MTÜ Eesti Klassikaliste BMW'de Klubi

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1590
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

MTÜ Eesti Klassikaliste BMW'de Klubi

Postitus Postitas sysi »

Tere kõigile,

23.09.2009 asutati Peep Binsoli (Nuga), Tõnis Pesti (Tõnis) ja Martin Mäesalu (Sysi) poolt Eesti Klassikaliste BMW'de Klubi, mis on välja kasvanud siit samast http://www.e21.ee keskkonnast.

Klubi rajamise eesmärgiks on ühendada klassikalistest BMW'dest lugupidavad inimesed ühe juriidilise keha alla, läbi mille juhtida klubi tulevikku. Tulevik võiks sisaldada meie tegevuse tutvustamist teistele (ka meedias), ürituste (kokkutulekud, rajapäevad, jms) korraldamist, soodsamat ja kiiremat varuosatarnet, veebikeskkonna arendamist, teiste klassikalistest autodest lugupidavate klubide ja inimestega suhtlemist ning kõik see võiks toimuda ametlikult läbi loodud klubi.

Omaette eesmärgiks on saada ametlikuks BMW klubiks - seda siis läbi BMW AG poolt saadud ametliku tunnustuse. Ametliku klubi staatus toob meile kaasa õigused kasutada BMW logo, ametlikku sümboolikat jms hüvesid.

Iga klubiliige võiks ja peaks aitama kaasa klubi arengule ja seega ootame kõiki vanemaid ja uuemaid foorumikasutajaid klubiga liituma. Klubi põhikiri ja selle lisad on kättesaadavad:
Põhikiri
Liikmeks astumise protseduur
Liikmemaksu arvestamise kord
Avalduse vorm, Täidetav PDF
Sümboolika kasutamise eeskiri

Klubi pangakonto andmed:
EESTI KLASSIKALISTE BMW´DE KLUBI
Konto: 221047339335
Reg nr: 80294406
IBAN: EE872200221047339335
Muhv
Postitusi: 268
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Postitus Postitas Muhv »

Jõudu ja jaksu uuele ühingule! Pikka iga ka.

Kas olete kuskil lahti seletanud ka mõiste "klassikaline BMW"?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Alati intrigeeriv küsimus :D
Kuna põhikirjas pole liitumise eeldusena klassikalise BMW omamist nõutud, siis lootsime selle küsimusele konkreetse vastuse andmisest pääseda. Eks see on ja jääb tunnetuse ja konteksti küsimuseks, aga mina isiklikult jätaks sellele küsimusele vastamise iga inimese enda õlule :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Kuhu klubihoone tuleb? :D
745, R-23, R-12
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

2.5. EKBK liikme võib EKBK'st välja arvata juhatuse otsusega, kui:

c) astub EKBK'ga samalaadset tegevust arendava mittetulundusühingu liikmeks, millega kahjustab EKBK huve;
Et siis mida see põhikirja punkt tähendab? Kas samalaadse MTÜ-na nähakse Eesti BMW klubi, klubi UNIC jt. taolisi klubisid?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ruut kirjutas:
2.5. EKBK liikme võib EKBK'st välja arvata juhatuse otsusega, kui:

c) astub EKBK'ga samalaadset tegevust arendava mittetulundusühingu liikmeks, millega kahjustab EKBK huve;
Et siis mida see põhikirja punkt tähendab? Kas samalaadse MTÜ-na nähakse Eesti BMW klubi, klubi UNIC jt. taolisi klubisid?
Ma ei näe küll kuidas EBK või Unic meie klubi huve kahjustaks. Pigem näiteks mingi hüpoteetiline Vanade Bemmide Sulatusahju Ajamise Klubi vms :lol:

Üleüldse põhikirjast ja muudest eeskirjadest rääkides - need kõik on juhatuse poolt kokku pandud visandid, et oleks mingi selge stardikoht. Paljud punktid pole võib-olla nii läbimõeldud ja päris palju olulisi asju on üldse lahti kirjutamata. Praeguses dokumentatsioonis pole midagi veel kivisse raiutud ja edaspidi on kõigil liikmetel võimalik põhikirja ja muude eskirjade parandamisel ja täiendamisel abiks olla.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Pole küll eesti fil aga vahel tekib tuju tähte närida :). Lauseehitusest saan mina aru, et astudes mõne samalaadse MTÜ liikmeks ma juba kahjustan sellega EKBK huve ja seega tekib alus mind klubist välja visata.

