BMW e10 1502, '75 krad

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Ruut »

Siin on seda õli teemat vähe lahatud
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... g-box-oil/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bmw2002faq.com/forums/topic ... fications/" onclick="window.open(this.href);return false;
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Puhkus läbi ja päris palju jõudsin teha.
Õlide kohapealt, panin sisse selle mis esindus soovitas. Uurides ja lugedes siis kõik soovitavad just gl-4 õli.
Aga edasi läksin piduri süsteemi juurde. Pedaalide osa koos sinna kuuluvaga läks külge. Pärast hakkasin mõtlema et võibolla oleks pidanud sinna korpuse ja kere vahele mingit silikoni panema. Konkreetset tihendit selle jaoks ei leidnud. Ilmselt mingi hetk võtan selle uuesti maha ja panen ikkagi midagi vahele. Endal vähemalt süda rahul.
Piduri torustik sai veetud. Nüüd puudu veel kogu tagasilla külge käiv pidurisüsteem ja eest kettad ning suportid. Hetkel veel mõtlen kas panen ette neljakolviga suportid või mitte.
Juhtmestik sai üle käidud, katkised osad parandatud ning üle teibitud. Pildile küll ei jäänud, aga akukülge minev + kaabliga on korralikku porri tehtud, ehk see läheb kõik täies pikkuses uus. Sammuti on kasutatud nii mitmeski kohas ühte ja sama valget juhet. Elektriga saan veel kindalasti pead vaevata enne kui kõik korralikult tööle saab.
Pigimatid said peaaegu kõik ära pandud kuhu tahtsin. Katus veel tegemata aga sellega alustan ka ilmselt lähiajal kuna lagi läks juba tegemisse. Lagi enam valge triibuline ei tule vaid must pisikeste aukudega.
Kütusepaak paigas. Selle kohta küsimus. Nimelt selle kummi osa juurest kuhu tankimispüstol pannakse, selle juurde peale läheb väike voolik. Peaks olema vist ülevoolu oma vms. Olen seda paljudel näinud, aga kuhu see voolik välja peaks minema?
Kojamehe hoovastik sai ülekäidud ja ka külge kruvitud. Üldiselt enamus pukse ja tihendeid olen pidanud uued tellima. Väga üksikud on need mida olen saanud peale puhastamist uuesti kasutada.
Minu jaoks kirss tordi otsas on uus/vana mootor. Pärit peaks olema see 80a e21 pealt m10b16. Ehk kõige lähedasem originaalile mis leidsin.
Alumist osa näppida ei plaani, see tundub suheliselt ok seisukorras olevat.
Praeguseks jõudsin kõik ära puhastada ja ploki ära värvida. Kaane lasen igaks juhuks üle lihvida ning siis tuleb w&n'ist uus tihendite komplekt tellida.
Hetkel tundub isegi reaalne, et saaks aastalõpuks masina omal jõul liikuma :D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 20:59, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

