2. leht 3-st

Postitatud: 19 Apr 2010 07:25
Postitas nuga
Kordan veelkord - kuigi auto omamine pole otseselt nõutud, arvestab juhatus liikme vastuvõtmisel sellega. Samuti võime kahtluse korral soovitada inimesele osavõttu klubi üritustest ja alles seejärel kandidatuuri uuesti läbi vaadata. Samas on ka meil väga palju selliseid inimesi, kelle tegemisi oleme me kõik aastaid näinud ja kelle võib silmagi pilgutamata klubisse vastu võtta.

Juba klubi moodustamise algusaegadel oli asutajate põhiidee, et klubi peaks koondama inimesi, mitte autosid. Loomulikult autoklubis tegelevad liikmed autodega, aga vastu tahaks võtta inimesi, mitte autosid.

Millega eristuda EBK'st? Minu meelest on EBK's 99% autodest tarbimisväärtusega masinad, ehk siis neid kasutatakse igapäevaselt ja remonditakse jõudumööda. Samas meie keskkonnas on üldjuhul autod, mida enam ei tarbita igapäevaselt (loe: aastaringselt), mille remont tihtipeale ületab igasuguse ratsionaalse piiri ja inimesed tegelevad oma autodega hobi korras.
Mina isiklikult tõmbaks klassiku ja mitteklassiku piiri just sinna.

Tahaks kangesti jääda paindlikuks, aga see ei tähenda et ma nõudlik ei oleks.
Konkreetse vanuselise piiri tõmbamisega näen ma kohe probleeme. Näiteks vanusepiir 25 aastat, Hasso '88 635csi näiteks siis ei kõlbaks. Ometigi ma usun et kõik oleks nõus, et selline auto on klassik. Või näiteks e30 M3 - klassikaline BMW selle kõige otsesemas tähenduses. Aga aastaarvuga ei pruugi sisse minna.
Vanusepiir 20 aastat, siis juba peaks algusaastate e32 ja e34, ning järgmine aasta e36 isegi :shock: sisse minema.

Postitatud: 19 Apr 2010 08:15
Postitas sysi
Paar kommentaari ka minult.

Kindlasti ei ole meie idee teha "massiklubi". Miks jätsime välja kohustusliku korraliku klassiku olemasolu tuleb välja ka siit samast teemast praegu - minul hetkel küll on paar ülevaatusega ja sõitvat korralikku haid, aga nt aasta tagasi polnud ühtegi. Nugal pole praegu ühtegi. Arvol pole praegu ühtegi. Tank21 kohta ei tea me suurt midagi. Smurff'il pole ka vist ühtegi. Ruut'u kohta ei tea, aga ütleme et temal on. Ja siis ongi nii, et mina ja Ruut hakkame klubi tegema - ei hakka :)

Klubiauto idee on läbi käinud küll ning ma arvan, et arvestades siinset elavat diskussiooni, tulekski seda teed minna. Kas määratleda klubiliige autost sõltuvalt noorliikmeks ja pärisliikmeks - ei oska eraldi staatuste järgi vajadust tunda.

Kindlasti pöörake tähelepanu Nuga mõtetele:
1) juhatus ei hakka klubi diktaatorlikult juhtima - seega väga hea, et olete avalikult oma mõtteid meiega jaganud!
2) klassikalise/mitteklassikalise piir on paljuski varieeruv ja seda on võimatu paika panna - kindlasti on ka minu jaoks kasutamisotstarve üheks põhiliseks argumendiks (hobiauto/igapäevaauto). Kuidas seda täpselt määratleda, tuleks ka koos välja mõelda - ja ilmselt seda päris paika panna ei saagi.