Kas sümboolika värki on ka edasi aetud? Ma saan aru, et niikaua, kui AG pole meie tegevust aktsepteerinud, puudub meil õigus BMW märki sümboolikal kasutada. Milline on juhatuse nägemuses see sümboolika komplekt, mis liitujatele jagatakse?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

karu kirjutas:Kuhu klubihoone tuleb? :D
Klubihoone mitte ei tule, vaid on juba Tõnise garaaš :lol: :lol: :lol: Tõnis peab lihtsalt autosid mujal tegema hakkama ja meie võime diivanid ja piljardilauad sisse tuua ja ongi olemas :lol:

Muhvile: ei tahaks hakata plätserdama teemal, et mis on klassikaline ja mis mitte - nagu automoto foorumist juba näha, siis sellest head nahka ei tule (seal vaieldakse samamoodi teemal, mis on unicu au-astet vääriv masin ja mis mitte).
Aga klassikalise BMW suuna määrajaks võiks olla eelkõige auto originaalsus (selle alla võiksid ka vabalt käia kõik originaal lisa vidinad: spoilerid, tuled, viled, veljed jne, kuid ainult need mida ikka tehas või selle aegsed BMW patenti omanud tuunigfirmad on pakkunud - BBS, Hartge, Alpina, jne).

Teiseks kriteeriumiks võiks ju olla auto vanus (no ega ei pea ju iga masin mingi 25a vana olema just...aga natuke aastaid peaks ikka olema - Kui ma sügisel romulast e32 jaoks ühte juppi otsisin, siis vennike teisel pool toru kohkus ära ja ütles et tema antiigiga ei tegele :lol: , seega võib juba ilusat ja hästi säilinud e32 täitsa klassikaliseks masinaks lugeda (ja mitte selle pärast, et see masin on mul ka olemas, vaid tänaval neid ikka suhteliselt väheks jäänud)

Noh ja kolmandaks kindlasti auto unikaalsus. Kamoon kui ikka ilmub tegelane välja, kellel on 1996a 850 CSI (rahvakeeli M8 - kui mitte arvestada, et nn veel õigem M8 on ka prototüübina olemas), siis usun, et klubi sellist vennikest ukse taha ei jäta just. Või näiteks kas või 1990a 535 mis hästi säilinud ja viimne kui üks tehase lisa peal ja toimiv. Ja loomulikult ka kõik haid ja nende eelkäijad ja vähe uuemad pillid 8)
Viimati muutis Smurff, 09 Apr 2010 23:11, muudetud 1 kord kokku.
850Ci
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

BMW logoga sümboolikat ei tohi tõesti enne ametliku aksepteeringu saamist kasutada. Kõigile nõuetele vastav kujundus on tegelikult juba olemas, aga hetkel ei hakka seda avalikult eksponeerima.

Sümboolika komplekt peaks praeguses visioonis sisaldama:
* liikmekaart
* kleeps(ud) autole paigaldamiseks
* vajaduse/soovi korral on olemas disainipõhi visiitkaardi tegemiseks
* võib-olla veel midagi mis mulle praegu meelde ei tule :lol:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 568
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

BMW teematika

Postitus Postitas Baur TC »

....seda ma arutan varsti Essen ´is (Techno Classica), kohtumine on juba kokkulepitud, asi areneb, aga seisab praegu Itaalia "case" taga.....

