6. leht 10-st

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 22 Mai 2017 21:23
Postitas krad
Kindlasti, hetkel põhi ainult värvitud. Enne tuleb salongi ja mootoriruumi vahele tuletõke paika panna
Plaanis on põhja alla panna vähemalt kaks kihti müraisolatsiooniga mastiksit, seda siis ka rattakoobastesse.
Samuti midagi uste, karpide ning tagumiste külgede sisse. Siin kohal tahan enne ära panna helisummutusmatid. Kardan, et need ei saa pärast lihtsalt korralikult kinni liimida.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 23 Mai 2017 22:10
Postitas raunz
Mõistlik on tõesti enne korrosioonitõrjet pigimatid ära panna. Hiljem on see oluliselt keerulisem. Isiklikult soovitaks kereõõnsused Krowni korrosioonitõrjevahendiga töödelda. Aastad peale peale kandmist pole see siiani ära kuivanud ja oma omadusi kaotanud.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 11 Juun 2017 08:41
Postitas krad
Sillad said alt ära võetud ja nende taastamisega algust tehtud. Siinkohal küsimus, kust keegi uusi silladetaile tellib?
Põhjale sai üks kiht mastiksit peale. Ühe kihi lasen veel, siis peaks põhi päris hea saama ma usun.
Peale seda sai salongi ja mootoriruumi vahele paika pandud ka tuletõke.
Pilt

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 05 Aug 2017 23:47
Postitas krad
Nüüdseks on pm kõik esisilla detailid taastatud niipalju kui neid taastada sai. Ülejäänud tuleb uued osta.
Pilt

Samuti olen kurja vaeva näinud roolikarbiga. Ühest sain oma lolluse tõttu lahti, lõin kogemata korpuse kaane puru. Mingeid osi sealt õnneks veel saab. Nimelt ei tulnud küljest ära karbi otsas olev juhthoob. Sai siis ühtepidi ja teistpidi proovitud kuni jupid taga ja juhthoob ikka tugevalt küljes.
Sain uue roolikarbi, ning võtsin koheselt külejst ära niipalju juppe kui sain. Proovisin seekord juhtliigendit küljest saada tõmmitsaga, kuid see oli targem ja andis järgi, ehk läks puru. Ma ei saa aru kuidas see nii kõvasti nuudis kinni istub või teen ma midagi valesti.,
Pilt

Lõpetuseks on nüüd olemas ka täies pikkuses uus originaal sumpa, mille peal isegi paber, kus on tootmis kuupäevaks märgitud 1981a. :D

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 08 Aug 2017 09:31
Postitas Arvo
krad kirjutas: Samuti olen kurja vaeva näinud roolikarbiga. Ühest sain oma lolluse tõttu lahti, lõin kogemata korpuse kaane puru. Mingeid osi sealt õnneks veel saab. Nimelt ei tulnud küljest ära karbi otsas olev juhthoob. Sai siis ühtepidi ja teistpidi proovitud kuni jupid taga ja juhthoob ikka tugevalt küljes.
Sain uue roolikarbi, ning võtsin koheselt külejst ära niipalju juppe kui sain. Proovisin seekord juhtliigendit küljest saada tõmmitsaga, kuid see oli targem ja andis järgi, ehk läks puru. Ma ei saa aru kuidas see nii kõvasti nuudis kinni istub või teen ma midagi valesti.
Nende E10 roolikarpidega on üks ikaldus jah, ma ostsin ebayst ka ühe väidetavalt korraliku, aga mind häiriv lõtk on ikka olemas. Lõin käega ja lähenen asjale nüüd loominguliselt.
Sellele kinnijäänud nuudile võid kuuma anda, see üldiselt aitab alati. Aga kuumuta seda pendelhoova poolt, mitte roolikarbi võlli.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 08 Okt 2017 10:32
Postitas krad
Proovisin kuumutamisega ka, kuid tulemus ikka sama. Kinni mis kinni. Oma vahenditega ma seda ilmselt lahti ei saagi.
Vahepeal võtsin ette nelja kolviga pidurisuportid. Ühe sain lahti (keskelt pooleks), kuid teise poldid on nii kõvasti kinni, et suutsin ainult pead siledaks keerata.
Hakkasin seda ühte siis edasi tegema mille lahti sain.
Neljaks kolvist kolm tulid peaaegu ilusti ära. Ja no see neljas on nii kõvasti kinni, et otsustas puruks minna kui natuke suuremate näpitsatega tast kinni võtsin.
Kuidas ma selle lahtin saan, seda ma veel ei tea aga vanduma pani see asi korralikult :D

