Sysi & Nuga - e21 323i lammutamine -

Foorumiliikmete autod.
Suletud
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Sysi & Nuga - e21 323i lammutamine -

Postitus Postitas sysi »

kuivõrd bmw klubisse see tekst kunagi kirjutatud sai, siis toon ta siia foorumisse üle, sest seal on teema unustustehõlma vajunud ning sellest on siin ehk rohkemgi kasu. action toimus kevad 2004

samuti ei tööta osad pildid - suurena asuvad teisel aadressil. ehk kunagi viitsin ümber teha kogu selle jutu - aga see võtab tunde ja praegu pole aega selleks.
kõik pildid on olemas aadressil: http://www.bmwclassic.ee/galerii/adj

selles postis teisel pildil on näha ka minu esimene e21 - valge 318i.
copy/paste:

mingis teemas oli juba juttu, et me lammutame ühe auto ära. niisis peaaegu valmis oleme selle asjaga, panen soojenduseks siia posti vaid pildid olukorrast, millisena ma ta ostsin.

Pilt
Pilt
pealtnäha pole autol suurt viga midagi, aga järgnevad pildid näitavad milline see tegelik olukord oli ja miks siiski asi lammutamisele läks ;)

kuna lammutamine toimus suht pika aja vältel ja kõik asjad ei pruugi kohe meelde tulla, siis üritan täiendada alljärgnevat teksti aeg-ajalt[/b]
Viimati muutis sysi, 10 Veebr 2005 12:29, muudetud 5 korda kokku.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

kuna ost sai sooritatud talvel ning sooja ja õdusat kohta auto lammutamiseks kahjuks võtta polnud, jäi auto mõneks ajaks mulle hoovipeale seisma.
elementaarsed asjad, nagu rool ja süütevõti võtsin maha, et keegi külavahele rahvast hirmutama ei läheks sellega :cool:

nüüd aga lammutamise protseduurist endast:
1) võtsin maha
*esituled, muud tuled olid juba eelnevalt eemaldatud - üldiselt pole siis selles faasis midagi keerulist v.a. potentsiaalne võimalus, et esitulede kinnituskruvid ei avane (seda ei juhtunud küll selle autoga, vaid minu 318i'ga eelmine aasta). abiks sel juhul penetrant õli.
*peeglid said ka küljest võetud (e21'tel kipuvad peeglijuhtmed olema ära oksüdeerunud ning isolatsioon praguline - kui lähed e21't ostma, tasub kontrollida - arvatavasti ei tööta, siis saab hinnast alla tingida)
*näidikuteplokk - kinnitused olid enne juba lahti, aga ära võttes tuleb arvestada, et seal küljes on suht palju juhtmeid jms kraami lisaks spidotrossile. samuti kellaseadmisnupp (s.o. siis tahhoga variantidel)
*lülitid - nupp tuleb pealt ära keerates ja nupp ise läheb sissepoole armatuuri, kui metallist rõngas maha keerata. kah suht lihtne.
2) võtsime maha kapoti - sellega pole absoluutselt mingit probleemi ning seda võib suuremate remonttööde puhul alati rakendada.
3) sõitsin autoga tema hauale - s.o. kohta kus edasine action toimuma hakkas. selle kohta on pakkuda ka video evidence
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

4) tagumised klaasid - nendega oli päris palju jamamist, kuna tihendid on oma vanuse tõttu elastsuse täielikult kaotanud ning õues oli suht jahe ja me ei viitsinud eriti punnitada -> lõikasime tihendi lihtsalt puru ja võtsime klaasi välja. tagaklaasi puhul ärge siis soojendusniitide toitejuhet unustage eemaldada!
Pilt
5) esisild:
*tõstsime auto "pukkidele"
Pilt
*võtsime maha pidurisuportid - 2x 6mm sisekuuskant polti kinnitavad suporti (avanevad suht halvasti, proovige enne töödelda penetrantõliga)
*võtsime maha pidurikettad - kinnituvad vaid ühe väikse sisekuuskantpoldiga - mingi 4mm vist, avanesid suht lihtsalt.
*pressisime välja rooliotsad - see on omajagu nikerdamist, edu kõigile (point oli kätte saada rooliots tervelt)
*vabastasime lanseka pealt kummalgi pool 3 mutrit, mis hoiavad püstakut kinni
*võtsime stabilisaatorivarda kere küljest lahti, üllatuslikult avanesid ka need poldid ilma suurema pingutuseta
*üritasime püstakuid ja stabikavarrast eraldada, kuid tulutult. panime kogu täiega minu auto pagasnikusse, viisime minema ja panime nuga auto alla.
Pilt
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

6) jahutusvedelik
*varusin vanaema lillede transpordiks mõeldud kasti, paigutasin auto alla
*võtsin lahti alumise lõdviku radika küljest, lasin jahutusvedeliku välja, võtsin ka teised lõdvikud radika küljest ära
*võtsin küljest ära radika (kinnitub vaid ülevalt paari poldiga, mis millegipärast ei tahtnud eriti hästi avaneda) ja viisin selle turvalisse kohta, et edasise möllu käigus see viga ei saaks :P
*samuti küljest ära aknapesuveepaak, paisupaak.
7) pritsung
*3 pihustit saab kätte ilma voolikuid maha keeramata, kolmel tuli voolik enne küljest ära võtta (sisselaske kollektor jääb ette, kui üritad tervenisti välja võtta) ja hiljem taas kokku panna. (12 ja 14 võti, lihtsalt avatav)
*bensiinivoolikud lahti
*vaakumvoolikud lahti
ja siis saab ühe 10 võtmega lahti lasta mutri ning õhufiltri karp ja pritsung ise tulevad ilusti üles. pritsungi voolikud on veel paarist kohast klambriga kinni, pealegi on nad oma vanuse tõttu suht haprad. ettevaatlikult tuleb manööverdada. sellest mul praegu pilti pole, tuleb millalgi teha, siis panen juurde siia.
EDIT:
Pilt Pilt Pilt
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

8) mootori ja kere eraldamine
*juhtmed! mitte mingit probleemi pole, kõik on süütult eraldatavad, kaitsmeplokist. kuna meie tahtsime mootori jätta paigale ja kere eemale veeretada, siis tulede juhtmed tuleb samuti eraldada.
*trossid! spidotross, gaasitross. spidotross tuleb käigukasti küljest lahti suht lihtsalt ühe 8'se poldiga on kinnitatud. gaasitrossi saab vabastada plastklambri eemaldades ja 15mm mutri (mis fikseerib "kõri") vabastades.
*süütepool - kõrgepingejuhe maha ning siis vaakumvõimendi küljest ühe 10 mm mutri abil vabaks, pooli juhtmed on piisavalt pikad, saab pritsungile panna pooli.
Pilt Pilt Pilt
kollektori eemaldamine pole keeruline, isegi poldid avanesid üllatuslikult lihtsalt.
sumpade ära võtmiseks tuli siit sealt naguke siiski rellakaga kaasa aidata.
Pilt Pilt
*esipõllest saime rellakaga lahti
*rool:
Pilt
lõikasin läbi rellakaga roolisamba ülemised kinnituspoldid (süütelukust natuke all pool, pilti kahjuks pole), vabastasin klambri pedaalide tagant, 2x 13mm võtmega saab lahti vaakumpumba kõrvalt roolisamba liigendi (polt ja mutter suruvad samba otsa kinni, peale nende eemaldamist tuleb veel kõvasti vaeva näha, et samba otsa kätte saada - kang abiks)
*NB! kardaan ja käigukast - eraldasin leevendi küljest poltide lahti keeramisega, samuti tuleb käigukasti all olev toetuskaar lahti teha (s.o. nagu sild kardaanitunneli all, 2 13mm polti hoiavad kinni)
*esisillatala alla said ehitatud toed ning seejärel kummaltki poolt 2 17mm polti lahti keeratud - sillatala koos mootoriga kukkus tugede najale
*uksed küljest ära, et kergem kere tõsta oleks.
*ja saabki kere eemale tõsta:
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