Kui Itaalia juhtum on lahendatud, siis on "meie" MTÜ vist järgmine kandidaat, kes pääseb olemas oleva välismaa klubi kaudu BMW tiibade all, kannatus palun!
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Muhv
Postitusi: 268
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Re: BMW teematika

Postitus Postitas Muhv »

Baur TC kirjutas:.... kes pääseb olemas oleva välismaa klubi kaudu BMW tiibade all
Millise välismaa klubi?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Tegelikult polegi probleem klassikaline BMW meie foorumi/klubi kontekstis ära defineerida.
Aga edasi? Võtame liikmeks ainult need inimesed kellel on nendele nõutetele vastav auto? Aga kui auto on restaureerimisel... ütleme nii nagu minu 323i, kas siis ei võta vastu? Sisuliselt ei ole ju sel juhul tegemist komplektse autoga, kuigi omaniku näol võib tegemist olla tulihingelise vanade BMW'de austajaga. Või siis peaks sellise projekti omanik kuskile verega alla kirjutama, et ma ausõna teen selle auto valmis?
Ja mis saab siis, kui klubiliige ametlikult piiritletud nõuetele vastava auto ära müüb - viskame välja? Või siis liitub ilma toonklaasita e34'ga ja peale liitumist paneb toonklaasi peale? Kas sellisel juhul peaks klubi juhatus konsiiliumi kokku kutsuma ja kõiki tõendeid kaaludes otsustama liikme väljaheitmise?

Point on selles, et meil ei ole siin tegemist venitamisega, vaid see on täiesti teadlik, põhimõtteline ja kaalutletud otsus.
Viimati muutis nuga, 25 Nov 2010 22:22, muudetud 2 korda kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2516
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Klassikalise BMW mõiste teemal - klubiga liitumise ja ka klubiliikmeks olemise eelduseks ei ole "Klassikalise BMW" ega üldse BMW omamine. Piisab huvist/austusest BMW kui automargi vastu ja soovist midagi ära teha et tänavatelt ei kaoks vanemad ja ka uuemad ning haruldasemad BMW mudelid. Samuti võtta osa meie tegemistest ja miks mitte kunagi ise omada e21 Baur või e24 M6 mudelit.

Kui rääkida kokkutulekutele oodatud autodest, ei öelda kindlasti "ei" ühelegi korralikule silmailu pakkuvale originaalkorras BMWle, olgu autoks E24 või E64, E28 või E34. Ja võib ju mõnel super korras E39t omaval liikmel olla unistus omada kunagi 2002te. Z3, Z4- klassika juba sündides. Võibolla toob keegi meile vaatamiseks Z8, Z1?

Ma loodan et sellega on arutelu "Klassikalise BMW" mõiste üle lõppenud.
D3 '06; B3 '02; Z4 '04; TC1 '80; 518 '80
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Ma siiski leian, et klubisse kuulumiseks peaks isik omama klassikut, ja kindlasti võiks asi ikka olla söödava välimusega ja enam-vähem originaalkonditsioonis - teatavaid mööndused võiks ju lubatud olla... aga kui palju seda otsustaks näiteks klubi juhatus. Kui auto on täielik raibe mida alles taastama hakatakse või lihtsalt legona laiali nagu näiteks ka minu E24, siis võib anda statuseks näiteks liikmekandidaat.
Samuti võiks ikkagi mingi piiri ette panna milliste keretüüpidega autosid klubisse võetakse. Kui klubi nimeks on klassikaliste BMW-de klubi võiks enda jaoks vähemalt läbi arutada ja selgeks teha mis seda on, E32 või E34 pole seda vähemalt minu arust veel kuskilt otsast, olenemata tema originaalsusastmest. Selliste autode jaoks on olemas Eestis üks teine klubi millega pole mingit mõtet konkureerima hakata.
Kui inimene on tulihingeline klassikaliste BMW-de fänn siis ta varem või hiljem ka soetab endale mõne sellise sõiduki ning alles siis astub klubisse. Kui näiteks müüb auto maha siis liikmelisus peatatakse või antakse mingi muu liikmestaatus. Lihtne minuarust?

