4. leht 6-st

Postitatud: 17 Juun 2013 21:49
Postitas Arvo
Tihhonov kirjutas: Ma juba ootasin ja imestasin, et kas tõesti keegi ei plahvatagi minu provokatiivse väite peale.
Ma üldjoontes mõistsin, mida sa silmas pead ja materdada kedagi sellise suht subjektiivse asja pärast, nagu autostereode helikvaliteet, ma küll ei taha. Müts maha igatahes, et oled viitsinud nii põhjalikult nende vanade automakkidega jännata, kannatust sul on. Mina lõin peale teist vigast Beckerit käega :)
Tihhonov kirjutas: Tegelikult võin ma saladuskatte all öelda, et suvaline 2000-te alguse tuntud tootja keskklassi auto on ka palju paremate sõiduomadustega kui E30 BMW.
No ei tahaks nõus olla, et kohe PALJU kehvem see vaene E30 on nendest 2000 aastate pannidest on :) Kui veel M-tech vedrustus küljes siis IMHO tänapäevalgi eeskujulik juhtivus sel vanakesel.
Tihhonov kirjutas: Aga miks me siis üldse selle vana jamaga tegeleme?
Sama küsimust olen eneselegi aegajalt esitanud ja olen järeldusele jõudnud, et eks ta mingi kergekujuline masohismi liik ole see nende vanade sepikute putitamine. :D Näib olevat veel parandamatu haigus teine...

Postitatud: 18 Juun 2013 06:44
Postitas Iff
Mul tekkis selline rumal küsimus, et kas UM sobivat nahka ei paku enam? Aga muidu on huvitav projekt ja asjale lähenemise stiil :)

Postitatud: 20 Juun 2013 16:34
Postitas Allan L
Kaks katkist e30 beez ist nahast,tavalist esimest istet olemas,kui peaks vaja minema.55955639

Postitatud: 25 Juun 2013 18:32
Postitas tryku
Tihhonov kirjutas: Tõsise vanatehnikapohmelli taustal nõudis omajagu pühendumist ka abikaasale uue poekorvi otsimine. Samas teinekord on päris mõnus, kui ei pea hakkama kohe esimese asjana raadiot vahetama ja sumpat remontima. See auto saab palju sõita. Eelmise autoga sõitis ta keskmiselt vähem kui 5000 km aastas. Tähendab, et seda mikrodiisliga autot peab hakkama vähemalt iga kolme kuu tagant tankima.
Pilt
10 aastat tagasi seltsimees Tihhonov kirjutas: Püha müristus. Ilusaid autosid ei tehta enam. Mina lähen täna õhtul oma seitsmest õlipaberisse keerama ja aastateks konserveerima. Kunagi tahaks ju oma lastele ka näidata, missugune üks auto olema peab. Mitte pildi peal vaid päriselt.

Äkki pannakse uuele kolmesele elektrimootor või veel parem - hübriid ka vahele. Vot siis oleks tase. Rahvarallidel oleks 30 aasta pärast särinat palju, kui kellegi mootor läheb:(

PS: Äkki keegi õpetab, kuidas Moskvitse kunagi konserveeriti. Tean, et tuli pukkide otsa tõsta, et lehtverdud ära ei vajuks. Samuti oli vist kasulik küünlad maha keerata, teelusikaga tilk õli silindrisse valada ja siis küünal sõrmega peale tagasi. Piduritega pidi ka mingit kala tegama, et ikka kevadel jälle töötaks.
Eks silm ikka harjub aastate jooksul :)

Postitatud: 27 Juun 2013 15:17
Postitas Tihhonov
Raske on olla avaliku elu tegelane :wink: Nagu poliitikutel. Kõik mis sa kunagi välja oled öelnud, leitakse aastakümneid hiljem üles. Päris kahju on täna värskest "liberaalsete maailmavaadetega" reformierakondlasest Vilja Savisaarest :D Seda eelmises postis viidatud arvamuslugu ma mäletan ja silme ees on ka prototüüp, mille kohta see hinnang sai antud. Kui soovite, võin punastada. Minu autodisaini väärtushinnangud pole tegelikult selle 10 aastaga muutunud. Aga samamoodi pole muutunud arvamus, et vanatehnika on mängimiseks, kuid igapäevasõitudeks sobivad uued autod paremini.

