Põhja möksitamine

Vestlused vabadel, aga siiski vanu BMW'sid puudutavatel teemadel.
Vasta
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Põhja möksitamine

Postitus Postitas -Myyr- »

On kellegil avaldada oma tarkusi põhjakaitse kohapealt?

Mis on kõige parem ja mida oleks mõtekas üldse vaadata.

Siin paar vanemat meest rääkisid..et veneajal oli üks tore põhjamastiks.. mille lasid peale.. siis sõidsid tolmu ja kruusa täis..ja pidas terve igaviku :D

Kas just see nii oli..aga ehk suudate aidata ja suunata õigele teele.
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

vene ajal mätsiti nn kahurimääret igalepoole, kas ka otse põhjale, seda ei tea
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Dinitrol 3125 on hea toode, aga see on "õhuke" ja eelkõige õõnsustesse. Dinitrol 4941 on mõeldud põhja alla. Ma ei soovita mingi eriliselt paksu mögaga kokku teha. Sest elu näitab, et vesi pääseb ikkagi vahele - mastiks kuivab ära ja lööb lahti. Mida paksem kiht, seda raskem märgata. Pigem pane õhem kiht ja vajadusel uuenda igal aastal.

Enda praktikast: Dinitrol 3125 pintseldan ma praktiliselt igale poole, kui auto all midagi teen, sest see imbub hästi rooste sisse. Olen seda ka kompressoriga šassii sisse heldelt lasknud. 4941ga olen põhja võõbanud. Püsib hästi.
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Õõnsustesse tuleks ikka lasta jah mingit vaha laadset asja. Poes täitsa eri firmadelt mitmeid karbivahasid saada.

Põhja alla välja poole ikka kivikaitse püstolist, näeb kaubanduslik välja ja lihtne peale kanda. Muidugi enne kivikaitset haljas plekk kruntida.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Enda tähelepanekutest võin öelda, et püssiga kantav mastiks püsib väga kenasti ja ei satu niiskus kuhugi vahele ning ei pragune ta samuti. Pintsliga peale kantav mastiks seevastu läheb praguliseks ja niiskus võib vahele pääseda.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ivan
Postitusi: 50
Liitunud: 23 Mai 2010 12:32

Postitus Postitas Ivan »

Kas see Dinitroli põhjaalla käiv mastiks kuivab ilusti ära nii, et sitt ja sodi külge ei kleepu ? Kuna minu auto eesmärk on olla hobiauto millega sõita vaid suvel siis peale pesu (ka rattakoobaste ja põhjapesu) peab olema ilus vaadata kui koopad jms on puhtad.
-e12-
Klubiliige
Postitusi: 477
Liitunud: 05 Juun 2006 09:27
Asukoht: Helsingi

Postitus Postitas -e12- »

Võin Dinitroli soovitada. Minul on aastaid kõik oma autod sellega üle tehtud. Alguseks võib ta natukene kleebuv olla, aga küll ta kuivab ruttu ilusti mitte kleebuvaks. Auto rattakoobad ja põhi jäävad küll välimuselt ilusaks.
e12 520i 1975
e30 325ix 1987
e30 325iA cabrio 1988
e34 540iA touring 1994
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Mõlemad nimetatud Dinitroli tooted on vahalaadsed. 3125 on pruun, 4941 on must. Mõlemaid saab suruõhupüstoliga peale lasta. Lihtsuse mõttes olen ka pintsliga peale kandnud.

Bituumenaerosoole ma ei kasutaks, sest "kuivavad" ja kooruvad rooste pealt lahti.

Hobiauto põhja puhtana hoidmiseks on tõhus soovitus - sõida ainult asfaldi peal. Katsetatud Lääne-Euroopas omal nahal. Dinitrol võtab tolmu ja liiva ikka külge ja lõpuks on pind kruusateega samat värvi isegi kui pori veega maha uhta. Kui pedantselt puhast põhja tahta, siis on haljas värvitud pind ja regulaarne pesu vist ainsad vahendid.
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Bituumenaerosoole ma ei kasutaks, sest "kuivavad" ja kooruvad rooste pealt lahti
Rooste peale mina ei laseks küll ühtegi kivikaitset/vaha. See rooste peale millegi laskmine on enese petmine :wink:
Greger
Postitusi: 520
Liitunud: 28 Juun 2009 11:00
Asukoht: Kohila-Tallinn

Postitus Postitas Greger »

redline kirjutas:
Bituumenaerosoole ma ei kasutaks, sest "kuivavad" ja kooruvad rooste pealt lahti
Rooste peale mina ei laseks küll ühtegi kivikaitset/vaha. See rooste peale millegi laskmine on enese petmine :wink:
+1
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Rooste peale lastakse inhibiitoreid sisaldavat ja sisse imbuvat vaha. Igal pool ei ole praktiline ega võimalik täie rauaga töötlus (metall haljaks, roostesurm, värvimine). Näiteks maasturi sillatalad ma lükkasin traatharjaga puhtaks, pintseldasin 3125ga ja lõpuks 4941ga. Jäi ilus must pind. Värvides ma oleks kordades rohkem aega kulutanud. Asja uba on ka selles, et vanasõidukit kõpitsedes on võimalik kas totaalne juppideks kiskumine ja taastamine või sõitvat autot osade kaupa taastada. Viimase variandi puhul tuleb kuskile piir tõmmata, millest edasi ei noki, sest iga töö toob kaasa vähemalt kolm lisatööd :) Nii need entusiastlikult alanud projektid kestavad aastaid ja auto muudkui seisab.
rehvitest
Postitusi: 1
Liitunud: 14 Juun 2012 08:56

Postitus Postitas rehvitest »

Lihtsalt tuleb vihmase ilmaga sõitu vältida :)
Vasta