Klubi korraldaks aegajalt üritusi kuhu siis on oodatud kõik huvilised, sellega koguks kindlasti populaarsust ja ka tõsised huvilised leiaks tee klubi juurde. Klubi üritused oleks ainult klubi liikmetele ja liikmekandidaatidele.

Näitena tooks Eesti Porsche klubi kus on esmaseks eelduseks, et kandidaat peab omama Porschet, ning klubi liikmeks saab alles 6-12 kuu jooksul pärast taotluse esitamist. Klubi ei saa uhkeldada just teabmis suure liikmete arvuga, samas on klubi toiminud vist juba üle 10 aasta ning liikmete sõidukid on kõik korralikud ja hea välimusega. Ehk siis hoitakse teadlikult klubi lippu kõrgel.

Kui klubi eesmärk on koguda palju liikmeid või kardetakse kedagi solvata liiga karmide reeglitega siis on praegu välja pakutud formaat muidugi sobilik.

Teil on kindlasti juba vastavad otsused tehtud ja juba kivisse raiutud, mul see jutt juba ammu vaikselt südamel kripeldas, nüüd sain vähemalt välja öelda ja hakkas veidi kergem :D

Kindlasti kavatesen ise ka kunagi klubi liikmeks astuda aga mitte enne kui mu klassikaline sõiduk on korralikus konditsioonis.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Arvolt hea kommentaar 8)

Aga vastupidi, hetkel pole midagi kivisse raiutud ja see oleks ka pisut imelik, kui 5 inimest tulevad kokku, panevad kõik reeglid 100% paika ja alles siis hakkavad vaatama, mis edasi juhtub. Kui klubil tekib laiem liikmeskond, siis saab kõik need teemad veel üldkoosolekul üle vaielda.
Hetkel pole mul endalgi komplektset ja ülevaatusega klassikut, nii et kui minna täiesti jäigalt klassiku nõudele, siis me paneme iseendale kõik uksed kinni.
Esimeses postituses on olemas info liitumise kohta ja protseduur käib nii, et põhimõtteliselt peavad kolm juhatuse liiget viiest kanditatuuri aksepteerima, et inimene klubi liikmeks saaks. Reaalsuses juhatuse liikmed ikkagi arvestavad, kellega tegu ja missuguseid klassikuid või mitteklassikuid isik omab. Kui ei oma, siis annab jällegi motivatsioonikirjaga oma kanditatuuri ära põhjendada. Seega et me ei pea otseselt kohustuslikuks klassikalise BMW omamist, see ei tähenda, et me hakkame kõiki taotlejaid ilma tausta ja autoparki kontrollimata vastu võtma.

Tsiteerides klassikuid - Ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country.
Parim viis muuta klubi paremaks on liituda ja lüüa aktiivselt klubi arengus kaasa :) Ärge lootkegi, et praegune juhatus teeb kõik ajsad lõplikult valmis - ei tee. Hea ja toimiv klubi sünnib liikmete koostööst ja entusiasmist.
Viimati muutis nuga, 18 Apr 2010 19:39, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Arutusel on olnud ka sellise mõiste nagu "klubiauto" sissetoomine. See oleks auto, mis vastaks kindlatele etteantud klassiku nõuetele ja saaks peale heakskiitu ka vastava sertifikaadi ja/või märgistuse.
Sellest aga hiljem, see teema on alles planeerimisjärgus.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2251
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

nuga kirjutas:Arutusel on olnud ka sellise mõiste nagu "klubiauto" sissetoomine. See oleks auto, mis vastaks kindlatele etteantud klassiku nõuetele ja saaks peale heakskiitu ka vastava sertifikaadi ja/või märgistuse.
Sellest aga hiljem, see teema on alles planeerimisjärgus.
Väga hea mõte minuarust. See variant peaks kõigile sobima - liikmeks võib saada ka ilma vastavas korras autota ja ehtne klubiauto on selgelt piiritletud. Seda mõtet tasuks edasi arendada küll.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Leian, et juhatus peaks siin kohal südame kõvaks tegema ja kuskilt vahelt niiöelda punase joone tõmbama, kust uuemaid mudeleid lihtsalt enam klubisse ei võeta. Mõne aasta pärast kui aeg on küps saab seda piiri alati edasi nihutada.

