BMW 635CSi '83 Ruut

Foorumiliikmete autod.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Leidsin oma auto teema eelviimaselt lehelt. Pole vist pikalt teist uuendanud :)
Ega midagi väga olulist pole siia kirjutada ka olnud. Viimasel ajal on saanud kuuesega päris palju sõidetud. Nädalane ls tuleb 1000km kanti. Väga mõnus on mööda maanteid lasta ja ega linna vahelgi häda pole.

Üks huvitav seik hiljutisest amordivahetusest. Nimelt olen pikalt mõistatanud, millise tootja oranzi värvi (sport)amordid mu masina all on. Esimeste amortide vahetusel selgus, et olid De Carbon'i omad. Tootja, kes tuli esimesena välja monotube amordiga, mis praegu peamiselt Bilsteini leivanumber on. De Carbonide asemele läksid ette Koni reguleeritavad Spordid, mis huvitaval kombel nina mitu cm tõstsid.

Üle viie aasta klõpsisin ka mõned pildid
Pilt
Pilt
Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2251
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Nägin sind ükspäev mustamäel, auto hakkas väga kenasti silma.
Olen ennegi kuulnud et Koni amordid autot kõrgemaks tõstavad.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1644
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Jälitasin täna sind pisut ja algul mõtlesin, et vat kus pillid liiguvad linnapeal ringi :D Rõem on kohe peal kui miskit sellist linnapeal kohtad.
e28
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Omast elemendist väheke väljas
Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
eix22
Postitusi: 396
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Terv, ei tea kas kõik on kunagi kõvasti raha nende numbrite eest välja käinud :) Kokkutulekul oli ka kahel kuuesel numbritähed 635
tel 55570186 - e30 varuosad
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Minu oma võeti küll parajasti ARK-is lahti olnud seeriast ja kopikatki juurde selle eest ei maksnud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Eilsega sai selle auto kindlustus läbi ja masin läheb teenitud talvepuhkusele. Järjekordne suht probleemivaba suvi. Auto oli igapäevasõidukina kasutuses, läbisõit kusagil 15-20 tuh km ringis. Viimane on umbes number, kuna spido-/odomeeteriga oli koostöö selline vahelduv.

Hooaja lõpus ütles pagasi luugi vedrumehanism ülesse. Eks üritab selle korda saada, kui vahetab luugi. Viimane sai saksast "uus" lastud tuua, kuna vana serv hakkas vastikult roostetama. Siinjuures tänusõnad kaasfoorumlasele saarlane, kes luugi operatiivselt Berliinist Tallinna organiseeris.
Viimati muutis Ruut, 18 Mai 2015 09:08, muudetud 1 kord kokku.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1123
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Sa Ruut sõida sellise hobikaga rohkem kui mõni inimene tavalise autoga aastas :P
Aga tore on näha selliseid liikumas teedel ( enda kuuene ei liikunud see aasta ühtegi km-i :wink: ).
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Nojah, mu aastane ls on tavaliselt seal 40k tuuris. See hooaeg oli selline, et kord või paar nädalas sai Tallinnast idapiiril käidud. Sealt seda kilometraazhi tiksus. Sellise autoga on lust pikki otsi teha.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Möödunud nädala lõpus täitus vanakesel 30 a. Pidu ei olnud, torti, õhupalle ja õnnitluskaarte ka mitte. Masin vist vähe solvus ja kustutas parema esimese suunatulelambi. Noh, et väheke tähelepanu saada :)
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Riki
Postitusi: 261
Liitunud: 25 Nov 2009 20:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Riki »

Õnnitlused siis tagantjärele minu kuueselt Sinu kuuesele :P Peab ka tehnilisse passi vaatama, minu oma suri eile Tammsaare teel välja. Tea mis tal hakkas, bena viga olla ei saanud, sest bena lihtsalt ei olnud paagis enam :oops: Tegelikult ei saa ta viimast kümmet kätte ja nii üllatabki :wink: Et siis ilus auto Sul, teedel oma silmaga nähtud!
628csi
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Ülevaatus tuvastas, et ülemised õõtsapuksid on veidi vedelad ja tahaks millalgi vahetust. Sama lugu tagumise sumpapütiga, mis veab õhku sisse. Aga üldiselt nenditi, et auto on oma vanuse kohta väga heas korras :)

Oskab keegi öelda, mis vahe on OEM puksidel 31 12 9 058 819 ja 31 12 9 058 818? Osa B-osa pakkujaid panevad mõlemad koodid oma tootele kirja + veel 31 12 9 058 816, mis peaks olema 518-525e puks. Õõtshoob on kõigi puhul sama koodiga, järelikult füüsiliselt peaks olema nad 1:1 vahetatavad.

On keegi auto all neid pukse vahetanud või on siiski pressi teema? Viimasel juhul vist lihtsam uus õõts panna.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1123
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Puksidel peaks olema see vahe, et ühed on tugevamad.
Pesasse lähevad mõlemad ja on suht lihtsalt ka vahetatavad. kui on kruustangid olemas siis see lihtsustab nende vahetust.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Ma jõudsin bmwfans infot kaevates ka juba sellele järeldusele, et tugevuse vahe. Huvitaval kombel kasutati 819 lõpuga pukse e28 USAs ja Lõuna Aafrikas nii manuaal, kui ka automaatkastiga versioonidel. Euroopas vaid automaatkastiga masinatel v.a. M5, kus need olid ka kasutusel. E24 on kõik modifikatsioonid saanud 819 puksid.

