BMW 524td '87 (e28) franck1

Foorumiliikmete autod.
franck1
Postitusi: 70
Liitunud: 16 Mär 2014 09:14

BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas franck1 »

Tervitus klassikaliste bmw'de huvilised.

Pika mõtlemise peale otsustasin ka enda kurvas seisus olevast haininast teema teha. BMW e28 on tegelikult olnud isiklik unistuste pill mida omada umbes nelja aastaselt, kui omas mu onu ühte lumivalget.
Kuna load kohe kohe taskusse jõudmas siis üks kuu aega tagasi, õhtusel ajal okidoki kuulutuste seas sorteerides torkas silma üks 524td 350 käibel oleva rahaühiku eest. Isegi ei olnud pikka mõtlemist ja sai helistatud sõbrale, eelik sappa ja võetud ette umbes 150km pikkune sõit. Telefonis rääkides tuli välja, et pump läbi, eest mõni detail puudu ja kere üle keskmise, kuid teepeal hakkasin juba kõhklema, et nii hea hinna eest ikka ei tasu palju oodata ja mis seisus see mootor ja veermik tegelikult on. Kohale jõudsin siis pimedas. Kohapeal siis auto kohta suurt tarka teada ei saanudki, iga asi mida küsisin vastus oli "Enne sõitis". Masin olevat siis pool aastat välitingimustes seisnud. Aga mis seal ikka, paberid täidetud ja tagasi minek. isiklikult ei oska midagi väga suurt arvata, foorumitest uurides selgus siiski, et pidavat üsna läbi mootor olema, kere on ka nii nagu ta on kannud on korras aga põhi ja karbid on väga käest ära. sillad tunduvad iseenesest korras ja rattad küljest ära kukkumas ei ole. Midagi suurt unistama ei hakka, loodan juuni alguseks teedele liikuma saada. Kuna kooli kõrvalt majanduslikku seisu väga suurt ei ole siis teen sõidukõlblikuks ta üsna üle küngaste ja mätaste.

Veidike Informatsiooni ka siis:

m21d24 turbodiisel
Tehase võimsust 85kw
Väändemoment on 210 Nm/2400 pöörde juures
Käigukastiõli segab juht
Klappe on 12
Autot liigutavad tagumised rattad/ratas
Väljalaske aastaks on 1987

Lisan siis mõned pildid ka (halb kvaliteet)

Üks pilt mille leidsin foorumist mõnest vanemast ajast:
Pilt
mõni päev hiljem peale ostu (esimesed tiivad, põlla, iluvõre, neerud eemaldasin mina)
Pilt
Pilt
Pilt
Veidi hiljem jõudis auto siis katusealla, maha sai võetud mootor ja sisu laiali kistud.
Pilt
Vana mootor:
Pilt
Ja siis põhjaalusest (loodan et pildid arusaadavad)
Pilt
Pilt
Pilt
Ja veel üks probleemne koht (arvan, et kapott on hoo pealt lahti lennanud ja kinnituse ära murdnud)
Pilt
Kuna tagasilla kinnitusi vaadates hakkasin kartma, et võin tagasillast ilma jääda siis juhtus ka nii
Pilt
Natukene olen jõudnud juba keevitustöödega alustada (palun andke keevituse pärast andeks, hoidsin esimest korda elus keevitust käes)
Pilt
Pilt
tagumisest sillast
Pilt
Pilt
ning kelle uus kelle vana mootor
Pilt

See nädal loodan siis silla alla saada ja vaikselt asuda mootori kallale. Mootorist siis niipalju, kuna kahemassiline hooratas läbi siis soetasin M50 mootori hooratta ja siduri, kuid sellega kaasnes järgmine probleem: pöörete anduril ei ole millegi pealt lugeda. Kas keegi oskaks aidata mille peale saaksin selle ehitada? Mootoril plaanin siis vahetada kõik tihendid, hammasrihma komplekti, vedelikud ja filtrid ning pisiassju. Kas oleks hea vahetada ka klapisääretihendid ja kaanetihend? Olen kuulnud et, selles mootoril ei tasu kaant katsuda ja proovisõitu tehes, mingeid tõrkeid ei ilmunud kuid minu arust oli jahutusvedeliku lõdvik veidike pinges. Rohkem midagi kurta ei ole, ootan soovitusi ja kõike kasulikku mida peaksin teadma. Vabandan oma kõnepruugi pärast, võtame arvesse minu vanuse.

