1. leht 1-st

E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 28 Juul 2022 20:13
Postitas Spitfire
E30 320i (1986) sisselaske kollektori küljes on vidin mida realoem nimetab "throttle valve". Mis on selle jubina ülesanne ? Sisse tuleb kaks õhuvoolikut ja otsast saaks justkui midagi regullida. Kruttinud veel pole.

Miks seda üldse uurin, kuna tühikäigu pöörded on veits kõrged, õhu leket pole leidnud, maha keerata ei ole kusagilt. Hetkel kompenseerisin veits kõrged (umbes 50-70 liigset pööret) süüte nurga muutmisega umbes 2 kraadi. Kuna automaat kast siis liiga kõrgetel pööretel foori taga hakkab muidu liigselt kaasa vedama. Aga see pole õige lahendus.

Klapp asub suures pildis siin:
E30klapp1.JPG
E30klapp1.JPG (115 KiB) Vaadatud 5973 korda
E30klapp2.JPG
E30klapp2.JPG (124.29 KiB) Vaadatud 5973 korda

Siit nn toru otsast kruvikas sisse pista saab mingit pronksist kolvi moodi vidinat keerata:

E30klapp3.JPG
E30klapp3.JPG (116.37 KiB) Vaadatud 5973 korda

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 29 Juul 2022 08:59
Postitas Ruut
Kui ma nüüd õieti mäletan, siis M30-l sai selle kruvi kruttimisega tühikäigu pöördeid mõjutada küll.

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 29 Juul 2022 13:57
Postitas Jaks
Kas trosselklapp läheb päris kinni? Sellel peaks ka kruvi olema, et reguleerida.
Esimesel pildil trossi kinnitus koha juures.

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 29 Juul 2022 14:02
Postitas Toivoku
kas see mitte polegi algeline tühikäigumootor?

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 29 Juul 2022 16:25
Postitas Spitfire
Trossel klapp on keeratud min, visuaalselt kontrollinud ei ole kas tegelikult ka kinni läheb aga tunde järgi läheb.

Samas kohas millest jutt käib asub veits uuematel veel lisaks ka külmkäivitus pihusti, mida minu omal ei ole.

Kolb mis seal "torus" sees on, näeb välja selline, vaata pilt all pool. Võimalik, et sealt saab regullida külmkäivitus õhu hulka, või siis tõesti tühikäigu õhu hulka ? Mida tegelikult olekski tarvis teha.
Käivitub muidu hästi, aga mingi kahtlus ikkagi on, et soojalt segu päris õige pole.


E30klapp4.JPG
E30klapp4.JPG (74.94 KiB) Vaadatud 5940 korda

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 30 Juul 2022 20:57
Postitas Spitfire
Jep, sai täna seda jubinat näpitud ja tulemus paistab et viis sihile. Süüde sai täpilt märki ja sellest "throttle valvest" sai pöörded maha keeratud.
Mis omakorda viis küsimuseni, et mis peavad tühikäigul pöörded olema? Netist vastust välja ei imenud. Kas ehk saksa keeleruumist leiab mis peaks tühikäik olema E30 320i aut, 1986 ?

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 01 Aug 2022 18:17
Postitas TUUR
M20B25-l on
760 +- 20

B20 ilmselt samasse auku, aga pea-asi, et kui D sisse lükkad, siis väga ära ei vaju.

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 14 Aug 2022 07:15
Postitas eix22
Süüde pannakse õigeks stroboga töötamise ajal pööretel 3000 - 5000, olenevalt mis koodiga on su jagaja. Vastavalt sellele on siis ka kas 23 või 26° süüde.
Tühikäik on ka vastavalt siis olenevalt jagajast 850+-50 või 800+-50 pööret.
Tühikäigu "mootor" asub sisselaske all ja toimib jahutusvedelikuga, probleeme tekitav vidin enamasti ja uuena enam ei saa.
Sealt ülevalt timmid nn lõppviimistluse paika töösooja mootoriga.
Kõik teised asjad peavad enne paigas/korras olema, kaasa arvatud süüde, mis mõjutab oluliselt pöördeid sellisel mootoril.
Kui jagaja pealt koodi vaatad võin õelda, mis andmed sinu mootoriga kaasas käivad.
Külmkäivituspihusti on hoopis vanematel, kuni 84a sügis. Seal on vaakumit, andureid ja muid vidinaid ka palju rohkem

Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?

Postitatud: 20 Aug 2022 00:21
Postitas Spitfire
Kas seda sisselaske alust "tühikäigu mootorit" (mida mina küll nimetaksin pigem "külmkäivitus mootoriks") saab lahti võtta ja puhastada ? Paistab, et ma sain oma probleemid lahendatud, aga just selle vidina suhtes mul tegelikult kahtlus jäi, kuna see ülemine throttle valve sai täiesti kinni keeratud, seega mul ikkagi kahtlus, et see sisselaske alune "külmkäivitus mootor" pisut lekitab õhku. Saan aru, et see peab nn on/off reziimis toimima ?

Mul nii peeneid riistasid pole mis süüte nurka näitavad, aga sai pandud 2500 pöördel nn Zorro (Z) märki, kontrollisin et kõrgematel üle 2500 pööretel märk minu meelest enam ei liikunud ja paika ta jäi.

Sai regullitud veel õhukaalu pealt nn CO (sisekuuskant) kruvi, ja Landa nummer sai vast 1,05. Või on see veits lahja ? See kruvi mõjutab segu ainult tühikäigul ? Igatahes kokkuvõtvalt tagumik ütleb, et astub paremini, aga võiks veel paremini.