Tehnilisest küljest ei pidanudki silmas, et klubiliikme auto peaks olema näitusekonditsioonis - sõiduk peaks olema lihtsalt tehniliselt ja ka välimuselt korras ja puhas ning ka enam-vähem originaalkorras. Tuuningut vast võib ka mõistuse piirides lubada, see on muidugi juba suht libe tee. Igasuguste projektide ja muidu poolikute masinate omanikele võib anda mingi pooliku staatuse, näit noorliige. Kindlasti ei tohiks tekkida olukord, nagu ütled, et kõik soovijad peaks klubisse saama. Klubi peaks säilitama teatud väärikuse ja ka liikmekandidaadid peaks olema enesekriitilised - klubisse astumine ei tohiks olla selline "pulli pärast" liitumine nagu mõnes teises eesti autoklubis on välja kujunenud. :P
Viimati muutis Arvo, 19 Apr 2010 07:15, muudetud 1 kord kokku.
E24 635CSi | E10 2002
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

Olles kokku puutunud erinevate tsikkliklubidega tean, et seal käib noorliikmete vastuvõtt tavaliselt aastase katseajaga. Aasta ajaga peaks inimesest nii mõndagi teada saama, et mis masti tegelane ta on siuke. Kes ehitab E12 valge taustaga kellasid, kes keevitab elektrood keevitusega koopaääri (no offens Björli M5 EBK-s :lol: ), kes ootab klubilt rahalist eesmärki, kes istub viimne kui vabaaeg oma auto kõrval ja nühib tööd teha jne. Aastaga tuleb see kõik välja. Ja kui aasta läbi, siis tuleb konsiilium kokku ja langetab hääletades otsuse. Mina panustaks esmalt rohkem liikmele kui isiksusele ja alles siis tema auto mudelile. Sest muidu võib tekkida olukord, kus näiteks rikka pankuri poeg ostab omale saksast E28 M5-e, astub sellega klubisse (mille vastu sellel hetkel kellegil midagi pole - kuna masin parajalt haruldane) ja siis kui nn värvid käes, siis sõidab pankuripoeg täis peaga küla jaanitulel oma uhke autoga kõik sõbrad vigaseks ja auto maha kandmisele. Hiljem näitab Krimi saates autot, mille küljes on Klassikaliste BMW-de MTÜ värvid ja klepsud ja saatejuht räägib juurde, et näe jälle põmmpeast rullnokad olid aktsioonis :lol:

Ütlen uuesti, et esimesena peaks ikka inimest tundma ja siis tehnikat :wink:
850Ci
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Lugedes Arvo kirjutatut loeks peaaegu nagu enda mõtteid. Et ta ei jääks hüüdjaks hääleks kõrbes, siis minu poolt ka paar rida. Pooldan ka klubiliikme staatuse andmist ainult vastava auto olemasolul. Ilma autota võib olla noor, toetaja- või muu taoline liige. Samuti pooldan piiri tõmbamist, kas ajalist (20-25a) või mudelite baasil. Kui piiri mitte tõmmata, siis millega eristutakse näiteks EBK-st? Ei pea ju püüdma "meeletut" liikmete arvu taga ajada. Nagu ma aru saan, ega see pole ka EBK-l eriti õnnestunud, kuigi jah nemad vist tahavad liitumisel sõidukorras BMW olemasolu + paari klubiliikme soovitust.
Lootsin, et siin loodavast klubist kujuneb veidi "elitaarse" maiguga klubi :) , kuhu igaüht hoobilt sisse ei võeta. Need avaldus ja motivatsioonikiri ei anna võhivõõrast inimesest ju erilist ettekujutust.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta