Klassikute hinnad

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Klassikute hinnad

Postitus Postitas Ruut »

Jäi silma artikkel viimasest Silverstone oksjonist, kus muude autode hulgas, oli ka üks 200km sõitnud 90 a. Z1, mis müüdi 54 000 naelaga.
Pilt
"Parim" oli Ferrari Dino, mille hind tõusis üle 130 tuh. naela
Pilt
Artikkel ise siin.

Enam ei või nuriseda, kui samas konditsioonis e28 eest küsitakse praegu tuhat. Tegu investeerimisobjektiga, mille eest paarikümne aasta pärast sada tuhat küsida :lol:
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Arvo »

Ma olen suht kindel, et E28 hind ei tee mitte kunagi sellist hüpet, et teda investeerimisobjektina soetada. Sama kehtib ka enamuse E30, E21, E23 jne pereautode kohta. Isegi E24, mis on BMW-de hulgas suhteliselt eksklusiivne mudel, hind ei ole IMHO märkimistväärselt kerkinud. Masin peab olema ikka millegi poolest eriline või eksklusiivne, et suurem hulk inimesi seda ihaldaks ja seega ka suure nõudluse tõttu hind kerkiks.
E24 635CSi | E10 2002
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas sysi »

See on põnev teema - oleme erinevate (auto)sõpradega sel teemal päris palju mõtisklenud. Ja minu peas sündinud lühikokkuvõte on umbes selline:

1) Hindasid tuleb vaadata omas ajas - 2014 aasta 10k EUR on midagi muud kui 2004 aasta 10k eur (ja mida vanem auto/ varem ostetud auto, seda suurem see erinevus on).
2) Osad autod sünnivad "klassikutena", osad justkui saavad selleks (üks, aga mitte tingimata põhiline eeldus on väike tootmisarv), enamik "ägedaid" autosid aga surevad sarnast surma Citroen Berlingodega
3) Eesti probleemiks nr 1 jääb järelturu puudumine. Sul võib olla auto, mis on välismaal täiesti hinnatud - ent sa ei leia sellele Eestist ostjat. Ja ei leia ka Euroopast, sest vastupidiselt meie arvamusele Euroopa osaks olemisest ei arva Herr Schmidt Bayeri liidumaalt päris nii. Ta ei tule siia autot ostma.

Kokkuvõtteks. Paljud mu vestluskaaslased on mõelnud, et ostaks selle või teise auto. Ja selle kolmanda ka. Me kõik teame, et vanade ja muidu huvitavate autodega on tore mängida - ent Eestis neid saabki tihtipeale osta (ja nendega mängida). Neid on väga raske kasvõi ostuhinna eest ja mõistliku ajaga müüa. Vanade ja/või ägedate autode omamine on ebaratsionaalne tegevus - ent kõikide autode kokku kogumine veelgi ebaratsionaalsem.

Minu arvates hea näide sündinud klassikutest on näiteks Porsche 911. Näidetena justkui klassikuks saamisest - Peugeot 205GTi, BMW Z1, jne. Ja suurepärane näide koos Berlingodega metalliveski ukse ees seisvatest autodest - kõiksugu V12 mootoritega luksusautod (BMW, Mercedes, Jaguar).

Martin
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Baur TC »

@Sysi -
Ja ei leia ka Euroopast, sest vastupidiselt meie arvamusele Euroopa osaks olemisest ei arva Herr Schmidt Bayeri liidumaalt päris nii. Ta ei tule siia autot ostma.
Päris nii seda nüüd ka ei ole. On Eestis juba masinad välismaa suunast lahkunud, ja lahkuvad veel.

Teine probleem, Eestis pikalt olnud autosid olid enam vähem kõik "igapäevased" liikurid siin. Neid ei kõlba enam tavalised toorikuna, kui sa tahad tõsiselt midagi ette võtta. Eesti teed tegid lihtsalt oma töö ära.

Z1 on näiteks väga hea näide sellest, kuidas enamus kollektsioneerid ja muud autokogujad ja spekulantid pannid täielik vastu puuse! Neid hinnad on täielik seisma jäänud - juba 20 aastat ei liigu sealt mittte midagi! Puuduvad ostjad, kes tahavad temaga sõita - ja kõik. Liiguvad tippeksemplaarid turust - ja ülejäänud masinad passivad kuskil kuuris.

