BMW 525e 86.a. Peeter

Foorumiliikmete autod.
Vasta
pets 525e
Postitusi: 5
Liitunud: 02 Nov 2014 18:29

BMW 525e 86.a. Peeter

Postitus Postitas pets 525e »

Tere, lähenen asjale teise nurga alt kui teised liikmed, kes on alustanud kui auto käes. Räägin kuidas oma mõtte teoks tegin. Plaan oli tuua 535. Kui vastav kuulutus mobiles üles tuli ja tuttav läks juhuslikult Saksa siis helistasin ette. Auto oli alles ja saigi mindud kolmapäeva lõunal teele. Tegemist oli 535, E28, 1987.a. 216 000 km ja hinnaks 3900, avarii vaba. Auto sinist värvi, hele nahk, el. aknad ja katuse luuk, antitiib ja M sümboolika. Neljapäeval peale lõunat kohale jõudes ja autot kaugelt nähes läksid emotsoonid lakke. Auto oli seisnud viimased 5.a. kõik asjad mis võivad roostetama minna olid roostes (salongis, mootori ruumis, pagasi ruuumis ja põhja alt) lisaks tavapärased rooste kohad (tagumised ukseääred, pagasiruumi põhi, sein, ja karbid) lisaks juhipoolne külg üle värvitud. Mootor käis muidu normaalselt, aga kollektori tihendid läbi. Autoga tutvudes olid kaheti tunded üks hääl ütles, et tegemist haruldase isendiga (ikkagi 535, nahast hele sisu oli normaalne, kuigi istmed lääpas) aga seda kuidas kõik roostetas oli jube vaadata. Mõtlesin et saan teha proovisõidu, aga ei saanud. Mõtlesin siis et vaatan veel teisi 525e-si ja siis otsustan mis ostan. Omanik pani fakti ette kui kohe ei osta siis hommiku 5 ajal tuleb teine ostja. Nii ma siis käisin ümber auto ja piinlesin mida teha.
Manused
BMW 525e kenekas.jpg
BMW 525e kenekas.jpg (1001.64 KiB) Vaadatud 7843 korda
BMW 525e  jublakas.jpg
BMW 525e jublakas.jpg (819.9 KiB) Vaadatud 7843 korda
Viimati muutis pets 525e, 05 Nov 2014 22:54, muudetud 2 korda kokku.
pets 525e
Postitusi: 5
Liitunud: 02 Nov 2014 18:29

BMW 525e 86.a. Peeter

Postitus Postitas pets 525e »

Teemaga edasi- Olles ise rohkem sõidumees ja hooldaja ning ei ole ühtegi tuttavat, kes oleks projektiga tegelenud jätsin tehingu katki. Võibolla kunagi tulevikus kui korralik masin olemas, siis võiks "projekti masinaga" tegeleda. Igaks juhuks oli kodus varu autod välja valitud, mida veel vaadata. Nii võtsingi suuna lõunasse, Berliinist umbes 600 km. Autot sai vaadata reede hommiku kell 8. Autoks oli 525e, 1986.a. 186 000 km, rohelist värvi, tumepruuni sisuga. Hommikul kohal olles, käivitades masinat jäi teine paar korda seisma, Käima minnes summutist tuli bensiini lõhna tugevalt, mootoril huvitav hääl mis häiris kõrva. Vaadates auto iseäralikke rooste kohti, siis tuli naeratus suule. Kõik rooste vabad, väliselt oli ka ilus, aga mootor häiris. Hakkasin hinna üle kauplema ja jõudsime kokkuleppele. Vaatasin korraks veel mootorit kui avastasin, et kenekas viltu peal, kodu sõites oleks rihma ära söönud arvasin ise. Nii jäigi teema ära. Järgmiseks sõitsin lähimasse keskusesse, et transiitnumbrid ära võtta, juhuks kui peaks õhtul veel mõne auto leidma.
Saksas ARK tavaliselt lõunani ja nädalavahetusel kohati kinni. Seistes kolm tundi ARKi järjekorras ja viimase kahe kuulutuse numbrid ei vastanud, otsustasin minna viimase auto juurde tagasi. Plaan oli kenekas maha võtta ja vaadata mis teha saab.
Viimati muutis pets 525e, 05 Nov 2014 22:21, muudetud 2 korda kokku.
pets 525e
Postitusi: 5
Liitunud: 02 Nov 2014 18:29

Re: Kuidas Saksas E28 järel käisin.

