Maanteel ei puhu kuuma salongi

Kõik tehnilised küsimused.
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Maanteel ei puhu kuuma salongi

Postitus Postitas Steven »

Linnas puhub sooja ja kõik on hea, temperatuur on isegi normis. (80c), aga nii kui maanteele lähen ja sõidan antuke, hakkab külma puhkuma.

Olen ära vahetanud termostaadi ja "uue" radika.
Enne termostaadi vahetust maanteel puhkus kuuma, seda ma mäletan, a nii kui termostaadi ära vahetasin, enam ei puhu.

Kas ei ole siis korralikult õhutanud või mida?

Auto on E28 524td 84a
E28 524td
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Kas punasega märgitud kohal peaks ka mingi voolik kuhugile minema? Mul nagu ei jookse sealt midagi, aind jahutusvedelik tuleb välja kui liiga palju on.
Pilt
E28 524td
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Kui see tuleb otse korgi alt, siis ongi jah ülejooks.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Otse korgi alt jah, aga realoem näitab, et mingi voolik sealt jookseb:
Pilt
E28 524td
Aix
Postitusi: 284
Liitunud: 10 Aug 2008 21:03
Asukoht: Tartu / Hiiumaa

Postitus Postitas Aix »

Üldiselt ta viib vist lihtsalt maha, või "eemale"
Puhuks kui tosooli süsteemis liiga palju, või kui keema läheb.
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

vaata paisupaagikork üle, et oleks korras, tihendid korras ja õigetes soontes ikka.
tel 55570186 - e30 varuosad
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Ma seda mootorit ei tea, aga kas on võimalik, et termostaat paigaldati tagurpidi?

Mida teeb temp seier? Nii kohapeal kui maanteel.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

Kui seal ülevalt välja pressib siis esialgu proovi ainult kork ära vahetada, ehk see ära väsinud. Termostaati valesti sisse toppida minu meelest sellele mootorile ei kannata. Kui radikat vahetasid siis kas öhutasid korralikult? Kui mingi öhk sees siis mingist hetkest hakkab kergelt külma/jahedat puhuma.

Huumori nurgast: Kui maantee pealt seier kipub nulli vajuma siis jahutus liiga hea ehk pane papp ette ja ära kihuta :D
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
fiziks
Postitusi: 142
Liitunud: 21 Sept 2010 16:18

Postitus Postitas fiziks »

eelmine termostaat oli pekkis ehk ei avanenud siis? kui nii ja nüüd avaneb ehk laseb vedeliku läbi radika siis saab järaldada, et maanteel sõites jahtub vedelik liiga maha. miks, seda juba raskem öelda...põhjuseid võib päris mitmeid olla.
kas viskosidur on korras? või ehk on selline olukord, et ventikas on koguaeg täie vilega järel?
üldiselt pean kõige tõenäolisemaks, et süsteemi pole korralikult õhutatud lihtsalt.

huumor huumoriks, aga vähemalt katsetamise mõttes mina proovikski pappi ette panna. pealegi, mingitel bemmidel pidid ju "talveneerud" olema lausa tehasest...või on see mingi nali? :D
E28
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Juul 2005 21:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E28 »

Mul ntx ei läinud ükski e28 talvel mnt-l sõites korralikult soojaks.
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Sooja tulekut salongi see ei mõjuta kui visko katki või papi ette paned, eeldusel et termostaat on korras.
Tuleks veel õhutada ja kontrollida kas jahutussüsteemi kork on korras ja hoiab kerget survet süsteemis.
Muhv
Postitusi: 272
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Postitus Postitas Muhv »

