Bmw e28 518i mootori mured

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Kaimar
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebr 2012 14:59

Bmw e28 518i mootori mured

Postitus Postitas Kaimar »

Tervitus,
Loodan lugupidavat suhtumist, Nii, tegemist e28 518i-ga 77kw (pritsung) 85a, mure siis selline et üks silinder kipub vahele jätma aegajalt ja mingitel pööretel. Käivitub vägahästi nii soojalt kui külmalt. Soojaks läheb samamoodi hästi ja püsib ilusti 90 kraadi juures. Ja kuidagi natuke jõuetu on ka mootor.

Tehtud siis niipalju et vahetatud on rootor, jagaja kaas (jagajas endas loksu ega mingeid polnud ja tunuds ilus ja viisakas)

Vahetatud süüteküünlad (proovitud 3 erinevat firmat) valisin denso, tundusid kõige paremad ja soovitati ka.,.

Küünlajuhtmed pole küll kõige uuemad, aga üle ei peksa ja säde korralik...

Kütusefiltrid ja süsteem kõik uus (paagid pestud, filtrid uued, torustik uus, kütuselati võtsin ka maha, vahetasin pihustid ära... Tulid töötava 2,0 pealt, koodid klappisid...

Surveasted on mõõdetud, kõigil silindritel oli 10,5 peal... (minu arust vana auto kohta vägahea)

Pöörded ka nagu ei kõigu, mootor rapub ainult minu arust natuke palju... gaase pole mõõtnud. (tegemist siis ilma kati ja lampsita isendiga)

Ja siis muu värk, et mahlad ja õlid kõik vahetatud.. Nagu ei oska enam väga midagi teha...

Niipalju ka et tühikäigul läheb väga nobedalt pöördese aga sõiduaeg ei taha mitte minna... Vahele jätmist kuuled kui tühikäigul piirajasse lased siis vahest jätab hoolega vahele vahest siis kui pöörded alla tagasi lased siis kuuled kerget tagasilööki või midagi sellist... (ja tujurikkuja järgi võtab pääris hoolega kütust)

Ehk keegi mõistab selle pika jutu peale mind natuke aidata veel...

Lp. Kaimar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Bmw e28 518i mootori mured

Postitus Postitas Ruut »

Tööde nimekirjast ei leidnud klappide reguleerimist ja süütenurga paika panemist.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kaimar
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebr 2012 14:59

Re: Bmw e28 518i mootori mured

Postitus Postitas Kaimar »

No klappe pole küll regullitud (aga kuidas nood küll paigast saavad minna ? kas siis sainult kulumisest ), aga süüde sätiti nagu paika....
Vähemalt piisavalt et igast nurgast ja kaldest töötab vähem kui poole pöördega...
mall0c
Postitusi: 44
Liitunud: 11 Nov 2007 18:21
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Re: Bmw e28 518i mootori mured

Postitus Postitas mall0c »

Klappide reguleerimine kuulub M10 mootoritel hooldustööde alla. Kui ei eksi, siis oli äkki iga 40 000 ette nähtud? Ette nähtud vahe on 0,20 külma mootoriga. Pakutakse ka 0,25 sooja mootoriga, kuid üldiselt reguleeritakse klappe täiesti külma mootoriga, niiet ise alati lähtunud sellest.

Kas küünlad on kõik ühtemoodi ilusat värvi kui välja keerad?

Süüte peaks siiski stroboga paika panema, see kas käivitub poolest pöördest, ei tähenda veel, et ta iga pöördega käiks korralikult. Kas süütenurka muudab ka ilusasti (vaakumid on kõik korras)?

BMW kasutab ise NGK ja Boschi küünlaid, realoemis/bmwfansis ka ilusasti kirjas, mida kasutada. Samuti on kirjas ka tihtipeale High Perfomance asendused (m50/m52 mootoritel nt. BKR6EK/BKR6EQUP) Sinu mootoril ette nähtud küünlaks ilmselt Boschi W8DC, analoogina toimib ka NGK BP5ES. Beru pakub veel Z18 küünalt, kuigi Beru küünlana on küll hea, aga praaki satub kuidagi jube tihti.