Rullnokk ootas oma aega, aga lõpuks see tuli. Ühel koledal vihmasel päeval ei osanud midagi targemat teha, kui läksin garaazi ja hakkasin otsast lammutama.
Pilt Pilt

Eesmärgiks oli paigaldada autole varem valmis ostetud lisavarustus. Alustasin OBC süsteemist. Esmalt tegelesin USA turu OBC kohandamisega Saksamaa turu omaks. Algul mõtlesin, et saan vahetada ainult nupud ringi, kuid nii lihtne see polnud. Õnneks käib see plokk moodulitena lahti ja nupud on vahetatavad koos esipaneeli ja alumise kontaktplaadiga. Valisin välja ka parema displei, varustasin selle seadme õige kiibiga ja sain kokku igati hästi toimiva mooduli.
Pilt Pilt

Kuna minu autol on küljes juba tehase alarm, on tal suurem osa juhtmestikust olemas. Sealhulgas aju. Lõpuks vajasin ainult seda viimast juhtmekimpu, mis ühendab OBC paneeli tema aju ja kellaplokiga.
Pilt Pilt

Pärast seda, kui sõber Margus käis külas, hakkas see plokk ka õiget aega näitama. Selle obc loogika on natuke teistsugune kui E32 omal. Praegu jätsin paigaldamata OBC-d juhtiva suunatulekangi. Mul oli olemas ainult väga kulunud olemisega kang, mis on mõeldud mitte-airbag autole. Minu auto küljes jääks ta roolist liiga kaugele. Korra mõtlesin, et kavaldan insenerid üle ja ehitan kuidagi kahest kangist ühe kokku. Aga see mõte kustus üsna pea. OBC kang on ikka päris teistsuguse ehitusega. Praegu jääb tavalise kangiga. Aga kuna mul on ka suunatule välja lülitamise funktsioon katki, pean ilmselt ostma lihtsalt uue kangi. Selle hind on aga kõike muud kui sõbralik.
Pilt Pilt

Edasi panin külge tempomaadi süsteemi. Päris paras töö oli juhtmestiku läbi vedamine läbi selleks ette nähtud mulgu. Kang läks külge samuti mitte-airbag mudeli oma. Natuke on kaugel, kuid saab hakkama. Kuigi kõik sai tehtud nõuetekohaselt ja kõik juhtmed õigesse kohta ühendatud, olgu juba ette rutates ära öeldud, et tööle see süsteem ei hakanud. Eks tegeleb kunagi edaspidi.
Pilt Pilt

Omamoodi väljakutse oli ka originaalse soundsystem juhtmestiku paigaldus. Korra juba tundus, et lihtsam on armatuuri kest üldse välja võtta, et korrektselt vana juhtmestik eemaldada ja uus sisse vedada. Aga lõpuks opereerisin ikkagi kuidagi torude vahelt selle töö ära. Natuke siiski patustasin ka. Kui muidu tagant võimendist ettepoole suunduvad kõlarijuhtmed teevad esimese hargnemise juhiistme juures, siis mul enam ei tee. Parem esimene kõlar peaks muidu jooksma kusagilt vaiba alt. Ma tõesti ei viitsinud vaipa välja kiskuda. Ja tundub, et mees, kes kunagi selle juhtmestiku maha võttis, ei viitsinud ka. Selle kõlari juhe oli kogu kimbus ainus, mis oli lihtsalt läbi lõigatud. Pikendasin ta teise originaal juhtmestiku abil ära ja vedasin läbi armatuuri. Õnneks tagakõlarite juhtmed sai enda omad ära kasutada. Võimendi peaks küll käima vist kuskil tagatiiva sees, aga mul ulatus ta täpselt käigukasti aju alla. Ja kuna originaal võimendi kronsteini mul pole, siis sinna ta esialgu jätangi. Sarnaselt kasti ajuga jääb ta kenasti katte alla peitu.
Pilt Pilt

See pilt, mis valitses armatuurlaua all, ajas mind iiveldama. Juhtmed rippusid nagu harakiri teinud Jaapani ettevõtja sisikond. Eriti lõikas hinge see, et ma olin ise selle olukorra põhjustanud. Lasin talle ise mingi aftermarket immo peale panna ja see sossepp oli ikka mõnusalt rappinud seal armatuuri all. Kiskusin kiirelt järelturu prügi kõik uuesti maha ja viskasin minema. Varguskindluse lahendasin teistmoodi. Ning siis jootsin, isoleerisin ja kinnitasin juhtmeid terve ühe õhtupooliku. Tulemus jäi lõpuks päris kena. Samuti eraldas üks sõbralik foorumikasutaja mulle uueväärilise varuratta. Nii, et pakiruum sai ka viimaks korda.
Pilt Pilt

Istmega jäi siis esialgu nii, et panin ta lihtsalt sama targalt kokku tagasi. Ainult padjad said alla uued. Nüüd on iste vähemasti kenasti toekas ja vormis, kuigi endiselt kulunud olemisega. Küll ma mingi aja jooksul ka sellele küsimusele lahenduse leian. Keskkonsool koos OBC ja Beckeri raadioga näeb väga eksklusiivselt retro välja. Kui nüüd veel õiges kohas lumehelbekesega nupuke ka oleks, siis enam ägedamaks minna ei saaks. Nupukese taga peaks muidugi vastav süsteem ka olema.
Pilt Pilt

Painin paika ka kõik Soundsystem kõlarid peale esimeste tweeter'ite. Neid mul lihtsalt pole. Tagakõlarid on ka nii haigelt ägedad oma rohmakas ilus, et lihtsalt vaata ja õitse suurest õnnest. Ikkagi parim, mida omal ajal sai. Heli kvaliteet? Nojah... sama retro nagu kogu ülejäänud auto.
Pilt Pilt

Nüüd peaks taha veel peatoed panema, oleks lisavarustuse leht veel parem. Peatugedega aitas mind Allan oma pööningult leitud nahkistmetega. Jätkates jonnakalt oma auto komplektsuse parandamist, võtsin ükspäev suuna Tartusse. Kohtusin selle auto esimese omanikuga, kellega koos tegime põhjaliku inventuuri tema garaazis. Ütleme nii, et päris tühjade kätega tagasi ei tulnud. Suurem osa minu auto algupärastest tükkidest tuli garaazinurkadest siiski välja.
Pilt Pilt

Üleeile viisin auto tema viimasele sõidule praeguses seades. Tänaseks on ta üle antud mehaanikule ja loodetavasti sõidan ma koju juba tema sünnipärase automaatkastiga.
Pilt Pilt

Postitatud: 27 Juun 2013 22:13
Postitas eix22
Ikka väga usin ja tegus fanatt, mitte miskit pole õelda...

Paar asja siiski on, kui leiad kusagilt hea "augu" ,kust airbagi variandi bc kange saab, anna mullegi teada, juba üle 3a seda otsinud, tutika kangi hinna ka lasknud lakke selle ajaga :)
OBC`l pole siiski mingit aju, seal kabis on 2 releed, mille otstarve jääb nagunii enamusel ja ilmselt ka sinul kasutamata. Üks on käivitustakistuse ja teine pasuna relee.

Postitatud: 27 Juun 2013 22:18
Postitas mkb
Kas pole ohtu, et pärast tuleb mehaaniku tegemised uuesti üle teha?

Muidu huvitav lugemine, nagu ikka.

Postitatud: 03 Juul 2013 23:14
Postitas Tihhonov
See kodanik, kes minu autoga praegu mängib on mu autosid hooldanud juba 16 aastat. Mulle tema käekiri sobib, pole siiani pidanud midagi ümber tegema. Tema ehitatud ja hooldada on ka mitmed teised tuntud ja tundmatud projektid meie teedel.

Küll on aga üllatusi pakkunud rullnokk ise. Lekkiv väntvõlli otsasimmer, lekkiv roolilatt, mingi salapärane lõtk roolisambas, katkine käsipiduritross, puuduvad piduriklotsi andurid jne. Tõstukil autot lahates sai selgeks seegi, miks auto seest nõnda mürarohke oli. Täiesti arusaamatul kombel on suurem osa mootoriruumi ja põhjaalusest mürasummutusest lihtsalt ära sulanud. Nagu oleks põlema läinud kunagi. Vaevalt, et käigukast nii tuliseks saab minna, et müramatt ära sulaks? Ise oskan kahtlustada ainult seda, et äkki on katalüsaator kunagi süüdanud heinamaa enda all. Ja auto on päästetud tulest enne kui asi hulluks läks. Mingeid muid põletusjälgi tal pole.

