1. leht 1-st

BMW e34 525iX `93 airhead

Postitatud: 27 Okt 2013 17:03
Postitas airhead
Panen oma talvise lõbusõiduki kah avalikult üles.
Siin foorumis e34 on küll veel vähelevinud mudel aga minuteada iX-se on kokku vähem toodetud kui e34 M5-te, seega peaks piisavalt sobiv auto olema.

Kuna olen tugevalt nakatunud neliveo sõltuvusse ja lugematutest läbiaetud Subarutest sai siiber, otsustasin seekord proovida bemmi nelivedu.
Saigi siis 2010 aasta augustis soetatud ühe Tartu automüügi platsi vahendusel Sveitsist 1993 aasta 525iX.

Soovisin tol hetkel Touringut ja automaat kastiga autot, valik polnud kuigi suur ning valituks osutus hoopis Calypsorot-metallic sedaan ja manuaaliga, mille läbisõit oli 207000 km.

Lisavarus:
0240 leather steering wheel w/airbag
0314 heated mirror/windshield washer nozzle heated
0339 shadowline
0401 sliding, lifting roof electrical
0464 ski sack
0481 sport seat- driver/passanger
0510 headlight adjustment low beam light
0520 front foglights
0556 ambient temperature sensor
0564 interior light package
0676 premium audio system
0687 radio pre wiring
0690 cassette box
0804 switzerland/export

Lisaks siis vist standard varustuses sveitslase jaoks, vaevalt et iX-i standard: kesklukk, konditsioneer, 16" valuveljed, 2xel.aknad
Pilt
Pilt

Postitatud: 27 Okt 2013 18:24
Postitas airhead
Kui nüüd kõik ausalt algusest peale ära rääkida, siis meie suhe algas üsna kulukalt.
Muidu üsna siledale, ilusale ja roostetule autole oli treila mees suutnud tagant vasaku nurga, täpselt tule alt ära mõlkida :twisted:

Ülevaatusel selgusid veel mitmed veermiku ja mootori probleemid. Siit algas minu tore seiklus alternatiivsete BMW remontijatega :lol: peale mida olen kasutanud ainult esindust.

Täpsemalt oli paigast ära CO-näit, vahetust vajasid õhulugeja lõdvik, tühikäigu klapp ja lambda andur. See oli lihtne, veermik valmistas juba rohkem "rõõmu". Vahetust vajas praktiliselt kogu esisild, ainult iX orig.osad- "mõnus ja odav" ning lisaks mingid tegelased jäävad vahetusega kah hätta.

Kui lõpuks kõik õieti toimima sai, peab tõdema et on ikka kuradima hea nelivedune küll. See auto teeb muidu üsna masendavast talvest täitsa lõbusa seikluse 8)
Vahepeal on veel vahetatud lugematul hulgal igatsugu detaile, tehniliselt auto praegu pea ideaalne. Tegematta on praegu vaid VANOS, siis oleks juba nagu päris :lol:

Kolm talve Eestis oli jätnud oma jälje, roosteuss oli uksed nahka pannud
Pilt
Kuna sõbra romulast õnnestus hankida korralikud, ilma roosteta uksed, otsustasin septembri alguses väikese iluraviga tegeleda. Mõte oli uksed õiget värvi värvida ja ära vahetada. Juhtus aga hoopis nii et terve auto otsast lõpuni ülekäidud ja värvitud. Nimelt lähemal vaatlemisel selgus tõsiasi et kõik keredetailid vähemal või suuremal määral rikutud, mõlgid- kriimud ja üksikud rooste mullid vastu vaatamas.
Pilt
Pilt
Pilt

Ning natuke aega hiljem :lol:

Pilt

Kõiki pilte näeb siit: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album1037

Postitatud: 27 Okt 2013 19:00
Postitas Jaks
Kui ei eksi siis a üritasid ju müüa ka. Tundub, et see ei õnnestunud või loobusid müügist.
Vähemalt hea vaadata, et üks korralik e34 on Eestis rohkem liikumas :wink:

Postitatud: 27 Okt 2013 19:12
Postitas JanekEnde
Kena!