Pilt

Taga differ sai ka lahti võetud. Mingit metallipuru ei täheldanud ning tundus, et kõik hammasrattad on terved.
Väline iluravi, seest ilusti puhtaks, uued simmerga tihendid ja saab diffri kokku tagasi panna.

Pilt

Poolteljed ja veel üksikud silla detailid ootavad värskenduskuuri.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 09 Okt 2017 13:02
Postitas Arvo
Kolvi kättesaamiseks kodustes tingimustes tee järgnevat: paned suppordi ilusasti uuesti kokku, ja ühendad uuesti piduritorustiku külge. Ning siis pedaali. Eeltingimus on muidugi, et juba liikuvad kolvid fikseerid kuidagi ära. Suht tülikas protseduur aga töötab.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 09 Okt 2017 20:09
Postitas krad
Selle variandi peale mõtlesin ise ka. Kuid jääb ilmselt natuke kaugemasse tulevikku, kuna need suportid ongi praegu sisuliselt kogu mu pidurisüsteem :D

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 11 Okt 2017 19:12
Postitas Arvo
krad kirjutas:Selle variandi peale mõtlesin ise ka. Kuid jääb ilmselt natuke kaugemasse tulevikku, kuna need suportid ongi praegu sisuliselt kogu mu pidurisüsteem :D
Kui supporti riiulisse seisma jätad, pane sinna kolvile mingit leotusvedelikku ohtralt vahele, on endal hiljem lihtsam.
Ja kui sul mingeid pidurite vidinaid tarvis peaks olema, siis ühtteist mul on varuks.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 13 Okt 2017 07:27
Postitas ervin911
Võid õhuga proovida, mina endal sain nii loksutades (suruõhuga natuke liigutas siis surudud sisse tagasi jne). Või aretad mingi õlipumbaga tung sinna taha (vähe keerukam üritus aga sõltub vahenditest , mis sul olemas on).

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 13 Okt 2017 19:51
Postitas Arvo
ervin911 kirjutas:Võid õhuga proovida, mina endal sain nii loksutades (suruõhuga natuke liigutas siis surudud sisse tagasi jne). Või aretad mingi õlipumbaga tung sinna taha (vähe keerukam üritus aga sõltub vahenditest , mis sul olemas on).
Õhuga võib ära unustada sellise kolvi liigutamise. See õlipumba variant on reaalne, nagu ka muud hüdraulika lahendused. Keegi siit foorumist kiitis nõukaaegset tavotipritsi, see pidi kannatama päris kõvat survet, ning õnnestumise protsent pidavat lausa 100 olema :)

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 13 Okt 2017 23:12
Postitas Lynx
Jah, tavotipritsil on meeletu jõud ja sellega tuleb kõik lahti ..või läheb puruks :)

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 16 Okt 2017 07:57
Postitas ylo007
Eeldusel et uued kolvid olemas võib ka nii proovida
- puurisin kolvipõhja augu- keermestasin tehtud ava - keerasin poldi sisse ja see lükkas kolvi välja - enne muidugi leotasin ja "koputasin" haamriga :)

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 27 Okt 2017 21:47
Postitas krad
See viimane variant tundub minu jaoks kõige parem. Plaanis on mõlemale suportile panna uued kolvid sisse.
Mida ise veel mõtlesin, on keevitus. Ehk keevitada kolvi sisse niiöelda ring peale. Ideeliselt peaks selle kuumusega ta juba lahti tulema aga eks näha.
Täna sain tagasilla ja õõtsad kätte. Käisid need ka väikeses taastusravis.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 28 Okt 2017 04:11
Postitas Lynx
Kuula nüüd.. otsi määrepüstol ning suru need kolvid välja lausa naeruväärselt lihtsalt ..unusta ära millegi keermestamine ja keevitamine - see on lausidiootus. Kui tahad kasutada kilplasmeetodit, siis anna minna, aga mina OEM tükki nõnda ei vägistaks iialgi

