e12 Marie

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Po18 kirjutas:Paraku on aga vanad klassikud hääbuv pärand mida juurde ei toodeta enam ja poest enam osta ei saa.
Mina näen selle auto taastamise juures seda et kui inimene on hingega asjakallal ja leiab kuldsete kätega plekksepa siis saab see kere olema kui tehasest.
Olen isiklikult näinud mida võib kogemustega plekksepp teha. Detailid tulevad kui tehasest ja siiski auto on kui üks suur lego mis käib osadeks ja kõik osad on vahetatavad.
Jutt on tõsi aga käsitöö paraku ka maksab, kui seda teha lasta korralikult.
Ja ilmselt tooriku hind selle töö hinna kõrval on tühine.
Kui ise keretööd teha siis on teine lugu aga selleks, et seda autot üles ehitada on vaja korralike plekksepa oskusi ja vahendeid.
Igal juhul minupoolt jõudu ja sihikindlust :)
E28 525e & E28 535i
Kasutaja avatar
airhead
Klubiliige
Postitusi: 380
Liitunud: 13 Sept 2008 19:35

Postitus Postitas airhead »

Minu Touringu projekt oli algul väheke kehvem kui see :lol:

Ma tean vägagi täpselt mis sind ees ootab, seega soovin sulle edu, pikka närvi ja paksu rahakotti.

Isiklikult pooldan kahel käel sellist ettevõtmist, kusagilt tuleb ju alustada, kogemusi saada ja ka ennast leida. Ja kui jääbki pooleli või laheb vähe nihu miskit pole tekitatud kahju teab-mis suur :lol:
e6 2000 Touring `73
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Sander »

airhead kirjutas:Minu Touringu projekt oli algul väheke kehvem kui see :lol:

Ma tean vägagi täpselt mis sind ees ootab, seega soovin sulle edu, pikka närvi ja paksu rahakotti.

Isiklikult pooldan kahel käel sellist ettevõtmist, kusagilt tuleb ju alustada, kogemusi saada ja ka ennast leida. Ja kui jääbki pooleli või laheb vähe nihu miskit pole tekitatud kahju teab-mis suur :lol:
lisaks siia mõned pildid motivatsiooniks kui autoril selle vastu pole midagi

Pilt
Pilt

http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... highlight=
eks võimalused panevad asja paika,ka oma kogemusest tean et odavam on osta korralik preparaat kui ise lasta teha.
...
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Postitus Postitas Baur TC »

Ma proovin seda niimoodi sõnastada:

keskmine kinopilet maksab Eestis umbes 10,- Euro?

ma arvan, et E12 korralik taastamine neelab eelarvest 5 kuni 10.000 Euro suurune auk sisse.

Tähendab, umbes 500 kuni 1000 korda maksad sa tööpinda sissepääsupilet kinni - ja kui seanss on läbi, siis on kauba peale näppud mustad.

= iga üks on oma kiiks! :D

Rahaliselt mõttes - osta midagi korralik, siis on otsekohene sõidurõõm tagatud, ja mustad näppud saad sa nii kui nii kauba peale, sest isegi hoolega välja valinud klassikud tagavad head remondi- ja taastamis elamused.
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

Põhimõtteliselt tahaks ka sõna sekka öelda, tuletab mind ennast meelde see teema.

Isegi kui sellest projektist asja ei saa, siis vahet ei ole. Kahjusid ei ole, aga samas see kogemus, mida sa saad juba lihtsalt kasvõi autot lammutades - see on hindamatu. Kui minul ei oleks igasugu varuosa "räimesid" läbi käinud ja "projekte", oleksid mu kogemused autodega oluliselt kiduramad. Nüüd on muidugi tänu Raunole juba teada, mida tähendab nii ajaliselt kui ka rahaliselt ühe korraliku projekti tegemine ja see on kallis hobi. Samas, kui sa selle omale eesmärgiks võtad ja oled nõus raha kulutama, siis on vägagi tore.:)
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
Marie
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Aug 2013 21:03

Postitus Postitas Marie »

sass85 kirjutas:
airhead kirjutas:Minu Touringu projekt oli algul väheke kehvem kui see :lol:

Ma tean vägagi täpselt mis sind ees ootab, seega soovin sulle edu, pikka närvi ja paksu rahakotti.

Isiklikult pooldan kahel käel sellist ettevõtmist, kusagilt tuleb ju alustada, kogemusi saada ja ka ennast leida. Ja kui jääbki pooleli või laheb vähe nihu miskit pole tekitatud kahju teab-mis suur :lol:
lisaks siia mõned pildid motivatsiooniks kui autoril selle vastu pole midagi

Pilt
Pilt

http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... highlight=
eks võimalused panevad asja paika,ka oma kogemusest tean et odavam on osta korralik preparaat kui ise lasta teha.



