Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Postitus Postitas Ruut »

Esmalt eputaks veidi tänase garaažileiuga :) '75a 320 mootor.

Aastaid seisnud kuivas aga kütmata garaažis. Müüja sõnul oli sõitva 316 pealt maha tõstetud, et sinna midagi võimsamat panna. Vanal omal oli plaan see mosse peale istutada (mootor on ju täpselt sama :D ) aga juhtus nagu plaanidega tavaliselt ikka. Välisel vaatlusel tundub täitsa viisakas. Käega rihmarattast keerates mootor käib ringi ja mingi kompressioon on olemas, poldid pole kinni roostetanud. Nii palju, kui õlikorgist klapikambrikaane alla näha, on ka sealt puhas ja korras. Mitte ei tahaks seda mootorit osandama hakata. Samas jahutusvedeliku lõdvikud murdusid krõpsuga nagu makaronid.

Esialgne plaan on kusagilt endoskoop hankida ja korra silindritesse piiluda, siis mingi õli sisse kallata ja kõigepealt silindrite kompressioonid ära mõõta. Kui mingi ime läbi kompressioonid on head, siis simmerid ja klapisääretihendid vahetusse ja aiste vahele. Positiivsed programmid tavaliselt ei realiseeru aga sealt saab siis asja lahkama hakata. Oskab keegi kommenteerida, kas starteriga käiates võiks mingi mõõdetava õlirõhu kätte saada?

On kellegil kogemusi sellises seisus mootori taaselustamisega?

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
kommer
Postitusi: 42
Liitunud: 23 Nov 2010 00:50
Asukoht: Tartumaa

Re: Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Postitus Postitas kommer »

Olen mõõtnud M20 mootori õlirõhku, tühikäigul mul oli 0,8-0,9 bar. M20 mootori õlituli peaks kustuma ca 0,5 bar juures ja starterit kasutades pole seda näinud. Kahtustan, et starteriga saad Sa ainult teada kas mootor käib ringi ja kas starter töötab ja muid vettpidavaid järeldusi sealt ei tule. Ilmselt oleks mõistlik seisukorra tuvastamiseks siiski mootor lahti võtta sest ka endoskoobiga ei saa Sa hinnata kas rõngad on kinni, tihendid peavad ja milline on silindrite kulumine.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Postitus Postitas Ruut »

Nagu ma kirjutasin, siis mootor käib ka käega keerates ringi. Kompressiooni mõõtmise põhjal saab teha juba üksjagu järeldusi. Endoskoop rohkem selleks, et tuvastada mingit analoogset jama, mis mu 02 m10b20 sees oli.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Postitus Postitas Arvo »

M30 mootoril kustub pikalt starteriga käiates õlituli ära küll (nii 30 sek vast).
Külmalt survete mõõtmine ei näita täit tõde, number tuleb tegelikust mõnevõrra väiksem, kuna rõngaste paisumispilud on laiali. Selle kui mingi fataalne viga mootoris on nagu katkine peatihend või kõver klapp näeb sedasi ära aga küll. Vana nipp oli silindritesse ATF õli panna ning ööpäevaks seisma jääta - see poeb hästi vahele ja leotab rõngaid rohkem lahti (kui mõni peaks kinni olema).

Ma ise keriks muidugi kaane ikka maha ja veenduks et kõik korras, ülemise otsa täielik tihendisats maksab vast mingi 150, ehk siis midagi hullu veel ei ole. Hea oleks kett ja pingutid muidugi ka uued panna (või vähemalt veenduda, et need on terved). Vana kõdu ja "muld" on rangelt soovituslik mootorist välja pesta. Nendes ammustel aegadel siiamaile sattunud mootorites pruugiti sageli rahapuudusel õli asemel tont teab mis vaalarasva ja see kõik on sinna maha ladestunud ning tänapäevased õlid kipuvad seda tökatit mingil määral lahustama.

Karteripõhi ka korraks maha kruvida ja pisteliselt üks vända ja kepsukael üle kontrollida.

See kõik kokku on võibolla selline poole päeva töö, kui rahulikut teha aga siis on süda rahul. Ega neid mootoreid väga tihti müügis ei näe ja hinnad on ka päris kõrgeks juba tõusnud ehk siis tasub natuke investeerida.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Postitus Postitas Ruut »

Ülemise otsa tihendisats maksab alla 100.- ja alumine 30.- kanti aga selle lahtikiskumisega on nii, et kui juba lahti siis tuleks ühte-teist ja kolmandat teha enne kui kokku panna.
Need M10 on olemuslikult nii pommikindlad mootorid, et võiks lihtsalt voolikud ära ühendada ja tuld anda :) Aga eks ole näha, mis sest saab. Üks M10B20 on juba aastaid laiali ja ootab, et omanikul tuleks vaim peale. Senimaani pole tulnud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Postitus Postitas Arvo »

Nojah, siis teegi lihtsalt ATF-ga rõngaste pesu, pärast seda kompressiooni test ja vaata et klapikambri kaane all ja karteris liiga palju tahkeid
õlijääke ei ole. Kui juba uus õli sees, käia ilma klapikambrikaaneta mootorit ringi, kuni õli üles jõuab ja veendu, et nukkvõllile korralikult iga nuka peale õli tuleb. Veendu, et ketipingutustald ja juhtsiin terved on. Meenus veel, et ploki veesärgis oli mul 2002 mootoril just salongipoolses otsas päris korralik ports liiva ja roostesegust tahket soga, mida ma pidin lausa mehhaaniliselt kruvikaotsaga eemaldama. Sinna sa küll ligi ei saa ilma kaant maha võtmata, aga äkki tasuks mingi jahutussüsteemi puhastus keemiaga igaks juhuks läbi loputada.

See on vast miinimumprogramm :)

Väärt ost igatahes. Oled muidu uurinud ka, mis surveastmega mootor see on?
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Aastaid seisnud mootori reanimeerimine

Postitus Postitas Ruut »

Enamvähem selline programm mul meeles mõlkuski :D

Interneedus räägib:
Pistons for e21 2.0 head:
flat tops: 8,3:1, used on 76 us spec 49 states
domed: 9,3:1, euro only, e21 only
Eeldatavalt viimane aga eks see selgub ka siis, kui saab silindrisse sisse piiluda. 9,3:1 oli ka 2002ti -l, tii oli 9,5-10
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta