BMW M30 karburaatori hooldus

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
ventt
Postitusi: 2
Liitunud: 26 Mai 2022 09:10

BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas ventt »

Tere

Mootoriks BMW B220 (M30, 3.3l), millel oleks vaja teha Solex 4A1 karburaatori hooldus. Koormuse all jätab vahele, nagu ei tuleks piisavalt kütust peale.
Tühikäigul lasta käia ja gaasi anda, reageerib koheselt. Kui hoida pool minutit koormust, siis hakkab pööre langema ja puterdama. Lased korra gaasi maha ja uuesti gaasi, siis jälle käib umbes pool minutit.

Kas on olemas mingeid remondijuhiseid või inimest, kes sellega tegeleda oskaks? Kohale sõita on natuke keeruline, sest tegemist on paadiga.

Pilt

Pilt
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas Arvo »

Vanemate masinate nagu E3 ja E9 ning ka E12 ja E21 manualides on karpa hoolduse juhendid täiesti olemas. Internetiavarustes olid need vanasti tasuta leitavad ka. Samas kas see üldse on karpa viga? Selle karpa renoveerimine ei pruugi olla üldse lihtne ja odav ettevõtmine ning enne tasuks muud vead välistada. (vaata liikmete autode alt BMW E12 525 '81a Marko teemas juttu sellise karpa taastamisest).
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas trevi »

Samas kui viga ilmeb pool minutit täisgaasi hoides, siis vb pole viga ikkagi karpas. Karpas ei tohiks täisgaasil mingeid muutusi pool minutiga toimuma hakkama. Pigem esmase asjana pakuks, et pumba (sellisel mootoril ilmselt mehhaaniline) tootlikkus võib olla ebapiisav. Kui gaas korra maha lasta, lööb taas ujukiruumi täis ja järgmiseks pooleks minutiks piisav puhver olemas.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas Ruut »

Ma ka teeks esimese panuse pumbale või siis on kütuseliini peal mõni filter "piisavalt" umbes. Oma 4A1 on nii palju aega möödas, et ei mäleta kas seal karpa sees ka üks filter oli või ei olnud aga umbes samade sümptomitega suremise lahendas kütusepumba vahetus.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
BMW Rh+
Postitusi: 360
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Ruut kirjutas: 31 Mai 2022 12:42 Ma ka teeks esimese panuse pumbale või siis on kütuseliini peal mõni filter "piisavalt" umbes. Oma 4A1 on nii palju aega möödas, et ei mäleta kas seal karpa sees ka üks filter oli või ei olnud aga umbes samade sümptomitega suremise lahendas kütusepumba vahetus.
Su mâlu ei peta ja karpal endal ka filter. :) Pump peaks olema ka lagundatav, tasub pumba sisemine hoob ka úle vaadata.
ventt
Postitusi: 2
Liitunud: 26 Mai 2022 09:10

Re: BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas ventt »

Tundub, et hetkel sain probleemile jälile. Kus täpselt viga oli - ei oska öelda.

1. kontaktivahe paika
2. stroboskoobiga süüde paika
3. karburaator osadeks lauapeale, pesin kõik düüsid läbi, panin uued tihendid, sättisin ujukit
4. asi töötab
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas Arvo »

ventt kirjutas: 01 Juun 2022 19:32 1. kontaktivahe paika
Kontaktidega jagaja ma ise asendaksin sellise mootori juures esimese asjana mingi moekama lahenduse vastu välja (kasvõi mõne veidi uuema M30 küljest kontaktivaba süsteem üle tõsta). Saaksid ühe iga 5000km tagant hooldust vajava vidina vähemaks. See kontakti vahe sättimine iseenesest ei ole mingi keeruline töö aga seal osakonnas on veel kondekas, mis võib suvalisel hetkel feilida.
Või kui jätad selle siiski originaalseks, siis varukondekas võiks olla paadi standardvarustuses.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
ArVe
Klubiliige
Postitusi: 141
Liitunud: 08 Jaan 2016 23:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW M30 karburaatori hooldus

Postitus Postitas ArVe »

ventt kirjutas: 01 Juun 2022 19:32 Tundub, et hetkel sain probleemile jälile. Kus täpselt viga oli - ei oska öelda.

1. kontaktivahe paika
2. stroboskoobiga süüde paika
3. karburaator osadeks lauapeale, pesin kõik düüsid läbi, panin uued tihendid, sättisin ujukit
4. asi töötab
Arvoga nõus, ise jändasin algusaastatel ka pikalt oma karpadega (M30B28 2x Solex-Zenith), kuna tühikäik puterdas ja ei tahtnud madalatel pööretel tuure üles võtta. Hiljem selgus, et jama põhjustas hoopis jagaja, mis oli lihtsalt vanaks jäänud. Uued jagajad olid hirmkallid ja ka rem komplekt päris soolane, otsustasin elektroonilise jagaja kasuks - https://www.123ignitionshop.com/gb/ Hollandist sai tellitud M30le vastav jagaja ja asi toimib. Välimuselt täpselt nagu originaal. Neil on sisseprogrammeeritud standard kõverad aga appiga on võimalik seadistada ka omale meelepärasema kõvera. Julgen seda soovitada!
'70 E3

/ Once you go Sharknose you never go back /
Vasta