Kõige parem kui sa mõtled nii: teised lähevad kinosse - ja maksavad 10,- Euro tunnitasu - sina lähed töökojasse - ja tavalised jääb sulle mitte ainutl vaatamisrõõm - sul on siis ka midagi mis liigub hiljem. Aga odavam tunnitasude puhul seda nüüd küll ei ole!
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 737
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Kristjan S »

Olen ka tihti peale mõelnud, et korralik e30 kupee on Eesti teedel palju haruldasem kui nt e28. Põhjus lihtne, igasugused lowlifer ja stance teemad on seda kere nii palju mõjutanud, et neid masinaid näeb veel aastaid päris palju meie tänavatel, kuid mis on nende tulevik? Enamasti neid isendeid ei keevitata ning liiguvad turul alla 1 k pm iga poole aasta tagant uue omaniku kätte. Nii ei saa ju asi igavesti kesta.(järjest rohkem müüakse laiali varuosadeks)

Samuti, ei mõista seda loogikat, et ehitan auto üles ja tahan siis müügi pealt teenida. Kui korralikud e28 liiguvad turul 2-3 k väärtuses, siis peaks ju selge olema, et müüjad jäävad kahjumisse, aga uued omanikud ei taha rohkem ka maksta. Hea näide oli Baltic Blau e21, mida eelmine aasta üritati müüa ja lõpuks jäi hinnaks vaid veidike üle 1 k.
Mina arvan, et autot tuleb ikka endale ehitada 8) .

Tuleb olla kannatlik, küll need hinnad tõusma hakkavad.
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas raunz »

Päris mitmetel mudelitel on "õige" aeg möödas, kui sai veel suhteliselt soodsalt autot osta ning valikut turul jagus. Näiteks E30 cabrio, Z3 ja 6. seeria. Ega klassikalised BMW-d odavamaks ei lähe, kes soovib soodsalt head klassikut peaks vaatama auto poole, mida praegu veel hea hinnaga ja heas seisukorras saada on. Aastate pärast olukord muutub ja turuhind kerkib.

Aga selles osas on eelkõnelejatel õigus, et klassikalise auto omamine ja üleval pidamine majanduslikult kohe kuidagi ratsionaalne pole :P
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Ruut »

Teema jätkuks üks artikkel, mis mõtiskleb klassikute hindade üle ja on ajendatud just sellest Silverstone'i oksjonil müüdud Dinost. http://www.classicandsportscar.com/blog ... is-another" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokkuvõte on hea: there are only two possible explanations: someone who so dearly wants a particular classic as a forever car ... Or the world is full of idiots.

Vaatan, et eelkõnelejad on ratsionaalsusele rõhunud. Kas ratsionaalne oleks üürida Tallinnas ühetoalist korterit või kööktuba ja liiklemiseks kasutada "rohelist kaarti" või siis hütt pärapõrgus metsade keskel ning jalgratas kord nädalas autolavkas käimiseks? :)

Selge see, et Eestis pole (klassikaline) auto likviidne kaup. Aga mänguasju ju ikkagi tahaks ja ilmtingimata ei pea mänguasja ostu juures hakkama kohe mõtlema selle müümisele. Suureks me enam ju niikuinii ei kasva ja mõned mänguasjad võivad ka kauemaks jääda.

Hea seik oli paar nädalat tagasi, kui pangast kutsuti konsultatsioonile. Muu hulgas paluti mul kõik "hinge taga" olev materiaalne varandus ülesse lugeda. Kui jutt läks autodele, siis ma pakkusin oma 4 bemmi turuväärtuseks konservatiivselt 8-9 tuh. Kliendihaldur, kuulnud et masinad on sõitvad ja 70-80-st, tegi üllatunud silmad ning varade ümberhindamise 20 tuhande peale - "need on ju uunikumid ja rohkem väärt" :D
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Baur TC »

Selge see, et Eestis pole (klassikaline) auto likviidne kaup.
Ma arvan küll, too mulle näiteks korralik E30 325i kabriolet hinnaks kuni 6000,- Euro - ja kümme minuti jooksul on ostjad olemas...
Hinnad ühtlustavad üle terve Lääne-Europa (kui rool ei ole parempool :-) ) - miks peab siis Eesti erandlik olema?

Küsimus on pigem käibesuurusest - 2000 Euro ees ei taha keegi Eestisse tulla ja masin Saksast tagasi viia.
Aga on rohkem kui üks näide, kus kallim kaup on Lääne suunast (tagasi) liikunud.