See kütusepaagi voolik peaks olema jah, tuulutus/paisumistoru, E10 juures pole ma veel uurinud aga teistel bemmidel jookseb see kuhugi põhja alla.
Plokikaanel tuleks peale lihvimise kindlasti ka klapid soveldada või veel parem lõigata lasta (windorf teeb head tööd), vahetada ka klapi juhtpuksid. Samuti on rangelt soovitatav kõik hammasrattad, kett ja pingutid uued osta (mõni aasta tagasi sai veel b-osana suht soodsalt, samuti ka ka tihendeid ei pea tingimata WNst tellima).
Vaatan, et oled ka põhjalikult pigimatte paigaldanud, kas uued uste ja akende tihendid on ka ära tellitud? Muidu suht tühi vaev ja lisaballast mida kaasa vedada.
Kui nii põhjalikult teed, siis mina soovitaks kindlasti ka generaator ja starter lasta üle vaadata, reeglina on ka neil töötavatel isenditel ikka laagrid ja puksid juba väsinud.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Mootorit niisama kokku ei taha panna. Ehk klapid lasen ka ära sooveldada ning ketid, hammasrattad ja kõik sinna juurde kuuluva uued panna.
Kas viimasedi just w&n'ist tellima hakkan seda ei tea. Aga tihendid tellin ilmselt küll kuna seal müüakse need kõik koos korraga. Teeb minu jaoks olukorda kõvasti lihtsamaks.
Üldiselt kõik mis külge tagasi lähevad käin mingil määral üle. Kui rohkem taastamist ei vaja siis vähemalt värskendust välimuse näol.
Vähesel määral olen ka juba uusi tihendeid tellinud. Vanad on suhteliselt otsakorral ja oleks enese petmine nende tagasi panek.
Kui keegi teab kust uksetihendeid parema hinnaga saada kui w&n'ist 226 eukiga siis andke teada :D
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Lagi käes ja enam vähem ka külge pandud, osad ääred jäid ajapuuduse tõttu liimimata. Arvasin, et lae paigaldus on tunduvalt lihtsam kui see tegelikult on. Pusimist ja nikerdamist on, et kuskile mingi volt sisse ei jääks ja lagi ühtlaselt pingule saaks.
Alla läks 2mm pigimatt ja peale mürasummutusmatt. A ja B piialri naha alla panin 1cm paksuse porolooni.
Lisaks laele, lasin taastada ka päiksesirmid, nendega on veel veidike nikerdamist enne kui soovitud tulemuse saab.

Tagatuled said üle käidud ja külge pandud. Kui kellelgi on tagatulede alumiste äärte ühendus liistu siis olen huvitatud!
Tihendite kohapealt. W&N'ist vaatasin tihendeid, kas A51471822072 koodiga tihend käib ukse lävepaku peale?
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 21:02, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Tagasild nüüd pm täies koosseisus all. Stabikavarras ootab veel ainult alla panekut (enne seda ei olnud).
Tagumisi pidureid pole ka hetkel rohkem edasi teinud, kuna nn sisemised plaadid/plekid puudu. Pole sobivaid leidnud. W&N'is ainult turboka omad müügis ja kuskil mujal pole silma jäänud. Jällegi, kui kellelgi vedeleb enam vähem korralikke siis olen huvitatud.
Käigukast sai uuendus kuuri. Vana sodi maha pestud nii väljast kui ka seest, natuke värvi, uued tihendid jne.
Plokikaas ka paljaks kistud. Lähiajal viin lihvimisse ja lasen ka klapid ära teha.
Viimase suurema asjana sain ühe tagumise küljeklaasi ette. Ütleme nii et selle klaasi suure tihendi paika saamine oli paras n***. Igatepidi proovisin ja nikerdasin aga ei saanud korralikult paika. Lõpuks internet aitas. Pärast kui tehnikale pihta sain siis läks see suht valutult paika.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis krad, 02 Mai 2019 21:06, muudetud 1 kord kokku.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Vist on ikka lootust aastalõpuks mootor peale saada.
Alumine osa nüüd tehtud. Uued ketid, hammasrattad, tihendid, veepump jne.
Kusjuures õlipumba hammasratta tellisin ebay'st ja saadeti kohale Egiptusest :lol:
Plokikaas käis lihvimises, ära tehti ka klapid ja vahetati juhtpuksid. Soovelduse tegin kodus ise.
Kaane osa kokku ei saanud panna, kuna rakis millega enne klapid kätte sain otsustas puru minna. Vb targem andis lihtsalt järele.
Tagumiste trummelpidurite plaadid ka nüüd olemas.
Pilt
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Vahepeal suhteliselt kiire olnud ja ei ole jõudnud väga vanakesega tegelda. Küll aga on nüüd mootor ja käigukast ilusti auto külge istutatud 8)
Saab ilusti ühes tükis peale panna. Paralleelvarda pidi lahti laskma, see ka ainus asi mis ette jäi.
Külge läks uus sidurikomplekt. Kes otsib siis ebay'st leiab kõvasti soodsamalt tutika komplekti kui W&N'ist.
Kuna ma ei ole varem mootorit sellises mahus teinud, siis ma tõsiselt ikka loodan, et see tööle ka hakkab :D
Pilt
Pilt
Pilt
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