Tervitades Franc.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas JanekEnde »

Naljanina, kes selle kohta ütles et kere üle keskmise :lol: Pakkusin kunagi vahetust ka sellele, hea et omanik ei soovinud minu oma. Siis paistis piltidel OK, nagu enamus ikka. Kuid kohapeal pilt hoopis teine.
Aga hea näha, et lõpuks on asi kätte võetud :)
Viimati muutis JanekEnde, 13 Apr 2014 22:18, muudetud 1 kord kokku.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
franck1
Postitusi: 70
Liitunud: 16 Mär 2014 09:14

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas franck1 »

JanekEnde kirjutas:Naljanina, kes selle kohta ütles et kere üle keskmise :lol: Pakkusin kunagi vahetust ka sellele, hea et omanik ei soovinud minu oma.
Aga hea näha, et lõpuks on asi kätte võetud :)
Ei vaidle vastu.
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas oo7 »

Harjutamiseks õppimiseks väga õige masin.

Korralikult taastada sellist ei tasugi.
Faric
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Okt 2011 09:05

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas Faric »

Kui mootor toimib õlirõhud, käivitused korras milleks teda üldse lahti kakkuda, vahetada kuluosad rihmad rullid, sidur korda, eelsüüte küünlad.
franck1
Postitusi: 70
Liitunud: 16 Mär 2014 09:14

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas franck1 »

Tervitan jälle,

Jõudsin täna auto juurde korraks ja natuke sai tehtud. Tagumine osa on nüüd keevitatud ja mastiksiga ületehtud (Kunde poolse tagaistuja jalgealune, tagasilla kinnitused ja mõned pisiaugud). keevitada veel küll ja küll. Tagasilda alla pannes juhtus ka nii:
Pilt
Ja mõlemalt poolt täpselt samakoha pealt.. Õnneks olid teised vedrud kohe käest võtta ja sai need ära vahetatud aga silda alla ei pannud. Kuulsin, et amordid pidavat nendel väga tugevasti silla küljes kinni olema ja neid küljes väga jama ära saada, saab need kuidagi nii kätte, et puksid jääksid terveks?

Natuke mõnest tehtud asjast siis:
Pilt
Pilt
Pilt
Pinna lasin relakaga haljaks, alla krunt ja peale mastiks. Pidama jäävad kindlasti aga ei tea kui kauaks, parem kui mittemidagi.
nüüd on jäänud veel eest keevitada:
Pilt
Pilt
Põhjamatti eemaldades juhtus gaasipedaali kinnituskohaga nii:
Pilt

Vahepeal vahetasin tagumise luugi ka ära, toon on küll erinev aga parem kui pahteldatud ja tagatiiva aukudega.
Pilt

Kuidas saaksin kindlaks teha roolivõimu pumba olukorra? paak on täiesti kuiv aga kui ostsin siis ei olnud tal peal roolivõimu rihma. Loodan selle nädala lõpuks tagasilla alla saada ja ära teha mõni keevitus, siis saab järgmine nädal hakata mootoriga tegelema.

Tervitades Franc.
matthias
Postitusi: 127
Liitunud: 28 Apr 2013 12:51

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas matthias »

kuumuta sillatala natukene ja kummihaamriga kops amort küljest, need kinni roostetanud osad vajavadki karujõudu vahepeal.
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas Ammy69 »

Hea on vaadata ja kaasa elada. Vähemasti ei läinud vanarauaks ja eks me kõik ole alustanud kuskilt. Aga keevituse kohapealt siis anna aga voolu juurde ja traati vähemaks ja kyll see keevitus ka ilusast jooksma hakkab. Ennekõike tuleb ikka ära puhastada pinad mida keevitama hakkad. Keevitatud kohad lase käiaga või traatharjaga mis relaka otsas puhtaks ja epokrunt pane alla, siis see rooste enam ussitama hakka. Lõunapool saan aidata ka liivapritsiga sind.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas JanekEnde »

Võimalusel roostes kohad natuke kaugemalt ära lõigata ning kui jääbki natuke roostet kuskile tugeva pleki peale, saab käiaga maha lasta. Edasine juba jah epokas, mastiks :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
franck1
Postitusi: 70
Liitunud: 16 Mär 2014 09:14

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas franck1 »

Hey,

Täna sain tagasilla kere külge tagasi ja veidi keretöid tehtud. Keevitamine hakkab vähemalt minu arust veidi paremaks minema juba, vaheapeal tuleb täitsa sile jutt ja siis hakkab täristama ja tuleb jälle herne peenar. Epo krunti ma küll ei saanud kusagilt, aga kas see on vastuvõetav kui puhtale pinnale lasen kivikaitsme, peale krundi ja siis kõige peale mastiks?
Lisan natuke fotograafilist materjali ka.
Karbi otsad:
Pilt
Pilt
ja krundi kiht peale kantud.
Pilt
Pilt
üks kurvem koht ehk kõrvalistuja jalge esine:
Pilt
Kivikaitse
Pilt

Muidugi on väga palju mainitud et ära torgi muidu leiad midagi veel hullemat ja ega see siis ometi erand pole. Kogu kõrvalistuja põhjaalune on karbi küljest lahti ussitanud kuni uksepostini, kuna ma ei näinud läbi pisarate pildistada siis pilti sellest ei teinud aga eelnevalt oli siiski vaeva nähtud ning pleki ja neetidega kinni proovitud panna. Juhipoolset äärt piilusin ainult kaugelt aga paistis parem olema.