Postitatud: 28 Okt 2013 18:05
Postitas airhead
Jaks kirjutas:Kui ei eksi siis a üritasid ju müüa ka. Tundub, et see ei õnnestunud või loobusid müügist.
Vähemalt hea vaadata, et üks korralik e34 on Eestis rohkem liikumas :wink:
Vahepeal panin jah müüki, aga ütleme et tormi just ei joostud ja tehingut ei tulnud.
Nüüd kui ülevärvitud, pole nagu enam mõtet müüa :lol:

Postitatud: 29 Okt 2013 08:17
Postitas rean
Peale värvimist tuleks kõik uksed seest , tiivaääred , karbid , pagassi servad , bens luugi übmrus karbiõliga üle käia .
Nagu aeg on näidand siis põhiline rooste tuleb seest :wink:

Postitatud: 29 Okt 2013 22:19
Postitas raunz
Väga ilus on peale värvimist. Uued liistud külge siis on peaaegu nagu uus. Minu arvates läks hästi, et ära ei müünud, korralik E34 on kõige vastupidavam BMW.

Postitatud: 30 Okt 2013 22:14
Postitas airhead
Väljast on jah päris hea, aga häda nüüd sisuga. See ei klapi enam välimusega kokku :( liiga väsinud teine.

Seega kui kellegil on pakkuda halli sisu tükke, ootan PSi, eriti huvitatud olen korralikest uksepolstritest

Postitatud: 05 Nov 2013 20:48
Postitas Tihhonov
Tubli mees, et korda tegid. Minu silmis väga atraktiivne mudel ja ilus kombinatsioon ka. Vahtisin ise seda kuulutust kordi ja kordi ja mõtlesin kui väga mulle seda vaja oleks ... aga jätsin ta ainult mõttetasandile. Piltidelt oli näha, et vaja on teha täpselt see projekt, mille sa just tegid. Mul ei olnud praegu energiat järgmise auto jaoks.

Sõitsin hiljuti ise kaks aastat Audi V8-ga ja kinnitan sama - pikk ja ebameeldiv talv muutub niisuguse funktsionaalse vanatehnikaga palju rõõmsamaks.

Postitatud: 05 Nov 2013 21:43
Postitas airhead
Teda müües kerkis esile paratamatult küsimus, et kui ta nüüd ära läheb, mis ma omale siis asemele hangin :roll:

Ega ausaltöelda ei suutnudki talle asendajat väljamõelda.

Viimane BMW väga hästi toimiva/läbiva rauast neliveoga, ilma elektrooniliste piirajate-segajateta, vaikne, mugav, hea dünaamika jne.
Selle neliveo juures meeldib mulle väga tagumine plokkdiffer ja ülekande suhe, ette 37% ja taha 63% mis küll muutub läbilibisemise korral, aga käitub lihtsalt ja loogiliselt nagu tagaveoline, ehk kergelt ülejuhitav.
Audid on ebameeldivalt alajuhitavad, kipuvad igal võimalusel otse kelgutama, Subarud juhitavuselt neutraalsed aga roostetavad silmnähtavalt jne.
Kõike seda korduvalt peast läbikedrates võtsin kuulutused maha ja haarasin taas töövahendid kätte. Siiani tundub et otsust kahetsema ei pea.
Üritan teda hoida nii heas konditsioonis kui võimalik

Postitatud: 05 Nov 2013 22:21
Postitas Lynx
Siin videos räägib ühest rullnokast ja natuke lähemalt ka sellele paigaldatud E34 neliveost ja selle vastupidavusest... väga vastupidav on ja nupukamad oskavad nupuvajutusega selle ka vaid kaheveoliseks teha ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Xwl8gIDG ... be&t=7m55s