Postitatud: 19 Apr 2010 08:17
Postitas tõnis
Nii härrased huvilised. Väga meeldiv on lugeda et nii mõniga vana auväärne ja staasikas liige omab kindlat nägemust ning seisukohta klubi suhtes. Et need arvamused pelgalt mõtteks ja hüüdja hääleks kõrbes ei jääks, teen ettepaneku avaldus ära kirjtada, klubisse astuda ja klubi kujundama hakata. Aktiivselt kaasa lüüa, mõtteid avaldada ning neid ka ellu viia. Nuga ju eespool ütles selge sõnaga ära et klubi on toores, tegime aluse ja nüüd ootaks tulihingelisi huvilisi liituma ning ehitame koos huvilistele sobiva klubi üles. Niiakaua kuni ainult juhatus reegleid määrab, ei sobi see kord ühele kord teisele. Ei saa oodata ju et teie eest kõik ära tehakse. Luuakse klubi, tehakse kõigile ideaalselt sobiv põhikiri-reeglid ja serveeritakse kandikul ette. Kui keegi arvab et klubi loomine on lihtne ülessanne siis ta eksib. Oleme eelimise aasta lõpust alates suht tugevalt asju arutanud, ümber teinud, läbi proovinud, vaielnud, koosolekuid pidanud jne. Kõik omast vabast ajast ja tahtest et oleks olemas mingi alus kuhu huviliste abiga väärikas BMW huviliste (loe inimetsele suunatud) klubi üles ehitada. Meie tegime alguse ära, teie lööge punti ja tulge ning aidake edasi viia.

Postitatud: 19 Apr 2010 10:01
Postitas Ruut
nuga kirjutas:Konkreetse vanuselise piiri tõmbamisega näen ma kohe probleeme. Näiteks vanusepiir 25 aastat, Hasso '88 635csi näiteks siis ei kõlbaks. Ometigi ma usun et kõik oleks nõus, et selline auto on klassik. Või näiteks e30 M3 - klassikaline BMW selle kõige otsesemas tähenduses. Aga aastaarvuga ei pruugi sisse minna.
Vanusepiir 20 aastat, siis juba peaks algusaastate e32 ja e34, ning järgmine aasta e36 isegi :shock: sisse minema.
Hasso saab sisse oma vanema e24 -ga, E30 M3 - vanemad pääsevad 25 piiriga juba aasta-paari pärast sisse. Küll see e36 ka viie aasta pärast juba klassikute seisusesse tõstetakse. Sama teema ka teiste uuematega. Vanad ja väsinud lähevad metallihunti, korralikumad jäävad entusiastide kätte.
Aga miks ma pole avaldust kirjutanud - ühest küljest laiskus, teisest individualism ja kolmandast hekel minu jaoks selline ne rõba ne mjaso olukord. Kui ma esimesest kahest võitu saan, siis kirjutan avalduse ja hakkan organisatsiooni seestpoolt õõnestama :) Ma muidugi ei tea, kas ma suudan piisavalt hea motivatsioonikirja koostada, et mind vastu võetakse. Kirjandite kirjutamine pole mul kunagi hästi välja kukkunud.

Kas eelnev liikmetele foorumi sektsioon on avatud nüüd ainult klubi liikmetele või mis plaan sellega on?

Postitatud: 19 Apr 2010 10:09
Postitas tõnis
Ruut kirjutas:
nuga kirjutas:Konkreetse vanuselise piiri tõmbamisega näen ma kohe probleeme. Näiteks vanusepiir 25 aastat, Hasso '88 635csi näiteks siis ei kõlbaks. Ometigi ma usun et kõik oleks nõus, et selline auto on klassik. Või näiteks e30 M3 - klassikaline BMW selle kõige otsesemas tähenduses. Aga aastaarvuga ei pruugi sisse minna.
Vanusepiir 20 aastat, siis juba peaks algusaastate e32 ja e34, ning järgmine aasta e36 isegi :shock: sisse minema.
Hasso saab sisse oma vanema e24 -ga, E30 M3 - vanemad pääsevad 25 piiriga juba aasta-paari pärast sisse. Küll see e36 ka viie aasta pärast juba klassikute seisusesse tõstetakse. Sama teema ka teiste uuematega. Vanad ja väsinud lähevad metallihunti, korralikumad jäävad entusiastide kätte.
Aga miks ma pole avaldust kirjutanud - ühest küljest laiskus, teisest individualism ja kolmandast hekel minu jaoks selline ne rõba ne mjaso olukord. Kui ma esimesest kahest võitu saan, siis kirjutan avalduse ja hakkan organisatsiooni seestpoolt õõnestama :) Ma muidugi ei tea, kas ma suudan piisavalt hea motivatsioonikirja koostada, et mind vastu võetakse. Kirjandite kirjutamine pole mul kunagi hästi välja kukkunud.

