M30b34 Ketipingutustald

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
madis1080
Postitusi: 94
Liitunud: 12 Sept 2015 15:04

M30b34 Ketipingutustald

Postitus Postitas madis1080 »

https://aeromotors.ee/kataloog/search/2 ... i-bilstein

Lugesin siin foorumis kunagi hirmujuttu, et ühel foorumlasel jooksid klapid pähe värskelt ehitatud 3.5 m30el.

Originaal talda pole enam võimalik uuena leida.

Kas on mõtet febi bilsteini talda kasutada, või pigem panna vähe kulunud originaal.

Kett ja ketisuunaja on originaal osad ja uued hammasrattad on ka on ka febi bilstein.

Ehk kellegil reaalset kogemust, kuidas need asjad kestavad,
TUUR
Postitusi: 138
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: M30b34 Ketipingutustald

Postitus Postitas TUUR »

Selleks peab ilmselt midagi valesti tegema.
Ja ainus, mis saab tegemata jätta on ketipinguti käsitsi "üles-pumpamine" (a-la 10x sisse vajutada ja lasta kolvil ise tagasi tulla.). Olen isegi tollest osast mööda vaatanud, aga midagi halba ei juhtunud.
Kuid teoorias, juhuste kokkulangemisel saab tolle tegemata-jämine esmasel käivitusel kohe mootori ära lõhkuda küll.

Aga talda ei tohiks süüdistada, Febi-Bilstein võiks veel tänaseni kvaliteet (originaali-väärseid) asju pakkuda.
Pole kindel, aga äkki E23-le mootorisse sai ka FEBI pandud... paartuhat kilti on kestnud. Seega ilmselt kestab elu lõpuni.
Viimati muutis TUUR, 19 Okt 2021 18:17, muudetud 1 kord kokku.
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: M30b34 Ketipingutustald

Postitus Postitas Arvo »

Febi bilstein peaks olema metallist sisemusega ja mingi epolaadse seguga üle valatud, suht tugev tükk. Kasutatud originaali pigem vältida (kui just pole täpselt teada kui palju või vähe see töötanud on). Mul on ühe vana mootori lammutamisel kogemus, kus see originaal pingutustald maha võttes suht kerge painutamisega pooleks läks.
E24 635CSi | E10 2002
Vasta