BMW e10 1502, '75 krad

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Arvo kirjutas: 20 Mär 2020 20:08 Propeller ka ebays olemas, juhuslikult jäi silma:
https://www.ebay.de/itm/BMW-02-E10-1502 ... SwVsJeadsY
hind just odav ei ole sellise plekitüki eest aga kui mujalt ei leia siis vast käib ka.
Krt selle magasin ma maha. Ehk otsin seda endiselt.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Nüüd jälle tagasi auto juures ja saab edasi ehitada.
Vahepeal lasin kardaani ära taastada. Ning leidsin pool kogemata endale ka uued karpad.
Dellorto DHLA40 "H"
Kolle piltidel ei on vale. Kuid leidsin inglismaalt juba koha kust saab seda tellida ja hind ei ole ka ulmeline.
https://classiccarbs.co.uk/
Kuna eelnev kokkupuude karpadega puudub siis saab see mulle parajalt huvitav väljakutse olema. :D
Pilt
Pilt
Pilt
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

Mul sama tee ees. KArpade puhul on algatuseks oluline teada, mis mootori (kubatuur, kas sportnukk vms) pealt need tulid, siis saad veidi juba ette planeerida millises koguses düüse, kõrisid, trompeteid jne kokku pead ostma. Õigesse seadesse saamiseks vajalike juppide hind võib vabalt kasutatud karpade hinna ületada, nii palju olen jõudnud endale selgeks teha :)
Mis nende uute kollede hind on, M10 kasutatud kollesid ebays ikka liigub, hinnad enamasti vahemikus 100-200 euri.

Paar linki ka BMW 02 karpade seadistamisest:

https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... -40-or-45/

https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... /#comments
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Kui ükskord karpade juurde jõuan siis saan seal ilmselt kurja vaeva näha, sest pole nendega varem üldse tegelenud :D
Aga, mootori panin peale ilusti ära kuid ajastamise peale ei mõelnud üldse. Nüüd tegelesin sellega, kuid kas keegi saaks kinnitada, et panin õiged märgid õigesse asendisse?
Pilt
Pilt
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2516
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Priit »

Jah, nii peaks kirjanduse järgi olema.

Kontrolli üle et kaanealune õlituspolt ka õige tugevusega kinni on!
D3 '06; B3 '02; Z4 '04; TC1 '80; 518 '80
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Priit kirjutas: 08 Juul 2020 08:04 Jah, nii peaks kirjanduse järgi olema.

Kontrolli üle et kaanealune õlituspolt ka õige tugevusega kinni on!
Õlituspolt?
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

Õõnes nukkvõlli õlitustoru kinnituspolt, nn banjo polt. Kui seda liiga tugevasti kinni keerata jääb nukaõlitus kehvaks ja edasi on juba metallitükid õlis, nuka vahetus ja võibolla midagi veel boonuseks. Kontrolli, ega keegi varasematest omanikest õlitustorule juba kurja teinud ei ole.

Võta ikka mõni remondimanual kõrvale kui mootorit kokku laod (nt E30 Bentley või Haynese manualis M10 mootor sees), siis sa ei saa eksida. Ma pole kindel, kuidas sinu mootoril on aga näiteks mõnel kõrgemate kolbidega M10 mootoril ei tohi sedasi suvaliselt vänt- või nukvõlli ilma ketita ringi keerutada, võib mõne klapi kõveraks või halvemal juhul lausa pooleks teha. Klapisüvendeid nendel mootoritel kolbides ei ole.
E24 635CSi | E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Ruut »

Märkide paika sättimisel tuleb meeles pidada, et väntvõll teeb 2 pööret nukkvõlli ühe kohta. Pahatihti rakenduvad sellistel juhtudel Murphy seadused.
Priit pidas vist silmas, et polt tuleb pigem kõvasti kinni keerata.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Kuna vahepeal ei saanud pilte galeriisse lisada siis ei olnud tahtmist ka teemat täiendada. Nagu öeldakse, üks pilt ülteb rohkem kui tuhat sõna.
Mootori ajastuse sain loodetavasti nüüd õigesti paika. Eks seda tulevikus näha kui ükskord käima saab.
Kardaan on alla pandud. Peale seda hakkasin sumpat külge panema, kuid tuli välja, et keskmine osa ikkagi minu masina alla ei istu. Võibolla on siis see E30 oma aga kindlasti mitte E10. Ehk pean ka keskmise osa uue tellima.
Uue (õige) veepumba panin külge tänu millele sain ka enamus jahutusüsteemist ära lõpetada. Hetkeseisuga peaks olema puudu ainult metallist toru mis jookseb sisselaske all ja peaks ühenduma salongiradikaga.
Paar klambrit on veel puudu siis saan salongivetika kompoti ka kokku panna ja omale kohale ära tõsta. See üks paras peavalu minu jaoks.
Pilt
Pilt
BMW e10, 1502
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2251
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas raunz »