Ma ei soovi siin näidised välja tuua...
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Ruut »

Siin on üks päris viisakas pakkumisel aga 5000.- juures erilist aktiivsust ei ole märgata. Paar tükki on neid veel praegu oksjonil aga seal käib aktiivne pakkumine alles 2000 juures.
Vaatasin huvi pärast, millise hinnaga 6-seeria masinaid saksas pakutakse. Üldiselt on Arvol ja sysil õigus, viimase kümne aasta jooksul on hind tõusnud umbes elukalliduse indeksi võrra. Kui kümme aastat tagasi sai saksast rondi ca 1,5k ja enamvähem sõidetava 3k juures, siis nüüd on vastavad hinnad 2,5k ja 5k. Esialgu suurt hinnatõusu ei paista kusagilt. Viimastel aastatel on silma jäänud, et 02 hinnad on euroopas jõudsalt tõusma hakanud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Baur TC »

@Ruut - oleme aus, tunnistame ennast mõlemad, oleme vanaks jäänud - ilma prillideta me ei suuda enam autosid hinnata....

Panin just prillid ette, ja nägin mingi punane prügimägi, kus on osalised juppid isegi kadunud, ja pean mainima, et üle 4.000 Euro sellise masina ees on juba ülatav palju.

Hinnadest nii palju, et viimaste 2,5 aasta jooksul on korralik E30 kabriolett enda hind kahekordistanud!
5 aasta jooksul on E30 M3 on peaaegu kolmekordistanud....

Mis siis veel? 318i FL mille läbisõit on üle 200000 km jäävad nii kui nii mängus välja..., räägime ikka masinatest, kus Saksa koolihinnade järgi seisukord on vähemalt 3 või isegi 2.

02 puhul olen sinuga nõus! E21 areneb väikselt, E30 jõukad, E34 näiteks veel täielik magab ja NK ja E28 areng on üliaeglane.
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Ruut »

Ma ei suuda ilma prillideta juba aastaid autosid hinnata :D Ega ma detailidesse eriti süüvima ei viitsinud hakata.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas JanekEnde »

Aga kuhu on jäänud arutelust suurte mootoritega isendid? :D Näiteks M535, M5 ja ka Alpinad? :) Hartged võib samuti ära mainida, kuna neid ei leidugi eriti enam?
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Muhv
Postitusi: 272
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Muhv »

Ma oma ALPINAt pole veel laialt kuulutanud, aga ka siinse väikse nupu peale on huvilisi olnud. Samas kui umbkaudse hinnanumbri nimetan, siis vajutakse laiali. Arvan, et mujal ka palju teisiti ei ole. Pakun, et likviidsuseks oleks suurem tuntus abiks. Selle koha pealt on M-idel eelis.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Ruut »

Sammaldunud raudoksiid on ikka viimasel ajal korralikku hinda läinud :shock:
http://www.ebay.co.uk/itm/1974-BMW-3-0- ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Baur TC »

Ma arvan, keegi vajas pigem kerenumber, et... :twisted:
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Ruut »

Seda pidi mitu pakkujat tahtma :)
CSi, ti, i, RT, TC1, D
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas JanekEnde »

Jõhker :mrgreen:
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Ruut »

Lisaks autode hinnatõusule teevad sama kiiret või siis kiirematki tõusu ka aksessuaarid. Selliste eest tuli meil ca 10 a. tagasi maksta ka 1500.-, aga krooni.
Kui kellelgi on mõni sarnane kapsel üle, siis võib mulle ps-i panna.
Manused
alpina velje müügikuulutus.JPG
alpina velje müügikuulutus.JPG (94.36 KiB) Vaadatud 15861 korda
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
ArVe
Klubiliige
Postitusi: 141
Liitunud: 08 Jaan 2016 23:18
Asukoht: Tallinn

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas ArVe »

Mul sellised 16" Alpinad riiulis õiget hetke ootamas.
Kapsleid otsisin pikalt siit-sealt ja lõpuks tellisin ikkagi WN-st ~22.-/tk (A73213613604).
'70 E3

/ Once you go Sharknose you never go back /
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Klassikute hinnad

Postitus Postitas Arvo »

See on jah mingi omamoodi hullus mis toimub nende Alpina sildiga juppide ümber, ei tea kas peaks vargamuttreid ostma minema...
E24 635CSi | E10 2002
Vasta