BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Foorumiliikmete autod.
Vasta
janish
Postitusi: 67
Liitunud: 30 Mai 2013 11:00

BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Postitus Postitas janish »

Tervist klassiku huvilised!
Teen ka siia foorumisse teema oma tulevasest tahmakollist.. 8)
Auto tõin võrust, kusagil garaazi boksis seis. Peal oli 2,4td moto ilma meh.pumbata.
Alguses kui juba auto tõin olin kindel ,et ei jäta seda motot sinna peale. Miks? Sest eelmine pill oli mul ka 2,4td(s) ja ei istu üldse see moto mulle, ei teagi miks aga nii on.
Plaan oli panna peale E34ja pealt pärit 2,5tds 105kw mootor.Pmst kõik vajalikud jubinad olid olemas juba. Moto,Kast,kardaan,meh,pump jnejne.
Mootori kohta nii palju infot veel ,et umbes 15k tagasi tehtud kap.remont ülemisele poolele.Uus sidur sees.Küll orginaal aga vast peab ikka vastu..Alustuseks keerasin külge 2,4td (suure)turbo, meh,pump millel sees 11mm plunser+kõik tihendid vahetatud, ja järgmine kuu tuleb suur/korralik cooler.
Kere ka ära keevitatud nii palju kui oli vaja, ehk siis mõned suuremad augud põhjas ja tagupõll..
Välimuse poole pealt peaks auto tulema:
#Mattpunane
#Madal
#laia plekkveljega
#Shadowline

Hetke probleem on selles ,et auto ei taha korralikult käia. Panin 11mm plunseriga pumba peale ja peale seda streigib ,Ehk siis kui auto käib annan õrnalt gaasi viskab pöörded umbes 3k peale ja jääb kinni.. tühikäigul ka võtab nagu kinni või jõnkab..
Enne seda pumpa oli tavaline meh.pump peal siis käis korralikult.. Soovitati pihusteid järgi aidata sest 11mm plunseriga pump pidi rohkem kütet peale andma..
Kui asi ongi nii siis Ehk keegi siit foorumist oskab soovitada mis pihusteid kasutada või kuidas järgi aidata..
Räägiti ka mulle pihusti avanemis rõhu tõstmisest, huvitav kas see võib ka midagi kaasa aidata/anda?

Üritasin jutu kuidagi lühemalt kokku võtta.. Aga kellel huvi võib siit teemast varasemat juttu lugeda :
http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=209657" onclick="window.open(this.href);return false;

Viskan mõne pildi ka siia:
Auto toomine
Pilt
Nädal hiljem oli mootor peal juba
Pilt
Pilt
Pilt

Ja niimoodi ta mul hetkel seisab garaazis..
Pilt
Otusetoru sai ka alla meisterdatud
Pilt
Visco kaotasin üldse ära ja meisterdasin Audi ventidest El vendid ette..
Pilt
Pilt
Pilt

JanisH
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Postitus Postitas jx »

Pumpa on vaja stendida ja pihusteid sama moodi, suuremaid pihusteid td mootorile tehtud ei ole...
e28...
janish
Postitusi: 67
Liitunud: 30 Mai 2013 11:00

Re: BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Postitus Postitas janish »

jx kirjutas:Pumpa on vaja stendida ja pihusteid sama moodi, suuremaid pihusteid td mootorile tehtud ei ole...
hmm.. pmst kui lasen pumba ära stendida siis peaks ta mul töötama korralikult?
Oskad Sa Tartus ehk soovitada mulle mõnda kohta selleks (hea oleks kui koos hinnaga vms)

Janis.
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Postitus Postitas jx »

Idee kohaselt küll peaks hakkama tööle, kuid kõik sõltub mis seal pumbas tehtud on. Ise kasutan tdsi plunserit ja sellega toimetab väga hästi. Pumba stendimist teeb vana Otepääl ja tema tööga olen siiani väga rahul.
e28...
janish
Postitusi: 67
Liitunud: 30 Mai 2013 11:00

Re: BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Postitus Postitas janish »

Ikka ja jälle ma pean oma postitust alustama selle kuradi pumba murega.. Juba vaikselt kahetsen ,et esimese pumba maha müüsin (orginaal meh,pump) ja ostsin selle 11mm plunseriga pumba..
Pump käis Stendis ära öeldi ,et ennem oli keegi valesti seadistanud ja nüüd peaks toimima.
Tulin koju viskasin pumba peale ootuses,et nüüd kõik korras ja saab selle jama kaelast. Aga eksisin.. :(

Tühikkäik täiesti puudub põhimõtteliselt.. Tegin ka mingi video - https://www.youtube.com/watch?v=vOqBWDc ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ma sügavalt kahtlen ,et asi saab nüüd pihustite taga olla.
Keegi oskab nõua anda? või siis veel parem tahab pumpa paikka panna mingi summa eest.
Stendimis mees ütles ,et pumbapea kulunud, tahtis soojalt pikemat käivitamist saada..

Mure 2. Mis asi on pildil? + mis peab selle traadi asemel seal olema? algusest peale vahel olnud seal see traat.. pole erilist tähelepanu pööranud aga käivitamisel läheb maru kuumaks ka.. Miks?
aahhjaaa, eelsüüde ka ei toimi vahepeal, spidoblokis vahel viskab tulukese põlema vahel mitte..
Ehk pildil olev karp ongi eelsüüte küünalte relee? :roll: Pole vaja karjuma hakata kui eksin.. :D

Pilt

Janis.
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Re: BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Postitus Postitas s2si »

Tegemist eelsüüteküünalde juhtmooduliga (glow plug control unit) ja traadi asemel peaks käima kaitse nr 16.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Pilt
janish
Postitusi: 67
Liitunud: 30 Mai 2013 11:00

Re: BMW E28 525tds 1987 -JanisH

Postitus Postitas janish »

Kakkusin karteri alt ära ,et otsakaan maha saada siis.. Muidugi tuleb uus otsakaan ka sebida sest need 3polti mis karterist otsakaane sisse lähevad neil keere täiesti olematu.. + Oleks veel abi vaja seoses Keti/hammakate märkidega. 1 ütleb et vänt paigas ,2 ütleb et pump paigast ära ja 3mas väidab üldse ,et kõik korras..

Lisan pildid siia hetke seisust.. :
Väntvõll-
Pilt
Pump-
Pilt
Nukkvõll-
Pilt

Siuke võibolla rumal küsimus veel,et kui pumba hammikas on 4 ketilüli mööda ja samamoodi ka vändal 4 ketilüli hammasrattast mööda kas ta siis nagu paigas ei peaks olema? ehk keegi mõistab mind mida ma silmas pean.. :roll:
Midagi nagu peab valesti olema, et pump korralikult ei käi ja sumbutajast tuleb valget suitsu..
Ja pildid on siis tehtud kui hooratas lukus!

Täna nokitsesin vahelduseks esitulede kallal ka.. Plaanin teha "home made hellablackideks" 1hele tulele sain ristid valmis juba aga siis tulid teised tegemised ja lõpetasin selle töö.. eks homme üritan tuled valmis meisterdada
Mingisugune ettekujutas siis -
Pilt

Janis.
Vasta