Kas eelnev liikmetele foorumi sektsioon on avatud nüüd ainult klubi liikmetele või mis plaan sellega on?
Ole rahulik Ruut, me kõik teame su motivatsioonist haide vastu ja sõltumata motivatsioonikirjast või selle olemasolust oled oodatud liikmeks. Õõnestamise asemel tee parem asjalikke ettepanekuid liikmena ja piisava toetajaskonna (liikmete) korral lähevadki su soovid täide :).

Postitatud: 19 Apr 2010 10:12
Postitas nuga
Ruut kirjutas:Ma muidugi ei tea, kas ma suudan piisavalt hea motivatsioonikirja koostada, et mind vastu võetakse. Kirjandite kirjutamine pole mul kunagi hästi välja kukkunud.
Tunnistan, oleme võtnud uusi liikmeid ka täiesti ilma motivatsioonikirjata. Kui tegu on üritustel käinud ja 100% klassikalise BMW omanikega, siis me ei hakka sellest üldse probleemi tegema. Sellest hoolimata oleks hea teada, mis põhjusel ja milliste soovidega inimene liitub. Kasvõi mõne lausega. Aga loeme läbi ka pikemad välismaakeelsed romaanid, nagu meil siin üks sõber ähvardas :lol:

Uute klubiliikmete eest vastutav isik on MTÜ juhatuse aseesimees hr. Tõnis Pesti (kontakt: tonis@e21.ee). Kui liitumise protseduuride osas küsimusi on, siis tema on nõus väga lahkelt abistama.

Postitatud: 19 Apr 2010 11:01
Postitas Ruut
nuga kirjutas:Tunnistan, oleme võtnud uusi liikmeid ...
Kas võib küsida, kui palju juba klubil liikmeid on?

Postitatud: 19 Apr 2010 11:22
Postitas nuga
Ruut kirjutas:Kas eelnev liikmetele foorumi sektsioon on avatud nüüd ainult klubi liikmetele või mis plaan sellega on?
"Registreeritud kasutajatele" sektsioon ei õigustanud ennast juba mõnda aega ja oli minetanud oma algse mõtte. Kõige rohkem sai seal juttu tehtud üritustest, aga praegu on meil selline seisukoht kujunenud, et kogu üritusi puudutav info oleks avalik ja et meie kokkutulekud ja ka väiksemad üritused pole mingi siseringi ega sektivärk :)

Seega jah, plaan on selline, et klubiliikmetele tuleb eraldi sektsioon puhtalt klubiasjade arutamiseks. Praeguse "registreeritud kasutajatele" sisu tõstame ümber - mis vaba teema alla ja mis klubiliikmete sektsiooni.
Ruut kirjutas:Kas võib küsida, kui palju juba klubil liikmeid on?
Tänase seisuga on 7 liiget. Mis seal salata - lootsime rohkemat.

Postitatud: 19 Apr 2010 14:12
Postitas Jaks
Teema venib kuidagi ja otses selgust pole. Seega mõtlesin, et panen ka paar rida kirja.
Aga jah isiklikult siis mina ka üks selline liige kes pääses ilma motivatsiooni kirjata :)
Samas olen lugenud ja kaalunud, et mis siis võiks klassikaline minu arust olla? Eks see üks raske pähkel ole, aga samas ma siin mõnega nõus ja seda kõike nii konkreetseks esialgu ei ajaks.
Näiteks ise olen küll nõus, et kui tegemist on ülihea varustusega ja korraliku 750 Higlinega ( või mingi muu mudel ) on see klassika, sest esiteks on selliste autode tootmis arv väike ja suures koguses neid siin ei saa kunagi olema.
Samas kindlasti on ka M, Z, Alpinad ja teised sellise seeriad klassikud ja seda juba sündides.
Aga see lihtsalt minu arvamus ja seega ise pooldan ka uuemaid klassikuid.

Postitatud: 19 Apr 2010 23:37
Postitas rk01
Autode vanus jagada näiteks kategooriateks
Siin pakuks lihtsalt suunda andvaid vihjeid, mida leiab interneti avarustest. Klassikalise auto (Classic car) kohta võib leida päris mitmeid definitsioone, aga kõige rohkem on selliseid, kus räägitakse auto vanusest alates 20 aastat või 25 aastat ja tihti jäetakse ikkagi võimalus ka eriolukordade lahendamiseks ehk siis vastuvõtjate otsustada.
Kuna MTÜ nimetuses on mainitud sõna "klassikalised", siis päris uued masinad siia alla ei kuulu. Aga et Eesti on ikka suht pisike ja et klubi hõlmaks natuke laiemat hulka huvilisi, siis võiksid tõesti siia kuuluda ka uuemad ja just haruldasemad mudelid ja selle jaoks pakutakse nimetust "kaasaegne klassika" (modern classic) ehk 15-20 aastased masinad. 45 aastat ja vanemad on juba antiik (antique), aga kindlasti ka teretulnud.

Postitatud: 20 Apr 2010 10:37
Postitas Ruut
Küsiks veel ka loodud klubi pürib The International BMW Classic and Type Clubs sektsiooni? Kas sellekohased juhised on International BMW Club Office'lt saadud. Või on mõtekas teha koostööd EBK-ga ja selle Chapterina üritada suure vihmavarju alla saada? Teadupärast aktsepteeritakse ühest riigist ühte auto ja ühte mootorratta klubi.

Eelpool toodud sektsioonis olevaid klubisid vaadates paistab, et seal on ainult Saksamaa (BMW Veteranen-Club Deutschland e.V.) ja USA (BMW Vintage & Classic Car Club), kes on saanud "laialivalguvad" klassikute klubid registreeritud. Aga ka nendes paistab olema mudeli ja/või ajaline piirang milliste autode huvilisi koondatakse. Samas paistab, et ka seal pole auto omamine obligatoorne. Peaasi et liikmemaksu maksad. Huviga ootaks Muhvi ja BaurTC kommentaare kohtumiselt BMW klubide eest vastutava kodanikuga.

Postitatud: 20 Apr 2010 10:55
Postitas sysi
Lühidalt.

Tahaks jõuda olukorrani, kus klubiliikmed arutlevad klubi edasiste plaanide osas ja klubiliikmeteks ootaks esmajärjekorras meie "tuumikut" ehk inimesi, kellega me teineteist juba e21.ee algusaastatest näost näkku tunneme ja tausta teades oskame ka üksteise mõtteid paremini mõista. See kordab veelkord üle Nuga öeldu, et meie tegime alguse, koos teeme edasi.

Klubiliikmetele eraldatud foorumiosas on praeguseks juba avatud analoogne teema klubi perspektiivide osas. Sealhulgas tuleb põhjalikult arutleda klubiauto ja liikmestaatuse üle.

Minu postitus on ajendatud kergest hämmingust hr Tank21 visioonist autode reg. märkide, klubiruumide jms osas.

EDIT: Ruut, ma arvan, et nuga oskab sulle ka anda ammendava vastuse. Mis puudutab 1 klubi riigist, siis see käib "national" ehk rahvusliku klubi kohta, meie suund on nö mudeli/nishiklubid. Nuga on BMW poolega aktiivselt suhelnud ja saanud ka tegevusjuhendid.

Postitatud: 20 Apr 2010 11:14
Postitas Smurff
Muidugi oleks tore kui oleks mingid ruumid, kus huviliste poolt kujundatud BMW miljöös õlut või piljardit timmida, kus vastu võtta teiste riikide klubisid, kus anda nõu noortematele liikmetele, et kuidas ja milleks - aga see kõik lõhnab natuke suurtemate investeeringute järele minu meelest, kui seda 300.- kroonine aastamaks per-kärss on :lol: Ei noh muidugi paneks kõik osalised käe külge ja paljugi saaks ainult nn materjali hinnaga tehtud, kuid usun, et sellega kaasneb ka igasuguseid muid vastutusi, mis kohe välja ei paista: elekter, vesi, muud jooksvad kulud, valve, jms. Mis küll kõigi vahel jagades poleks mingi teab mis summa vist, aga siiski. Pealegi auto tegemise ruum ei oleks ka teab mis artraktiivne lahendus, sest esiteks enamustel on oma "pesa" juba kuhugi leitud/renditud/ehitatud, kus oma masinaga tegeleda ja teiseks usun, et ligi 80% autode nokitsemisest pole sellised, et näe, ajan korra tunnikeseks tõstuki peale ja asi vask. Kogemused näitavad, et kui korra juba midagi nokitsema hakkad auto juures (eriti veel vana auto juures), siis nii pea ta sealt tõstuki pealt maha ei tule enam :lol: Ja siis vedelebki kellegi klubiliikme projekt seal nn klubi remondiruumis kenad kuud võ isegi aastaid. Pluss veel see, et enamus tööriistu, seadmeid, masinaid, aparaate ei viitsiks oma garaašist nii kui nii sinna remondiruumi kaasa tirida igakord, aga mida võib ikka mingi hetk jälle vaja minna - ja siis jooksed kahe garaasi vahet edasi tagasi :roll:
Ma ei taha üldse irooniline olla, lihtsalt avaldan arvamust :wink:

