1. leht 1-st

Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 06 Sept 2018 10:33
Postitas Ruut
Hakkas huvitama teema, kas ja mida kontrollitakse ülevaatuspunktides rataste puhul. Kui teemaks on rehvi parameetrid, kas vaadatakse tehnilisse passi kantud numbreid või ukseposti pirkat? Kas kiirus- ja koormusindeksid on ka teemaks? Kui ühele 3,5t kastikale uusi rehve sai muretsetud, siis rehvifirma mehed tungivalt laitsid plaani veidi laiem ja suurema koormusindeksiga rehv sinna panna, pidavat ülevaatusel probleeme tulema. Omal pole ülevaatuspunktis kunagi rataste teema jutuks tulnud v.a. kui protektor hakkab miinimumi lähedale jõudma, siis on suuline märkus tehtud.

Varem oli meil rehvimõõdu tehilisse passi lisamine selline kaootiline tegevus. Sõltumata registrikande ajast on mu mõnel masinal see kirjas ja mõnel pole. Milline on meil üldse protseduur, et tehases mitte ette nähtud mõõtu passi saada või polegi sellist võimalust?
Tõenäoliselt peab ise ka silma peal hoidma, et kui saksa passiga masinat registrisse võtta, siis kõik seal olevad numbrid kirja saab. Näiteks bauri (saksa) passis on algsele 13" veljele hiljem lisatud 15" ja 14" s.t. siis konkreetne veljemõõt, tootja ja mudel. Meie tehnilisse passi bauril rehvimõõtu kirja ei saanud.

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 07 Sept 2018 10:26
Postitas ingmarp
Senini pole rehvimõõdu kohta ühtegi kommentaari saanud, ei autode ega kaherattaliste puhul. Mustri sügavusele on lihtsalt tähelepanu juhitud kui visuaalselt hakkab piir lähedale jõudma, mõõdetud küll pole.

Vaatasin huvi pärast järgi, et foorumiga haakuval E23 tüüpi sõidukil on tehasest ette nähtud 205/70 R14, passis on 195/65 R15, välismaalt toomisest saadik on all olnud 225/50 R16, millega läbis ka registreerimiseelse ülevaatuse ilma ühegi märkuseta. Mine võta kinni, ilmselt sõltub asi konkreetsest ülevaatuspunktist ja ülevaatajast, nädalapäevast ja/või õhurõhust...

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 07 Sept 2018 20:50
Postitas Toivoku
praegu kontrollitakse väga intensiivselt rehvei mõõtu velgede suurusi jne. täiesti ajuvaba, kui sul on 195 asemel 205 võiu 185 rehv all või 40 kõrguse asemel 45 kõrgus siis ÜVd ei läbi paljudes kohtades, inimestel on probleeme autode arvele võtmiste kui ka värvide vahetustega, sest rehvid/veljed ei vasta nõuetele, igatahes kellelgi on igav olnud ja hakkanud mingeid lolle ettekirjutisi tegema, varsti ei või enam b varuosasid ka kasutada.

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 07 Sept 2018 21:35
Postitas Ruut
Vaatavad siis milliste andmete järgi? Vaatasin käepärast olevad tehnilised passid üle. Rehvimõõdud leidsin vaid ühest ja seegi N1. Pooltel neist masinatest on MNT e-teeninduses mingi rehvimõõt olemas, teistel mitte. Üksepostile võin ju kasvõi mägiaivari teibi peale tõmmata. Pole nende asi seda sealt nokkida.
Kui leiaks kuuesel tagurdustuled üles, siis peaks huvi pärast mõnda võõrasse kohta ülevaatusele minema :)

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 08 Sept 2018 09:26
Postitas Toivoku
tegelt nii nõme kui see ka pole, siis paljdue autode puhul googeldatakse , kui ei ole maanteameti enda andmebaasis kirjas.