Näiteks selline tundmatu tootja nagu SIDEM pakub, et kõik kolm koodi sobivad
http://www.ladu24.ee/et/ladu2/0/0,0,0,1 ... 821611,135
Lemförder ainult 816 ja 818.

UM varuosade laoseisu päring pakub, et 819 puks maksab 79 € ja 818 54€ :shock: kirves krt, kui Lemförderi pukside komplekt (2tk) maksab 18€. Viimane on siis Lemförderi komplekt 10556 01. 819 puksidega komplekti kood on 10551 01 ja see E-partsis 38€.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Jälle TÜV läbitud puhaste paberitega. Enne ülevaatust sai vahetatud ülalnimetatud õõtsapuksid. Samaga läks vahetusse üks alumine õõts, kuna sharniiri kumm oli puru ning stabika kondid. Kõik Lemförderilt. Kolinaid ei olnud aga eks nüüd sai lihtsalt kolinavaba aega pikendatud.
Kui mai lõpus viskas esimesed kuumad, panin ette uue sachsi viskosiduri, kuna vanaga hakkas temp ebameeldivalt tõusma. Praegu võib +40 ka ummikus istuda.
Niiskete ilmadega hakkas möödunud hooaja lõpus käivitamine probleeme valmistama. Selle raviks leidsid oma koha kapoti all uus Bremi jagaja kaas ja rootor.

Nipet-näpet teha veel oleks aga peab nentima, et suht probleemivaba auto. (siinkohal sülitan kolm korda üle vasaku õla ja igaks juhuks paar korda üle parema ka :) )
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Talve jooksul siis nii palju toimunud, et autol täitus 10 aastat minu käes.
Kuna viimastel aastatel aina süvenev spidomeetri mitte töötamine hakkas üle viskama, siis otsustasin lõpuks ikkagi kellad maha kiskuda ja vaadata, kuhu koer maetud. Kahtlustasin surnud SI plaadi akusid. Lahti võttes kardetud "elu" trükiplaatidel siiski ei näinud. Eelmise omaniku toimest on kellad saanud 94 a uuenduse.
Pilt
Välja on vahetatud suur trükiplaat ja SI plaadil ei ole enam jadamisi laetavad 1,2V NiMH akud vaid paralleelis 3V Sanyo CR14250SE liitiumpatareid. Kõik paistab ilus ja puhas, pinge 3,05V, seega patareisid pole põhjust vahetama hakata.
Pilt
Palja silmaga vaadates ei paista ka vigaseid jootekohti. Tahhomeeter ja spidomeeter on 83 a omad, ehk siis originaalid. Puhastab spidomeetri kontaktid ära ja paneb uuesti kokku. Ehk on viga ainult "kõntsas". Kui spidomeetri mitte töötamine veel harvem oli, siis aitas teinekord kõva rusikahoop vastu armatuuri.
Pilt

Järgmise asjana lähevad vahetusse tagaamordid, millest üks sügisel õli välja viskas. Loodetavasti saab järgmisel nädalal tellitud B6-d kätte.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

:( Kogu lammutamise tulemus - ümmargune 0. Spidomeeter endiselt ei funktsioneeri. Kui kõvasti armatuuri tümitasin proovisõidu ajal, siis tripmeeter keris 0,1 km ette. Peab ikkagi spidomeetri lahkamise/defekteerimise ette võtma. On keegi endale selgeks teinud, kuidas spidomeetrit juhitakse? Et ennetada soovitusi andur ja juhtmed üle vaadata, ütlen et kiiruse signaal jõuab OBC-sse. Seega reduktorist tuleva signaaliga on kõik OK.
Pilt

Kui kellelgi on üle pildil olev spidomeeter kasvõi proovimiseks laenata, siis oleksin huviline. Seda peaks leiduma 635, 735, 745 peal. Proovimiseks peaks sobima e28 omad vist ka aga seal tõenäoliselt skaala ei kattu.

Positiivsest siis nii palju, et B6-d sain kätte ja läksid täna ka alla.
Vana vs uus
Pilt Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
kässar
Postitusi: 78
Liitunud: 04 Mai 2015 20:08

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas kässar »

http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=94937" onclick="window.open(this.href);return false;


Oma e28-l sain sellega tööle spido + odo. Praegu töötab kõik v.a see kütusekulu seier ja inspectioni tulukesed. Ehk on abiks :)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Ruut »

Täna TÜV läbitud ilma märkusteta, aasta jälle hooleta.
Küsimus kuuese ehitajatele/lammutajatele: kus on tagatuledele mineva juhtmestiku "eelviimane" pistikühendus? Ei taha polstreid ja istmeid niisama lahti katkuma hakata. Ühele tagatulele tuleb 11,8V ja teisele 9,6V. Ilmselt on tegu halva kontaktiga + poolel.

Pilti ka. Käisin Reiu küla uut golfikeskust vaatamas.
Pilt
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1123
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: BMW 635CSi '83 Ruut

Postitus Postitas Jaks »

Kui tulede ahelad käivad ka läbi kontroll ploki siis see asub pagaasnikus tagumise paneeli polstri all. Täpselt enam ei mäleta mis sinna kokku jooksid ja pisttikuid oli rohkem kui üks.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Vasta