1. leht 1-st

Hainina - kui turvaline oli?

Postitatud: 17 Nov 2011 07:36
Postitas priit282
Olen siin vahepeal mõelnud, et kui turvaline oli hainina 70-te lõpus ja 80-te alguses võrreldes teiste konkurentide autodega?
Äkki keegi on kokkupuutunud vastava infoga.
Päris huvitav oleks teada ka, millise hinde saaks hainina tänapäeva kokkupõrke testides - kas sedasorti testi on tehtud?

Postitatud: 29 Nov 2011 17:36
Postitas oo7
E30ne crash-test:

http://www.youtube.com/watch?v=0a7jqxiN5pI

Kui võrrelda seda näiteks E36 crashtestiga siis läheb a piilar ikka kortsu ja uks samuti...

E21 peaks natuke viletsam olema võrreldes e30nega.

Seega turvalisus on ikka ajajooksul paranenud

Postitatud: 29 Nov 2011 22:19
Postitas priit282
ise olen kohanud ainult seda crash testi: http://www.youtube.com/watch?v=L_UKFr6_ ... re=related

Postitatud: 30 Nov 2011 14:24
Postitas Baur TC
lühikokkuvõttes:

E21 ülinõrk tulemused

E12/E28 head tulemused

E30 = esimene väike BMW, kus tehniline arenguosakond võttis turvalisust väga tähtis - minu käes on isegi brosüür kes tutvustab kliendile/huviline turvavarustus ja tehase pingutused sellest valdkonnast

Postitatud: 30 Nov 2011 15:52
Postitas priit282

Postitatud: 30 Nov 2011 16:08
Postitas Ruut
Viimastest linkidest tundub, et e21 pole nii hull midagi "aeglase" laubaka puhul. Iseasi, kui palju tänaseks on uss jõudnud juba metalli järada.

Postitatud: 30 Nov 2011 18:04
Postitas priit282
krt jah, kui ikka kere on roosteussi poolt puretud siis avarii tagajärjed võivad ikka väga valusad olla.
näide kohe:
http://www.youtube.com/watch?v=gPsRbIAv ... re=related

kahju ainult, et mõndadel äsja juhiload saanud tegelastel on prioriteediks auto juures kas kena velg, värvilise displeiga makk või suitsev kumm...

Postitatud: 30 Nov 2011 22:47
Postitas raimo
these aren't actual crash tests but done to test the facility and worst case scenarios. In the case of the Holden VB Commodore, the car was filled up with sand and hit a concrete wall instead of foam

Postitatud: 02 Dets 2011 12:45
Postitas eix22
Kindlasti mängib rolli, mis mootoriga masin on, kui raske (varustus) jne on. Mingeid järeldusi saaks siis teha kui oleks võrdsed tingimused ja võrdsel kiirusel sõidetakse, selle mõne eri ajastu video põhjal ei saa kindlaid seisukohti võtta... Teatud juhtudel kägarduvad need uued ja turvalised palju rohkem kui vanad nn mitteturvalised masinad.
Siin kägardub e36 ka usteni
http://www.youtube.com/watch?v=pNFWmBYD ... re=related

Postitatud: 02 Dets 2011 14:37
Postitas sysi
Mulle meenus esimese asjana E32 promovideo, millest ühe lõigu leidsin siit:
http://www.youtube.com/watch?v=DOmrBEP26vo

Ehkki midagi sarnast võis olla ka E23 kohta, pole ma sellise infoga kokku puutunud. E32 puhul juba (toodetud 1986-1994) pandi turvalisusele väga suurt rõhku.

Kinnitust, et ka E23 lõpuaastatel tegeleti turvavarustusega annab fakt, et ka E23'le sai lõpus tellida õhkpadjaga rooli:

Pilt

Kui 728i standarvarustuse hind oli 49000 DEM, maksis airbagiga rool lisavarustuses 2300 DEM

Postitatud: 02 Dets 2011 21:22
Postitas Arvo
Tegelikult hakati tegelema turvavarustusega suht tõsiselt juba 70ndate keskel. Mul 79 a e24 reklaambrosüüris on mitmeid pilte erinevatest testidest kuidas kuueka keret pigistati erinevate nurkade alt.
Näiteks üks põhjustest miks E9 eluiga suht lühikeseks jäi oligi tema seksikas ilma B-piilariteta katus, sellisega üle katuse käies on reaalne oht kael murda.

Postitatud: 14 Dets 2011 12:24
Postitas oo7
Ilma B piilariteta katus tuli tagasi E31 peal.

Samuti on tehtud erinevaid Mercedese kupeesid pikka aega ilma nendeta.

Vb olla polnud tol ajal lihtsalt ülejäänud katus tugevam

Postitatud: 14 Dets 2011 16:43
Postitas Arvo
Justnimelt konstruktsioon oli kehvake ja katus vajus kergelt sisse. Tänapäevastel ilma B-piilariteta autodel on a ja c piilarid ilmselt paksemad ja tugevamad ning kindlasti erinevate testide kadalipp mida selline auto enne tootmisküpseks saamist läbima peab on pikk.

Postitatud: 14 Dets 2011 21:10
Postitas karu
Mul on selline roolikomplekt olemas muidu
Pilt

:D