E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
E30 320i (1986) sisselaske kollektori küljes on vidin mida realoem nimetab "throttle valve". Mis on selle jubina ülesanne ? Sisse tuleb kaks õhuvoolikut ja otsast saaks justkui midagi regullida. Kruttinud veel pole.
Miks seda üldse uurin, kuna tühikäigu pöörded on veits kõrged, õhu leket pole leidnud, maha keerata ei ole kusagilt. Hetkel kompenseerisin veits kõrged (umbes 50-70 liigset pööret) süüte nurga muutmisega umbes 2 kraadi. Kuna automaat kast siis liiga kõrgetel pööretel foori taga hakkab muidu liigselt kaasa vedama. Aga see pole õige lahendus.
Klapp asub suures pildis siin:
Siit nn toru otsast kruvikas sisse pista saab mingit pronksist kolvi moodi vidinat keerata:
Miks seda üldse uurin, kuna tühikäigu pöörded on veits kõrged, õhu leket pole leidnud, maha keerata ei ole kusagilt. Hetkel kompenseerisin veits kõrged (umbes 50-70 liigset pööret) süüte nurga muutmisega umbes 2 kraadi. Kuna automaat kast siis liiga kõrgetel pööretel foori taga hakkab muidu liigselt kaasa vedama. Aga see pole õige lahendus.
Klapp asub suures pildis siin:
Siit nn toru otsast kruvikas sisse pista saab mingit pronksist kolvi moodi vidinat keerata:
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
Kui ma nüüd õieti mäletan, siis M30-l sai selle kruvi kruttimisega tühikäigu pöördeid mõjutada küll.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
Kas trosselklapp läheb päris kinni? Sellel peaks ka kruvi olema, et reguleerida.
Esimesel pildil trossi kinnitus koha juures.
Esimesel pildil trossi kinnitus koha juures.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
kas see mitte polegi algeline tühikäigumootor?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
Trossel klapp on keeratud min, visuaalselt kontrollinud ei ole kas tegelikult ka kinni läheb aga tunde järgi läheb.
Samas kohas millest jutt käib asub veits uuematel veel lisaks ka külmkäivitus pihusti, mida minu omal ei ole.
Kolb mis seal "torus" sees on, näeb välja selline, vaata pilt all pool. Võimalik, et sealt saab regullida külmkäivitus õhu hulka, või siis tõesti tühikäigu õhu hulka ? Mida tegelikult olekski tarvis teha.
Käivitub muidu hästi, aga mingi kahtlus ikkagi on, et soojalt segu päris õige pole.
Samas kohas millest jutt käib asub veits uuematel veel lisaks ka külmkäivitus pihusti, mida minu omal ei ole.
Kolb mis seal "torus" sees on, näeb välja selline, vaata pilt all pool. Võimalik, et sealt saab regullida külmkäivitus õhu hulka, või siis tõesti tühikäigu õhu hulka ? Mida tegelikult olekski tarvis teha.
Käivitub muidu hästi, aga mingi kahtlus ikkagi on, et soojalt segu päris õige pole.
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
Jep, sai täna seda jubinat näpitud ja tulemus paistab et viis sihile. Süüde sai täpilt märki ja sellest "throttle valvest" sai pöörded maha keeratud.
Mis omakorda viis küsimuseni, et mis peavad tühikäigul pöörded olema? Netist vastust välja ei imenud. Kas ehk saksa keeleruumist leiab mis peaks tühikäik olema E30 320i aut, 1986 ?
Mis omakorda viis küsimuseni, et mis peavad tühikäigul pöörded olema? Netist vastust välja ei imenud. Kas ehk saksa keeleruumist leiab mis peaks tühikäik olema E30 320i aut, 1986 ?
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
M20B25-l on
760 +- 20
B20 ilmselt samasse auku, aga pea-asi, et kui D sisse lükkad, siis väga ära ei vaju.
760 +- 20
B20 ilmselt samasse auku, aga pea-asi, et kui D sisse lükkad, siis väga ära ei vaju.
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
Süüde pannakse õigeks stroboga töötamise ajal pööretel 3000 - 5000, olenevalt mis koodiga on su jagaja. Vastavalt sellele on siis ka kas 23 või 26° süüde.
Tühikäik on ka vastavalt siis olenevalt jagajast 850+-50 või 800+-50 pööret.
Tühikäigu "mootor" asub sisselaske all ja toimib jahutusvedelikuga, probleeme tekitav vidin enamasti ja uuena enam ei saa.
Sealt ülevalt timmid nn lõppviimistluse paika töösooja mootoriga.
Kõik teised asjad peavad enne paigas/korras olema, kaasa arvatud süüde, mis mõjutab oluliselt pöördeid sellisel mootoril.
Kui jagaja pealt koodi vaatad võin õelda, mis andmed sinu mootoriga kaasas käivad.
Külmkäivituspihusti on hoopis vanematel, kuni 84a sügis. Seal on vaakumit, andureid ja muid vidinaid ka palju rohkem
Tühikäik on ka vastavalt siis olenevalt jagajast 850+-50 või 800+-50 pööret.
Tühikäigu "mootor" asub sisselaske all ja toimib jahutusvedelikuga, probleeme tekitav vidin enamasti ja uuena enam ei saa.
Sealt ülevalt timmid nn lõppviimistluse paika töösooja mootoriga.
Kõik teised asjad peavad enne paigas/korras olema, kaasa arvatud süüde, mis mõjutab oluliselt pöördeid sellisel mootoril.
Kui jagaja pealt koodi vaatad võin õelda, mis andmed sinu mootoriga kaasas käivad.
Külmkäivituspihusti on hoopis vanematel, kuni 84a sügis. Seal on vaakumit, andureid ja muid vidinaid ka palju rohkem
tel 55570186 - e30 varuosad
Re: E30 sisselaske kollektor, mis vidin ?
Kas seda sisselaske alust "tühikäigu mootorit" (mida mina küll nimetaksin pigem "külmkäivitus mootoriks") saab lahti võtta ja puhastada ? Paistab, et ma sain oma probleemid lahendatud, aga just selle vidina suhtes mul tegelikult kahtlus jäi, kuna see ülemine throttle valve sai täiesti kinni keeratud, seega mul ikkagi kahtlus, et see sisselaske alune "külmkäivitus mootor" pisut lekitab õhku. Saan aru, et see peab nn on/off reziimis toimima ?
Mul nii peeneid riistasid pole mis süüte nurka näitavad, aga sai pandud 2500 pöördel nn Zorro (Z) märki, kontrollisin et kõrgematel üle 2500 pööretel märk minu meelest enam ei liikunud ja paika ta jäi.
Sai regullitud veel õhukaalu pealt nn CO (sisekuuskant) kruvi, ja Landa nummer sai vast 1,05. Või on see veits lahja ? See kruvi mõjutab segu ainult tühikäigul ? Igatahes kokkuvõtvalt tagumik ütleb, et astub paremini, aga võiks veel paremini.
Mul nii peeneid riistasid pole mis süüte nurka näitavad, aga sai pandud 2500 pöördel nn Zorro (Z) märki, kontrollisin et kõrgematel üle 2500 pööretel märk minu meelest enam ei liikunud ja paika ta jäi.
Sai regullitud veel õhukaalu pealt nn CO (sisekuuskant) kruvi, ja Landa nummer sai vast 1,05. Või on see veits lahja ? See kruvi mõjutab segu ainult tühikäigul ? Igatahes kokkuvõtvalt tagumik ütleb, et astub paremini, aga võiks veel paremini.