Uuemate diislitega on veel see probleem, et külmaga nad ei suudagi enam sooja anda. X5-l pole haruldane, et Webasto lülitub ka töösooja mootoriga lisa sooja andmiseks sisse. Väidetavalt ökonoomsusega kaasnev probleem - kui ikka midagi ei põle, siis sooja ka ei saa.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

mingitel bemmidel pidid ju "talveneerud" olema lausa tehasest...või on see mingi nali
Mul E23-l on olemas nii kinnised kui lahtised neerud. Tegelikult mina soovitaks ka radikale papi ette panna. Mitte üleni, vaid nii poolest saadik. Ise eelmisel talvel (talveralli :) ) sai igaks juhuks nii tehtud ja tuba oli soe ja seier oli keskel koguaeg.
Uuemate diislitega on veel see probleem, et külmaga nad ei suudagi enam sooja anda. X5-l pole haruldane, et Webasto lülitub ka töösooja mootoriga lisa sooja andmiseks sisse. Väidetavalt ökonoomsusega kaasnev probleem - kui ikka midagi ei põle, siis sooja ka ei saa.
Kogemus Seat Alhambra 1.9TDI-ga. Kui webasto üles ütles, siis alla -10 kraadi mootor linnas soojaks ei läinudki, maanteel tõusis seier keskele, linnas kukkus temp jälle ära.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
fiziks
Postitusi: 142
Liitunud: 21 Sept 2010 16:18

Postitus Postitas fiziks »

just, trevi auto teema vist oligi üks neist kohtadest, kust talveneerude kohta lugesin :)


redline, otseselt küll ei mõjuta, aga kui me oletame näiteks, et see termostaat siiski ei ole päris korras või on ikkagi õnnestunud kuidagi valesti paigaldada. vot siis juba mõjutab. mul igatahes on väike kahtlus olemas, et kõik odavosa termostaadid ei sulgu ega avane ka päris täpselt nii nagu peaks, isegi uuest peast.

tegelikult oleks oluline teada ka 1) kas maanteel sõites hakkab tulema tegelikult "mitte nii kuuma"...või tõesti täiesti külma õhku salongivendist 2) mida teeb maanteel temp näidik sel ajal kui juba külma puhub.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

fiziks kirjutas:mul igatahes on väike kahtlus olemas, et kõik odavosa termostaadid ei sulgu ega avane ka päris täpselt nii nagu peaks, isegi uuest peast.
Mul on olnud 2 juhust, kus korrektselt paigaldatud tuttuus termostaat oma tööd kohe üldse ei teinud, seega tegu oli praagiga. Korra jäi ka kahtlus, et avamis- ja sulgumistemperatuur ei ole see, mis ta olema peaks.

Seega ei saa paraku alati jupi välja vahetamisega selle töökorda garanteerida :P
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
fiziks
Postitusi: 142
Liitunud: 21 Sept 2010 16:18

Postitus Postitas fiziks »

mhmh, no see vaid kinnitab mu enda kahtlusi. tegelikult need pole isegi niiväga tühipaljad kahtlused, on kunagi ammu ka mõõdetud mingit termostaati kuumas vees ja korralike termomeetrite värkidega. üsna imelikult käitus too jupp just nende avanemiste/sulgumiste osas. nimelt jäi meelde see, et sulgumiseks oli vaja üsnagi madalat tempi.
ei tea muidugi, kas oli siis samuti tegu praagi või lihtsalt viletsa osaga. või äkki peavakdi sulgumis ja avanemistemp üsna suurelt erinema.
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Mul lausa kolm sellist termostaati aastate jooksul juhtunud poest, mis ei tööta nagu peaks.
Kallima otsa omad siiani kõik töötanud, aga probleeme just nende 100-200 maksvatega :)
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1657
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

e28-l on salongi soojendamine üsnagi lihtne, kas salongi andur ikka töötab ?
e28
E.R.I.K
Postitusi: 183
Liitunud: 23 Nov 2004 07:14
Asukoht: kallavere

Postitus Postitas E.R.I.K »

ka minu autol on selline probleem.(525i) linnas kõik tore,kuid üle 70km./h. hakkab aina jahedamat puhuma.Panin ka papi radika ette,kuid tolku sellest ei ole miskit.Seier on koguaeg alla poole...liigub küll,kuid mitte kunagi üle poole(isegi mitte suvel ummikus).
58256076 Erik
Kasutaja avatar
Paul
Postitusi: 38
Liitunud: 04 Mär 2009 02:05
Asukoht: Tallinn, Võru, Jüri

Postitus Postitas Paul »

Mul on ka juhtunud nii, et poest ostetud termostaat ei töötanud nii nagu oleks pidanud. Tasuks proovida (laenata) nt kellegi töökorras termostaat, et välistada see viga:D
Vasta