BMW 325i E30 Martin

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 984
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Toivoku »

Lähen korra võibolla teemast mööda, aga mis sind siis selle e32 juures häiris? Mootor lonkas? Pole ju väga keeruline mootor,et ei saaks mõnusasti laulma seda.
Eks mul ole ka neid vihahooge olnud aga alati on see e32 armastus tagasi tulnud, muidugi mul pole auto nii korralik kui sinu oma oli, aga mu nõudmised pole ka väga kõrged.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Tihhonov
Postitusi: 62
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Tihhonov »

Toivoku kirjutas:Pole ju väga keeruline mootor,et ei saaks mõnusasti laulma seda.
Mootor lonkas kõikidel pööretel ja tal polnud kunagi õiget minekut. Eks ma arvasin ka palju aastaid, et pole ju keeruline mootor ja küll ta käima pannakse. Erinevad tegijad käisid temast üle, proovisime absoluutselt kõiki mõeldavaid ja mõeldamatuid variante. Alates vaakumitest ja tihenditest, vahetades täielikult välja süütesüsteemi ja pritsungi, asendades elektroonikaplokke ja süütepoole, ühendades lahti abiseadmeid (igaks juhuks, äkki takistavad), mõõdetud mootori surveid, kütusesurveid ja väljalaske vastusurveid, kaaned käisid remondis, ostsin tuhandete eurode eest uusi originaalosi. Aga see mootor keeras kõik mehed sõlme. Ka uus omanik tegi kõik jälle otsast peale läbi. Irooniline, et umbes samas ajal oli mul ühel heal sõbral samasugune auto, mis ostes käis ideaalselt. Aga läks kogu aeg kehvemaks ja kehvemaks, kuni lõpuks käis nagu p...sk. Ja ka seda autot ei saadud enam kunagi käima. Ja et seda rida jätkata, siis minu valduses on praegu on BMW 850i, mis on muidu piltilus auto ja mõned aastad tagasi sõitis ka ülihästi. Täna on ta muidu sama ilus edasi, aga ... mootor ei käi enam.
Terve aasta poole aastaga
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 984
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Toivoku »

Veider, eks meil vast erinevad arusaamad käimisest ka. Ma eitea kas see on mingi näitaja aga mu masinal saab kenasti praegu 1 eurose püsti seisma panna kui mootor töötab, edasi käimise üle ka nagu ei kurdaks.
Aga jah usun,et selline kotermann võib ikka närvi ajada küll.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Tihhonov
Postitusi: 62
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Tihhonov »

Toivoku kirjutas:Veider, eks meil vast erinevad arusaamad käimisest ka. Ma ei tea kas see on mingi näitaja aga mu masinal saab kenasti praegu 1 eurose püsti seisma panna kui mootor töötab,
Ma ei usu, et meil on erinevad arusaamad mootori käimisest. Mul esimesel 750-l seisis ka münt püsti, kui just ventika tuul seda pikali ei puhunud. Aga viimane auto oli algusest peale teistsugune. Kuna olen pealt näinud veel kahe V12 mootori arusaamatut "kustumist" ajas, siis soovitus on, et naudi oma hästi töötavat 750 nii palju kui saad. Sõida nii palju kui jaksad, sest mulle näib, et nad surevadki seistes. 750 on vapustavalt hea auto sõita kui korras on.
Terve aasta poole aastaga
mis-w2rk-on
Postitusi: 74
Liitunud: 02 Mai 2013 20:12

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas mis-w2rk-on »

Tihhonov kirjutas:Ja et seda rida jätkata, siis minu valduses on praegu on BMW 850i, mis on muidu piltilus auto ja mõned aastad tagasi sõitis ka ülihästi. Täna on ta muidu sama ilus edasi, aga ... mootor ei käi enam.
Kaheksasest ka kuskilt lugeda saab?
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 984
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Toivoku »

Kas ma võiks tulla mingihetk korra kuulama ja proovima,et milles see mitte käimine väljendub? Kuna tööl ma ei käi ja olen muidu looder siis sobib peaaegu,et iga aeg.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Tihhonov
Postitusi: 62
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Tihhonov »

Kaheksane on meil praegu kenasti tuppa ära pakitud. Kävitamiseks peaks ta töökotta tõmbama. Teoreetiliselt on seda võimalik teha igal ajal, kuid plaanis oli temaga tegelema hakata millalgi kevadel. Tema kuulamiseks peaks esmalt kaasa võtma 100% töötavad õhulugejad, sest esmane diagnoos on õhulugejates. Tema enda omadega ei lähe ta isegi käima, laenatud lugejatega käib, aga lonkab tühikäigul ja ajab paha haisu välja. Kõrgetel pööretel töötab normaalselt.
Häda on selles, et neid lugejaid ei ole (väidetavalt) võimalik kuskilt osta täna.
Terve aasta poole aastaga
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 984
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Toivoku »

Tihhonov kirjutas:Kaheksane on meil praegu kenasti tuppa ära pakitud. Kävitamiseks peaks ta töökotta tõmbama. Teoreetiliselt on seda võimalik teha igal ajal, kuid plaanis oli temaga tegelema hakata millalgi kevadel. Tema kuulamiseks peaks esmalt kaasa võtma 100% töötavad õhulugejad, sest esmane diagnoos on õhulugejates. Tema enda omadega ei lähe ta isegi käima, laenatud lugejatega käib, aga lonkab tühikäigul ja ajab paha haisu välja. Kõrgetel pööretel töötab normaalselt.
Häda on selles, et neid lugejaid ei ole (väidetavalt) võimalik kuskilt osta täna.
miks ei ole võimalik? sama lugeja ju mis m50b25 ilma vanoseta mootoritel. Ja neid v12neid on ka omajagu hunnikutes varuosadeks, kui ei leia siis ma tean inimest kellel vedeleb neid :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Tihhonov
Postitusi: 62
Liitunud: 21 Apr 2013 22:25
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Tihhonov »

Hei sõbrad.

Tänapäevase üleüldise interneti ja sotsiaalmeedia armastuse taustal kipun ise üha enam arvutitest võõrduma. Pole siia foorumisse sattunud enam väga pikka aega. No ma püüan nagu vastuvoolu ujuda - feissbukki pole, arvutit iga päev käima ei pane, sõidan vanade autodega, põletan palju bensiini, kuulan seda muusikat mis raadiost tuleb, püüan asju ajada helistades mitte tšättides ning hoian isegi sõidu ajal telefoni käes. Eks enamus sellest loetelust ongi muidugi tingitud sellest, et ma päriselt sõidangi vanade autodega igapäevaselt.

Täiesti kogemata täna seda foorumit avades otsisin üles kaugusse kadunud enda rullnoka teema ja avastasin, et see auto on minu käes olnud juba üle 8 aasta. Täitsa kihvt mõelda, et ajal kui mina tema ostsin, oli kaheukseline ja korralik 325i küll juba defka, aga kõiki ülejäänud keresid ja väiksema mootoriga mudeleid oli saada nagu prügi. Ja nad tegelikult ei maksnud palju. Mina ise ostsin selle auto 3500 euro eest ja mulle tundus veel toona see summa isegi veits krõbe :D Ning kõigest 8 aastaga on rullnokast saanud selline hitt, et korralikku originaalautot sisuliselt pole enam võimalik arusaadava raha eest üldse saada. Ehk siis vedas, et avastasin selle nostalgiatoote enda jaoks veel õigel ajal. Täna vist võiks küll vaid käppa imeda kui hirmus rullnoka nostalgia vaevama hakkaks, sest isegi suurema raha eest lihtsalt ei ole mitte midagi ilusat võtta.

Ma mäletan enda erinevaid emotsioone selle autoga koos käidud 8 aasta jooksul ja sel ajal on olnud ka loobumismõtteid. Mäletan hästi mingit pikemat mõõna kui mulle tundus, et peaksin vahetama ta hoopis E24 vastu. Et äkki E24 on nagu rohkem klassik kui E30??? Juurdlesin selle üle pikalt ja ostsin sobiva auto ilmumisel 2016 aasta oktoobris igaks juhuks ka E24 ära, et saada aru millega üldse tegu on. Leidsin täpselt selle mida olin tahtunud - võimalikult korraliku eksemplari, suure põrkerauaga viimase seeria auto, väljast punase ning seest heleda ja rohke naha ja elektriga. 1988 aasta 635CSi, US mudel, ehk siis see lõpuseeria poolik Highline. Sellest autost mul väga pilte polegi, siin ühel pildil koos Nuga 323i-ga:
Pilt Pilt

Sõisin E24-ga sisuliselt kaks suve üsnagi igapäevase autona. Eks ta pidi oma kilomeetreid jagama ka teiste patsietnidega, kuid ta oli kevadest sügiseni mul maja eest võtta. Ja mulle tõesti meeldis. Suurepärane igapäeva auto, väga kerge käsitseda, lihtne sisse-välja käia, vaikne, suure klaasipinnaga ja hea väljavaatega, ruumikas, suure pakiruumiga, kliimaga, piisavalt jõuline mootor igapäevase klassiku kohta, sealjuures jaburalt ökonoomne, kõik vajalik varustus peal jne. No ja ta oli ju peale kõige muu veel ilusa kehaga ka. Ja rullnokk vist jättiski sel ajal ühe hooaja üldse vahele.