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 22 Sept 2018 16:46
Postitas Ruut
No ja nii ongi :) Esimene asi, mida ülevaataja küsib on: kas need rehvid on tehase poolt ette nähtud? Kui konkreetse auto puhul mnt ameti baasis info puudub rataste mõõtude kohta, siis ülevaataja, kes ei ole peast miilits või rahvamalevlane, arvab, et ju auto all olev mõõt sobib. Ei hakka guugeldama.

TÜV-iga on asi aga huvitavaks läinud. Kuna kaamerad on igal pool üleval, siis vanem vend kogu aeg jälgib. "Ebaseaduslikud ümberehitused" saavad pahatihti korduva. Seadustada aga ümberehitusi pole eriti kerge. Soovitati ka kõik, mis saksa, soome või muus passis kirjas on, lasta ka meie passi kirjutada - pärast seletamist ja tõestamist vähem.

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 22 Sept 2018 20:55
Postitas Toivoku
see on naljakas, sõber tõi soomest auto e30, soome passis sees 205/40 17, minu 325 soomest tulnud passis 215/45 17"( ma eitea kuidas see ära mahub sinna :D) aga kui siin tahtsid kutid oma eestis registris olevatele e30 sarnaseid mõõte minna regama ,siis see jummala eest võimalik ei olnud. Ilmselt nii on võimalik,et viid siid soome auto, teed seal vajalikud ümberehituste registreerimised ja siis tood tagasi.
Kohati tunne,et lihtsam on olla pohhuist ja sõita ilma ülevaatuseta ringi, saad korra aastas trahvi siis ongi see see sama ÜV raha , okei saad törts rohkem aga noh sitta temaga.

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 22 Sept 2018 23:01
Postitas Ruut
Kunagi ühe mossemehe jutust jäi kõrvu, et on tavasõidu pidurikomplekt ja ülevaatuse oma. Ülevaatuseks siis keerati 100% toimiv komplekt alla ja pärast pandi jälle riiulile uut aastat ootama.

Ehk siis varsti tuleb võib olla sama analoogiat kasutades riiulile varuda: komplekt rattaid, rool, istmed, vedrustus, väljalase jne. :)

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 23 Sept 2018 11:05
Postitas Toivoku
Ruut kirjutas:Kunagi ühe mossemehe jutust jäi kõrvu, et on tavasõidu pidurikomplekt ja ülevaatuse oma. Ülevaatuseks siis keerati 100% toimiv komplekt alla ja pärast pandi jälle riiulile uut aastat ootama.

Ehk siis varsti tuleb võib olla sama analoogiat kasutades riiulile varuda: komplekt rattaid, rool, istmed, vedrustus, väljalase jne. :)
noh, ma igaaasta coile juba keeran kõrgemaks,et saaks piduristendis ikka kaalu kätte ja pidurid välja annaksid selle mis nad andma peaksid, asi see siis rattaid vahetada pole :D

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 23 Sept 2018 14:21
Postitas priit300
Juulis käisin ühe oma autoga ülevaatusel , esimene asi mida sisse sõites vaadati olid veljed ja rehvid .Esimese asjana mainiti kohe ,et antud autol ei või üldse 18 tolli veljed olla . Näitasin siis ukse vahel olevat kleepsu tehase mõõtudega ,sellepeale õõldi jah vabandust ju on maantee ameti lehel puudulikud andmed .
Siis hakkati rehve uurima ja pikka uurimise peale teadati, et kiirusindeks ei vasta nõuetele :D
Pidi liiga väike olema ,et kui ma nüüd mingiaeg selle autoga saksamaale näiteks lähen ja kiirtee peal avarii teen siis nende allkiri ja tempel mul passis ja neil tuleb jama sellest .
Kiirus indeks ,mis mul rehvidel oli ,oli W kiiresti googeldades andis see tulemuseks 270kmh ,sellepeale ei osatud enam midagi öölda .Autoks siis 325 e46 cabrio mis ei sõidagi 270km h ,ei oska nüüd öölda kust nad neid selliseid andmeid vaatavad ,kui ise ei teaks siis vahetakski rehve ja velgi nii nagu nemad tahavad.Kuigi kõik õige .