Postitus Postitas pets 525e »

Teema edasi. Kohapeal kenekas maha võetud selgus, et kinnituse kummist puks läbi. Omanikul oli kiire ja tahtis ära minna, nii ostsingi mahavõetud kenekega auto ära, teadmata kuidas korda saab. Auto oli täiesti roostevaba. Helistasin Eesti ARKi ja tuli välja, et auto 2008 aastast numbriteta seisnud sellest tingituna ostsingi ära. Omanik ütles, et auto on sees seisnud ja nii võis ollagi. Raha makstud, paberid tehtud, omanik läinud, läksin kohalikku BMW keskusse lootes saada abi, kuid asjatult, tellimuse lugu. Siis seadsin sammud suvalisse remondikotta kurtsin muret, et olen Eestist, ostsin E28 ja tahan koju minna 2100 km. Omanik vaatas, raputas pead ja suundusime nurgas seisvate riiulite juurde kust midagi leida. Jäi silma paraja suurusega kummivoolik, mis läks hülsi peale, andsin 2 euri ja läksin auto juurde tagsi. Õnneks sobis ja saimegi keneka sirgeks. Järgmiseks panime numbrid külge ja suundusime lähimasse tanklasse. Nüüd kui auto korras, numbrid ees saan lõpuks esimest korda elus sõita, omaniku poolt väidetud vanaisa autoga, mis oli seisnud viimased 7 aastat. Esimesed meetrid autoga olid põnevad, ei tea kas proovida kuidas edasi läheb, kas pidureid ikka on või palju kütet on: seier oli 0 ja ei tea kas tuli läheb põlema. Samuti ei töötanud temperatuuri näidik mõtlesin, et jama kui peaks ummikus istuma ja hakkab kuumaks minema. Peas ikkagi tiksus, et seisnud 7 a. Edasi sõites tuli meelde kuidas kunagi 90ndatel sai sõbra isa 525 i taga istmel sõidetud, hääl oli tuttav tagasilla undamine ka.
Saigi suund võetud tankima, sõitsin rahulikult, pidurid toimisid, aga temperatuuri näidik häiris. Õnneks hakkas sooja puhuma kontrollisime ka radika ja lõdvikud üle, et oleks soojad .
Tanklas tangitud võtsime suuna paani peale. Mõtlesin, et sõidan Berliini poole ja vaatan kuidas auto käitub. Juhul kui peaks midagi viltu minema, jätan auto sõbra poole ja saadan treileri järgi, sest peas tiksus ikka veel see 7 aastat seismist.
Paani peal olin õnnelik, et esimene sada km sai täis, auto käitus igati korralikult, 230 km järel läksin tanklasse igaks juhuks kontrollima kapoti alla kuidas kenekas, õli ja muud asjad on. Panin rehvirõhud õigeks ja sõit jätkus. Läksin järjest julgemaks. Kui muidu sõitsin esimeses reas, siis läksin teise ritta kus mindi 120. 440ndal kilomeetril läks kiirus juba 140 peale, sai kolmanda rea peal käidud. Nii tulingi reede õhtul Berliini poole oma esimese E28. Vahepeal näppisin raadiot, mis hakkas piiksuma imelikult. Mõtlesin et koodi tahab ega ei hoolinudki sest mootori häält oli mõnus kuulata. Kiirus kasvas juba kohati 170 peale, aga rohkem ei tahtnud proovida, kuid ruumi oli jala all. Ei tahtnud turvalisuse ja ühe lõppkiiruse proovimise pärast üritust ära rikkuda. Berliini ümbersõidu juures oli 600 km läbitud ja auto käitus hästi, paani pill sest selleks ta ongi ju loodud nii otsustasingi võtta suuna kodu poole. Poolas maksulise tee peal oli liiklus rahulik ja sai 120 rahulikult kulgetud. Teemaksu kohtade juures tuli mõte, et on juba piisavalt sisse sõidetud, peaks proovima kuidas siis 525e kiirendab ja nii saigi iga putka juures kiirendatud aken lahti ja
mõnusat mootori häält kuulata. Kiirtee läbi ja esimestesse küladesse jõutud sai juba peeneks lastud, aga samas hoidsin tagasi. Peas sama mõte, mis kummitas terve tee. Leedu oli kõige igavam. Igal pool 80 km piirang, kõik sõidavad rivis, pidev joon enamus aja ja transiitnubritega auto ahvatlus, et maksu küsida
nii tulingi rahulikult. Lätis peale Riiat Pihkva poole tulles, peale kiirteed sain alles aru kui
tihe auto on ja läbisõit tundub õige. Viimaks kui olin Ape kaudu üle piiri tulnud plaksutasin
käsi ja olin õnnelik, et nii hea auto olin saanud. Viimased 35 km oli kui lust ja lillepidu sõita, hakkasin uuestin
raadiot näppima ja hakkaski tööle. Jõudes koju mõtlesin, et kui kevadeks auto uuesti välja ajan ja lähen järgmise BMW E30 järgi, siis lähen kindlasti selle sama 525e, sest jäi kripeldama, et ei saanud paani peal kõike mängu panna.
Panin selle loo kirja, et julgustada teisi omasuguseid oma unistusi ellu viima.
Minul tegi asja lihtsamaks, et oli kaasas suurte kogemustega tuttav, kellele ütlen aituma, aga järgmise reisi julgeksin juba üksi ette võtta .
Manused
BMW 525e  paani tanklas.jpg
BMW 525e paani tanklas.jpg (790.02 KiB) Vaadatud 7841 korda
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Re: Kuidas Saksas E28 järel käisin.

