kuna saime vooliku lahti ja sealt kaudu õhu välja.
Niplid on Ben-is muidu 16 eeku/tk.
Suht sant tunne on terve vidin välja vahetada, kui sellest ainult mingi pisike teoorias vahetatav osa ei tööta.

Torude koha pealt tean seda, et Audile lasin kütuse toru teha pidurimeistris: ostsin FEB-ist 3m 8mm (40 eeku/m vist)vasktoru ja läksin vana otsaga kohale, uue valtsimine 10 eeku. Pidurimeistril on toru m 100 eeku + töö.
Ainuke häda oli vahepoldi saamine, mida 8mm kuskil ei eksisteerinud.
rain4
Postitusi: 75
Liitunud: 28 Juul 2007 08:42

Postitus Postitas rain4 »

Mul oli hiljuti e21 sama lugu, käijasin trumli ääred ära aga peale ei läinud ikka. Auto oli pakkudel ja siis peksin trummlid peale. Natuke gaasi ja üks loksus paika ja ei käi vast ka enam aga teisega nägin ikka kurja vaeva et liikuma hakkaks. Lõpuks lihvisin klotsi natuke ja nüüd töötab hästi... Vahepeal õnnestus nippel ka silindrise ära murda ja siis hakkas jälle trumli maha peksmine... ega töö ei lõppe kunagi :roll:
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Sa ikka käsipiduri lasid täiesti 0-i?
Ma avastasin, et minu suureks veaks oli see, et ma unustasin selle täiesti lõdvaks lasta.
peale seda läks paremini peale tunduvalt.
ja see trummel tagurpidi võlli külge oli muidugi ka geniaalne... väga hästi toimis. oleks pareminigi, kui oleks olnud mõistlikum viil.
Aga tööd on jah alati aga nii palju kui ma aru saanud, siis pole probleem vanas autos, vaid üldiselt autos.
mihkel-šhmihkel
Postitusi: 37
Liitunud: 20 Okt 2007 17:35

Postitus Postitas mihkel-šhmihkel »

niii. nüüd on kõigi kokkupuuted trummelpiduritega teretulnud.
keiss on siis selline et tagupidurid (trummlid) ei jää peale. tähendab vajutad pedaali, algul võtavad aga surve ei jää peale. samas esipidurid töötavad

mõtteid kellelgi?
'81 315
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

õhku ei ole sees?
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

mihkel-šhmihkel kirjutas:niii. nüüd on kõigi kokkupuuted trummelpiduritega teretulnud.
keiss on siis selline et tagupidurid (trummlid) ei jää peale. tähendab vajutad pedaali, algul võtavad aga surve ei jää peale. samas esipidurid töötavad

mõtteid kellelgi?
Ei no mul sama n**s..
Mul nii ,et kui pedaaliga pumbata , siis tagumised töötavad , aga pedaali all hoides ka töötavad , aga siis nagu r6hk vajub ära..

Kas v6ib viga olla peasilindris? Autoks küll 91 a e36 , aga see silinder seal on nagu e21 oma:) m6nda asja polegi edasi arendatud eriti)
Tulihingeline bmw fänn:)
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Täiesti selge laks siis... Õhk on sees.. vaja õhutada. =)
Mul oli endal sama moodi, et kui järsult vajutasid, siis nagu pidurdas aga lõpus kadus nagu ikka pedaal põrandasse.
Ja aeglaselt pidurdamine ei tulnud kõne alla...
Seega selge väljend, et pidurdada, on vaja pumbata.
Õhu välja laskmine ei ole just väga raske ette võtmine. Ventiil lahti ja teine pumpab ja siis jupi kaupa vähemaks ja vähemaks kinni.
PEamine, et vedelik paagist otsa ei saa :lol:
Vasta