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 23 Sept 2018 20:55
Postitas Toivoku
ehk siis kõige lambisem kiusamine :(

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 23 Sept 2018 23:18
Postitas Ruut
Toivoku kirjutas: igaaasta coile juba keeran
Ebaseaduslik ümberehitus - korduvülevaatus koost tehse poolt paigaldatud vedrustusega

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 24 Sept 2018 09:38
Postitas Toivoku
Ruut kirjutas:
Toivoku kirjutas: igaaasta coile juba keeran
Ebaseaduslik ümberehitus - korduvülevaatus koost tehse poolt paigaldatud vedrustusega
mul paber,et sobivad javõib kasutada.

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 14 Nov 2018 10:08
Postitas Arvo
Toivoku kirjutas:see on naljakas, sõber tõi soomest auto e30, soome passis sees 205/40 17, minu 325 soomest tulnud passis 215/45 17"( ma eitea kuidas see ära mahub sinna :D) aga kui siin tahtsid kutid oma eestis registris olevatele e30 sarnaseid mõõte minna regama ,siis see jummala eest võimalik ei olnud. Ilmselt nii on võimalik,et viid siid soome auto, teed seal vajalikud ümberehituste registreerimised ja siis tood tagasi.
See trikk ka ei tööta, mul siin tuttav just rääkis, et esmaregistreerimisel ajavad nad kohati seal MNT ameti büroos ikka väga piinliku täpsusega autodatast vms kohast näpuga järge, et kõik vastaks tehasenormidele (soome ümberehitus neid ei huvita).
Ma ma olen juba enda projektika eelarvesse tehasemõõdus rataste kulutuse sisse arvestanud, ja noh, nipet-näpet asju veel mida nad seal võivad jälgida. Väga tüütu ühesõnaga.
Ei taha küll seaduse rikkumist propageerida aga nagu siin eespool juba mainiti, ilma teh ÜV-ta sõidu eest enamasti esimesel korral trahvi ei tehtagi vaid hoiatatakse. Teisel korral vist tuleb mingi 35, ehk siis ikkagi veel odavam kui enamus ÜV punktides :D Iseküsimus kuidas kindlustusettevõtted avarii korral sellesse suhtuvad?

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 14 Nov 2018 12:04
Postitas Ruut
Avan rataste laenutuse mnt-s arvelevõtmise ja ülevaatustel käimise tarbeks. E21, E23, E24, E28, E30 sobilikud tehasemõõdus komplektid on olemas :)

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 14 Nov 2018 16:11
Postitas Arvo
Ruut kirjutas:Avan rataste laenutuse mnt-s arvelevõtmise ja ülevaatustel käimise tarbeks. E21, E23, E24, E28, E30 sobilikud tehasemõõdus komplektid on olemas :)
kui sul 2002 tehasemõõdus rattad ka olemas (vist 165/75?/13) siis bronnin kevadeks kohe ära :)

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 14 Nov 2018 22:56
Postitas Sander
priit300 kirjutas: Kiirus indeks ,mis mul rehvidel oli ,oli W kiiresti googeldades andis see tulemuseks 270kmh .
Kiiruse indeksid ja muu rehvialane info on näiteks e36 Compacti manualis ilusti kirjas, ilmselt on see ka teisetel BMW mudelitel nii.

Re: Rehvimõõt vs TÜV

Postitatud: 14 Nov 2018 23:19
Postitas Ruut
Arvo kirjutas:kui sul 2002 tehasemõõdus rattad ka olemas (vist 165/75?/13) siis bronnin kevadeks kohe ära :)
Üldlevinud andmetel on tehasemõõt 165 SR13 aga mnt on minule kirjutanud 155 SR13 või 165/70 R13. Aga midagi sellist on ka jooks olemas, ainult pole proovinud, kas peale pidurite upgrade'i veljed alla ka lähevad. 4-ja pütasel e21 ka 165 SR13 tehasest ette nähtud. Mul mnt lehel seal õnneks puhas leht.