E28 M535i '86 Rain

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Läks siiski originaal kaas peale ning osad klapipesad taastatud ja kaas ise lihvitud. Tutikas nuka õlitustoru samuti. Nüüdseks juba ca 1500km kenasti ja mõnusalt vastu pidanud.

Üks probleem ka. Nimelt paaki saab ainult 55 liitrit mahutada. Lööb tankuri lukku ning seier näitab täispaaki, kuid OBC näitab ka 55. Milles probleem olla võib?
M535i
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1123
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Jaks »

E28 paagi tankimis toru on ehituselt täiesti paagi peal, seega kui tankides läheb püstol lukku peaks suht kindlalt paak servani olema. Pakun, et viga on näidikus. Kompuuter peaks ka sealt info saama.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2516
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Priit »

Kõlab küll nagu viga oleks paagi õhutuses. Õhk ei jõua paagist välja tulla ja lööbki lukku. Või aitab kui vaikselt peale tilgutada?
D3 '06; B3 '02; Z4 '04; TC1 '80; 518 '80
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1123
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Jaks »

Õhutuses see vig küll ei saa seisneda, sest e28 paagil on paagist ca 15cm sirget toru kogini. Suht lihtsal sad ka kontrollida peale tankimist kas paak täis või mitte.
Panustan rohkem sellele, et andur ei saa aru paagis olevast kütuse kogusest. Ehk siis kui tankides üle 55 l sisse ei lähe kui tuli põleb võiks eeldada, et paagis on veel kütust sees.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Vahepeal on palju asju juhtunud.
2016 Augustis läks üks nookur pooleks. Kaas käis maas ja taastamises jne ja lõpuks sai korda.
Sain kokku mingi 3000km sõita ja 2017 kevadel läks ketitald pooleks ja kett tuli maha. Tulemuseks oli see, et klapid peas.
Siis 2017 sai mootor laiali kistud ja asi jäi soiku, sest talv tuli peale jne. Lõpuks 2018 lõpuks sai siis järgmine komplekt:
*Originaal ketiliin
*Tutikas nukkvõll
*Tutikad nookurid
*Uuesti taastatud kaas, sest väidetavalt olid nookurvõllid jne kõik sisse pekstud jne. Nüüd sai Windorfis taastatud ja peaks väga hea olema.
*Saaled
*Õlirõngad
*Tutikas õlipump
*Väntvõlli asendiandur
*Amordi tugilaagrid olid seismisega otsa saanud - said uued
*Tagumine strutbar

Nüüd kevadel sai uus bensiinipaak alla, kuna vana oli täiesti küpse omadega.

Küll aga on mure aku tühjenemisega. Kaitsme, mille all asub kesklukk jms, all on mingi tarbija, mis tõmbas 2 päevaga aku tühjaks.
Samal ajal on probleem kõrvalistuja esimese keskluku mootoriga. Võtmega keerates alla ei lähe, läheb poolde vinna ja kõik uksed uuesti lahti. Ainus variant lukku saada on käsitsi jukerdada kuni mingi 10-15nda korraga õnnestub. Kas see võib olla seotud?
Manused
IMG_20190407_142527.jpg
IMG_20190407_142527.jpg (949.28 KiB) Vaadatud 11364 korda
IMG_20190407_125220.jpg
IMG_20190407_125220.jpg (2.23 MiB) Vaadatud 11364 korda
IMG_20190405_154814.jpg
IMG_20190405_154814.jpg (2.97 MiB) Vaadatud 11364 korda
M535i
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Arvo »

Rain01 kirjutas: 08 Apr 2019 21:00 Sain kokku mingi 3000km sõita ja 2017 kevadel läks ketitald pooleks ja kett tuli maha.
Neid ketitaldasid olen kahte sorti näinud, originaal oli läbinisti plastikust (varem olid b-osa tallad samuti) ja siis on mingist metallist sisemusega ja plastikkattega variant.
See plastik läheb seal karmides tingimustes aastatega rabedaks, mul on ühe mootori lahti harutamisel samuti see tald käte vahel laiali pudenenud. Rohkem huvi pärast uurin, kumb variant sul katki läks?
E24 635CSi | E10 2002
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Mul oli üleni plastikust ja ta lendas ikka julgelt 10+ tükiks laiali. Uus originaalosa tuli samuti plastikust.
M535i
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Hooaeg avatud. Läbisõidunäidik 288628km

Selle hooaja jooksul tahaks kapotialuse viisakaks saada ning seetõttu sai saksast tellitud uued kapotialused matid, mis ootavad soojemat ilma, et saaks ära liimida. Paigaldasin ka esimese strutbari.

