e21 ja e30 diffri sisu erinevused

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

e21 ja e30 diffri sisu erinevused

Postitus Postitas Priit »

küsimus kas e21 diffri korpusesse on võimalik e30 diffri sisu toimima saada?

korpused ise on välimiste kinnituste poolest täiesti erinevad.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Re: e21 ja e30 diffri sisu erinevused

Postitus Postitas mart154 »

pr117 kirjutas:küsimus kas e21 diffri korpusesse on võimalik e30 diffri sisu toimima saada?

korpused ise on välimiste kinnituste poolest täiesti erinevad.

Kui sa ikka leidsid E30 "väikese" difri, siis küll.
E30-l on difreid kahes suuruses, väike ja keskmine.

Kui sa veel otsid, siis mul on üks katkise kaanega väike differ üle.
Ülekandearvu peab täpsustama, aga kindlasti on number suurem, kui 4
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kui võib, siis laiendaks veidi teemat. Mind huvitab, kuidas on vahetavad sisud (ja ka korpused) e10(02) vs e21. Aga siin pole vist keegi selle teemaga kokku puutunud.
Vaadates, mida küsitakse e21 LSD-st, siis eeldaks, et e30 ja e21 sisud ei ole vahetatavad. Samas Aare siin kunagi väitis, et BMW on läbi aegade teinud ainult kolme suurust reduktoreid. Seega ehk mingi lootus siiski on.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

02 ja e21 diffrid peaks sobima 1:1'le. anult tagumine kaas on erinev, aga see on hõlpsasti vahetatav. E21'e LSD'de hinnad ongi ebay's nii kõrged eelkõige selle tõttu.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Järgnev jutt peaks kindlasti kehtima e21, e30, e28 ja e23 kohta näiteks :)
E34 ja e36 vist läheb ka samasse punti.

Vanemate-uuemate kohta kommenteerida ei oska...

Difreid on 3 mõõtu. See mõõt peaks siis tähistama vist "suure hammasratta" diameetrit. Kas seest, või väljast, ei ole uurinud :)


Väike differ - 168mm - neid leiab kõigi e21 alt ja väiksemate e30 alt
Korpused on erinevad, aga sisud peaks kattuma. Arvatavasti on erinevad ka pooltelje flansid, neid peab jälgima. Lisaks vist 518 ja 520 e28?

Väikesi LSD plokke e30-le olen näinud vist müügis ainult ühte-kahte. (hinnaga umbes 3000 vist)

Need 3000-6000eek maksvad lsd-d on tavaliselt keskmise korpusega (188mm)

Neid leiab enamike e28 alt, e30 325 alt, e34 alt ning vist e36 325 alt.
Kuna need on "kiirete ja vihaste masinate" hulgas väga levinud, on LSD plokid minev kraam ja hinnad tohutult lakke aetud. UM-ist, koos soodustusega, võib uue ploki ~7000eest juba kätte saada. Samas järelturul müüakse kasutatud ja kulunud kraami isegi 6k eest...

Suured difrid. 210mm. Leiduvad e28 m5 all (ehk ka m535???)
Samuti vist suurematel 7-stel ning e32 v8/v12 mootorilel.

Selline peaks olema üldpilt selle ajastu difritest.

Korpuste kohta oskan niipalju mainida, et samasuguse korpusega on e28 ja e30 difrid (168mm ja 188mm).
E34, e36 ja e21 on kindlasti teistsuguste korpustega. Kuueseid, seitsmeseid ei ole eriti uurinud.

Tagakaaned on muidugi kõigil erinevad....


edit: üles leidsin: hea lugemine: http://www.metricmechanic.com/pdfs/Differentials.pdf
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Leidsin ühe võrdleva pildi:
Pilt
Vasakul on e21'e differ, paremal e30 oma, aga kas väike või keskmine korpus?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

keskmine, kindlasti :)

E30 keskmise korpuse tunneb selle järgi ära, et "üleval servas" on tagakaane kinnitamiseks 2 polti, väiksel korpusel 1

kui keegi tahab, võin väikest e30 difrit laenata proovimiseks vms.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Keegi mainis mulle, et väikese ja suure korpuse vahel saab vahet teha ka pooltelje flantside juures olevate poltide järgi. Väikesel kummalgi pool 4tk, keskmisel 6tk.

Pilt
Mul selline müügis. e30 väike korpus, 4,10.

Küsimus haimaailmale. Kas seda diffrit annab paigaldada e28 520i/525i-le?
e28 528iA '84
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

meelis k kirjutas: Küsimus haimaailmale. Kas seda diffrit annab paigaldada e28 520i/525i-le?
Korpuse poolest peaks see sobima. Tagakaane poolest mitte.
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

hmm....sellest teemast siin vöib siis aru saada et pöhimötteliselt saab e21-le paigaldada e30 diffri ja siis 2000 ja 02 seeria masinatele peaks ka saama külge e21-lsd vöi siis e30 oma aga teise taga kaanega?

Sain öigesti aru? :oops:
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

e21-le saab paigutada e30 väikse difri SISU :)
kest on erinev.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Priit, sinu reaktsioonikiirus on uskumatu, mida sa siis veel ootad, kevadet ve :P
e28
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Priit, kas oled sisude ümberlappamise ära teinud? Jaga kogemusi. Siis teaks, kas hakata ka e30 lsd plokki otsima.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Ruut kirjutas:Priit, kas oled sisude ümberlappamise ära teinud? Jaga kogemusi. Siis teaks, kas hakata ka e30 lsd plokki otsima.
Ei, veel ei ole. See nädal viin e21 korpuse liivapritsi.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: e21 ja e30 diffri sisu erinevused

Postitus Postitas sillufromIV »

Tean, et Priit sai LSD elemendi e21 korpusesse ja maksis see ettevõtmine "palju". Aga üksikasju ei tea. Kas element tuli suure raha eest või palju maksis e21 korpuse vuntsimine ja simmerite-tihendite vahetamine või küsis spetsialist ristamise eest mehise summa.

Võtsin teema üles, kuna mulle sattus kätte TYP 168 LSD differ e36 alt. Tore oleks sellest element e21 korpusesse pista.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: e21 ja e30 diffri sisu erinevused

Postitus Postitas Ruut »

Kui tahad ise kätt proovida, siis juhtusin just eile teemat lugema kuidas e36lsd ja e21 reduktorit ristata
http://www.bmw2002faq.com/_/technical-a ... -build-r74" onclick="window.open(this.href);return false;
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta