BMW 325e 11/1986, Kristo

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas Kristo »

Tere jälle!

Tegu siis Christophi 2008 a. Eestisse toodud tumerohelise 325e'ga mis nüüd, õigemini septembris 2013 minuni jõudis. Christophi sõnul olla endise Toyota F1 meeskonna mehaaniku auto olnud. Vahetasin eelmise 316i välja kuna hing ihkas siiski kuuesilindrilise ridamootoriga E30't.

Saksamaal (Alpina veljed jäid Christophile, ei tea mis nendest nüüdseks saanud on):
Pilt

01.2014 (hetkel veljekapslid koos uute kleepsudega ka küljes):
Pilt
Pilt
Pilt

Tehasest väljaveerenud 18.11.1986, arvele võetud 02.1987.
2.7 liitrine M20 mootor, katalüsaatoriga, 90kw.
Malachitgrün Metallic (205)
Roolivõimendi
Kesklukustus (kundepoolne esimene lukk jukerdab vahest)
Katuseluuk manuaalne
Suusakott (kotti enam pole)
M-Sport vedrustus
M-tech 1 väiksema diameetriga rool
Väike kompuuter (displei katki)
BMW Soundsystem stereo (makk rikkis)
El. antenn (ei tööta hetkel)
Musta värvi sportnahksisu (väga korralik)
Tagaluugil tiib ("pardinokk")
325i summuti
TYP188 3.64 LSD
Kärukonks (kahjuks ise poogitud Bosali konks mitte vabriku originaal)

Väike nimekiri juppidest mis puudu:
*orig pre-facelifti käigukangi nupp
*diagnostika pistiku kate
*kapoti all asuvate releede kate
*M20 jagaja kate
*väike kompuuter

Olen nokitsenud igasuguste pisividinate kallal, mis katki või puudu olid. Nt. maki ümbruse plastik, esimene p.p. iluvõre, ükski pirn armatuuris ei põlenud. Mootori poole pealt vahetasin sisselaskekollektori- ja klapikambrikaane tihendid, kõikvõimalikud kummist õhulõdvikud (vanad olid rabedad, ajaga plastikuks muutunud), termostaadi ja viskosiduri. Mõõtsin ka silindrite surved ära, kõik ühtlaselt 13bar. Algselt oli peaülekanne 2.93 mis tegi selle mootori küllaltki uimaseks. Õnnestus muretseda E34 3.64 LSD ülekanne, mille osandasin ning koostasin koos uute laagritega E30 pulbervärvitud korpusesse. Mingil põhjusel lakkas spidomeeter töötamast, ei tea kas juhe kuskilt katki või tõesti see andur andis saba, igatahes differentsiaal töötab ilusti (Y)

Hetkel käsil el. antenni ühendamine, aga ei saa hakkama. Jooniselt tundub, et üks relee on puudu (http://www.peres.de/produkte/katalog.pdf?erw_arpdf=436" onclick="window.open(this.href);return false;). Äkki keegi oskab öelda mis süsteemiga releega tegu ning kust seda muretseda saaks. Hetkel tuleb mootorist välja 3 juhet ja ongi kõik, ühtegi releed ei paista kuskil.
Teine lugu orig. makiga, algselt ei töötanud korralikult displei. Makki konsoolist eemaldades õnnestus esipaneel maki küljest kätte saada ning mingi juhe läks ilmselt katki, hetkel ei tööta üldse. Juhtme saaks ilmselt parandada, kuid kas neid displeisid üldse taastatakse või tuleb ikkagi teine makk muretseda?

Vabandan kehvade piltide pärast, uued pildid tulevad ilusate ilmade saabudes kevadel.

Kristo
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas karlerik »

Ilus, roheline on sümpaatne. Mis plaanid sellega on, kas saab üht originaalkonditsioonis e30 teemat arenemas näha või hakkad "järele aitama"? Väliselt jääb vist konks ainukeseks, mis on järelturu teema.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas Baur TC »

Nii palju "järele aitamisest", et mootor liigub täistmoodi kui näiteks minu 325 eta. Tegime juba masina saabumishetkest võrdluskatsed ja nägime, et pöördemoment on rohkem ja mootor hingab natukene täistmoodi...

Ma ei oska õelda mis on tehtud, summuti on teine, ...

Alpina detaillid kaunistavad nüüd jälle Saksast üks E30 kabriolett.
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas Kristo »

Erilisi plaane polegi, tahan lihtsalt hoida autot heas korras ja võimalikult originaalkonditsioonis. Vahepeal oli plaan, et vahetaks plokikaane B25 mootori kaane vastu, kuid ei näinud sellel enam mõtet. Tänu peaülekande vahetusele on mootorit rammu nüüd piisavalt ja ei näe rohkemaks vajadust, parem hoida võimalikult originaalsena.
Tulevikus tahaks siiski mingeid lahedaid velgi, nt. neid Alpinaid mis autol algselt olid.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas karlerik »

Kui konksu vaja ja tahad originaali, siis siin pakutakse(ei maksa suurt midagi)
http://foorum.e30.ee/topic/9754-m-erine ... -le/page-2" onclick="window.open(this.href);return false;
320i 83a. Saab9-3 08a.
GTA
Postitusi: 16
Liitunud: 15 Sept 2013 14:13