Vahepeal puhastasin kodus igavusest ka sisu.
Pilt
ehk võtsin siis istme täiesti laiali ja riide panin pesumasinasse. korrastasin ka veidi turvavöö pesasi (vasak enne, parem pärast).
Pilt
ja lõpptulemus..
Pilt
Põhjamatti proovin alguses puhtamaks saada textile-, upholstery- ja multifoam cleaneriga. Täiesti kasutu. Ei saanud õliplekke isegi laiali hõõrutud ja võtsin vahendiks fairy vee ja survepesuri. Enne:
Pilt
Pilt
Pärast:
Pilt
Pilt

Järgmine nädal peaksid saabuma mootorivaruosad ja loodan et saan võimalikul kiiresti kere tehtud, et saaksin mootori kallal nokitsema hakata. Hetkel on kaane sisse murdunud 3 polti ning ühe ots on sisse murdunud. Kas keegi oskab anda head nõu kuidas saaksin nad eemaldada? Kuulsin, et puurimine pidi väga riskantne olema. Ning kui palju ettevõtmist vajab käigukasti rõngas tihendite vahetus? käigukast lõhnab sellejärgi, et sealt on midagi lekkinud. See nädal kahjuks rohkem auto lähedale ei satu aga ootan endiselt ka mõnda head nõu kuidas saaksin pöörete näidiku tööle ja tänan kaasfoorumlasi kes on juba soovitusi andnud teiste assjade kohta, Teiste arvamus kulub ikka ära.

Ilusaid pühi :wink:
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas Ammy69 »

No epot saab igast poest. Kui juba nii suurelt oled teinud siis tee ikka nii - epo tee seda ilma lahustit lisamatta jääb paksem ja lödista seda ikka kõigepeal puhtale metallile. see on asi mis rooste kinni hoiab vastupidi tehes pole sellest kasu. Võin sind epoga aidata.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas JanekEnde »

Ennem ikka krunt, siis kivikaitse.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
franck1
Postitusi: 70
Liitunud: 16 Mär 2014 09:14

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas franck1 »

Tervitan taas,

Nüüdseks ei saa ma küll öelda, et minu hainina põhja alune roostevaba oleks aga saan öelda, et läbi põhja enam ei näe. Kokkuvõtteks jõudsin keretöödega ühele poole. Täna oli täielik ebaõnnelik päev ja kõik minu lohakusest. Esimese asjana ei tulnud mitte midagi keevitusest välja ja lõpusirgel avastasin et keevitusel on CO balloon kinni, teise asjana kui juhi põhja keevitasin ununes mul mastiksi ämber salongi sama koha peale kust ta ilusti ka läbi voolama hakkas, kolmandaks: peale seda kui mastiksit olin maha nühkinud maast seda nitro lahustiga ja kaltsuga, kaltsu panin küll eemale kui talle jooksis jutt järgi ja keevitades see süttis mistõttu kooli alarm tööle hakkas ja viimaseks sai mul igatpidi nendest herne peenardest koll ette kuna igalt poolt sulatas keevitus läbi ja käed-jalad on igatpidi põletushaave täis.

Pildid ka siis:
kõrvalistuja poolne põhi
Pilt
oih!
Pilt
protsess
Pilt

hiljem:
kere tala
Pilt
juhi jalge esine
Pilt
jugi poolne lansekas
Pilt
kõrvalistuja põhi
Pilt

Krunt peale kantud:
kõrvalistuja põhi
Pilt
juhi põhi
Pilt

kogu lugu:
Pilt

Kerega on nüüdsest kõik ühelpool, homme läheb kivikaitse ja mastiks sammuti peale ja alustan mootori kallal nokitsemist.

Vahepeal tegelesin ka iluvõrega, pärast vs enne:
Pilt
ja tegemist ei ole siiski spray värviga.

Kuigi ma küsimustele suuri vastuseid ei saa, siis küsin ikka ka see kord küsimuse, käigukastil on ees üks simmer ja see on metall tüki küljes, kas selle metall tüki ja käigukasti vahel peab olema ka tihend või ei pea?

