BMW E23 730A ´79 Trevi

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Heh, kataloogi järgi ei käi mu omale üldse filtrit :D Selge see, et tuleb paigaldada. Eks niipea kui auto juurde tagasi jõuan, proovin düüsid läbi puhuda ja filtrid vahele panna.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Arvo »

karu kirjutas:spido jamab vahest siis ka kui see lugeja seal tiffris on rauapuru täis.
Mu sama vl aastaga kuuekal on vanakooli trossiga spido, kas E23el on tõesti juba fly by wire?

Aga vanakooli 70ndate disainiga sisu on ikka hoopis teine tera imho 8) edu.
kui seda check controli paneeli või releeplokki peaks vaja olema siis mul üks komplekt varuks.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

See on jah juhtmega spido, ise ka imestasin. Viimastel sõitudel on spido töötanud.

Olin veidi aega maal tööd tegemas, nüüd linnas sai sõel puhtaks, filter vahele pandud ja käima. Esimesed 20km on käinud perfektselt. Ainus asi, mis on maru kahtlane, et kütusefiltris maru vähe kütust. Paar millimeetrit põhjas ainult. Kas ei peaks filter kütet täis olema. Kütuse tagasivool on enne filtrit ja tagasivoolu kinnipigistamine ka ei muuda tulemust. On kellelgi kogemust?

Karpa rem komplekt ka käes, aga paraku on karpa siiski kõveraks läinud ajaga, siiski Ei midagi sellist, mida ei saaks korda väikese lihvimisega. Lisaks tuleb vist kõik bensu ja jahutusveelõdvikud ära vahetada, juba praegu olen päris paljudest tahtmatult jagu saanud - ega need teised on samamoodi hapraks muutunud.

Check paneeliga maadlemine on veel ees, tellisin ära jahutusvedeliku paagi tasemeanduri ja aknapesuveetaseme anduri. H2, aga teatas, et aknapesuveeandurit (61311366861) pole enam saada. Eks kui saada pole, tuleb ise aretama hakata midagi ilusat. :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Pilt

Muide, see raud, mis küljealt välja vahib, on summuti. Vanatüübil jookseb päris karbi kõrvalt.
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Kiired ajad olnud, kui 2 nädalat tagasi otsustas auto mitte käivituda vaid ainult starterit plõgistada, siis jäi seisma. Sai leitud, et kaitse nr 5 all on pidev tarbimine 1,7A, mis tõmbab aku tühjaks, seepärast ei tahagi käivituda. Eelnevalt sai ka veidi kontakte puhastatud ja ratsitud akuklemmid paremate vastu vahetatud.
Esimene kahtlus langes kesklukule, sai see lahtiühendatud, ei midagi. Siis selgus, et suunatuled ei tööta enam ja suunetulede relee eemaldades kadus ka liigne tarbimine. Nüüd tuleb selgeks teha, kas tegu on relee, ohutulede lüliti või millegi muuga. Paraku vanatüübi omal midagi uuemaga ei kattu, ehk asenduseks tükk on keeruline leida. Kui kellelgi on neid asju käepärast, võib teada anda.

EDIT: peale lüliti eemaldamist silmitsemist ja tagasipanekut kadus tarbimine ära, ehk siis võiks pahalaseks pidada just lülitit

Ilupoolest said kuumakaitseplekid uue värvi peale, kapotialune läks hoobilt soliidsemaks:

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas rean »

Seitsmene on ilus auto aga sellel on midagi puudu , miski mis selle ilu välja tooks .
Ei ole neid ka palju liikvel , mis lippu kõrgel hoiaks .
https://www.flickr.com/photos/zappadong ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Just, sellel on lihtne nimetus - originaalplekkveljed :D
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Velgede kulunud olek häiris, seega said need vähe värskendust:

Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 737
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Kristjan S »

Kindlasti peab hoidma selliseid isendeid originaalina ning plekkveljed on väga hea valik. Isegi olen otsinud oma 21le ja 28 le plekkvelgi.
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Aega võttis, aga lõpuks ladusin karpa kokku tagasi. Uued tihendid, kontaktpinnad, mis kõverad, lihvitud omavahel taas sobima, kõik võllid, nõelad ja liblikad liiguvad lõpuks vabalt.
Ajutist karpat eemaldades purunes järjekordne pisike jahutusvedelikuvooli tükkideks, ehk enne ei saa nkn käima panna, kui poest uued voolikud toonud olen, sestap sai proovitud karpa oma täies ilus pildile püüda:

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Võttis tõsiselt peamurdmist, enne kui karpa enam-vähem rahuldavalt tööle hakkas. Selleks pidi päris mitmeid erinevaid manuaale lugema, sest SOLEX 4A1 on tegelikult toodetud mitmeid erinevaid versioone. Näiteks on erinevatel autodel erinevalt lahendatud külma mootoriga "fast idle", on olemas ekstsentrik nukiga variant, antud autol on aga jahutusvedeliku temperatuurist sõltuv klapp.
Algul ei tahtnud auto üldse külmalt käia, siis selgus, et ma olin klapi pärast puhastamist valesti kokku pannud ja kanalid olid seetõttu kõik kinni. Lisaks murdusid kütusesolenoidide pistikute küljest juhtmed ära. See tundub igasuguste kapotialuste pistikutega tüüpviga olema, ju siis oli 35 aastat ette nähtud tööeaks neil ja nüüd kui 36-s kukkus, siis hakkavad lagunema.

Piduritega on olnud algusest saadik mingi jama. Nimelt käib keegi pidurivedelikku varastamas, nädala-kahega on pidurivedeliku anum tühi. Kahtlusaluseks on piduri peasilinder. Vanema tüübi peasilinder on malmist, uuem on täpselt samasugune, aga alumiiniumist. Eemaldasin selle ning üritasin osandada, et äkki saab sisu välja vahetada ja originaalsust säilitada. Mis aga ei õnnestunud, oli osandamine, tagant võtsin stopperseibi, seibi ja kummimanseti ära, aga rohkem see asi mõistliku jõuga ei osandu. Seetõttu läks külge doonorpeasilinder nii nagu ta oli, eks nüüd paistab, kas vedelik jääb sisse või mitte. Lekkekohta enne silmaga tuvastada ei näinud.

Lisaks mõtlesin, et panen lõppude lõpuks külge tagapidurite tihendid. Keegi oinas ainult oli vahepeal ju pulbervärvitud veljed alla kruvinud, ilma libestita, mis istusid nüüd tihkelt ümber rummu tsentri ja mitte kuhugi poole ei tahtnud liikuda. Tuli meelde küll, et otsa ei tahtnud vabalt minna, sai kenasti poltidega tõmmatud. Tao vastu rehvi, kui kõvasti tahad, ei tule lahti. Vastu velge ei taha ka taguda, värskelt taastatud ju. Siiski, panin laua vahele ja seestpoolt tagusin kuvaldaga, lõppes see lõpuks ainult purunenud lauaga. Keerasin poldid lahti ja sõitsin mööda hoovi edasi-tagasi. Ratas ikka kinni.
Ei jäänud muud üle kui tagumik pukkidele ajada ja poldid lahti keerata, käik sisse, rattad hoogsalt keerama ja pidurid plokki. Ka see ei aidanud, sest mis kinni, see kinni. Pärast kogu seda jamamist sai lõpuks lihtsalt vihaselt jalaga vastu rehvi äsatud - ja lahti ta oligi. Mõtlesin, et kui selline power sees, et proovin siis teisele poole samuti, tuli ka see lahti.

Piduripomm sai ka pandud tutikas, vahepeal teiselt autolt laenatu naases teisele autole. Nüüd läheb armatuuris tuli põlema kui pedaal lahti lasta. Signaal tuleb selleks piduripommi kinnitusekorpuse küljest olevast andurist, võimalik, et andur õhtal omadega. Vanal autol on muide üks andurikoht vähem kui uuematel.

Vahepeal tundus, et summuti on hakanud kuskilt plärisema. Sai siis auto alla vaadatud - keegi on summutittoru paiganud hõbepaberi ja toruklambriga. Eks tuleb ka korda teha.

Kui muud pisiasjad kõrvale jätta, siis suurematest asjadest sai mõradega esiklaasi asemele pandud tutikas:

Pilt

NB! Otsitavate asjade seas hetkel:

Armatuuri keskel olev ahju juhtimise paneel - üks tagapool käiv mikrolüliti on puudu.
Peeglite lüliti, varasem variant (samasugune kui E28 ja E30)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Neid käigukangitähtedega juppe, mis on kolmekäigulisele kastile mõeldud tänapäeval enam liiga palju liikvel pole ning tootmisest on samuti maas :)
Seega, selgus - katkisi salongiplastikukinnitusi atsetooniga liimida küll ei saa, aga see-eest saab edukalt jootekolviga sulatada-liimida.