Aga üld juhul kui keegi just midagi sellis teha tahaks, siis vastu ma ka pole. Kindlasti on ka neid, kellel rohkem asju peale kruvikeeraja ja oma auto polegi ja neile oleks remondiruum lausa kingitus :idea:

Postitatud: 20 Apr 2010 12:29
Postitas sysi
Õlu timmimine ja piljardi mängimine on kahtlemata elus omal kohal, kuid kahtlen sügavalt, kas ka EKBK esimeste eesmärkide seas.

Ilmselgelt on ka "ühine remondiruum" asi, mis nõuab tohutut usaldust, vastututust ja teoreetiliselt on ka teostatav - aga praktikas mitte. Tekib olukord, kus laupäeval ja pühapäeval oleks kõigil tahtmist teha, aga ei saa ja ülejäänud nädal on ruum pea tühi. Lisaks ei tea keegi kunagi päris täpselt seda, et kaua mingi asi aega võtab jne.

Pigem näen, et klubiliikmed saavad üksteist (ja tegelikult ka mitteklubiliikmed selles kontekstis) lihtsalt vajadusel nõu ja jõuga aidata. Hea näide on seni hoogtööpäevad Tõnise juures.

Saksa värk

Postitatud: 21 Apr 2010 06:58
Postitas Baur TC
Samas paistab, et ka seal pole auto omamine obligatoorne. Peaasi et liikmemaksu maksad. Huviga ootaks Muhvi ja BaurTC kommentaare kohtumiselt BMW klubide eest vastutava kodanikuga.
Suhtlesime Saksamaalt BMW Classic ametlik esindajaga/juhatajaga. Tema ootab nüüd minu kiri ja lisainformatsioon. Asi areneb. EBK (ja tema olemist või mitte olemist) ei oma siin mingi tähtsus.

Mul nappib praegu aeg seda asi kiiresti edasi viia, arvan et mai tuleb rahulikum ja siis vaatame edasi. Olen mai alguses ka Münchenis ja tahan härra Arendt kohtuda.

P.S. kas ma pean nüüd kuhu mingi avaldus saatma, et minust saab klubiliige? Nii palju veeel, autod ei ole maha müüdud......

Pooldan mingi kokkutulek, kus on MTÜ sisseastumine (ja protseduur) ja arendamine teema number üks.....

Ei jaga eriti, miks tehti MTÜ ja otsus suvisest kokkutulekusest nii väiksest gruppis sellisest formis ......

BMW Classic positsioon

Postitatud: 22 Apr 2010 07:01
Postitas Baur TC
Kuna MTÜ nimetuses on mainitud sõna "klassikalised", siis päris uued masinad siia alla ei kuulu. Aga et Eesti on ikka suht pisike ja et klubi hõlmaks natuke laiemat hulka huvilisi, siis võiksid tõesti siia kuuluda ka uuemad ja just haruldasemad mudelid ja selle jaoks pakutakse nimetust "kaasaegne klassika" (modern classic) ehk 15-20 aastased masinad. 45 aastat ja vanemad on juba antiik (antique), aga kindlasti ka teretulnud.
oletan praegu, et MTÜ tahab ametlik BMW klubi (koos BMW Classic otse kontakti ja heakskiidu) olla, ja MTÜ läheneb sellest niimoodi, et juhendid Münchenis tuleb jälgida. Siis on asi nii kui nii otsutatud, sest:

antud hetkel tegi BMW Classic just näiteks E34 "uksed" ametlik" lahti. E 36 on ukses eest, siin tuleb lihtsalt ootada. E30 on raudselt oma koht juba klassika hulgast leitnud. Kellele ei meeldi seda vastuvõtmisviis, ja kes arvab, et näiteks MTÜ peab ainult autod kuni 1987 käsitlema peab kas MTÜ ś välja - või mitte sisseastuda, või peab sellest leppima, et ta istub kuskil Eesti metsas ja loob enda BMW klubi või selts ja otsib oma rahvusvaheline või Eesti BMW partnerlus kuskil mujalt, aga mitte BMW Classica loodava struktuuri kaudu.