Tervitades Franc.
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas rean »

Pilt

NR 9 on ; Shaft seal
Ja et sa saaks ennast rohkem harida , siis su raskele teele üks manual või nimetagem seda kui aabits :mrgreen:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E28/E ... 87/browse/" onclick="window.open(this.href);return false;
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas JanekEnde »

Nja, eks keevitus vajab harjutamist :) mul ka algul just kõige paremini välja ei tulnud, kuid lõpuks sai omajagu autosid tehtud ning asi täitsa käpas :D
Ette nurkadesse pane kindlasti korralikult mastiksit ka peale ;) rattakoopad soovitan ka ära teha ning kui korralikud tiivad leiad, tõmba samuti seest mastiksiga üle. Endal on väga hästi niimoodi kestnud.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas rean »

Keevitused maha lihvida , pinnad puhastada , epokrunt peale , kivikaitsega üle ja valmis .
Mingit aftermarketi pintslipõhist mastiksit ma küll ei soovita , see on rohkem vanaisadele karaasi vahel sigullile määrimiseks .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas JanekEnde »

:D
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Faric
Postitusi: 11
Liitunud: 24 Okt 2011 09:05

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas Faric »

Murdunud polte keerasin plokikaanest välja torx tüüpi võtmega, puurisin augu ette ja torx järgi, kokku oli 5polti mul, 3 tulid ilusti 2 puurisin mõõt suuremaks, või kui poldi ots väljas, keevitusega mutter otsa, aga see võib alumiiniumis keeret hävitada, ja tärni ettelöömiseks et puurida kasutasin mingi vana pihustiotsa nõela.
franck1
Postitusi: 70
Liitunud: 16 Mär 2014 09:14

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas franck1 »

Hey,

Vahepeal midagi suurt juhtunud ei ole, ootan pikkamööda oma mootori varuosi ja teen pisemaid töid ära. Selle kuu lõpuks loodan ülevaatlusele minna aga kui varuosadega nii edasi läheb siis ei jõua ma kuhugi. Vahepeal sain mingid asjad kätte aga puudu on veel nuka simmer, väda tagumine simmer, käigukasti esimene simmer, kiilrihmad, sisse laske kolde 3 tihendit, vedelikud ning kütuse ja õhu filter. Lootust on et hommikul saan need viimsedki kätte aga mine tea.

mõned fotod ka sellest mis vahepeal juhtunud on:

Seest põhjaalune enne
Pilt

Roostekohad/kobrutavad kohad haljaks ja krunt peale kantud
Pilt

Pigimatid
Pilt

Et asi veidi kestaks siis soetasin e12 logarid mis väikeste ümberlõikustega sobisid külge küll.
esimesed
Pilt
ja tagumised installisid end enne kui pilti jõudsin teha.
Pilt

Natukene kurja tegin kah
Pilt
Pilt
kuid hetkel pole tulemust märgata kuna mootor maas.

Küljes on ka uued tiivad mis on väga korralikult kuid kuna esimesi nurki keevitades ei mõelnud kõike piisaval läbi siis tiivad on märgatavalt paigast ära võrreldes uste joontega mis ei näe üldse armas välja.
Pilt
Pilt

Soetasin ka taskukohased veljed, mitte kõige paremad aga ma ei vingu. Kõik kapslid olemas aga kahele pole veel rehve, kuid loodan lähiajal ka need leida.
Pilt

Pesin ka puhtaks siis jahutus radikad (seest/väljast), mootori ja auto mootoriruumi.
Pilt
Pilt
Pilt

Auto enda loputasin lihtsalt liigsest tolmust puhtaks.
Pilt
Pilt
Pilt

Kahjuks enne suve üle värvida majanduslikult lihtsalt ei jõua. Pean tunnistama, et kõigi ilusam tulemus ei tule aga peaasi on mulle esialgu see et ta oleks sõidukõlblik. Kui autol on terve nina on koos kapotiga heledam siis peaksin selle märkima ka auto tehnilisse passi?

Tervitan!
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitus Postitas JanekEnde »

Heh, selliseid kohti keevitades peab jah tegema ikka nii nagu algselt oli ning töö käigus juppe külge proovima, kas istub ilusti jne. Tiiva alumistele nurkadele kinnituskohad ka tegid? Kui sul auto ülevärvi läheb, siis pole vast mõtet passis midagi muutma hakata. Kui sa just muud värvi teda ei tee. Ise sõitsin samuti natuke kirju esiotsaga ringi mõnda aega, mingeid probleeme polnud..
Veljevalik on hea ;)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Vasta