nüüd väike pildiseeria sellest õudusest, mis oli peidus pealtnäha sileda kesta all:
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

ahjaa, näidiku järgi polnud paagis pea tilkagi bensiini, samuti ei käinud auto mootor enam õieti - justkui bensiini poleks, igatahes iga kord kui sellega sai midagi tehtud, pidime juurde valama.
aga tegelikult oli paagis vist umbes 30 liitrit bensiini!!!, millest 5+ liitrit voolas mulle silma, suhu, pükstele, kossidele ja maha (kuna kuulsin, kui auto külili keerasime, et paagis siiski soliseb, varusin kanistri. siis võtsin lahti paake ühendava vooliku, kuid ka "ülemises" paagis oli veel kõvasti kütust (minu väga suureks üllatuseks) ning enne kui taipasin olid kõik kohad kütust täis. noh, õnneks sain kanistri voolava kütuse alla ja tormasin ise ennast bensiinist puhtaks pesema. 25 liitrit või isegi sutsu rohkem on mul nüüd kanistrites :P
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

eile sai siis lammutamine peaaegu lõpuni viidud - täna pean veel kere tükkideks lõikama ja van'iga emexisse vedama.
9)pensupaagid, pump - parempoolne paak kinnitub 3 poldiga, millest 1 asub väga ebamugavas kohas, aga on täiesti avatav. lisaks uskumatul hulgal voolikuid. mina läksin kergema vastupanu teed ja lõikasin need läbi, sest 24 aastased voolikud tegelikult enam väga voolikud ei olegi.
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
bensiinipumba juurest on millegipärast eemaldatud rõhuaku. st. 2 "punsu" asemel peaks olema 3.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

10) põhjaalused probleemsed kohad:
*NB! poolraamid! ka need ei tundu alati esimesel vaatlusel midagi eriti jubedat olevat. aga kui võtta kruvikeeraja ja katsuda, juhtub nii:
(sellel autol olid nad juba silmnähtavalt jubedad, aga see pole reegel), samuti võivad poolraamid olla mädad nii eestpoolt kui tagantpoolt esisillatala!
Pilt Pilt
*tagarattakoopa ümbrus
Pilt Pilt Pilt
nagu näha, püstaku ülemise otsa ümbruses on keevitusjäljed ning nende ümber toimub kõva roostetamine. enamasti on seestpoolt (pagasnikus) seda ümbrust keevitatud (tüüpviga).
Pilt
*tagasillakinnitus
siinkohal ma isegi ei tea, kas nõrganärvilised seda vaadata tahavad, sest tagasilda ei hoidnud selle auto küljes just kuigipalju metalset komponenti.
Pilt Pilt Pilt
siiski oli vähemalt 1 polt nii kõva, et puruks ei läinud ja lahti ei tulnud - abiks sõber rellakas.
Pilt Pilt
pärast silla eemaldamist:
Pilt Pilt Pilt
Pilt
*voolikud-torud
tasub suht valvel olla nendega - kunagi tsingitud torud ei ole enam kaugeltki värsked, tihti lekivad bensiinipaagid ning ka bensiinitorusid võib olla juba paigatud. sellel autol olid ka tagapidurid kas eemaldatud või eemaldunud, ma ei tea, aga piltidelt on näha, milline oli piduritoru.
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
*karbid. nende olukorra kohta on pilte siin seal juba olemas. ma arvan, et see auto pole ainuke, mille karbikohad on makrofleksiga täidetud.
Pilt
*esitiiva alumised nurgad. siin võivad enamasti läbi olla nii tiib ise kui tiiva kinnitumiskoht kere külge. tiivast kahjuks pilti pole :(
Pilt
*põhjakorgid. need on tihti puudu ja augud lihtsalt kinni keevitatud:
Pilt
Suletud