Haininad külmas!
Haininad külmas!
Lubatakse siin kõva pakast... et kellel veel mõni tilk vett jahutussüsteemis siis nendel tasuks kindlasti mõelda võimalike tagajärgede peale. Loodetavasti voolab kõigi haiomanike autodes jahutusvedelik külmumistemperatuuriga -40*C (vähemalt).
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Tegelikult võib seda vett isegi täiesti arvestatavas koguses seal jahutusvedeliku sees olla ilma, et midagi tõsist juhtuks.
Lihtsalt, mida rohkem vett, seda kõrgemal temperatuuril vedelik süldistub ja selle tulemusena võib masin peale käima panemist enne "keema" minna, kui tsirkulatsioon tekib.
Lõhki külmamiseks on ikka vaja suht suurt kogust vett. Täpset protsenti ei julge öelda, aga pakuks, et üle 50 kogu süsteemis olevast vedelikust.
Lihtsalt, mida rohkem vett, seda kõrgemal temperatuuril vedelik süldistub ja selle tulemusena võib masin peale käima panemist enne "keema" minna, kui tsirkulatsioon tekib.
Lõhki külmamiseks on ikka vaja suht suurt kogust vett. Täpset protsenti ei julge öelda, aga pakuks, et üle 50 kogu süsteemis olevast vedelikust.
See variant on tegelikult samuti üsna ohtlik, sõbral lõppes sellise lahja jahutusvedelikuga sõit kõvera plokikaanega (M20). Jahutusvedeliku temperatuurinäidik kusjuures näitas täiesti normaalset temperatuuri sel hetkel kui mootor tegelikult keessysi kirjutas: Lihtsalt, mida rohkem vett, seda kõrgemal temperatuuril vedelik süldistub ja selle tulemusena võib masin peale käima panemist enne "keema" minna, kui tsirkulatsioon tekib.
E10 2002
vaadake tõesti üle see asi minu igapäevaliikuri radikas külmus täna öösel katki (alt nurgast tilgub) (hiljuti muretsetud, ei olnud vedelikku vahetanud, eile veel mõtlesin sellele ja igaks juhuks valasin konsentraati peale aga ju jäi ikka natuke lahjaks )
hai on õnneks soojas garaazis radiaatorite kõrval ja teda ei tohiks karm pakane segada
hai on õnneks soojas garaazis radiaatorite kõrval ja teda ei tohiks karm pakane segada
Suvel tasub autosse alati juurde kallata mitte vett vaid ikka õiget jahutusvedelikku
Aknapesuvedelikku olen alati seda -21C kraadist kallanud. Eile õhtul võtsin oma 525i aknapesuvedeliku paagil igaks juhuks korgi siiski pealt (et vältida võimalikku lõhkikülmumist). Täna hommikul oli meil Tallinnas -21 kraadi ja too -21 kraadine sidrunimaitseline vedelik oli täiesti vedelas olekus (isegi). Aga lubati siin lähipäevadeks kohati kuni -35 kraadi...
Aknapesuvedelikku olen alati seda -21C kraadist kallanud. Eile õhtul võtsin oma 525i aknapesuvedeliku paagil igaks juhuks korgi siiski pealt (et vältida võimalikku lõhkikülmumist). Täna hommikul oli meil Tallinnas -21 kraadi ja too -21 kraadine sidrunimaitseline vedelik oli täiesti vedelas olekus (isegi). Aga lubati siin lähipäevadeks kohati kuni -35 kraadi...
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Siis tuleb vist aknapesu paaki piiritust juba osta 40 kraadine viin jääb juba kahtlaseksJaan kirjutas: Aga lubati siin lähipäevadeks kohati kuni -35 kraadi...
Aga vazriderile, massiivne M30 plokk ei pruugi veel tingimata lõhki olla, külmakorgid peaks ära päästma. Radiaatoriga on muidugi ühelpool ja probleeme võib teisigi olla.
E10 2002
Ma loodan et need korgid päästsid, muidugi ega süsteemi polnd vett palju jäändm nimelt sel plokil oli ennm mõra juba ja sealt imiitses vaikselt välja
Kuidas muidu teil haid käima läksid täna hommikul, ise viibisin Pärnus ja opel combo(1.4 bensiin, 2005a.) ei läind käima, õli oli kastis nii paks et käigukang vaevu liikus, hoidsin küll sidurit all aga käima auto ei läind paarpööret tegi starter ja kõik.
Samas kõrval 1.7 diisel combo läks ilusti tööle
Kuidas muidu teil haid käima läksid täna hommikul, ise viibisin Pärnus ja opel combo(1.4 bensiin, 2005a.) ei läind käima, õli oli kastis nii paks et käigukang vaevu liikus, hoidsin küll sidurit all aga käima auto ei läind paarpööret tegi starter ja kõik.
Samas kõrval 1.7 diisel combo läks ilusti tööle
E28 525e & E28 535i
oma haisid ei ole üritanud käivitada ja enne ilma soojenemist ei ürita ka.. aga lähikonnast tean, et 95 aasta omega täna hommikul ei käivitunud, sama 90ndate teise poole diisel vw passatiga ja golf III'ega.. ka ei käivitunud kolmanda põlvonna viiene (signa läks lolliks):S
kusjuures kõigil olid korralikud akud
kusjuures kõigil olid korralikud akud
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
bmw 525e läks hommikul ilusti käima, eks paistab, kas homme hommikul kaa....maja ees hommikuti ikka paras kaos....küll tiritakse paela otsas, mõni veab aknast pikendusega akulaadija ja fööni välja jne .....ja vaadati imelikult, et vana hai käima läks
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 540i -02 & E39 525d -02
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 540i -02 & E39 525d -02
minu hail aastaringselt tosool sees. käima aga ei läinud. kas õlid paksud või aku külmus ära. panen süüde sisse ,teeb mingi paar pööret (aeglaselt) ning seiskub-ei jaksa.salongis tuled ka tuhmuvad selle peale. isegi signa teeb paar piiksu mis peaks tähendama seda ,et power kadus kuskile.
Viimati muutis ilmari, 20 Jaan 2006 22:09, muudetud 1 kord kokku.
Ilmari sul on aku tühi
Ise olen viimased poolteist nädalat sõitnud ainult viiesajasega. Viimased 2 hommikut on vaja olnud sidur käivitamise ajal alla vajutada. -25 teeb õlid ikka paksuks küll Täna lasin jahutussüsteemist veel seda vana vedelikku välja ning kallasin seda va kangemat kraami (tosool -40C) juurde. Nüüd peaks siis kaikki ihan ookoo olema.
Ise olen viimased poolteist nädalat sõitnud ainult viiesajasega. Viimased 2 hommikut on vaja olnud sidur käivitamise ajal alla vajutada. -25 teeb õlid ikka paksuks küll Täna lasin jahutussüsteemist veel seda vana vedelikku välja ning kallasin seda va kangemat kraami (tosool -40C) juurde. Nüüd peaks siis kaikki ihan ookoo olema.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.