Igal juhul see tuli see matt tervenisti uus osta ja äkki saab nüüd palju parem. Korraks tuleb autole ligi lasta ka keevitaja. Juhi jalgade juures on põhjas ikkagi auk sees. Pagana vanatehnika. Eks sealt tuli ka täiendavat müra salongi. Samas on hea uudis see, et autot kannatab täiesti vabalt originaal tungiga ja tõstukiga tõsta. Karbid ei ragise kuskilt nurgast.

Pilte kahjuks praegu pakkuda pole.

Postitatud: 04 Juul 2013 13:57
Postitas karlerik
Originaaltungi tõstsin mina oma autost välja juba 3 aastat tagasi kui karbid renoveeritud said. Nüüd on mul selleks MB a-klassi tõstuk, millel on otse üles tõstev taldirk. Lisaks vineerist tald, et auto esiotsa poolraamist tõsta. Taga tõstan lihtsalt sillakinnitusest.
Soovitan sulgi originaali kasutamisest loobuda.

Postitatud: 04 Juul 2013 17:56
Postitas m20b20
Seda vana kangi mulle ei taha ärida :)? Mul kohe eriti õnnetus seisus praegune :( . Aga tubli töö oled juba ära teinud :)

Postitatud: 04 Juul 2013 23:42
Postitas Tihhonov
Mis kangi? Suunakangi? Käigukangi? Cruise'i kangi? Mul on igasuguseid kange.

Kui sa käigukangi mõtlesid, siis kogu manuaalkasti mudru on üleliigne. Kardaani andsin juba ära, muu on kõik alles. Käikari nupp tundus pealtnäha üsna tutikas.

Postitatud: 05 Juul 2013 07:47
Postitas eix22
Müramati vahetus eeldab kogu auto lammutamist, kuna palja kerena olles läheb see ühe esimese asjana paika. Mis tõstmist puudutab, siis ilma mõistuseta teenindusemehi on terve eesi täis, kes tõstavad autot tõstuki või mitteoriginaalse tungiga karpidest. Seda ei tohiks mitte mingil juhul teha, isegi kui võib tunduda, et karbid kannatavad. Ka korralik ja ilma roosteta karp läheb lössi, eriti rasketel r6 motoga autodel.
Rullil on see ehitus seal väga nõrk isegi originaaltungiga tõstmiseks.
Põhiprobleem muidugi selles, et tõstukiga tõstetakse karbiservad pahupidi, siis pole originaaltungiga enam midagi teha. Kui saabki sinna tungi alla, siis on konstruktsioon juba nõrgem ja surub karbisisese tugevduse koos uksepaku liistuga ilusti punni või isegi vastu ust.
Tõstuki ja mitteoriginaal tungiga tõstetakse ikka ainult sildadest või poolraamist. Edu masinaga igaljuhul.

Postitatud: 05 Juul 2013 09:56
Postitas Tihhonov
eix22 kirjutas:Müramati vahetus eeldab kogu auto lammutamist, kuna palja kerena olles läheb see ühe esimese asjana paika.
Ma usun. Aga mul pole ka palju valikuid, kuna mul on kogu parempoolne osa üles sulanud. Vasakpoolne osa on korralik. Kuna see matt tuleb kolmes osas, siis vaatab lõpuks "õunte pealt", et mis teha. Kuidas teda vahetada ja kui suures osas vahetada.

Postitatud: 10 Juul 2013 19:20
Postitas m20b20
Suuna kangi bc juhtimisega. Mul hetkel väga nutuse olekuga kang :)

Postitatud: 10 Juul 2013 23:38
Postitas Tihhonov
Sellel käis sõber Rain juba järgi. Rohkem pole pakkuda. Aga ega seegi väga ilus enam polnud. Täna just uurisin, et mulle sobilik uus detail (airbag + BC) maksab suurusjärgus 200 EUR. Soolane lõbu aga peab ilmselt tellima, kuna mu olemasolev ei lülita suunatuld ka välja.

Hetkel aga seisab auto UM-i varuosade tarne taga. Mitte midagi ei saa enne hakata kokku panema, kui on paigaldatud uus müramatt. See koosneb kolmest osast. Äärmised väiksed tükid tulid ära, aga keskmine suur ei tulnud. Nüüd on järgmise nädala lõpuni kindlasti hooletu.