Spidoploki patareid vahetatud.
Õli läks mingi Liqui Moly Race Tech 10W60 täissünt koos mingi õlilisandiga.
Alla läksid siis Westlake Sport RS semi-slickid. Ees 215/45R17 ja taga 245/40R17.

Talvel sain ka originaal tagastange juurde, sest vana oli natuke kõver ning haagisekonksu kohaga. Samuti eemaldasin ka kogu haagisekonksu süsteemi.
Proovin lähiajal ära värvida ning uue külge panna.

Pilt

Pilt

Pilt
M535i
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Ruut »

koos mingi õlilisandiga.
Lihtsalt huvipärast, millise ja miks?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Kuna mootor on saanud kõik uued saaled jne, siis lasin omale pähe määrida sellise asja:
https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 93234&aid=

Halba ta vast ikka ei tee.
M535i
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Arvo »

10W60 on oma olemuselt juba selline "racing õli" mis kannatab tundide kaupa gaas põhjas laskmist ja ei ole sellisele sportlikule tänavasõidukile minuarust parim valik. 15W50 oleks minu soovitus (sellise viskoossusega õlisoovitus on ka tehasemanualis täitsa olemas), castrol, motul ja vist mõned teised tootjad teevad sama viskoossusnäiduga spetsiaalset klasikute õli.
Otseselt halba selline combo loodetavasti ei tee jah aga kindlam meetod mootorit kaitsta on kui vahetad regulaarselt (ja lühikeste välpadega) õli, näiteks iga 10k kilomeetri tagant (või kord aastas). Sellisele mootorile vajalikud lisandid (näit. zddp) on classic õlis juba sees.
E24 635CSi | E10 2002
R-ALPINA
Postitusi: 59
Liitunud: 05 Nov 2019 19:33
Asukoht: Järvamaa

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas R-ALPINA »

15w50 oma nn algasendis kas mitte paksem pole kui 10w60?
Ise kasutan 5w30 nn moderne õli kuid paar kiiremat sõitu ja seegi nagu vesi :roll: suveks midagi paremat vaatama.. Omad kogemused ühe ülelaetud audiga kus lõpuks ikkagi 10w60 sisse rändas
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas JanekEnde »

Kunagi sai huvi pärast Comma Classic 20W50 õli ära proovitud vanas Fordi mootoris. Oli paksem küll kui tavaline 10W40, aga erilist vahet nagu ei näinud, mootor käis veidi vaiksemalt. Polnud just kiiresõidu auto ka.
10W60 on täiesti ideaalne, BMW-del vahetasin õli 7-8000km pealt.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Arvo »

JanekEnde kirjutas: 01 Apr 2020 12:41 10W60 on täiesti ideaalne, BMW-del vahetasin õli 7-8000km pealt.
Milles see ideaalsus muidu seisnes? See nr 60 seal viskoossusindeksis on keskmise sportliku M30 mootoriga tänavapilli jaoks selge overkill ja midagi kulumise mõttes paremaks ei tee, maksab selline õli reeglina aga palju rohkem (ehk siis lihtsustatult öeldes raha tuulde loopimine). Pigem võib selle õliga isegi pikas perspektiivis mootorile rohkem kurja teha (10w60 õlil on tüüpilisel mootoritemperatuuril 100C kehvemad määrimisomadused kui näiteks 15W50 õlil.)
10w60 on hea õli siis, kui mootor saab pidevalt hagu, ning õli temp ronib sinna 130C kanti või isegi üle - määrimisomadused säilivad.

