Cardo kirjutas:mootor ise vaikne ja ilma üleliigse hääleta, aga pihustid tiksuvad nagu oleks klapivahed paigast ära. Vanast ajast mäletan, et kadunud Truumu soovitas pihustistendis white spirdiga tööle panna et ködi sisemusest maha pesta. Mis vahekorras või naturaalselt, seda ei mäleta.
Olen oma kuuesel klapivahesid reguleerinud, küünlaid vahetanud, vaakumlekkeid kõrvaldanud aga ikka tiks sees. Pihusteid vist ei ole keegi 40 aasta jooksul maha võtnud. Tiks on korralik ja ühtlase kiirusega sõites on tunda kerget jõnksutamist. Vahetaks pihustid uuemate vastu aga 82-84 kasutati M30 madala takistusega (2,25 oomi) pihusteid (13641286026), mida just laialt ja mõistliku hinna eest saada ei ole. Kas keegi on sama probleemiga tegelenud, mingi asenduse leidnud?
Kes praegusel ajal nende ürgaegsete pihustitega üldse tegeleda tahab ja oskab? Truumu kahjuks ammu teispoolsuses. Eeldatavalt Speedsteri Hannes, kas keegi veel?
Eks keeruline on jah nende vanaautode remondiga üldse, keegi ei taha eriti tegeleda uunikumite keerukamate vigadega, eriti mis elektrit puudutab.
Kui veel vanema, L-jet M30 pihustid sobivad (ka madalaoomised), siis neid on mul terve karbitäis (seisukord muidugi as-is). Varuosa koodi pole hetkel käepärast, ehk õhtul vaatan kui vabam hetk tekib.
Kunagi ehitasin enda tarbeks stendi pihustite läbilaske mõõtmiseks ja sortisin omale justnagu hea komplekti välja aga ei saa öelda, et mu auto mootor nüüd hästi käiks. Sai neid pihustiotsi leotatud atsetoonis jne aga ikka kipub mootor lonkama ja teatud pööretel on "auk sees". Minu mootoril tuleb pihustite kättesaamiseks kogu kollektor maha kiskuda, mis ei ole just kõige väiksem töö... kuna sõidan enda autoga aastas suht vähe, siis olen käega löönud seni. Sõidumõnu muidugi kannatab tõsiselt.
Selles väljamaa foorumis kunagi lahati neid teemasid ka ja sobima pidid miskid fordi pihustid, kas need olid vana või uue põlvkonna omad ei mäleta ja hetkel pole aega teemades tuhnida. Ehk on abiks : https://www.mye28.com/index.php
No võtsin end siis kokku ja kiskusin pihustid maha. Umbes tunnike kapotiall küürutamist ja pihustilatt käes. Edasi vaja veel lati küljest pihustid eraldada - vanemal M30 mootoril nimelt kinnituvad pihustid voolikujupikestega lati külge. Need voolikujupid paraku olid kivikõvaks paakunud (seda umbes 10 aastaga) ja vaeva tuli ikka üksjagu näha. (Ruut, sinu mootoril peaks teoreetiliselt lati ja pihustid 10 minutiga kätte saama mootori küljest)
Töö tehti päeva jooksul ära, madalaoomised pihustid meest ära ei ehmatanud. Väidetavalt olevat osad düüsid suht ködi täis olnud. Mootori töö läks ühtlasemaks ka ehk siis päris maha visatud 90 eurot ei olnud Mootor mul samas endiselt jõuetu ehk siis üks asi jälle välistatud ja tuleks edasi tegeleda.