Hainina - kui turvaline oli?

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
Vasta
priit282
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Sept 2007 21:45
Asukoht: Tallinn

Hainina - kui turvaline oli?

Postitus Postitas priit282 »

Olen siin vahepeal mõelnud, et kui turvaline oli hainina 70-te lõpus ja 80-te alguses võrreldes teiste konkurentide autodega?
Äkki keegi on kokkupuutunud vastava infoga.
Päris huvitav oleks teada ka, millise hinde saaks hainina tänapäeva kokkupõrke testides - kas sedasorti testi on tehtud?
BMW e28 535i
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Postitus Postitas oo7 »

E30ne crash-test:

http://www.youtube.com/watch?v=0a7jqxiN5pI

Kui võrrelda seda näiteks E36 crashtestiga siis läheb a piilar ikka kortsu ja uks samuti...

E21 peaks natuke viletsam olema võrreldes e30nega.

Seega turvalisus on ikka ajajooksul paranenud
priit282
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Sept 2007 21:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas priit282 »

ise olen kohanud ainult seda crash testi: http://www.youtube.com/watch?v=L_UKFr6_ ... re=related
BMW e28 535i
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Postitus Postitas Baur TC »

lühikokkuvõttes:

E21 ülinõrk tulemused

E12/E28 head tulemused

E30 = esimene väike BMW, kus tehniline arenguosakond võttis turvalisust väga tähtis - minu käes on isegi brosüür kes tutvustab kliendile/huviline turvavarustus ja tehase pingutused sellest valdkonnast
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
priit282
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Sept 2007 21:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas priit282 »

BMW e28 535i
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Viimastest linkidest tundub, et e21 pole nii hull midagi "aeglase" laubaka puhul. Iseasi, kui palju tänaseks on uss jõudnud juba metalli järada.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
priit282
Postitusi: 94
Liitunud: 05 Sept 2007 21:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas priit282 »

krt jah, kui ikka kere on roosteussi poolt puretud siis avarii tagajärjed võivad ikka väga valusad olla.
näide kohe:
http://www.youtube.com/watch?v=gPsRbIAv ... re=related

kahju ainult, et mõndadel äsja juhiload saanud tegelastel on prioriteediks auto juures kas kena velg, värvilise displeiga makk või suitsev kumm...
BMW e28 535i
raimo
Postitusi: 207
Liitunud: 18 Aug 2005 09:49
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas raimo »

these aren't actual crash tests but done to test the facility and worst case scenarios. In the case of the Holden VB Commodore, the car was filled up with sand and hit a concrete wall instead of foam
E30 325iX '86 (müüdud) ||
E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 ||
E39 530d M-Technik ||
E46
E60 550iA '06 ||
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Kindlasti mängib rolli, mis mootoriga masin on, kui raske (varustus) jne on. Mingeid järeldusi saaks siis teha kui oleks võrdsed tingimused ja võrdsel kiirusel sõidetakse, selle mõne eri ajastu video põhjal ei saa kindlaid seisukohti võtta... Teatud juhtudel kägarduvad need uued ja turvalised palju rohkem kui vanad nn mitteturvalised masinad.
Siin kägardub e36 ka usteni
http://www.youtube.com/watch?v=pNFWmBYD ... re=related
tel 55570186 - e30 varuosad
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Mulle meenus esimese asjana E32 promovideo, millest ühe lõigu leidsin siit:
http://www.youtube.com/watch?v=DOmrBEP26vo

Ehkki midagi sarnast võis olla ka E23 kohta, pole ma sellise infoga kokku puutunud. E32 puhul juba (toodetud 1986-1994) pandi turvalisusele väga suurt rõhku.

Kinnitust, et ka E23 lõpuaastatel tegeleti turvavarustusega annab fakt, et ka E23'le sai lõpus tellida õhkpadjaga rooli:

Pilt

Kui 728i standarvarustuse hind oli 49000 DEM, maksis airbagiga rool lisavarustuses 2300 DEM
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Tegelikult hakati tegelema turvavarustusega suht tõsiselt juba 70ndate keskel. Mul 79 a e24 reklaambrosüüris on mitmeid pilte erinevatest testidest kuidas kuueka keret pigistati erinevate nurkade alt.
Näiteks üks põhjustest miks E9 eluiga suht lühikeseks jäi oligi tema seksikas ilma B-piilariteta katus, sellisega üle katuse käies on reaalne oht kael murda.
E24 635CSi | E10 2002
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Postitus Postitas oo7 »

Ilma B piilariteta katus tuli tagasi E31 peal.

Samuti on tehtud erinevaid Mercedese kupeesid pikka aega ilma nendeta.

Vb olla polnud tol ajal lihtsalt ülejäänud katus tugevam
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Justnimelt konstruktsioon oli kehvake ja katus vajus kergelt sisse. Tänapäevastel ilma B-piilariteta autodel on a ja c piilarid ilmselt paksemad ja tugevamad ning kindlasti erinevate testide kadalipp mida selline auto enne tootmisküpseks saamist läbima peab on pikk.
E24 635CSi | E10 2002
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Mul on selline roolikomplekt olemas muidu
Pilt

:D
745, R-23, R-12
Vasta