Aga selgeks sai üks oluline teadmine - E24 ei ole otseselt parem auto kui rullnokk. Ta ei suudaks asendada rullnokka. Nad on oma temperamendilt ikka nii erinevad, et neid ei saa üksteisega väga võrrelda. Aastate jooksul temaga sõites muutus E24 minu jaoks mingist ihaldusväärsest monumentaalsest sümbolautost lihtsalt ilusaks argipäevaseks kupeeks. Ja samal ajal kunagi sisuliselt prügikala staatusesse jõudnud rullnokk tõstab iga aastaga nii palju oma mainet tõsiseltvõetava klassikuna, et täna on nad minu jaoks juba võrdsel pulgal. Mida aeg edasi, seda põnevam ja parem see E30 tundub. Siin ilmselt mängib mingit rolli ka kambaefekt, kuna mul on paljudel sõpradel erinevad E30 BMW-d, nende autode teema on lihtsalt kogu aeg õhus, nendega me sõidame palju ja nendega on koos loodud palju mälestusi ... samal ajal kui E24 on kuidagi jäänud kaugeks. Teda nagu ihaldatakse ja ostetakse, aga nende omanikud tihti vist arvavad nendest nii palju, et neid kuidagi hoitakse ja säästetakse rohkem :roll: Nendega ei kärutata nii palju ringi kui mu rullnokkadest sõbrad, nendega ei lasta kettsssi :D Ja kuidagi nende omanikega ei ole tekkinud nii head kambavaimu kui mu rullnokkadest sõpradega. Ja E30 ongi päriselt tore. Ja viimane hooaeg juhtus juba nii, et hoopis rullnokk oli mul kevadest sügiseni maja ees ja E24 jäigi terveks hooajaks garaazi tolmu alla. Millest on muidugi natuke kahju ka.

Juba teist aastat ajasime kevadel oma rullnokkadest sõpruskonna kokku ja väisasime kambaga E30 kokkutulekut.
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Olime nagu viisakad, näitame eeskuju ja läksime vara ära. Aga lõpetasime ikka rullnokkade kombel rohke džinniga ja varahommikul. Oli meeleolukas üritus.
Pilt Pilt

Kui saabus Youngtimer Camp olin pikalt kahevahel kas osalen või lähen lihtsalt vaatama. No et ma ei tea ju millega minna ja väga ei viitsi kuskilt garaazist mingit asja tooma ka minna ja ... no ühesõnaga paha siga mitu viga eks. Viimasel hetkel, eelmisel õhtul avastasin, et mul on kodu parklas ju rullnokk käepärast. Tegelt on see isegi veits naljakas kui igapäevaselt vanatehnikaga sõita, siis on kogu aeg pinge, et ei oska millegagi vanatehnika üritustele minna. Sest sinna peaks ju minema millegi sootuks erilisemaga justkui :D tegin kiire pildi ja regasin ja olingi osalemas rullnokaga.
Pilt

No ja nii ta läks. Rullnokaga sõitsin vahelduva eduga suvi läbi. Tõsi, ta pidi end jagama veel mitete tegelastega. Aga ei tundud puudust kliimast, ei jäänud puudu võimsusest, ei olnud ühtegi tehnilist probleemi, igatepidi oli hea. Super auto. Tegin vastu sügist veel mõned värskemad pidid ka. Mul pole autod kunagi piltidel nii steriilselt puhtad kui ehk võiks, aga ma vist olengi viimastel aastatel rohkem keskendunud nende pakutava sõiduemotsiooni nautimisele kui nende eest hoolitsemisele. Midagi uut ja rabavat siin pole aga las nad jääda siia ikka vaatamiseks.
Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Mis plaanid? Ei olegi nagu. Eks ta tahaks tegelikult mingil hetkel ikkagi põhjalikumat lähenemist ka. Tal on mõned roostesed kohad algusest peale olnud ja ega nad ise pole kokku kasvanud. Natuke võiks ka mootori töö ilusam olla, suunatule kang pole algusest peale suunda välja osanud lülitada ... oleks näppimist küll ja veel. Aga kuna ta tegelikult sõidab ja tal otseselt midagi viga pole, siis ehitada ei viitsi ja ma arvan, et jooksvate vigade paranduste abil jätkame veel paar aastat nii.
Terve aasta poole aastaga
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 984
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW 325i E30 Martin

Postitus Postitas Toivoku »

Väga mõnus lugemine järjekordselt, ja iga auto ongi minu arust erineva iseloomuga ja igaauto annab mu arust erinevat emotsiooni edasi. Äge,et nad sul alles ja et kasutad ka.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Vasta