Ilus puhas vaatepilt. Pidurivedeliku koltunud topsik võibolla ainult veel riivab pisut silma, kas neid veel näiteks W&N-is müüakse?
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Häirib ennastki, aga ei ole kuskilt uut leidnud.
BMW e10, 1502
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas nuga »

Ega sa ultrahelipesurit ei kasuta?
Ma ise olen just selliste detailide puhastamisel väga häid tulemusi saanud. Ei kujuta enam ilma selleta autotaastamist ettegi :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Ei ole kasutanud. Ei olnud sellest variandist väga kuulnudki. Kaotada pole miskit, nii et proovin järgi.
Lugesin kasutaja "ka-la" auto teemat. Tundub, et saan veepumba välja vahetada, sest peale sai e21 oma
BMW e10, 1502
ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas ka-la »

Mul originaal veepumbale hea viide kust odavalt saada. Pane PS kui huvi saab ehk koos tellida ka ma võtaks endalegi veel varuks ühe :)
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Ma veepumbaga hetkel veel ei kiirusta. Siis kui hakkan jahutuse osaga tegelema siis mõtlen selle mure peale uuesti :D .
Küll aga vahepeal sai paika pandud käigukasti hoovastik. Kõik mis vähegi vahetada andis, need ma ka ära vahetasin. Vahepeal mõtlen küll, et kas peab ikka niipalju uusi juppe panema, saaks ju odavamalt ka. Aga kui kuskilt üle lasen siis tean, et see jääb hinge närima ja pärast tuleb ikka ümber teha.
Pilt
Pilt
BMW e10, 1502
ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas ka-la »

Sul on E21 piduri vedeliku paak mulle tundub. Neid peaks leiduma veel küll. Kood on 34321114840

E10-l vist peaks hoopis teistsugune paak olema.

(võin ka eksida)
jesse
Postitusi: 71
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas jesse »

Ma ei tea kas mu auto on meisterdatud leiutajateküla Lotte isa juures, aga see bena tuutlutusvoolik sõidab mul kapasseris mööda servi kuni kapoti luku all keskel põrandast läbi :)
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Selle piduri vedeliku paagi kohapealt võib täitsa õigus olla. Sest originaalis peaks vist see olema kere küljes.
Ja bena tuulutusvoolik peaks vist tegelikkuses sõitma pagasniku keskelt põhja alla.
Aga üldiselt pole viimane aeg saanud autoga suurt midagi teha, ainult varuosi kokku ostnud.
Ahjaa, kardaani viisin ka taastamisse.
Ütlen ausalt, see rooli ost oli hetkeemotsioonipealt :D
Samuti tellisin ära ja on ka juba kohale jõudnud kõik uued salongi/pagasniku vaibad. Need ei jäänud lihtsalt pildile.
Pilt
BMW e10, 1502
ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas ka-la »

Kust vaibad tulid ja missugused?
Kasutaja avatar
krad
Postitusi: 125
Liitunud: 04 Mai 2015 12:13

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas krad »

Pilt
Mitmes eri tükis. Pealt must pehme ja alt krobeline. Mis liimiga neid kinnitada, seda pole veel mõelnud.
Pagasniku vaipade komplektis olid lisaks põranda omale ka küljed.
Lingid kust tellisin:
https://www.ebay.com/itm/Black-Loop-tru ... 2749.l2649
https://www.ebay.com/itm/Black-velours- ... 2749.l2649

Ka leidsin ebayst uue salongiventika mootori juhul kui keegi otsib. Hind ka mõistlik.
Mul nüüd puudu tiivik mis sinna otsa panna. Kui kellelgi üle või teab kust saab uut/korralikku siis info tere tulnud.
https://www.ebay.com/itm/BMW-Porsche-HV ... 2749.l2649
BMW e10, 1502
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW e10 1502, '75 krad

Postitus Postitas Arvo »

Propeller ka ebays olemas, juhuslikult jäi silma:
https://www.ebay.de/itm/BMW-02-E10-1502 ... SwVsJeadsY
hind just odav ei ole sellise plekitüki eest aga kui mujalt ei leia siis vast käib ka.
E24 635CSi | E10 2002
Vasta