Seega saab hetkel rahulikult Volgadega mängida. Kui keegi tunneb, et tema BMW projekt kasvab nagu kuidagi üle pea, siis soovitan proovida vahelduseks taastada Tšaika limusiini V8 mootori ja automaatkastiga Volgat. Pärast seda ei kaeba te enam ühegi varuosa tarne või selle ebamõistlikuna tunduva maksumuse üle.

Postitatud: 11 Juul 2013 07:30
Postitas Arvo
Tihhonov kirjutas:Täna just uurisin, et mulle sobilik uus detail (airbag + BC) maksab suurusjärgus 200 EUR. Soolane lõbu aga peab ilmselt tellima, kuna mu olemasolev ei lülita suunatuld ka välja.
Hind on sellise suht keerukama detaili eest tegelt ootuspärane. Iseküsimus on kui palju seda pisut raskepäraselt käivat BC nuppu reaalselt kasutatakse? Vähemalt mina isiklikult valin küll alati otse kompuutrilt vajaliku näidu.

Postitatud: 21 Juul 2013 08:32
Postitas eix22
UM röövib siis 30e selle eest rohkem kui H2 saaks.
Kahte väikest müramatti on lihtne paigaldada, suurega saab higistada. Kas võtsid ka uue ventikakatte ligi?

Postitatud: 24 Juul 2013 15:50
Postitas Tihhonov
Hakkan oma väikse BMW projektiga juba nätuke närviliseks muutuma. Viisin auto töökotta peaaegu kuu tagasi ja endiselt pole asi valmis. Sealjuures ma ei saa süüdistada ka tegijat, sest juppe lihtsalt polnud. Umbes kaks nädalat ootasime näiteks müramati keskmist osa. Nüüd peaks olema lõpuks kõik vajalik olemas ja nädala alguses hakati vist ... ma väga loodan ... minu autoga mängima ka.
Pilt

Tean, et selle mati paigaldamiseks on ta vist juba pidurivõimu ja roolisamba maha võtnud. Aga ma tõtt öeldes täpselt ei tea ka. Ventika katet ei tellinud, see on mul korralik. Küll aga peaks tellima kapoti siseküljele uued poroloonid.

Muud suuremat nagu raporteerida polegi. Ühes müramatiga sain kätte ka esimesed kõrged kõlarid. Tulutult püüdsin leida korralikke kasutatuid. Ikka tuli lõpuks uued osta. Need pole vist soundsystemi omad, vaid tavalised järelpaigalduse omad. Soundsystemi omadest sai veel tellida ainult ühe poole oma. Nagu ma aru olen saanud, seisneb erinevus vist ainult kondekas? Ühel juhul on see all suure kõlari küljes, teisel juhul üleval väikse küljes? Mul on nüüd mõlema küljes? Või on asi keerulisem?
Pilt Pilt

Te võite ming hukka mõista, kuid ma ei saa kuidagi keelduda erinevate nipsasjakeste ostmisest. Näiteks hiljuti jäid mulle näppu järgmised retrovidinad. Omal ajal peeti neid vist parajaks nuhtluseks, sellevõrra ägedamad nad täna tunduvad.
Pilt Pilt

Enamus BMW-mehi ilmselt teab neid polte. Tegu on siis 80-te aastate BMW originaal vargapoltidega, mis käivad võtmega "lukus". Nad on nii ägedad vidinad, et ma ei teagi, kas ma üldse raatsin neid auto külge panna. Äkki peaks hoopis kodus vitriinkappi panema.
Pilt Pilt

Järgmise napaka pisividinana ootan juba pikisilmi oma originaal alarmile uut võtit, mis kuidagi ei taha minuni jõuda. Hirm on et äkki ei saagi enam.

Postitatud: 24 Juul 2013 16:31
Postitas lennukiga
Vargapoldid on toredad, sai isegi neid ebayd mööda taga aetud, enamasti olid nad kulunud ja puudulikud- sai isegi kulunud muuke üle joodetud, et tööle saada võimalikult paljud. Ühe vitriinkapiväärilise komplekti suutsin ka siiski omastada, vastav kapp veel puudu ainult. :D

Pilt

Postitatud: 26 Juul 2013 19:10
Postitas meelis k
Enamikul lisavarustuse huvilistel on vast sellised poldid olemas :). Aga auto külge ei raatsi vist keegi panna.