millega liimida?

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

millega liimida?

Postitus Postitas Ruut »

Siin foorumis on paljudel masinate restaureerimise projektid käsil. Ehk on keegi kokku puutunud sarnase probleemiga, kui mina. Probleemse detaili pildid on siin: http://bmwclassic.ee/323/album168

Nimelt oleks vaja kuidagi kokku liimida metall ning veidi poorne katte plastik (peaks olema sama materjal nagu armatuurlaual). Näha on, et keegi on seda üritanud juba saksas teha aga tulemusteta. Üritasin ka mingi a'la Moment tüüpi liimiga seda kokku panna aga edutult. See kattematerjal on päikese käes vastikult ära kooldunud. Praegusel hetkel tundub ainuke töötav lahendus olema - neetidega kinni ja nahaga üle katta. Samas pole uurinud, mida see nahatamine ja naha värvimine maksab.

Ruut

PS Arvo, ega Sul auto komplekteerimisest sellist korralikku detaili üle ei jää?
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Moment-liim ei ole selle asja jaoks vist tõesti parim lahendus, eriti kui see poorne materjal selliselt pinges on, nagu pildilt näha. Müüakse ju ka igasuguseid "superliime". On olemas sellised kahekomponentsed liimid - kaks tuubi kõrvuti - oled ehk näinud? Need on sellised epo-taolised oma iseloomult. Igatahes pindade puhastamisest sa ei pääse. Teiseks - pärast liimimist mõtle midagi välja selles suhtes, kuidas pinnad pärast omavahel kokkusurumist kuni liimi kuivamiseni surve alla saaks jätta.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kahekomponentne Locktite sai just kodumajapidamisest otsa. Aga ma kardan, et ka epo ei ole parim lahendus - jääb liiga jäik. Arvan, et see peaks olema hoopis midagi silikooni baasil/laadset. ee.autost jäid silma soovitused kasutada Kent Sili Gasket 2 või Akzo (või oli Casco?) Nobeli "Liqui Sole". Need olid küll veidi teistsuguse asja lappimiseks välja pakutud. Eks peab need oma nahal järgi proovima.

Pindade kokkusurumist proovisin ka nii ja naa. See materjal on aja jooksul päris jäigaks muutunud ja ühtlaselt suure pinnaga on teda metalliga kokku suruda üsna raske. Peab üritama liimida jupikaupa ning siis pitskruvidega kinnitada.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Mul on neid sahtleid tõesti 2 komplekti, ühed beezid jäävad ilmselt ka üle. Kuivõrd korralikud nad nüüd on seda täpselt ei mäleta, eks teen homme fotod ja saadan, siis saad ise otsustada.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Mul tekkis selline rohkem teoreetilist laadi mõte...
Mis oleks kui võtta see asi, viia UM'i remondiletti ja paluda parandamist. Diileri töökodadel on ju väga täpsed juhendid mida, mis tööriistaga, mis (originaal)keemiat kasutades ja mis järjekorras teha :roll: Bmw tehas on ju selle asja kunagi kokku liiminud.
Kuigi jah... arvatavasti palutaks see jubin lihtsalt uus osta :P
Tegelikult oleks mul kah tulevikus midagi sarnast korda saata. Nimelt sai 323'l lammutamise käigus katuseluuki ümbritsev vahtplast eemaldatud ja nüüd tahaks selle tagasi liimida.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

nuga kirjutas:Nimelt sai 323'l lammutamise käigus katuseluuki ümbritsev vahtplast eemaldatud ja nüüd tahaks selle tagasi liimida.
Sellist pehmet plastikut momendi vms bensiini? baasil liimidega ei soovita liimida, mul sulatas moment sarnasesse vahtplasti augud sisse :shock:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Ise küsin, ise vastan. Leidsin liimi - Terostat 9220. Reklaam väidab, et "kindel nagu keevitus" ja kasutatakse just autode jures. Viimane serv veel kinni liimida ja siis on kõik. Esmapilgul tundub, et jääb hea. Eks aeg näitab, kuidas ta külmas ja kuumas käitub. Müüb Hydroscand.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Seda oleks huvitav isegi teada, kui ilmastikukindel see liim on. Autos teevad temperatuurikõikumised ja niiskus oma töö. Muuseas - kas see Terostat on jälle üks sellistest multifunktsionaalsetest liimidest ehk liimib "peaaegu kõike"? Ei tea kas näiteks pakiruumi serva kummitihendi jaoks ka sobib?
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Jaan kirjutas:Ei tea kas näiteks pakiruumi serva kummitihendi jaoks ka sobib?
Sellejaoks käib ikka mõni välistingimustesse mõeldud silikoon.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jaan kirjutas:Seda oleks huvitav isegi teada, kui ilmastikukindel see liim on. Autos teevad temperatuurikõikumised ja niiskus oma töö. Muuseas - kas see Terostat on jälle üks sellistest multifunktsionaalsetest liimidest ehk liimib "peaaegu kõike"? Ei tea kas näiteks pakiruumi serva kummitihendi jaoks ka sobib?
Ma arvan, et on ilmastikukindel. See ei ole mitte nn supermarketi liim, vaid üldjuhul proffide nö püstolis kasutatav. Samas tuubi peal on pildid, et võib stangesid ette liimida, tihendusmaterjalina kasutada jne. Arvan, et kummitihendit liimides jääb bro.

Kustas: see ongi selline silikooni meenutav liim, mis kuivades säilitab teatud elastsuse.
Vasta