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 28 Okt 2017 10:30
Postitas Toivoku
Lynx kirjutas:Kuula nüüd.. otsi määrepüstol ning suru need kolvid välja lausa naeruväärselt lihtsalt ..unusta ära millegi keermestamine ja keevitamine - see on lausidiootus. Kui tahad kasutada kilplasmeetodit, siis anna minna, aga mina OEM tükki nõnda ei vägistaks iialgi
minu arvamus on sama.

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 05 Jaan 2018 12:40
Postitas krad
Uuel aastal, uue hooga!
Piduri suportid jätsin hetkel riiulile. Jäävad ootama seda aega kuna piduritega üldiselt tegelema hakkan.
Küll aga sai vaheapeal kokku pandud tagasild, ning ka see alla tõstetud. Enam ei pea auto tagumine osa pukkidel seisma. Esisild ka tehtud saab siis saab juba autot jälle garaašist välja lükata :P
Teoorias oli seda silda lihtsam alla panna kui praktikas.
Pilt
Pilt

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 08 Apr 2018 22:38
Postitas krad
Vahepeal tehtud üht-teist, mingeid suuri arenguid pole olnud kuid midagi siiski.
Osaliselt olen ära pannud pigimatid ning ära vedanud juhtmestiku.
Nädalavahetusega oli kindel plaan kokku panna esisild. Kõik justkui olemas ja suht blug and play, aga midagi peab ikka viltu minema.
Hakkasin õõtsadesse pukse sisse pressima. Selle käigus ühel õõtsal niiöelda puksipesa lagunes ära. Puksi sisse pressides läksid seal seinad katki, plekk mis seal oli sai omadega otsa.
Õnneks on üks komplekt õõtsasid veel (kuigi need veidikene erinevad). Ehk tuleb need ära taastada ja saab esisilla ka lõpuks kokku ära.
Pilt.

Mõni aeg tagasi sai külastatud ka BMW welti ja BMW muuseumi. Muljet avaldav koht, kindlasti soovitan minna.
Oma silmaga haruldusi näha on hoopis midagi muud kui piltidelt vaadata.
Päris mitme auto juures nägin kedagi kõhuli maas (vaevalt et kätekõverdusi tehti) ja kui ise e10 juurde jõudsin siis olin suht samasugune. Uurisin ühe nurga pealt ja teise nurga pealt kuidas mis tehtud on.
Ja ega ilma meeneta saanud sealt ära tulla :D
Pilt

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 03 Juun 2018 23:36
Postitas krad
Nüüdseks on esisild täis komplektsetl all. Tagasillaga läks tunduvalt lihtsamalt.
Nädalavahetusel sai auto pesast välja lükatud, täitsa hea oli garaaši koristada. :D
Kus suunas nüüd autoga järgmiseks liikuma hakkan, hetkel ei teagi. Ilmselt roolikart ja piduritorustik.
Rooli panin ka peale, mingit kasu tast seal küll praegu ole aga vähemalt endal hea vaadata. :)
Pilt
Pilt
Pilt

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitatud: 20 Juun 2018 19:35
Postitas krad
Viimane ots jälle aega rohkem olnud ja tänu sellele ka töö ladusamalt läinud.
Roolikarp nagu peaaegu uus. Otsisin mis õli sinna sisse panna. Kuna keegi väga öelda ei oskand siis lõpuks läksin esindusse.
Ka sealt ei osatud kohe vastust öelda vaid võeti kontaktid ja helistati hiljem tagasi. Nemad soovitasid panna "castrol hypoid gear oil gl-4 sae 80w-90".
Kui tehasesse päring teha siis öeldi et läheb nädal kuni kaks vastusega.
Kas see õli on ok, või peaks midagi muud panema?
Hetke seisuga on väike lõtk ikkagi sees, kuid usun, et õli sisse pannes peaks see kahanema.
Pilt
Pilt

Ka differ nüüd koos. Sama küsimus õli kohapealt, mida soovitate?
Pilt