
BMW E23 730A ´79 Trevi
BMW E23 730A ´79 Trevi
Selline ta siis on, 4 lõõriga karpa ja 3 käiguline automaat:


There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Autol olid vanadusest ja vähesest liikumisest kinni tagapidurid, kaitsekummid ka puruks. Remontkomplektiga on neil suht hapud lood, sestap sai poes otsitud mõõdu järgi ja kombineeritud. Klotsidega samuti, tellimisel, sestap sai ise valmistatud piduriklotsid taha. Proovisõit näitab, et toimib. Pidurdab, ei leki ja ei lähe enam tagarattad tuliseks.
Hetkel ei tööta spidomeeter, samas odo töötab. Võtsin lahti vaatasin, sees on visuaalselt kõik ilus puhas. Vanema versiooni spido, seal pole mingit trükiplaati ja akusid (juhuks kui keegi tahaks soovitada neid vahetada). Kangesti oleks vaja auto elektriskeemi, et edasi nuputada. Sama häda on Check Control paneeliga, mis on ju ka vanatüübi oma. Sai tuvastatud, et aknapesuvee ja jahutusvedeliku andurid on tuksis. Aga kahtlustan, et tulede kontrollplokiga on ka midagi lahti (test nuppu vajutades vastavad märgutuled ei põle).
Hetkel ei tööta spidomeeter, samas odo töötab. Võtsin lahti vaatasin, sees on visuaalselt kõik ilus puhas. Vanema versiooni spido, seal pole mingit trükiplaati ja akusid (juhuks kui keegi tahaks soovitada neid vahetada). Kangesti oleks vaja auto elektriskeemi, et edasi nuputada. Sama häda on Check Control paneeliga, mis on ju ka vanatüübi oma. Sai tuvastatud, et aknapesuvee ja jahutusvedeliku andurid on tuksis. Aga kahtlustan, et tulede kontrollplokiga on ka midagi lahti (test nuppu vajutades vastavad märgutuled ei põle).
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Tasapisi okeb korrigeerinud silma riivavaid puudusi, näiteks numbrimärgi alusest oli ainult ülemine osa säilinud:

Tegelikult peab olema nii, pisiasi aga auto muutus hoobilt soliidsemaks:

Piduripomm oli läbi, vahetasin selle ära. Imelik oli sõita ennem, pidurivõim rakendus umbes sekundilise viitega. Nüüd peab veel jälgima, mida peasilinder teeb.
Spidomeeter ärkas vahelduseks korraks ellu. Et järgmise sõidu ajal taas surnud olla. Eks tulebki veidi sõita autoga, et seismisest tekkinud viperused endast märku annaks. Avastasin veel, et kui tühikäigult gaas põrandasse lükata, sureb välja, tundub, et kiirenduspump ei tööta korralikult. Kuna muidu sõidab normaalselt, siis veel ei hakka karpat näppima.

Tegelikult peab olema nii, pisiasi aga auto muutus hoobilt soliidsemaks:

Piduripomm oli läbi, vahetasin selle ära. Imelik oli sõita ennem, pidurivõim rakendus umbes sekundilise viitega. Nüüd peab veel jälgima, mida peasilinder teeb.
Spidomeeter ärkas vahelduseks korraks ellu. Et järgmise sõidu ajal taas surnud olla. Eks tulebki veidi sõita autoga, et seismisest tekkinud viperused endast märku annaks. Avastasin veel, et kui tühikäigult gaas põrandasse lükata, sureb välja, tundub, et kiirenduspump ei tööta korralikult. Kuna muidu sõidab normaalselt, siis veel ei hakka karpat näppima.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Solex 4A1:

Kiirenduspump igatahes töötab, seega viga kuskil mujal

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
spido jamab vahest siis ka kui see lugeja seal tiffris on rauapuru täis.
745, R-23, R-12
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Siis ei tohiks odo ka töötada, aga töötab
Samuti mõnikord läheb temp seier põhja täiesti lambist (plaksti, mitte aeglaselt ja kui normaalseks läheb, siis samamoodi plaksti), just kohapeal seistes, sõitma hakates läheb korda. Kui seier on põhjas ja anduri küljest lahti ühendada kukub ära, seega juhe ise massi ei tohiks minna. Temp andur ise annab ka õiget takistust. Mul on kahtlus, et kuskil mingi armatuuri massiühendus ei anna hästi kontakti ja tekitab anomaaliaid. Kaitsmed käisin ka kõik üle ja puhastasin ära.
Aknapesupihustid on ka umbes, rattapumbaga ei jõudnud läbi puhuda. Peab maha kruttima ja kompressoriga läbi puhuma. Huvitaval kombel on vanal versioonil samasugused "torukesed" pihustiteks nagu E12-l.