Eeskujuks olevad projektid on alati teretulnud. :) Kui tohib uurida , mis oli kogu selle aja ja summa kulu ? :)
Marie
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Aug 2013 21:03

Postitus Postitas Marie »

Kristina5 kirjutas:Põhimõtteliselt tahaks ka sõna sekka öelda, tuletab mind ennast meelde see teema.

Isegi kui sellest projektist asja ei saa, siis vahet ei ole. Kahjusid ei ole, aga samas see kogemus, mida sa saad juba lihtsalt kasvõi autot lammutades - see on hindamatu. Kui minul ei oleks igasugu varuosa "räimesid" läbi käinud ja "projekte", oleksid mu kogemused autodega oluliselt kiduramad. Nüüd on muidugi tänu Raunole juba teada, mida tähendab nii ajaliselt kui ka rahaliselt ühe korraliku projekti tegemine ja see on kallis hobi. Samas, kui sa selle omale eesmärgiks võtad ja oled nõus raha kulutama, siis on vägagi tore.:)

Ega ta jah paha tee. Kogemus missugune. Kulugu kasvõi pikki aastaid ja olgu vahel hetkelisi tööseisakuid aga valmis ta peab saama. :)
Kasutaja avatar
airhead
Klubiliige
Postitusi: 380
Liitunud: 13 Sept 2008 19:35

Postitus Postitas airhead »

Minul kulus ajaliselt täpselt 4 aastat oma vabast ajast :lol:

Suvel küll vähem, aga talviti enam-vähem kogu vaba aeg garaazis.

Arvestades et ma üsna pedant ja auto külge vanu tükke tagasi kruvisin minimaalselt, ehk enamus sai uus ja originaalosa siis maksumuseks tuli üsna kohutav summa :lol:
e6 2000 Touring `73
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

airhead kirjutas:Arvestades et ma üsna pedant ja auto külge vanu tükke tagasi kruvisin minimaalselt, ehk enamus sai uus ja originaalosa siis maksumuseks tuli üsna kohutav summa :lol:
Mul pole enda E24 taastamisprotsessist küll väga täpset kulude analüüsi tehtud aga üldine suurusjärk on selline:

Sõidukorras auto ost 2001 aastal 15000 eek (kere hinnanguliselt umbes samas seisus - ehk siis läbivaid roosteauke mitmel pool)

Mõned aastad hiljem sai soetatud 10000 eek eest teine ilma läbivate roosteaukudeta kere koos väga paljude muude juppidega (väga hea ost, ilma selleta oleks kogu projekt tõenäoliselt soiku jäänud)

"Uuele" kerele sai lastud teha keretöid umbes 15000 eek eest

Värvitööd ca 25000 eek (suht keskpärane tulemus)

Edasise koha pealt ongi mul kulude koha pealt asjad pisut sassis aga hinnanguliselt 30000 eeki kulus muude tööde ja varuosade peale (peale käigukasti sai kõik seadmed ja sõlmed üksipulki läbi käidud ja korda tehtud)

Kokku siis koos auto soetamise hinnaga vanas rahas ligi 100 000 eeku :)

Suure osa ajast on minu projekt lihtsalt seisnud, reaalselt tööd on tehtud 3-4 aastat. Tänaseks võib öelda, et on enam-vähem vist valmis.

E12 taastamine on arvatavasti mõnevõrra odavam aga suurusjärk tuleb tänase seisuga kindlasti umbes sama (hinnad on ju pärast euro tulekut paraja hüppe teinud ning E12 B-varuosad on praktiliselt turult kadunud)
Olgu veel öeldud, et ma olen parasjagu palju energiat kulutanud korralike kasutatud varuosade otsimiseks ning hetkel on auto küljes veel mitmed poolpidused liistud, neerud, stangenurk jne. Kui oleksin kõik vajamineva UM-st soetanud võiks auto taastamise hinnale umbes 50k eeku rahulikult otsa kirjutada... :P
E24 635CSi | E10 2002
Priit_P
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Sept 2010 09:33
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Priit_P »

100K EEKu 6. seeria taastamiseks pole üldse palju, isegi enda E36 peale on sellest tunduvalt rohkem kulunud. Kuid tõsi on, et täna sama asja alustades tuleks lõppmaksumus kindlasti kallim. Taoliste projektide juures (nagu teemas peasüüdlane või kasvõi toosama E24) pole mõtet raha väga lugeda, siis jääb see projekt enamasti lõpetamata- just põhjusel et oi kui palju raha on maetud ning oi oi kui palju hea tulemuse saamiseks veel läheb.
E36 318iS kupee

Sõidukiirus tuleb küll valida vastavalt teeoludele, kuid algkriteeriumiks on tee olemasolu;)
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Tõenäoliselt on ka minu kulutused selle auto peale vähemalt 10% suuremadki.
Aga kui ainult raha lugeda siis oleks ju saanud tunduvalt odavamalt läbi ajada - kui oleksin ise kere- ja värvitööd teostanud oleks juba säästnud puhtalt 30000 eeku (materjalide hind maha arvatud). Samuti võinuks auto vabalt mõne norm korras kasutatud mootoriga komplekteerida mitte kap-remondiga jännata (15000 eek) jne...
Aga kõige ise tegemine eeldabki KORRALIKKU töökoda, kuskil külmas ja niiskes 25 ruuduses garaazis auto all roomamine muutub vähemalt minu jaoks suht ruttu ebameeldivaks.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Motivatsiooniks 8)
Pilt
Pilt
Pilt