Postitatud: 06 Nov 2013 21:42
Postitas airhead
Lynx kirjutas:... väga vastupidav on ja nupukamad oskavad nupuvajutusega selle ka vaid kaheveoliseks teha ;)
See tekitas isegi sportliku huvi, niipalju kui mina selle auto all olen viibinud pole küll täheldanud vahekasti küljes ühtegi juhet :roll: järelikult on hästi ärapakitud kuhugile peitu. Tagadifri küljes on küll korralikud hüdrovoolikud ja kapotiall hüdrotrafo.
Kui see keskdiffer on elektrilise lülitusega siis peaks olema suhteliselt lihtne sinna manuaal lülitusega sekkuda, kui väga tahta. Niipalju kui mina sellest asjast aru saan on tal siiski pidev nelivedu mida siis vajadusel, näiteks aeglastel järskudel pööretel lülitatakse ABSi andmetele tuginedes välja.
Leidsin sellise lehe, http://www.awdwiki.com/en/bmw/

Päris hästi lahtiseletatud ja vist minu paha kah, eksisin 1% ette-taha ülekandega :lol:

Postitatud: 06 Nov 2013 21:52
Postitas raunz
Mu sõbra endisel E34 IX oli tehtud nii, et nupuvajutusega sai neliveo lukustada, kui oli vajadus maksimaalse läbivuse järele. Kui tõsine huvi on võin täpsemalt uurida mis võimalused on.

Postitatud: 06 Nov 2013 22:00
Postitas airhead
Tänud Raunz, niipalju kui mina seda autot sügavatesse seiklustesse sundinud olen, pole minul küll mingeid probleeme, pureb iga kell kolme rattaga.

olen kuulnud et kui tal ABS ei funka lakkab töötamast ka 4wd

Postitatud: 09 Nov 2013 23:45
Postitas m20b20
see lühike aeg mis mul 525ix oli siis jäi meelde nii: kuni 93 lõpp pidi midagi lollikindlamat olema neil ja abs kaudu see 4 vedu käib. Tallinnas oli jah üks tumepunane touring millel lüliti pandud et pidev nelik oleks.

Re: BMW e34 525iX `93 airhead

Postitatud: 21 Juul 2014 19:23
Postitas airhead
Eelmisel kuul lasin kõrvaldada algusest peale häirinud rikkie, mittetomiva VANOS`e.

Peale läks taastatud eksemplar. Nüüdseks väheke sõidetud, ise olen rahul, kuigi jah internetist leitav teemakohane jutt on väheke ülepakutud.
Päris sellist "uhhh efekti" ja "nagu hoopis teine auto" mina ei tajunud. Küllaga mootor töötab nüüd vaikselt ja sujuvalt, jõudu on kõikidel pööretel ühtlaselt, kohalt võtud lihtsad ja tundub et tujurikkuja seier püsib ka väiksemate numbrite peal :lol:
Samuti saab nüüd madala käiguga gaasi sujuvalt maha lasta, ennem oli ainult on-off variant, ummikus sõites pedaali vabastamisele järgnes ninaga klaasi :lol:

Re: BMW e34 525iX `93 airhead

Postitatud: 22 Juul 2014 18:12
Postitas Aigar
Haruldaselt viisakas ja tuunimata näeb välja.
Võin öelda, et 325iX-i ülalpidamine muutub järjest keerulisemaks, kuna varuosade turg jäb aasta-aastalt järjest nigelamaks. Ma ei tea kui palju e34 X-il ühtib detaile tagaveolise 525-ga aga ma eeldan, et sama moodi on igal pool mingid väiksed erinevused sees, mis kokkuvõttes teebki kõik mitte-soodsaks ja raskesti kättesaadavaks.
Nii, et edu pidamisel!

Re: BMW e34 525iX `93 airhead

Postitatud: 06 Mär 2015 22:19
Postitas airhead
Selle auto elulugu siin foorumis sai otsa, teema võib LUKKU panna.

Auto sai omale fanaatikust hoolitseva peremehe ja läks Soome registrisse.