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas GTA »

Kui palju sel läbisõitu võiks olla? Häbematult sileda plekiga paistab küll :)

Väga kena eksemplar, ammu juba tahtnud üle kaema tulla, ehk see aasta jõuan! :wink:
Kui Tallinna satud siis võid maki teemat uurida Kadaka teel Leo raadioäris. Ei tea kuidas teistel kogemused on aga olen kahe vana makiga abi sealt saanud igatahes ja mingi valik retropille on seal ka kohapeal olemas. Aga kui displei katki on kõige lihtsam doonor otsida.
Ära osta autot, mida sa lükata ei jaksa! - Al Bundy, USA pereisa
2105 '82 > 21073-40 '96 > 21072 '85 > 320i (M20B25) '88 (müüdud) > 325i '90
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas Kristo »

Tõttöelda tahaks konksust üldse loobuda, ei meeldi see jorn seal taga.

Tere Sander! Läbisõit on 200 000km kandis, kellal on 112 000km aga 90 000 km pealt on spidoplokk vahetatud. Vähemalt nii on kirja pandud. Plekk on küllaltki sile jah, kuid esitiivalt on lakk maha koorumas, ilmselt mingis etapis keretöid ikkagi tehtud. Korrosiooni on küllaltki vähe võrreldes eelmise E30'ga.
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas oo7 »

Vaata äkki on 885 plokikaas peale pandud
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas Kristo »

Ei ole, kaas on originaal "200". Kui sisselaske poole tihendeid ja lõdvikuid vahetasin siis kontrollisin üle. Sisselase ja kõik muu tundub samuti originaal olevat (v.a. väljalase siis mis pärit 325i'lt), mootori juhtploki sisse pole vaadanud.
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas Kristo »

Pesin auto puhtaks, käisin ülevaatusel ja tegin mõned pildid:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
kurikristjan
Postitusi: 19
Liitunud: 30 Sept 2015 19:46

Re: BMW 325e 11/1986, Kristo

Postitus Postitas kurikristjan »

Tervitused siinse foorumi rahvale.
Juhtus nii, et auto on sügisest minu käes. Tõmbasin talvitumisele hiljuti juti alla ja hakkasin autot suveks valmis seadma.

Kadunud spidomeetri sain tööle. Lõppkokkuvõttes polnudki viga ei anduris, juhtmestikus ega plokis endas. Kurja juur oli teise diferentsiaali väiksema läbimõõduga triggeri ketas. Andur luges seda nii, kuidas ise heaks arvas. Huvitav, et ma kohe ei tulnud selle peale, et mõõta, kui Kristo ütles, et peale difrivahetust spido ära kadus. Igatahes sai spidoplokki veidi originaalistatud valgete seieritega, tahhoka oma jäi pleekinud punane, kuna mul polnud 5000 p/min tahhokat võtta. Ei tea, kas seda millegagi puhtaks ka saab. :roll: Spidomeetri viga on GPS-iga võrreldes suht "norm" ~7 km/h, huvitav, kas peaks proovima "kalibreerida". :)

Õnnestus leida ka töökorras pisikompuuter katkise asemele. Raadio vahetasin uuema vastu, koha leidis Business CD RDS aka CD23, et saaks vahest ka plaati kuulata. Antennile releed ei ole veel leidnud.

Autole läks originaaldiffer alla tagasi, et kütusekulu mõistlikuks saada. 3,64 ülekandega oli see päris suur.
Vahetatud sai käigukasti õli, hammasrihm rullikuga ja nukkvõlli otsa simmer, veepump, jahutusvedelik, õhufilter, süüteküünlad. Vaja veel kanali peal karteripõhja tihend ja käigukasti otsasimmer ära vahetada, sirge põranda peal väga halb teha ja lükkasin edasi... Aprillis tuleb sõber kodumaale, kellel hea suur soe garaaz nii kanali kui mootorikergitamise atribuutikaga, siis võtan need tööd ka ette. Ühtlasi läheb siis uus õlifilter, mootoriõli ja bensiinifilter ka.
Otsustasin veel jagaja rootori ja kaane ka uue osta, kuna auto ei käi nii sujuvalt, kui tahaks ning jagaja kaanes tundusid kontaktid üsna põlenud. :) Üldiselt tundub, et tegemist on, aga millise 30-ndatesse jõudva autoga ei oleks? :P

Kui tehnilisega ringi peale saan, siis ehk jõuan ka iluasjadele keskenduda. Tellitud sai juba uus tagumine embleem, kaitsmekarbi kaas, diagnostikapistiku kate. Eks neid asju tuleb veel...

Laadiks siis mõne pildi kah.
DSC_0017.JPG
DSC_0017.JPG (1.4 MiB) Vaadatud 9749 korda
DSC_0012.JPG
DSC_0012.JPG (1.3 MiB) Vaadatud 9749 korda
DSC_0021.JPG
DSC_0021.JPG (1.16 MiB) Vaadatud 9749 korda
DSC_0029.JPG
DSC_0029.JPG (1.35 MiB) Vaadatud 9749 korda
DSC_0031.JPG
DSC_0031.JPG (1.19 MiB) Vaadatud 9749 korda
Vasta