Ise ma ei oska antud hetkel õelda, mis mainitud MTÜ tahab, sest selleks on põhikiri olemas ja määratud juhatus peab otsutama ja liiged saavad ettekirjutatud protseduuride jälgides oma arvamaus või hääl õelda või anda.

veel vastused

Postitatud: 22 Apr 2010 07:27
Postitas Baur TC
Samas kindlasti on ka M, Z, Alpinad ja teised sellise seeriad klassikud ja seda juba sündides.
Aga see lihtsalt minu arvamus ja seega ise pooldan ka uuemaid klassikuid.
Vastused tõsiselt olemas juba: juhul kui Eestis ei ole M või Z klubid (ja ma ei ole neid näinud) siis peame Z1 või M (osaliselt) omanikud oma "koerakuut" pakuma, sest sellistele on juba BMW tüüp klubi ja BMW Classica käsitleb neid. Soovitute ? partnerluste kaudu saame siis nende "esindaja".

Alpina on sõltumatu auto tootja, kes toodab oma toodang BMW kõrvale. Vanad Alpina autod ei kuule BMW Classica all.

Arvan, mingi meeting ei tee pahaks, siis olen valmis seda positsioon verbaalseks esitlema.......

Postitatud: 22 Apr 2010 08:15
Postitas Jaks
Asi kisub justkui veidi kurjas :shock:
Ma arvan, et üks parimaid lahendusi on teha kiiremas korras selline kevadine grill kus saaks selliseid küsimusi näost näkku arutada ja asjad selgeks rääkida.
Ja eks ole pikk talv ka seljataga, ning seega oleks mõnus veidi koos olles lobiseda.

Postitatud: 22 Apr 2010 09:08
Postitas nuga
Projektijuhtimise (mida MTÜ käimapanek kahtlemata on) seisukohalt on projekti surm see, kui hakatakse algfaasis detailide kallal nokkima. Selsamal põhjusel on juhatus ka väga palju küsimusi lahti jätnud. Arutleda klubiruumide ja kasvõi eriseeria numbrite teemal on käesolevas klubi loomise faasis veidi kohatu. Sellest ka sysi postitus. Võtame ikka sammu-paar korraga ja kui liikmeid ning võimalusi rohkem, siis pole ju midagi võimatut. Sõltub kõik liikmete soovist.
Härrased, eesmärk on meil ju üks - hea ja toimiv klassikaliste BMW'de klubi luua. Ärme siis tekita siis teemasse poriloopimist ja isiklikku solvumist, sellega torpedeerime kogu üritust.

Samas on mul väga hea meel, et viimase aktiivse diskussiooni ajal on päris mitmed inimesed meile toetust avaldanud läbi liitumisavalduste esitamise. Aitähh teile! :)

various

Postitatud: 22 Apr 2010 13:09
Postitas Baur TC
1.2. EKBK eesmärgiks on eesti klassikaliste BMW’de huviliste koondamine, ühistegevuse koordineerimine ja vanatehnika propageerimine.
a) kui on põhikiri muutmatu, siis on vastus lihtne, teretulnud on kõik autohuvilised kellele sõiduvahend kulub BMW Group Classic sihtgruppide hulka.

b) @Jaks - mul on juba lihamaitse suus, pooldan sinu ettepanek täie jõuga

c) @juhatus, mõtlemisaine veel: kuidas on suhtlemine e30 community ga ja e34 seltskond on nüüd ka oma foorum siin Eestis olemas?!

d) Alpina autode omaniku vastuvõtmine on antud hetkel põhikiri vastane! (Olen teadlik sellest, et ARK/maanteeamet registreerib neid minu teadmiste järgi nagu BMW Alpina, aga arvan, et Alpina omanikud tahavad pigem puhas Alpina majandus = paberit korda!)