Auto peal olnud käigukangi kate - kinnitused tüüpiliselt ära murdunud
Pilt

Taastatud kinnitusega kate.
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Vaatasin, et mnt kodukal on uus statistika üleval, kus peatatud registrikandega sõidukeid ei arvestata:

31-12-2014 seisuga on E23 aktiivselt arvel 11 sõidukit:

Pilt

Võrdluseks, E24 on lausa 37tk, nende hulgas suisa üks diisel :D
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Toivoku »

trevi kirjutas:Vaatasin, et mnt kodukal on uus statistika üleval, kus peatatud registrikandega sõidukeid ei arvestata:

31-12-2014 seisuga on E23 aktiivselt arvel 11 sõidukit:

Pilt

Võrdluseks, E24 on lausa 37tk, nende hulgas suisa üks diisel :D
e12 kohta infot?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

E12 on 16tk.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Priit »

Ja Baure ongi alles 4.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Toivoku »

ma nii igaksjuhuks küsin, tagavaraks veel ühte soleks 4a1 karpat tahad? pole üldse heas olukorras( tagaistmel vedelenud 8a), aga annan niisama :) ei raatsi metalli visata :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Lõpuks ometi jälle tänavalegaalne. Läbisõit siis 390775. Alates 2013 maist on 1900km sõidetud :D Viimased 10 aastat on tulnud juurde keskmiselt 2500km aastas. Parasjagu sissesõit ära tehtud.

Vastu talve kui sai seda karpat tehtud, siis ei saanud liikluses testida, sest lumi/sool oli juba maas, seega oli ainult teadmine, et tühikäik on korras.
Sõites selgus, et kuni kiirenduspumba sahmakas tuleb, liigub hästi (esimesed 2 sekundit), pärast seda poob täiega kinni. Sama keiss kui ca 50 pealt gaasi vajutada - hakkab pooma ja hoopis aeglustama. Siiski sai ülevaatusele kohale sõidetud. Poisid seal olid autos täitsa sillas, meenutasid noorust kui neid ikka ringi liikus ja imestasid, et miks on vändaga aknad ja miks konti pole, ikkagi seitsmes seeria ju, et ameeriklastel oli ikka juba 50.-tel peal.
Kui heitgaasimõõtja torusse läks, siis poisid vaatasid ekraani ja uurisid, et ega ma katti pole alla pistnud, et liiga puhtad gaasid ja järgmisena, et kas mootor on värskelt üle käidud :D Kui CO on lubatud 4,5, mul oli 0,25.

Seda ma muidugi ei maininud, et sõites olid esipidurid toredalt kinni, pidurit vajutades värises rool käes kohe mõnuga. Õnneks stendis näitasid head tulemust ja 15km linnaliiklusega muutusid pidurid jälle normaalseks.

Koju jõudes sai kohe karpat lammutama hakatud, et mis krt tal siiski viga on. Tundus nagu primaarpool ei saaks üldse kütust. Esmase asjana selgus, et parempoolne kütusekatkestuse solenoid ei tee midagi - kui pistik tagant ära võtta siis muutusi ei ole. Solenoid ise oli töökorras. Seega sai karpa lahti ja vastavad düüsid käsipumbaga läbi puhutud - hakkas tööle ja tühikäik vajas uuesti seadistamist. Samuti sai seatud ujukitaset.
Loodetud edu aga ei saabunud, käitumine läks paremaks, aga endiselt poos kui tühikäigult edasi minna, kohapeal järsult gaasi vajutades lõi leeki karpast välja - ilmselgelt lahja segu.
Siis sai internetis tuhlatud ja manuaale loetud ning avastasin, et esialgne kütusenivoo tase (9mm alla karpa liitepinna) on ilmselgelt madal, kui kõik teised allikad näitasid määraks 5-7mm. Sai siis seda tõstetud ning primaardüüsid samuti lahti võetud ja läbi puhutud korralikult.

Tulemus - Nii hästi pole ta minukäes varem sõitnud. Ei mingit viivitust, mingit poomist, pöördesse läheb kui loom, käivitub hästi soojalt ja külmalt :D

Siiski, mis vajab veel tegelemist - külmalt käivitades ei taha nagu kõiki pütte korralikult kohe taha võtta, rappub veidi, kui pöördeid korra 3000 peal hoida ja tagasi tühikäigule lasta, siis on tunda, et käib siidiselt - kadunud pütt on ka taha tulnud. Soojalt seda probleemi pole. Sisetunne ütleb, et tegemist on pigem mingi süütemurega kui karpaga.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 737
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas Kristjan S »

Täna koolist välja astudes sai sellist iludust kohatud :)
Pilt
Pilt
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi

Postitus Postitas trevi »

Tüüpiline 80-date stsenaarium. Suvila ja auto - sobivad ideaalselt kokku.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta