1. leht 3-st

BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 11 Juul 2014 18:43
Postitas trevi
Selline ta siis on, 4 lõõriga karpa ja 3 käiguline automaat:

Pilt

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 11 Juul 2014 19:03
Postitas franck1
8)

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 16 Juul 2014 13:46
Postitas trevi
Autol olid vanadusest ja vähesest liikumisest kinni tagapidurid, kaitsekummid ka puruks. Remontkomplektiga on neil suht hapud lood, sestap sai poes otsitud mõõdu järgi ja kombineeritud. Klotsidega samuti, tellimisel, sestap sai ise valmistatud piduriklotsid taha. Proovisõit näitab, et toimib. Pidurdab, ei leki ja ei lähe enam tagarattad tuliseks.

Hetkel ei tööta spidomeeter, samas odo töötab. Võtsin lahti vaatasin, sees on visuaalselt kõik ilus puhas. Vanema versiooni spido, seal pole mingit trükiplaati ja akusid (juhuks kui keegi tahaks soovitada neid vahetada). Kangesti oleks vaja auto elektriskeemi, et edasi nuputada. Sama häda on Check Control paneeliga, mis on ju ka vanatüübi oma. Sai tuvastatud, et aknapesuvee ja jahutusvedeliku andurid on tuksis. Aga kahtlustan, et tulede kontrollplokiga on ka midagi lahti (test nuppu vajutades vastavad märgutuled ei põle).

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 16 Juul 2014 22:06
Postitas karu
8) Rohkem pilte!

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 17 Juul 2014 11:53
Postitas trevi
Tasapisi okeb korrigeerinud silma riivavaid puudusi, näiteks numbrimärgi alusest oli ainult ülemine osa säilinud:

Pilt

Tegelikult peab olema nii, pisiasi aga auto muutus hoobilt soliidsemaks:

Pilt

Piduripomm oli läbi, vahetasin selle ära. Imelik oli sõita ennem, pidurivõim rakendus umbes sekundilise viitega. Nüüd peab veel jälgima, mida peasilinder teeb.

Spidomeeter ärkas vahelduseks korraks ellu. Et järgmise sõidu ajal taas surnud olla. Eks tulebki veidi sõita autoga, et seismisest tekkinud viperused endast märku annaks. Avastasin veel, et kui tühikäigult gaas põrandasse lükata, sureb välja, tundub, et kiirenduspump ei tööta korralikult. Kuna muidu sõidab normaalselt, siis veel ei hakka karpat näppima.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 17 Juul 2014 12:06
Postitas trevi
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Solex 4A1:
Pilt
Kiirenduspump igatahes töötab, seega viga kuskil mujal :)

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 17 Juul 2014 23:04
Postitas karu
spido jamab vahest siis ka kui see lugeja seal tiffris on rauapuru täis.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 17 Juul 2014 23:30
Postitas trevi
Siis ei tohiks odo ka töötada, aga töötab :) Samuti mõnikord läheb temp seier põhja täiesti lambist (plaksti, mitte aeglaselt ja kui normaalseks läheb, siis samamoodi plaksti), just kohapeal seistes, sõitma hakates läheb korda. Kui seier on põhjas ja anduri küljest lahti ühendada kukub ära, seega juhe ise massi ei tohiks minna. Temp andur ise annab ka õiget takistust. Mul on kahtlus, et kuskil mingi armatuuri massiühendus ei anna hästi kontakti ja tekitab anomaaliaid. Kaitsmed käisin ka kõik üle ja puhastasin ära.

Aknapesupihustid on ka umbes, rattapumbaga ei jõudnud läbi puhuda. Peab maha kruttima ja kompressoriga läbi puhuma. Huvitaval kombel on vanal versioonil samasugused "torukesed" pihustiteks nagu E12-l.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 20 Juul 2014 09:57
Postitas trevi
Aknapesu töötab taas. Käigukang enam ei logise - 2 puksi oli ajahamba toel ära kadunud vahelt, nüüd on need taas olemas. Probleeme on veel ahjuga, hoolimata sellest, et keeratavad nupud on siiski tegemist keerulise vaakumiga juhitava süsteemiga.
Esmaseks lähenduseks on vaja teist nuppudepaneeli, seal on ühe mikrolüliti kinnitus puudu ja see ripub lahtiselt. Lisaks on taustavalgustuspirnide pesad sulanud/deformeerunud aja jooksul.

Sõidumõnu on uskumatult hea, esimesed 500km läbitud. 3 käigulise automaadil on pöörded ainult harjumatult kõrgel. Maanteel 90 kulgedes 3000 pööret. Jõudu on palju rohkem kui algselt sai arvatud/loodetud.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 24 Juul 2014 14:15
Postitas trevi
Pikem reis mööda maanteed näitas keskmiseks maanteekuluks 15l/100km. Ja mida edasi, seda kehvemini sõidab, egas midagi, pidi karpaga tutvuma hakkama. Sekundaarlõõrid kinni kiilunud ja üks membraan puruks. Ujukikamber paksult mingit pruuni sodi (roostepuru?) täis.

Kuna bmw kohast remondijuhendit netist ei õnnestunud leida, siis tuleb põhineda muude autode omale, mis sama karpat kasutasid, nt Rolls Royce:
http://rrtechnical.info/SY/TSD4200/k/5a.pdf :D

Kui kellelgi vedeleb kuskil üleliigne Solex 4A1, võib märku anda.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 24 Juul 2014 19:37
Postitas akuula
Jõudu! Mul on E28 peal sama kast (3HP22), see kütusekulu on jah kauni suur, minu omal 3,2 145 kw mootor, mis on muideks E23 pealt. Keskmine kulu umbes 12-13 liitrit sajale ja seda maanteel, taga ülekandeks 3,64. Linnas :roll: ..... no alla 15 liitri pole suurt midagi teha.
See eest oled maanteel varbaotsaga kogu aeg väände alguses :mrgreen: nii kui vajutad nii süstib. Muidugi lisab ülimat sõidumõnu täis hüdro vanakoolikast, vahetab käike nigu siidi...
Tore, et miskit teistsugust ka siia sekka tulnud on :wink:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 24 Juul 2014 22:24
Postitas trevi
Uurimine näitab jah, et automaattoore süsteem suht kinni jäänud. See aga omakorda hoiab lukus sekundaarlõõride õhuklapid (kinnises asendis), nagu oleks mootor külm. Ma usun, et sealt ainuüksi peaks maanteel liitri-kaks alla saama. Aga kuniks uue tihenditekomplekti saab, peab auto paraku seisma - ei ole tagavarakarpat :(

Aga see kui hästi auto on säilinud avaldub just detailides. Kollektorite kaitseplekidel tuli neljast kinnituspoldist lahti 3. Ainult üks läks katki. Ja plekkidel osaliselt värv veel säilinud. Teeme ilusaks :)

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 25 Juul 2014 07:59
Postitas nuga
Tervet karpat pole anda, aga kui mingeid konkreetseid tükke on vaja, siis ehk leian.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 28 Juul 2014 23:47
Postitas Toivoku
Mul terve karburaator olemas mis töötas laitmatult.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 31 Juul 2014 21:41
Postitas trevi
Erinevatest allikatest tulnud info põhjal selgunud, et on vähemalt kahe erineva lõõride läbimõõduga karpat. 32/44 on väiksem ja 32/54 on suurem. Numbrid näitavad lõõride läbimõõtu millimeetrites. 2.8 ja 3.0 mootoril oli suurem karpa.

Kuni tihendid Eesti poole vaikselt kulgevad, et auto vahepeal ei seisaks sai peale pandud väiksem variant M20B20 pealt (tänud Toivukule). Välised seadmed ümber visatud ja sees ka paar vigast komponenti vahetasin ära. Ja ta töötab, võiks öelda, et pea perfektselt. Ainus aga on see, et peale 3000 pööret ei ole sama palju jõudu kui varem. Aga igasugune vahelejätmine ühtlaselt sõidul (mis oli peamiseks probleemiks) on kadunud, samuti võib gaasi kohapeal laksti põhja vajutada ja masin lihtalt läheb pöördesse.

Mulle hakkab see karpadega tegelemine täitsa meeldima niimoodi, jupid võiks neile ainult kordades odavamad olla

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 01 Aug 2014 01:01
Postitas Toivoku
Suurepärane kui töötab :) . Hirm oli tegelt mul suur,et äkki ei tööta see sinu auto peal nii hästi kui minu masinal.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 02 Aug 2014 11:43
Postitas trevi
50km hiljem

- teine karpa käitub täpselt samamoodi nagu esimene. Sõel on sodi täis - ilmselgelt tuleb paagist suuremas koguses sodi, mis sõelast veel läbi pääseb ja düüse ummistab.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 02 Aug 2014 12:12
Postitas Toivoku
trevi kirjutas:50km hiljem

- teine karpa käitub täpselt samamoodi nagu esimene. Sõel on sodi täis - ilmselgelt tuleb paagist suuremas koguses sodi, mis sõelast veel läbi pääseb ja düüse ummistab.
Kas süsteemil endal mingit kütusefiltrit vahel ei ole? Ka minu autol oli 2 kuud vana kütusefilter muda täis.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 02 Aug 2014 12:27
Postitas Ruut
Mina panin karpa ette tavalise plastik/nailon filtri. Originaalsus kannatab aga suurema paagist tuleva sodi püüab kinni.

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitatud: 04 Aug 2014 10:16
Postitas nuga
Minu baurile andis kataloogi järgi sellise filtri, ilmselt peaks sulle analoogne minema.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/d/72746-7/abt.jpg

Varuosa kood: 13321277497, hind 2,85€+km