20w50 on muidu täitsa tarvitatav aga suhteliselt paks õli, olen M30 mootoris proovinud, jahedate ilmadega (alla +15C) keris kole pikalt õlisurvet üles. M30 mootoriga masinate tehasemanualis on see õli ka täitsa sees.
R-ALPINA kirjutas: 01 Apr 2020 11:51 15w50 oma nn algasendis kas mitte paksem pole kui 10w60?
Paksem ta on, külma mootoriga ei tohi kohe suuri koormuseid mootorile anda. Õlitemperatuuri kell oleks omal kohal.
Turbomootorid on omaette teema, seal saab õli palju valusamat vatti (turbos kõrged temperatuurid) ning ka õli eluiga lühem.
E24 635CSi | E10 2002
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Nii palju võin öelda, et vana õliga oli õlirõhk seal 1.1 kandis ja see õli, mis välja tuli, oli vedel nagu vesi.
Uue õliga on soojalt/kuumalt 1.8+ bar.
Aga no eks ma siis hakkan rohkem pähe andma, et õli oma määrdeomadused parimal tasemel hoiaks :)
M535i
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 984
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Toivoku »

Rain01 kirjutas: 01 Apr 2020 06:58 Kuna mootor on saanud kõik uued saaled jne, siis lasin omale pähe määrida sellise asja:
https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 93234&aid=

Halba ta vast ikka ei tee.
kasutame pere hitlerimootoriga allroadis sama lisandit, ja no ma eitea aga 3mas õlivahetus selle sama purgiga ja mu arust pill käibvaiksemalt ja pehmemalt kui ülejäänd samad mootorid mida olen tänavatel kuulnud või näinud.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Masuurikas
Postitusi: 28
Liitunud: 19 Mär 2020 02:08
Asukoht: Tartu-Rakvere

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Masuurikas »

Ise julgen soovitada molygen lisandit... Kuid 800 000sõitnud w124 3.0d kasutan xado lisandit ca 5a esiteks mootor käib tunduvalt pehmemalt... Ei ole sellist mb omast heli mis juba sündides tehases kaasa anti. Eelmisel talvel sai karteri tihendit vahetatud ja üksiti luuratud ja lahatud mootori seisukorda... Igatahes mingi toime hoida ka mootorit puhtana... Enamus mootoreid seest sellise põlenud nõgi vms määrdunud.
Autoteemasse süvenedes sai Raini m535i teema läbi loetud ning au ja kiitus 8)
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Arvo »

Rain01 kirjutas: 01 Apr 2020 18:46 Nii palju võin öelda, et vana õliga oli õlirõhk seal 1.1 kandis ja see õli, mis välja tuli, oli vedel nagu vesi.
Uue õliga on soojalt/kuumalt 1.8+ bar.
Aga no eks ma siis hakkan rohkem pähe andma, et õli oma määrdeomadused parimal tasemel hoiaks :)
Ei, muretsemiseks kindlasti põhjust ei ole, lihtsalt pikemas perspektiivis soovitaks mina 10w50 või 15w50 õli peale pigem kolida. Kannatab kenasti sportlikku sõitu ja on tüüpilisel tänavasõidu temperatuuril (ca 100C) ka paremate omadustega.
E24 635CSi | E10 2002
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Läks uus tagastange külge siis.
Sai ikka tunduvalt parem.
Manused
IMG_20200517_205424.jpg
IMG_20200517_205424.jpg (2.25 MiB) Vaadatud 9119 korda
M535i
Rain01
Postitusi: 282
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Re: E28 M535i '86 Rain

Postitus Postitas Rain01 »

Hooaja alguses oli läbisõit 292424. Sai uus õli sisse pandud ja natuke ringi sõidetud.

Seismisega tuli veidi probleeme ka. Kardaani vahemuhv suri ära, üks jahutuslõdvik läks puruks. Sai ka tutikas paisupaak pandud, sest vana oli pleekinud ja kole.

Ülevaatusel selgus, et üks kütusepaagi kinnituspolt oli pool pööret lahti vibranud ja määrati kohe selle eest sõidukeeld :).
Samuti tuli mulle uudiseks, et kardaanirist võib takistuseks saada. Igaljuhul polt nüüd kinni keeratud ja lähipäevil saab Autocardanis kardaan ka taastatud.

Sõita on ikka eriliselt mõnus :)

Kui kellelgi on akukinnitus üle jäänud, võib teada anda.
Manused
IMG_20210602_193943.jpg
IMG_20210602_193943.jpg (4.37 MiB) Vaadatud 4606 korda
M535i
Vasta