1. leht 1-st

M30b34 Ketipingutustald

Postitatud: 14 Okt 2021 17:32
Postitas madis1080
https://aeromotors.ee/kataloog/search/2 ... i-bilstein

Lugesin siin foorumis kunagi hirmujuttu, et ühel foorumlasel jooksid klapid pähe värskelt ehitatud 3.5 m30el.

Originaal talda pole enam võimalik uuena leida.

Kas on mõtet febi bilsteini talda kasutada, või pigem panna vähe kulunud originaal.

Kett ja ketisuunaja on originaal osad ja uued hammasrattad on ka on ka febi bilstein.

Ehk kellegil reaalset kogemust, kuidas need asjad kestavad,

Re: M30b34 Ketipingutustald

Postitatud: 18 Okt 2021 20:03
Postitas TUUR
Selleks peab ilmselt midagi valesti tegema.
Ja ainus, mis saab tegemata jätta on ketipinguti käsitsi "üles-pumpamine" (a-la 10x sisse vajutada ja lasta kolvil ise tagasi tulla.). Olen isegi tollest osast mööda vaatanud, aga midagi halba ei juhtunud.
Kuid teoorias, juhuste kokkulangemisel saab tolle tegemata-jämine esmasel käivitusel kohe mootori ära lõhkuda küll.

Aga talda ei tohiks süüdistada, Febi-Bilstein võiks veel tänaseni kvaliteet (originaali-väärseid) asju pakkuda.
Pole kindel, aga äkki E23-le mootorisse sai ka FEBI pandud... paartuhat kilti on kestnud. Seega ilmselt kestab elu lõpuni.

Re: M30b34 Ketipingutustald

Postitatud: 18 Okt 2021 22:24
Postitas Arvo
Febi bilstein peaks olema metallist sisemusega ja mingi epolaadse seguga üle valatud, suht tugev tükk. Kasutatud originaali pigem vältida (kui just pole täpselt teada kui palju või vähe see töötanud on). Mul on ühe vana mootori lammutamisel kogemus, kus see originaal pingutustald maha võttes suht kerge painutamisega pooleks läks.