Postitus Postitas jx »

Olen sama asja mõelnud pikalt ja kevadel näeme kas saab ka teoks tehtud... Tubli ja paksu rahakotti, kus kandis masin liiklema hakkab?
e28...
pets 525e
Postitusi: 5
Liitunud: 02 Nov 2014 18:29

Re: Kuidas Saksas E28 järel käisin.

Postitus Postitas pets 525e »

Võrumaal liigub, hetkel ei taha talvel sõitma hakata , ootab kevadet. Vaja mõned pisivead ära teha .
Rahakoti kohta nii palju, et peab siis muudest asjadest loobuma kui sellise teemaga tahetakse tegeleda.
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas Saksas E28 järel käisin.

Postitus Postitas rean »

Õnnitlused klassiku puhul ka minu poolt !
Vaikselt hakkab ka viiene hinda tõusma 8)

Teema pealkirja järgi eeldan , et see peaks olema "Vaba teema" rubriigis , kus võiks olla igati normaalne oma emotsioone väljendada ja innustamaks ka teisi autot saksast toomast .

Omanike autode all aga tee pealkiri korda nii nagu viks ja viisakas on ! ( BMW 525e aasta/omanik ) .

Jõudu ja kindlameelsust soovides ! :wink:
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
pets 525e
Postitusi: 5
Liitunud: 02 Nov 2014 18:29

Re: Kuidas Saksas E28 järel käisin.

Postitus Postitas pets 525e »

Sai auto arvele võetud ja TÜV tehtud.
Päris üllatav oli kui ülevaatusel CO ja pidurid ok olid. Põhja alt uurides oli masin nagu uus.
Autol ikkagi mõned vead olemas: kell seisab, temperatuuri näidik näitab kuna tahab,
mootor käitub imelikult ühes vahemikus ei oska öelda mis pööretel aga 4 käiguga kuskil 80 ja 5 ndaga 100-110 peal.
Ülevaatusel arvati et on küte maha keeratud !
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 737
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Re: BMW 525e 86.a. Peeter

Postitus Postitas Kristjan S »

Õnnitlen. Väga õnnestunud värvivalik.
Viimati muutis Kristjan S, 06 Nov 2014 12:41, muudetud 1 kord kokku.
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 525e 86.a. Peeter

Postitus Postitas JanekEnde »

Roheline ikka?
Põnev reis igaljuhul, edu masina korras hoidmisel :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 525e 86.a. Peeter

Postitus Postitas omega »

Auto on Aschatgrün metallic jah? :D
Pane siis ikka rohkem pilte igaltpoolt!
E34 & E32
Vasta