Ja noo elementaarne õhulekete kontroll tuleks ka vist ära teha (brake cleaneriga testida) Olen korduvalt arstinud M10/M20 mootoreid sarnaste sümptomitega lihtsalt sellega, et 10x isoleerteibiga parandatud sissetuleva õhu lõdviku uue asjaga asendanud.

Veel tuleb meelde üks M20 mootor, mis sarnaselt tegi ja millel oli hoopis ära surnud kütuse vaakumklapp/tagasivooluklapp (ilmselt nimetatakse seda nii, asub kütuselati otsas, vaakumiga juhitav)
Viimati muutis mall0c, 22 Dets 2015 09:30, muudetud 1 kord kokku.
Kaimar
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebr 2012 14:59

Re: Bmw e28 518i mootori mured

Postitus Postitas Kaimar »

Küünlad olid kõik margi järgi ostetud, ja praegused küünlad ka ilusad. NGK küünlad näiteks tahmasid väga kiirelt, mingi championi omad oli valged, ja samas asendis densod olid kõik tipstops kuldpruunikad ( niiet selle koha pealt ei ole mõtet minu arvates teemat ajada, ma usun et vb tahab NGK või boschi, aga praktika näitab et donsod minumasina peal kõige paremad siiamaani olnud)

Vaakumiga on selline lugu, et üks lahtine otse on sisselaske kolleka all kohe, kolleka küljes (pole tollele kodu veel leidnud) Aga pime seal ees ei muutnud midagi.

Lõdikute üle ei saa kurta, terved ja tunduvad väga värsked veel....

Ning selle vaakumklapiga on selline lugu, et seda kahtlustasin ise ka, aga nagu proovimivarjanti polnud ja siis jäi esialgu sinnapaika.

Nüüd siis niipalju ka et eelkõige tänan positiivse tagasisideme eest, haikuga sai värske üv tehtud, ilma ühegi otsese veata, niipalju oli et keerasin süüded grammi varajasemaks kohapeal, sest põlemata kütet jõudis suts palju väljalaskesüsteemi, otsesel´t midagi nagu ei muutunud murekohapealt algul, kui nüüd siin julged km-trid hiljme on auto ikka gramm teravamaks läinud (eks ta seisi ikka omad head aastad kuni nüütseni) Ütleme nii et 1.8 kohta on asi ikka päris arvestatav juba :) Ja niipalju siis ka, et üks haikas jälle ametlikult liikluses tagasi :)

Pigistan veel julged kilomeetrid läbi ja vaatab kas asi äkki veel sutsab paremaks :) Olgem ausad nüüd ka, et auto seis on auto surm ;) Aga kui kellelgi veel mõtteid võib neid jjulgelt jagada :)

Lp. Kaimar
mall0c
Postitusi: 44
Liitunud: 11 Nov 2007 18:21
Asukoht: Tallinn/Nõmme
Kontakt:

Re: Bmw e28 518i mootori mured

Postitus Postitas mall0c »

Pikalt seisnud masin vajab teinekord tõesti vähe "pähe andmist" et korralikult hingama uuesti hakkaks. Korras 518 hainina tegelt pole mingi eriline surm ja eriti linnas sõites peaks täitsa ok olema. Maanteel tavaliselt jääb vähe jaksust puudu.

Kui küünlad ilusasti pruunikad ja bensuhaisu küljes pole, siis ilmselt häda tolles klapis pole, kuid proovida võid siiski nii, et paned kütuse tagasivoolu kinni korra ja vaatad, kas põhjagaasiga tõimib paremini.

Klapid reguleeri ka kindlasti mingi hetk ära, töö isenesest raske pole. Vaja vaid 10 võtit klapikambrikaane jaoks, 8 vist oli klapiajami jaoks, uut klapikambrikaanetihendit, lehtkaliibrit ja mingit peenikest pulka, et vahe reguleerida. Mina tavaliselt kasutanud mingit väiksemat kuuskanti. Tulemuseks peaks olema õrna klapiajami hääle saatel käiv mootor, mida on kuulda avatud kapotiga. M10/M20 mis mingit klõbinat ei tee, pole üldjuhul korras mootor :D

Tee lugejate autode alla teema, 518 on juba haruldasem nähe, kui m50/m60 swapiga hainina :D
Vasta