Ehk kaalub poole odavamalt läbi ajada ja võtaks projektiks e28 ?
Arvestades tooriku hinda ja varuosade saadavust :idea:
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Priit_P
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Sept 2010 09:33
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Priit_P »

Arvole igaks juhuks selgituseks veel, et ei tahtnud sugugi su kuuest maha teha kuna tegid nii "odavalt" valmis :) Võrdlesin lihtsalt korraks tahtmatult enda autoga... Korralik E24 annab E36`le igate pidi silmad ette- siin pole küsimustki. Ponnistus ei käi ju tegelikult selle nimel kes rohkem raha suudab auto alla panna. Kel oskused ja võimalused, see on igal juhul võidumees ja kel neid pole peab pappi välja käima. Nii lihtne see ongi. Materiaalse poole pealt üritan rohkem mitte risustada ja jään sündmuste käiku ootama.
E36 318iS kupee

Sõidukiirus tuleb küll valida vastavalt teeoludele, kuid algkriteeriumiks on tee olemasolu;)
Marie
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Aug 2013 21:03

Postitus Postitas Marie »

Ehk kaalub poole odavamalt läbi ajada ja võtaks projektiks e28 ?
Arvestades tooriku hinda ja varuosade saadavust :idea:[/quote]


28- said on liikluses juba omajagu. Hetkel on käes 12 ,oleks kena see ära ikka teha :) Mitte , et mul 28 vastu midagi oleks.
Marie
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Aug 2013 21:03

Postitus Postitas Marie »

Täna käisime noormehega BBS-se rullile vaatamas ja kõrval hoovis vedeles 12. Kah väga väeti aga 2,0 ja facelift. Küsisime siis auto omanikult ,et mis ta sellega siis plaanib ja vastuseks tuli - aaa no sellest tuleb l projektikas. ( omanik oli kerge vene aktsendiga noor poiss , vanuselt umbes ...väga noor ) Piilusin siis suuresti huvist sisse. Mis sealt mulle vastu vaatas tekitas mulle kohe kuhjaga küsimusi. Kas õhukesed plekiribad kuidagi kinni keevitatult (on näha aukusid ja suuri künkaid) on ikka tulevane kvaliteet?(Hiljem sain teada ,et need pleki tükid olid seal ajutised ,et auto saaks mujale trantsportida ilma et põhjast läbi vajuks :P) Mina ikka näen asja natuke teistmoodi ette. Auto tuleb tõmmata paljaks. Keevitada tuleb korralikult ,kui ise ei oska siis lasta keevitada kellelgi kes teab kuidas ja mis. (Tuleb tunnistada et minule keevitada meeldib ja kui ma saaks korraliku juh
endaja oleks väga 5) Kuigi 28 mis maja ees seisis nägi küll selline enamvähem välja. Aga noh eks tema ka ikka harjutab veel. :)
Viimati muutis Marie, 15 Sept 2013 21:58, muudetud 1 kord kokku.
Marie
Postitusi: 19
Liitunud: 16 Aug 2013 21:03

Postitus Postitas Marie »

Auto peale kuluvate summade jaoks on mul võetud juba mapp valmis. :) Pärast hea vaadata palju läks , kus ja millal :)
Renx
Postitusi: 497
Liitunud: 07 Aug 2005 21:01
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Renx »

Edu igatahes!..ja, et motivatsioon ja eurod rahakotist ära ei kaoks enne, kui valmis! :) 8) ...kas igapäeva liikuriks võib omanikul olla touring kerega E30?
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Postitus Postitas Baur TC »

@Marie - siis, kui sa võttad asjad nii tõsiselt, tee endale exel-file ja arvesta välja mis ainult korralik (BMW originaal) kereplekid maksavad, lisaks siis keevitustunnid (umbes 200?) korda x Euro.

:roll: edaspidi mõtle ise.

Pärast vaadates on ikka suur oht, et südamerabandus leiab uus ohver Eesti pinna peale.
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Ei olnud mitte väga kaua aega tagasi ,
kui sellises seisus autosi soomest toodi ja üles keevitati :)
Kui ise ei oska , siis tuleb leida vähe osavam sepp :P

Ja-ja ..vw foorumist üks hea üte ; " pahtel matab , värv katab " :lol:
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
mkb
Postitusi: 174
Liitunud: 18 Juun 2008 11:41

Postitus Postitas mkb »

.
Viimati muutis mkb, 01 Apr 2020 18:45, muudetud 1 kord kokku.
Vasta