See metallist jahutustoru sisselaske all on keeruline leida normaalses seisus. Esindusest uut tellides on tegu tehasetellimusega ning kas ja millal seda saab pole kindel.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

raunz kirjutas: 29 Dets 2020 16:31 See metallist jahutustoru sisselaske all on keeruline leida normaalses seisus. Esindusest uut tellides on tegu tehasetellimusega ning kas ja millal seda saab pole kindel.
Kusjuures W&N-is täitsa olemas. Aga hind millega seal müüakse on minu arust liiga palju selle eest (€155.70).
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Sain lõpuks salongiventika kompotiga ka ühele poole ja autole külge ära panna. Tegelikult midagi hullu selle taastamise juures pole, kõike vajalikke asju on saadaval.
Mis minu jaoks selle töö vastikuks tegi oli vananenud plastikust korpus. Päris korduvalt läks see katki ja pidi uuesti parandama hakkama. Suhteliselt habras. Kui kuskilt oleks saanud uue korpuse osta, oleksin seda kindlasti teinud.
Tagumised pidurid said ka peaaegu valmis. Tuli välja et üks vedru jäi puudu, ehk lõpetamata töö jälle :D
Pilt
Pilt
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

krad kirjutas: 29 Dets 2020 22:33
raunz kirjutas: 29 Dets 2020 16:31 See metallist jahutustoru sisselaske all on keeruline leida normaalses seisus. Esindusest uut tellides on tegu tehasetellimusega ning kas ja millal seda saab pole kindel.
Kusjuures W&N-is täitsa olemas. Aga hind millega seal müüakse on minu arust liiga palju selle eest (€155.70).
Mul E24 ehitamisel oli ka probleem selle toru saamisega (tehasetellimus jäi venima) siis kombineerisin ajutiselt selle toru san-tehnilisest vasktorudest, peenemate voolikute jaoks väljavõtted sai lahendatud joodetavate kolmikutega. Aga kuna see toru on sisselaskekollektori all peidus, ei ole isegi meeles olnud enam originaali taga ajada. Ja enam ei viitsiks ka :)

Kas salongiradika kraani ostsid uue või on vana lihtsalt läikima löödud?
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Ma veel üritan originaali leida :D .
Siiani õnneks enamus asju ikka õiged külge saanud, ehk oma leiutamist pole olnud.

Salongiradika kraan oli täiesti taastamis kõlbulik. Isegi tihend oli ok seisus, kuid nüüd mõtlen et vb oleks pidanud ka selle ära vahetama.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas nuga »

krad kirjutas: 03 Jaan 2021 14:20kuid nüüd mõtlen et vb oleks pidanud ka selle ära vahetama.
Sa poleks pidanud seda ütlema :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

E10 salongiradika kraan on õnneks nii lihtsa koha peal (võrreldes E12/E24) ja salongist väljaspool, et erilist muret lekkiva kraani remont või vahetus ei põhjusta. Kui auto valmis ja igav hakkab, hea ajaviiteks nokitseda :)
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

nuga kirjutas: 03 Jaan 2021 14:22
krad kirjutas: 03 Jaan 2021 14:20kuid nüüd mõtlen et vb oleks pidanud ka selle ära vahetama.
Sa poleks pidanud seda ütlema :P
Süda ei andnud rahu ja vahetasin selle tihendi ka ikka ära :D
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Arvo kirjutas: 03 Jaan 2021 20:35 E10 salongiradika kraan on õnneks nii lihtsa koha peal (võrreldes E12/E24) ja salongist väljaspool, et erilist muret lekkiva kraani remont või vahetus ei põhjusta. Kui auto valmis ja igav hakkab, hea ajaviiteks nokitseda :)
Ikka suheliselt kergesti kätte saadavas kohas.
Pilt
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Vahepeal sain armatuuri tagasi ja ka külge pandud. Hetkel olen väga kahtleval seisukohal kas panna need kaks kruvi ka tagasi mis otse esiklaasi alla lähevad või mitte. Et tulevikus kui peaks tekkima vajadus armatuur maha võtta siis pean ka esiklaasi eest kakkuma mis on suhteliselt mõtetu lisa töö minu arust.
Kelladeplokk sai ka üle käidud ning selle käigus ka läbisõit sõbra abiga nulli keritud :D
Üldiselt sai ka päris piisavalt elektriga tegeltud. Küsimusi tekkis ikka kuhjaga. Mitmed pistikud vasteta jne. Ehk tuleb nüüd aku ära osta ja saab hakata kontrollima kas ühendused õiged ja mida mingid juhtmed teevad. Eelmine omanik on esituledele ja suunatuledele eraldi juhtmed vedanud ja need kõik eranditult valget värvi.
Mootori osas kui elekter välja jätta siis ongi vaja veel genekat ja sisselaske süsteemi. Kui nende asjadega ka ühele poole saab siis saaks justkui juba sõitmagi minna. 8)
Pilt
Viimati muutis krad, 30 Jaan 2021 17:22, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

Mul on kusjuures umbes sama seisukord praegu oma auto juures :)

Need 2 kruvi, mis esiklaasi taga peidus, asendasin ma lihtsalt nipukatega. Kui kunagi vaja lahti võtta, lõikad lihtsalt sealt kojamehe hoovastiku juurest koopast lõiketangidega läbi ja sama meetodiga saab uuesti kokku ka.

Kaabeldus on sellel autol õnneks suhteliselt lihtne ja skeemid on netis saadaval. Esitulede kaablid on minu autol ka suht mädad, eks sul sellepärast see vahetus seal tehtud ongi. Kui tekib küsimusi, siis olen just värkselt enda kaabelduse üle käinud, küsi ainult.

Kelladeploki näppimine on tegelikult ebaseaduslik, üv punktis meestel lööb selline läbisõit kohe silmad punni. Siis tuleb lihtsalt öelda, et vana spidokas läks rikki vms.
E24 635CSi | E10 2002
Vasta