Aknapesupihustid on ka umbes, rattapumbaga ei jõudnud läbi puhuda. Peab maha kruttima ja kompressoriga läbi puhuma. Huvitaval kombel on vanal versioonil samasugused "torukesed" pihustiteks nagu E12-l.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Aknapesu töötab taas. Käigukang enam ei logise - 2 puksi oli ajahamba toel ära kadunud vahelt, nüüd on need taas olemas. Probleeme on veel ahjuga, hoolimata sellest, et keeratavad nupud on siiski tegemist keerulise vaakumiga juhitava süsteemiga.
Esmaseks lähenduseks on vaja teist nuppudepaneeli, seal on ühe mikrolüliti kinnitus puudu ja see ripub lahtiselt. Lisaks on taustavalgustuspirnide pesad sulanud/deformeerunud aja jooksul.
Sõidumõnu on uskumatult hea, esimesed 500km läbitud. 3 käigulise automaadil on pöörded ainult harjumatult kõrgel. Maanteel 90 kulgedes 3000 pööret. Jõudu on palju rohkem kui algselt sai arvatud/loodetud.
Esmaseks lähenduseks on vaja teist nuppudepaneeli, seal on ühe mikrolüliti kinnitus puudu ja see ripub lahtiselt. Lisaks on taustavalgustuspirnide pesad sulanud/deformeerunud aja jooksul.
Sõidumõnu on uskumatult hea, esimesed 500km läbitud. 3 käigulise automaadil on pöörded ainult harjumatult kõrgel. Maanteel 90 kulgedes 3000 pööret. Jõudu on palju rohkem kui algselt sai arvatud/loodetud.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Pikem reis mööda maanteed näitas keskmiseks maanteekuluks 15l/100km. Ja mida edasi, seda kehvemini sõidab, egas midagi, pidi karpaga tutvuma hakkama. Sekundaarlõõrid kinni kiilunud ja üks membraan puruks. Ujukikamber paksult mingit pruuni sodi (roostepuru?) täis.
Kuna bmw kohast remondijuhendit netist ei õnnestunud leida, siis tuleb põhineda muude autode omale, mis sama karpat kasutasid, nt Rolls Royce:
http://rrtechnical.info/SY/TSD4200/k/5a.pdf
Kui kellelgi vedeleb kuskil üleliigne Solex 4A1, võib märku anda.
Kuna bmw kohast remondijuhendit netist ei õnnestunud leida, siis tuleb põhineda muude autode omale, mis sama karpat kasutasid, nt Rolls Royce:
http://rrtechnical.info/SY/TSD4200/k/5a.pdf

Kui kellelgi vedeleb kuskil üleliigne Solex 4A1, võib märku anda.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Jõudu! Mul on E28 peal sama kast (3HP22), see kütusekulu on jah kauni suur, minu omal 3,2 145 kw mootor, mis on muideks E23 pealt. Keskmine kulu umbes 12-13 liitrit sajale ja seda maanteel, taga ülekandeks 3,64. Linnas
..... no alla 15 liitri pole suurt midagi teha.
See eest oled maanteel varbaotsaga kogu aeg väände alguses
nii kui vajutad nii süstib. Muidugi lisab ülimat sõidumõnu täis hüdro vanakoolikast, vahetab käike nigu siidi...
Tore, et miskit teistsugust ka siia sekka tulnud on

See eest oled maanteel varbaotsaga kogu aeg väände alguses

Tore, et miskit teistsugust ka siia sekka tulnud on

Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Uurimine näitab jah, et automaattoore süsteem suht kinni jäänud. See aga omakorda hoiab lukus sekundaarlõõride õhuklapid (kinnises asendis), nagu oleks mootor külm. Ma usun, et sealt ainuüksi peaks maanteel liitri-kaks alla saama. Aga kuniks uue tihenditekomplekti saab, peab auto paraku seisma - ei ole tagavarakarpat 
Aga see kui hästi auto on säilinud avaldub just detailides. Kollektorite kaitseplekidel tuli neljast kinnituspoldist lahti 3. Ainult üks läks katki. Ja plekkidel osaliselt värv veel säilinud. Teeme ilusaks

Aga see kui hästi auto on säilinud avaldub just detailides. Kollektorite kaitseplekidel tuli neljast kinnituspoldist lahti 3. Ainult üks läks katki. Ja plekkidel osaliselt värv veel säilinud. Teeme ilusaks

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Tervet karpat pole anda, aga kui mingeid konkreetseid tükke on vaja, siis ehk leian.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Mul terve karburaator olemas mis töötas laitmatult.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Erinevatest allikatest tulnud info põhjal selgunud, et on vähemalt kahe erineva lõõride läbimõõduga karpat. 32/44 on väiksem ja 32/54 on suurem. Numbrid näitavad lõõride läbimõõtu millimeetrites. 2.8 ja 3.0 mootoril oli suurem karpa.
Kuni tihendid Eesti poole vaikselt kulgevad, et auto vahepeal ei seisaks sai peale pandud väiksem variant M20B20 pealt (tänud Toivukule). Välised seadmed ümber visatud ja sees ka paar vigast komponenti vahetasin ära. Ja ta töötab, võiks öelda, et pea perfektselt. Ainus aga on see, et peale 3000 pööret ei ole sama palju jõudu kui varem. Aga igasugune vahelejätmine ühtlaselt sõidul (mis oli peamiseks probleemiks) on kadunud, samuti võib gaasi kohapeal laksti põhja vajutada ja masin lihtalt läheb pöördesse.
Mulle hakkab see karpadega tegelemine täitsa meeldima niimoodi, jupid võiks neile ainult kordades odavamad olla
Kuni tihendid Eesti poole vaikselt kulgevad, et auto vahepeal ei seisaks sai peale pandud väiksem variant M20B20 pealt (tänud Toivukule). Välised seadmed ümber visatud ja sees ka paar vigast komponenti vahetasin ära. Ja ta töötab, võiks öelda, et pea perfektselt. Ainus aga on see, et peale 3000 pööret ei ole sama palju jõudu kui varem. Aga igasugune vahelejätmine ühtlaselt sõidul (mis oli peamiseks probleemiks) on kadunud, samuti võib gaasi kohapeal laksti põhja vajutada ja masin lihtalt läheb pöördesse.
Mulle hakkab see karpadega tegelemine täitsa meeldima niimoodi, jupid võiks neile ainult kordades odavamad olla
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Suurepärane kui töötab
. Hirm oli tegelt mul suur,et äkki ei tööta see sinu auto peal nii hästi kui minu masinal.

Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
50km hiljem
- teine karpa käitub täpselt samamoodi nagu esimene. Sõel on sodi täis - ilmselgelt tuleb paagist suuremas koguses sodi, mis sõelast veel läbi pääseb ja düüse ummistab.
- teine karpa käitub täpselt samamoodi nagu esimene. Sõel on sodi täis - ilmselgelt tuleb paagist suuremas koguses sodi, mis sõelast veel läbi pääseb ja düüse ummistab.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Kas süsteemil endal mingit kütusefiltrit vahel ei ole? Ka minu autol oli 2 kuud vana kütusefilter muda täis.trevi kirjutas:50km hiljem
- teine karpa käitub täpselt samamoodi nagu esimene. Sõel on sodi täis - ilmselgelt tuleb paagist suuremas koguses sodi, mis sõelast veel läbi pääseb ja düüse ummistab.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Mina panin karpa ette tavalise plastik/nailon filtri. Originaalsus kannatab aga suurema paagist tuleva sodi püüab kinni.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW E23 730A ´79 Trevi
Minu baurile andis kataloogi järgi sellise filtri, ilmselt peaks sulle analoogne minema.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/d/72746-7/abt.jpg
Varuosa kood: 13321277497, hind 2,85€+km
http://www.bmwclassic.ee/galerii/d/72746-7/abt.jpg
Varuosa kood: 13321277497, hind 2,85€+km
323i, 320 Baur & 750iAL Highline